![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Ayaan mag dan voor u in uw ogen een held zijn, voor mij is zij één van de zoveelste profiteurs om aan papiertjes en goede postjes te geraken !
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kritiek hoeft niet met bijten beantwoord te worden Lincoln, daar zit nu juist de kern van een probleem, waarom is discussie in dialoog zo moeilijk?
Je lijkt te vinden dat wie kritiek heeft op iets daardoor agressie moet aanvaarden, dat is dus niet zo en daar ben ik het niet mee eens. Nee je hebt geen gelijk wat vrijheid van mening betreft! Spot, satire, kritiek en in vraag stellen, kortom zeggen wat je denkt mag!Kijk naar Jah Jah, die kon zeggen wat hij dacht, ookal streek hij tegen haren in! Maar we maken allemaal deel uit van een samenleving daar horen regels bij! De regel is'' je mag zeggen wat je denkt maar racisme mag niet, om bij dat voorbeeld te blijven, dat verschil moet je toch zien! Of is dat juist het probleem, dat moslims die niet willen of kunnen zien en dus onze cultuur nooit begrijpen? Je zult toch wel weten dat niet alleen salafisten streven naar een kalifaat? Het moslimbrotherhood is een groepering er zijn er nog! Trouwens; veel moslims denken dat de oplossing voor het mensdom is; allemaal moslim worden , dat hoorde ik toch vaak zeggen! Hoor jij de VVD zeggen; beste mensen, vanaf nu zijn moslims niet gelijken meer, dus buit ze uit, lieg en steel God zal u zegenen! Dat hoor ik anders heel wat moslims zeggen, dat is de segratie waarover ik het heb! Het AIDV rapport heeft niets met Wilders en co te maken, het gaat om een rapport van de veiligheidsdienst, wel ernstig blijven he? Natuurlijk dat er salafisten zijn is de schuld van Wilders!Komaan he, eerder de schuld van wie hen betaalt, Saoudi Arabie en Jordanie! Jij ziet onze samenleving dus als niet van jou, nergens zeg ik dit maar jij plaatst jezelf erbuiten wat veelzeggend is. Een egoist kun je me moeilijk noemen hoor.Bepaald beledigend, vanwaar opnieuw weer die agressie? Ayaan is voor u een hoer, voor mij een vrouw met kloten aan haar lijf, ik bewonder dat en u vergruist het,dat maakt u en mijn maatschappij, ziet u dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nederland en belgië zouden veel beter af zijn zonder de inbreng van bruine schapenslachtende islamitische/volks-en cultuurvreemde elementen uit de achterlijke zandlanden waar jullie thuis is!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok Lincoln, begrensde vrije menigsuiting!
Daar knelt een schoentje...want die grens wordt hier door de wet bepaald. Van mij mogen moslims best zeggen '' we betogen, want wij vinden cartoons niet leuk''! Dat mag, je mag ergens tegen zijn.Wat nit mag is de straat op komen en zeggen'' wij vinden homo's niet leuk'' want die horen als volwaardige burgers bij de samenleving, ookal vinden moslims dat maar niets. Moslims zullen zich erbij moeten neerleggen, dat niet de koran maar Europese cultuur de grenzen bepaald en daar zijn steeds meer mensen gevoelig voor! De dag dat moslims dit accepteren, gaat het met samenleven een stuk beter. Nu over allemaal moslim worden, ik kan met enige zekerheid zeggen dat het merendeel daar niets voor voelt! Homo's niet en vrouwen niet...al die groepen die vrijheid zouden verliezen, een Goddelijk geschenk, waar hard voor gevochten is. Ik hou liever wat mensen geven dan wat Allah voor vrouwen in petto heeft hoor, zeker weten na het lezen van de koran! Die door mens gemaakte vrijheden zijn onze cultuur begrijp je? En dat geven wij nooit weg zelfs niet onder dwang. Je kunt best hier blijven hoor Lincoln, maar dan moet je wel anders naar de samenleving kijken, wees nou eerlijk, behalve onderwijs en nike's hadden Marokkaanse jongeren nog wel wat meer moeten missen mocht hun vader op de berg zijn blijven zitten...dit land heeft menige Marokkaanse Berber om maar eens wat te noemen, veel meer kansen gegeven dan Marokko ooit zal doen, enige waardering wordt geapprecieerd! Hitler kwam trouwens via de democratie aan de macht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zozo, uit wat bestaat die dubbele agenda dan wel? Ik weet niet zeker of ik je uitleg over liberalisme wel volledig heb begrepen. Volgens mij ga je ervan uit dat de liberale partijen in Europa een doelstelling hebben om Islam en andere religies aan banden te leggen of als het kan volledig te bannen. Waarschijnlijk zijn Rita Verdonck en Geert Wilders dan degenen waar je aan denkt ook al zijn beiden inmiddels uit de VVD gestapt. Haatzaaierij bestaat spijtig genoeg aan beide zijden en de twee polen zullen elkaar alleen maar versterken. Als je met "niet vrij zijn zonder grenzen" bedoelt dat er grenzen zijn aan de vrijheid dan kan ik daar gerust inkomen. Simpelweg omdat je vrijheid stopt waar die van een ander begint. Een absoluut liberalisme is niet mogelijk zonder in anarchie te vervallen. Van nature uit zal een liberalist wel pogen om zoveel mogelijk economisch actief te zijn zonder al te veel overheidsinmenging en vrijheid van denken zoveel mogelijk trachten te vrijwaren. Dit moet natuurlijk ook inhouden dat vrijheid van levensbeschouwing dient gerespecteerd te worden. Waar het om gaat is natuurlijk hoever dit respect moet gaan. Op een bepaald punt kunnen religieuze gebruiken en tradities in conflict komen