![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een minderheid zich consistent niet kan herkennen in het beleid, dat ze haar eigen beleid voert.
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps. met 'sociaal zijn' heeft dat voor het overige niks te maken. Met de oprechte en eerlijke (én m.i. begrijpelijke) verwondering bij die onweerstaanbare drang van sommigen om zich met mijn zaken te willen moeien des te meer. Sorry dat ik niet zomaar meestap in jouw evidenties/axioma's/dogma's/...
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
M.a.w. mag ik bedanken voor al het fraais dat je voor mij in petto hebt?
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Je moet wel niet proberen de lusten van de gemeenschap mee te pikken en de lasten af te wimpelen, geen free riders-gedrag he. Dan ben ik een harde. ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust betalen voor de 'diensten' die ik gebruik. Maar ik wil graag kunnen kiezen w�*t ik gebruik, snap je? Geen koppelverkoop; geen 'alles-of-niets' -spelletjes. Overigens, je hoeft niet 'de gemeenschap' te claimen hoor... Die is helemaal niet van jou. Jij had het over 'het volk'; dat is weer iets heel anders. Misschien moet je eerst je definities eens duidelijk bepalen.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Nee, want 'uw volk' gaat mij -desnoods met geweld- haar democratische beslissingen opleggen. Ik ben er vet mee dat ik het daar niet mee eens zou zijn. Met het pistool tegen de slaap... en jij komt het dan hebben over vrijheid? Kom zeg...
Citaat:
We gaan de zaken wel correct blijven spelen, niet?
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soit, niet willen meedoen is een vorm van niet sociaal zijn. Je moet niet alles door een donkere bril willen zien.
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Ik ben vooral naar het deel waar je niet mee kan leven. Dat begrijp je vast en zeker wel...
![]() Citaat:
Als ik niet wil meespelen in al dat collectieve fraais en daar dus ook niet voor wil betalen, dan wil dat niet zeggen dat ik ook geen sociaal contact meer kan of mag onderhouden met de mensen om me heen. Dat ik me niet op een andere manier kan engageren in de gemeenschap. Hell, misschien ga ik wel concurreren met die staat van jou... Je kan toch wel wat concurrentie aan, hoop ik?
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tot voor kort elk jaar wanneer die belastingsbrief in de bus viel. Invullen of... En daarna: betalen of... Met het pistool tegen de slaap. Desnoods steken ze je daarvoor enkele weken/maanden/jaren weg. Ik kan duizenden voorbeeldjes van dat pistool geven hoor... Of dacht je dat de staat werkte met vrijblijvende afspraken? Je mag gerust bot zijn (ik doe hier allang geen moeite meer om er nog wat franje in te brengen; paarlen voor de zwijnen in 99% van de gevallen). Maar we blijven wel eerlijk, niet? Soit, dan moet je dringend ook je definitie van 'sociaal zijn' eens herbekijken. Dat wil nl. niet zeggen dat je plat op de buik gaat wanneer een meerderheid je daarom 'verzoekt'. No sir !
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Zo'n horror? (misschien ben ik een aantal zaken vergeten, maar dan nog) Citaat:
![]() Natuurlijk, het spel wordt hard gespeeld en liberaal mollenwerk wordt ongenadig bestraft.
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Overigens, die belastingen werden ook gebruikt voor diensten die je wel degelijk gebruikte. Als ze je niet aanstaan, verhuis of probeer ze via democratische weg aan te passen. Dan komen er geen pistolen aan te pas. Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie gaat dat feest betalen? Hoe ga je dat feestje betaalbaar houden? Want dat zijn allemaal wel héél leuke dingen voor de mensen maar ik wil toch eerst jouw offerte afwachten, als het voor jou hetzelfde is. D�*n maken we wel uit hoe groot de horreur wel is. Trouwens, die sociale zekerheid... Ik ben daar niet zo gelukkig mee a priori, want je beseft toch dat dit de grootste vrijbrief is voor de staat om zich zeer verregaand en actief te bemoeien in het dagelijks leven van de mensen? Betutteling? Doe dit, doe dat niet, (dis-)incentives hier en daar... Voor je het weet zitten we weer met die 'maakbare' samenleving die, zoals we vandaag al van ver zien aankomen, slagzij aan het maken is. Citaat:
Als jouw scholen te duur dreigen te worden of kwalitatief het niet kunnen rooien, dan zet ik daar prompt een ander privaat gefinancierd net tegenover. Ik hoop dat je aan de verleiding kan weerstaan om me niet uit de markt te bonjouren. Idem dito voor burgerrechtelijke rechtsbedeling; wedden dat ik dat stukken interessanter kan aanbieden dan jij? Da's nog maar voor de vuist weg; ik kan nog wel meer zaken bedenken hoor. (in de sociale zekerheid, waarom ook niet?)
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik de diensten die ik effectief gebruikte zou narekenen en er de belastingen die ik tot op vandaag heb betaald naast leg, dan valt die berekening zéééééér slecht uit voor de staat, beste vriend. Dan kom ik errug bedrogen uit. Ten ware... wist je dat ik in principe zou mogen doppen? Dat ik stempelgeld zou kunnen trekken en -gelet op m'n leeftijd- nog relatief met rust zou gelaten worden door de VDAB? In d�*t scenario kan ik wel één en ander recupereren. Of vind je dat 'asociaal'? Dat 'probeer ze via democratische weg aan te passen...' meen je toch niet? Dat is het credo van de fascisten pur sang. Denk daar nog eens goed over na. Nee, ik heb besloten om vandaag niet teveel tussen de regels door te verstaan. Leg eens uit...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 18 november 2007 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zou ik een beter rechtssysteem tegenwerken?
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel, de staat met z'n machtsapparaat kan in de praktijk heel vaak niet weerstaan aan die lokroep. Je had het eerder over 'mollenwerk'; kijk, d�*t is ook het argument dat voor dat buitenbonjouren vaak wordt gebruikt.
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Er is een basis voor gezag van het moment dat jij in maatschappelijke interactie treedt met anderen. Vanaf dat moment bepaal je mede ook het leven van anderen, waardoor een supra-individueel Goed een weergave is van deze maatschappelijke relaties.
|
![]() |
![]() |