Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 november 2007, 14:39   #61
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Beweren dat alle Franstalige partijen extremistisch zouden zijn is puur gezwets.
Als de N-VA extremistisch is, dan zijn de Franstalige partijen dat zeker.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 november 2007, 14:39   #62
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Als de N-VA extremistisch is, dan zijn de Franstalige partijen dat zeker.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:40   #63
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ALLE franstalige partijen streven nochtans identiek hetzelfde na als Maingain en het FDF.
Zo is dat. Net zoals de Vlaamse partijen de afgelopen jaren al heel wat VB-standpunten in de praktijk hebben omgezet. Maar het "Jij bent een extremist"-vingertje is tè handig om niet selectef te gebruiken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 november 2007, 14:41   #64
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Of u bent hier gewoon uw perceptie (op basis van een vooroordeel geloof ik) aan het neerpennen...?
Niet meer dan jij die de daden van het FDF niet erg lijkt te vinden. Ik verzamel die brol ook niet he En aangezien ik sinds enige weken een "geen reclame"-sticker opgeplakt heb...

Ach, als je het FDF niet racistisch vindt, dan heb je gewoon kleppen voor je ogen of ben je er aanhanger van. Of beiden. In jouw geval denk ik dat het om het eerste gaat.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:41   #65
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Tak =/= N-VA

Maar uiteraard zal Jong-N-VA wel al eens zo'n ludieke actie gedaan hebben. Maar er is wel een verschil tussen een ludieke actie en het "ernstig bedoeld" overtreden van wetten door politieke verantwoordelijken.
Dit is dan weer uw perceptie omdat u het ene grappig vindt (ik ook) en het andere niet (ik wel)...
Trouwens te zwaar over de streep gaan en dan worden die beboet dat hebben we gisteren wel gezien... Je merkt toch dat het uiteindelijk fundamenteel allemaal te doen is om het te berijken doel en helemaal niet om HOE ze dat doen ?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:43   #66
largo_w

Standaard

Citaat:
Niet meer dan jij die de daden van het FDF niet erg lijkt te vinden. Ik verzamel die brol ook niet he En aangezien ik sinds enige weken een "geen reclame"-sticker opgeplakt heb...

Ach, als je het FDF niet racistisch vindt, dan heb je gewoon kleppen voor je ogen of ben je er aanhanger van. Of beiden. In jouw geval denk ik dat het om het eerste gaat.
Neen niet het eerste ook niet... men moet gewoon wat meer leren kijken naar de beide kanten van de zaak (vlaams nationalisten vooral hebben het daar moeilijk mee ik niet ik ben meer voor de belgische staat)...

Ik moet die rommel van de fdf ook niet hebben net zoals de rommel van nva en vb...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 november 2007, 14:44   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Leiderschap betekent ook dat je niet de gevangene wordt/bent/blijft van een extremistisch partijtje... of het nu NVA of FDF heet.
U verwart een paar zaken denk ik, NVA is de leider. Het is dat wat de Belgen niet goed gaat. De belgische kloterijen pakken niet bij NVA.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 15 november 2007, 14:48   #68
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dit is dan weer uw perceptie omdat u het ene grappig vindt (ik ook) en het andere niet (ik wel)...
Bah, 't gaat mij niet of de dader van het misdrijf Nederlandstalig of Franstalig is, maar om de aard. Ik vond de commotie rond de bekladding van het Vlaams Parlement door wat blijkbaar "Franstaliggezinden" waren ook maar belachelijk. En ik zou een overtreding van de taalwet door een hypothetisch N-VA-bestuur in ik-zeg-maar-wat Jette even (zeer/weinig) erg vinden als een door een FDF-bestuur. Dat is: als flamingant niet zozeer (aangezien ik sowieso weinig waarde hecht aan de Belgische legaliteit, maar die gewoon doorgaans naleef wanneer het om praktische reden moet), maar wel erger dan het bekladden van gevels wanneer ik me in de plaats van een belgicist probeer te zetten.