met sommige wetten en dan stelt zich het debat wat er moet wijken: de traditie of de wet? Indien de wet moet wijken stelt er zich een gevaarlijk precedent. Eerst en vooral komt het ondergeschikt maken van wetten aan geloofspunten neer op een theocratie. Men zou ook wetten kunnen toepasbaar maken op de ene bevolkingsgroep en niet op de andere, wat in feite neerkomt op een segregatie van de samenleving. Kijk eens naar de Belgische samenleving waar men zich volop vragen stelt hoe legitiem het is om nog belastingen en sociale zekerheid af te dragen voor die "andere". Is het nu de bedoeling van een religie om verdeeldheid te creëren? Er kan natuurlijk worden opgeworpen dat dit niet het geval is want je kunt je steeds bekeren. En zo kom je dan weer terecht in een logica zonder einde. Als we nu gewoon zouden aanvaarden dat wetten door iedereen zouden gerespecteerd worden stelt dit probleem zich niet meer. Wetten zijn echter ook niet eeuwig en zijn onderhevig aan een maatschappelijk debat. Ze kunnen dus maw aangepast worden aan de functies en noden van de tijd. In principe zou dit ook moeten kunnen voor geloofspunten maar een fundamentalistische benadering staat zulks niet toe. Een ander probleem dat zich stelt is het standpunt rond het bestraffen van overtredingen op geloofspunten. In de westerse visie behoort religie tot de privé-sfeer en moet het niet naleven van geloofsregels niet worden bestraft. In een maatschappij waar geen scheiding van kerk en staat is kunnen dergelijke overtredingen soms onredelijk zwaar worden bestraft. Men zegt dus maw hoe jij moet leven en denken en personen die menen dat ze een betere gelovige zijn dan jij zullen je dat met geweld duidelijk maken. Wat dan indruist tegen de liberale traditie van vrijheid van denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hitler was eerder het lichtend voorbeeld voor heel wat van JOUW geloofsbroeders een paar decennia geleden.
Ik heb nog s op www.ontdekislam.nl gekeken, daar staat zwart op wit dat het een moslim toegestaan is sex te hebben met een kind, dat niet het recht heeft om daar tegen te protesteren. Wel jongen, hier in Europa noemen wij dat VERKRACHTING VAN MINDERJARIGEN en daar staan terecht zware straffen op. Alleen al voor zoiets verdienen jullie het om hier allemaal buitengeflikkerd te worden, wat er verder in die Koran staat interesseert een weldenkend mens geen ene moer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, die zijn vast deze week niet door Homo geinterviewd. Heb eens wat rondgekeken op die site, de moeite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja hé? En dat komt niet uit een grot ergens in Pakistan, maar uit Utrecht, Rotterdam en Hoorn! Kompleet met oproepen aan de broeders om zich als "imaam geleide menselijke bommen" op te blazen! Kijk bijv. ook s bij "gedichten en verhalen", dan kom je te weten wat ons Ongelovigen te wachten staat in de hel! weg met dat moslimtuig uit Europa!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En inAntwerpen blijven ze maar zeggen dat er geen problemen zijn, radicale moslims?? Hoezo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() haha ! interessant draadje:
Kan ik islamitisch huwen als ik nog niet gescheiden ben van mijn vorige man die illegaal in Belgie verbleef en sinds het huwelijk verdwenen is? blijkbaar was er een verschil : als de vorige niet-gescheiden man een belg was geweest, dan lees ik tussen de lijnen dat niks een islamitisch huwelijk in de weg zou staan. Alleen: nu was het zelf een marokkaan: geen antwoord meer!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 november 2007 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Ik zeg niet dat er gen radicalisme bestaat, wel zou men consequent moeten zijn bij het oordelen en ook graag met een beetje nuance te kunnen vergelijken bij het annalyseren van bepalde fenomenen in dze maatschappij ! Anders bestaat er de kans om -)ten eerste; het radicalisme te versterken, -)ten tweede; onschuldige mensen treffen die niets van doen hebben met het destabilliseren van de maatshappij !
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In het boekje van Hind Fraihi over de extremisten in Brussel lees ik toch iets anders hoor...maar ja, dat is natuurlijk een "hoer" en een afvallige voor jou, zoals Ayaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dan moet jij me s vertellen met welke "nuance" we het verkrachten van kinderen zoals in de Koran toegelaten/aanbevolen wordt moeten beoordelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo Lincoln in Belgie niet het geval?? Integendeel Belgie is de draaischijf van het salafisme hoor, kom maar eens mee naar Antwerpen, kan je precies wijzen waar, wie en wanneer!Nee, echt nu zit ge er compleet naast, dacht je echt dat dit probleem aan de grens met Putte stopt of zo??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hind haar boek was in mijn ogen niet diepgaand genoeg, ze heeft heel oppervlakkig een beeld geschetst, maar dit zit veel dieper en is veel minder marginaal dat het voor haar leek.
Na drie jaar erin rond gelopen te hebben weet ik waarover ik het heb, helaas! |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
In de moskee(en) uit de seefhoek zijn er in elke geval niet te bespeuren.
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |