![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Niet slecht Stennbok en ik kan mij grotendeels achter jouw samenvatting scharen. Ik weet wel dat je daar andere conclusies uit trekt dan ik maar toch.
Citaat:
- de man maakt beloftes en lijkt die ook te menen maar had geen flauw idee van hoe hij het waar kon maken. Geen plan B. Geen idee van hoe hij de franstaligen naar zijn wil kon doen plooien. - in 5 maanden tijd werd er slechts twee keer echt onderhandeld over de hete hangijzers, nl. 48 uur over de staatshervorming en 48 uur over BHV. De rest van de tijd werd gespendeerd aan .... aan wat eigenlijk? We hebben er geen flauw idee van. O ja er werden 8 halfslachtige akkoordjes zonder prijskaart of budget ondertekend. - Zijn partij geeft een ultimatum maar pas de dag voor de deadline begint Yves over BVH te onderhandelen, dit terwijl een historische stemming in de kazmer nakend was. Op wat trekt dat nu? - en de laatste 48 uur nu. Wat bezielt die man? Indien hij de tekst van de Koning heeft opgesteld, hoe kom het dan dat zijn partij ineens forse taal hanteert? En als de Koning eigenhandig handelt, hoe kan het dan dat Yves zoiets heeft laten gebeuren? Ik denk dat Leterme nu elke credibiliteit verloren heeft. Ofwel heeft hij een bocht genomen die zijn partij niet wou nemen ofwel is hij de trappers compleet kwijt. In beide gevallen heeft hij enorm gezichtsverlies geleden. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() De verklaring van Jo Van Deurzen is hier te bekijken.
Samenvatting door vrtnieuws: Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Mee eens. Leterme moet weg. Tijd voor Reynders.
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het land ligt op zijn rug. Ondanks het dictaat van de koning hebben ze nog steeds geen uitweg. De crisis is totaal. Uitstellen kan misschien nog, maar dan valt de guillotine in 2009. Bye, bye Belgium ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt voorlopig goed. Benieuwd wat onze vriend Le Roi daarvan vindt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Volgens mij raakt Leterme afgezonderd van de CD&V ipv De Wever.
Ik blijf er bij enige uitweg is taak overlaten aan didieeke en die dan eens ferm laten zweten.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 9 november 2007 om 14:18. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, een aantal weken was het royalty magazine van "Dag Allemaal" al ongerust over de gezondheidstoestand van Zijne Majesteit de Koning. Zijne Majesteit de Koning zou al niet zo gezond zijn, en nu zou Zijne Majesteit de Koning ook al nauwelijks kunnen slapen. En als Zijne Majesteit de Koning dan toch slaapt, zou Hij dromen over de politieke crisis. Het ziet er niet zo goed uit voor Zijne Majesteit de Koning en de Zijnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De belgicisten zien hun belgisch huisje in elkaar storten. Ze zullen alle registers opentrekken, hoe ondemocratisch ook, om het onvermijdelijke zoveel mogelijk uit te stellen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de belangrijkste Vlaamse partijen zijn dictaten naast zich neerleggen, kan hij het wel schudden. En dat lijkt hier toch wel te gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Het is juist dat dat me beangstigd.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Komaan zeg, een klein beetje realiteitszin. Hetgeen hier te gebeuren staat is werkelijk hallucinant. De N-VA wordt hier op een nooit geziene manier vernederd en buitenspel gezet. Ze mag zelfs niet meer deelnemen aan de volgende besprekingen. En jij spreekt van een "unieke positie". Indien de N-VA hier niet de passende besluiten uit trekt en de stekker niet uit het stopcontact trekt is het gedaan met de N-VA in 2009. Over and out.
|
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Sorry maar ik kan mij niet inbeelden dat de Koning dit initiatief op eigen houtje heeft genomen. De tekst werd door iemand voorgefluisterd en dat kan alleen Leterme en/of Reynders geweest zijn.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, zowel MR als CD&V zijn niet akkoord met de koning. MR wil ook nog een "belangrijke geste" CD&V wil waarborgen voor staatshervorming |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil graag constructief blijven en aanmoedigen in plaats van afvallen.
Citaat:
Verder ben ik het eens met het bovenstaande, maar dat schreef ik hier al in tientallen berichten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() CD&V is niet akkoord, maar wat met Leterme? Zit hij achter de dictaten van de koning? Iemand moet dat toch goedgekeurd hebben?
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier moet de politiek niet achter de koning gaan, het organiseren van de formatie is immers de functie van de koning zelf. |
|
![]() |