Citaat:
Je merkt toch dat het uiteindelijk fundamenteel allemaal te doen is om het te berijken doel en helemaal niet om HOE ze dat doen ?
Ik ben in de praktijk eerder geneigd een voorstander te zijn van "Het doel heiligt de middelen", maar ik probeer me maar in de plaats van een belgicistische beoordeler van N-VA en FDF te stellen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 14:55   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je merkt toch dat het uiteindelijk fundamenteel allemaal te doen is om het te berijken doel en helemaal niet om HOE ze dat doen ?
Ja?

Stel je dan maar eens voor dat de Vlaamsgezinden hun doel zouden DURVEN proberen te bereiken via het aan hun laars lappen van de Belgische wetten plus zijn grondwet.
Ik denk dat het meer lijden zou worden dan berijken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2007 om 14:57.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2007, 15:23   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Lap!
Alweer iemand die het overtreden van de grondwet goedpraat ter willen van 'een betere werking van de rechtstaat'.
Maar neen. Het het huidig systeem met provinciale kieskringen is niet compatibel met BHV, met of zonder faciliteiten. We kunnen dus in principe geen federale verkiezingen meer houden. Niemand die echter beweert dat de splitsing de enige optie is. Je kanook binnen het gewest, binnen de gemeentes van het west rekening houden met andere gemeenschappen, ook al vormen die numeriek ondertussen een meerderheid. Waarom kan een Franstalige bibliotheek niet worden gesubsidieerd? Of moet ik een Franstalig boek persé in een Nederlandstalige bibliotheek gaan zoeken ? Je zou allicht gaan denken dat in Damascus de verdraagzaamheid sterker is dan in Kraainem.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 15:27   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou allicht gaan denken dat in Damascus de verdraagzaamheid sterker is dan in Kraainem.
Verdraagzaamheid komt me de srtot uit!

Het is verdaagzaamheid dat ons hier heeft gebracht.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 15 november 2007, 15:28   #72
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar neen. Het het huidig systeem met provinciale kieskringen is niet compatibel met BHV, met of zonder faciliteiten. We kunnen dus in principe geen federale verkiezingen meer houden. Niemand die echter beweert dat de splitsing de enige optie is. Je kanook binnen het gewest, binnen de gemeentes van het west rekening houden met andere gemeenschappen, ook al vormen die numeriek ondertussen een meerderheid. Waarom kan een Franstalige bibliotheek niet worden gesubsidieerd? Of moet ik een Franstalig boek persé in een Nederlandstalige bibliotheek gaan zoeken ? Je zou allicht gaan denken dat in Damascus de verdraagzaamheid sterker is dan in Kraainem.
Is dat erg om een Franstalig boek te moeden zoeken in een Nederlandstalige bibliotheek?
(Overigens mogen Franstaligen in een Vlaamse Republiek van mijn part gerust eigen bibliotheken bouwen in de Rand, hoor. Dat zijn maar irrelevante prutserijtjes.)

Maar je hebt gelijk: een splitsing van BHV is niet de enige oplossing. Een andere is bijvoorbeeld de afschaffing van het Brussels gewest en incorporatie van het gebied in Vlaams-Brabant en de Nederlandse kieskring. Maar voer dat er maar eens door...
Burkide is offline  
Oud 15 november 2007, 15:44   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hebt gelijk: een splitsing van BHV is niet de enige oplossing. Een andere is bijvoorbeeld de afschaffing van het Brussels gewest en incorporatie van het gebied in Vlaams-Brabant en de Nederlandse kieskring. Maar voer dat er maar eens door...
Afschaffing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest lost één probleem op: een parlement en een regering minder, en zorgt ervoor dat alle inkomsten eerst naar Vlaanderen gaan. Welke regio zou zonder protesteren een bron van inkomsten op dergelijke manier en zonder garanties laten schieten?
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 15:45   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die 'oplossing' mag je dus al vergeten.
Oud 15 november 2007, 15:54   #75
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of moet ik een Franstalig boek persé in een Nederlandstalige bibliotheek gaan zoeken ? Je zou allicht gaan denken dat in Damascus de verdraagzaamheid sterker is dan in Kraainem.
Inderdaad , je kan kan een franstalig boek in elke gemeentelijke bibiotheek in Vlaanderen komen uitlenen ; er is wel , zoals overal elders ter wereld een qourum vastgesteld van anderstalige boeken (25% ?) . Wat jij doet is pleiten voor een apartheidssysteem ....
Je zou bijvoorbeeld kunnen pleiten voor het mogelijke (uitzonderlijke) uitbreiden van het qourum anderstalige boeken in de gemeentebiblioteken in faciliteitengemeenten door een besluit van de vlaamse regering . Daar zou ik mij mee kunnen verzoenen , niet met pleidooien voor apartheid .
De franstaligen van de randgemeenten kunnen trouwens ook terecht in de brusselse bibliotheken .
Oud 15 november 2007, 15:55   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het het huidig systeem met provinciale kieskringen is niet compatibel met BHV
Vande Lanotte en Verhofstadt dachten daar dus anders over toen ze de kieswet aanpasten met het doel....ahum....de versnippering van het politieke landschap tegen te gaan.
En geen enkele Franstalige die het daar destijds niet mee eens was....

Het enige dat van het harde werk zal overblijven dat de paarse broers aan de kieswetgeving hebben besteed is dus...de kiesdrempel.
Oud 15 november 2007, 16:33   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Inderdaad , je kan kan een franstalig boek in elke gemeentelijke bibiotheek in Vlaanderen komen uitlenen ; er is wel , zoals overal elders ter wereld een qourum vastgesteld van anderstalige boeken (25% ?) . Wat jij doet is pleiten voor een apartheidssysteem ....
Je zou bijvoorbeeld kunnen pleiten voor het mogelijke (uitzonderlijke) uitbreiden van het qourum anderstalige boeken in de gemeentebiblioteken in faciliteitengemeenten door een besluit van de vlaamse regering . Daar zou ik mij mee kunnen verzoenen , niet met pleidooien voor apartheid .
De franstaligen van de randgemeenten kunnen trouwens ook terecht in de brusselse bibliotheken .
Inderdaad, uwoplossing is beter: het decreet aanpassen. Wat voor zin heeft het uiteindelijk dat de keuze van 75% van de bevolking beperkt is tot een kwart van de boeken. Dat is absurd, dan klopt er iets niet.
Rudy is offline  
Oud 15 november 2007, 16:37   #78
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, uwoplossing is beter: het decreet aanpassen. Wat voor zin heeft het uiteindelijk dat de keuze van 75% van de bevolking beperkt is tot een kwart van de boeken. Dat is absurd, dan klopt er iets niet.
Als ze dat heel vriendelijk komen vragen en beloven de vlaamse regelgeving scrupuleus te zullen naleven , steun ik hun vraag .
Oud 15 november 2007, 16:37   #79
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De klucht zijn broek hangt al tot op zij knieen voor MR.
Nu moet hij zich nog bukken voor de PS
En Di Rupo heeft een feestdag
EXTREEM is offline  
Oud 15 november 2007, 16:57   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Als ze dat heel vriendelijk komen vragen en beloven de vlaamse regelgeving scrupuleus te zullen naleven , steun ik hun vraag .
De taalgrens kwam er mét goedkeuring van de Franstaligen. Ik heb nergens gelezen dat ze dat akkoord NIET scrupuleus zouden gaan naleven.

Eerst Vlaanderen onafhankelijk dus. Daarna kunnen we praten over nóg meer rechten voor de Franstaligen als ze er al hebben in Vlaanderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be