Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 28 november 2007, 16:25   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met andere woorden, NVA wordt eruit getrapt EN moet meestemmen vanuit de oppositie. Zo barst het kartel niet?

Dat is redelijk radeloos.
Als NVA er zou worden uitgetrapt zal dit een
lust zijn voor VB en een regelrechte doodvonnis voor YL.
Garry is offline  
Oud 28 november 2007, 16:27   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Denk je niet dat dit een beetje heel optimistisch en snel is? Niet dat ik niet zou willen, maar ik denk niet dat we er de eerste twee drie jaar al zijn hoor. Maar het gaat wel de goeie kant uit.
Zo niet, met de gekende gevolgen
Garry is offline  
Oud 28 november 2007, 16:29   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als NVA er zou worden uitgetrapt zal dit een
lust zijn voor VB en een regelrechte doodvonnis voor YL.
als NVA er uit wordt gezet, is dit slecht nieuws voor VB, ze verliezen hun grootste pispaal in de regering.
NVA in een Belgische regering is een godsgeschenk voor het VB, zo kunnen ze weer de beste Vlaming spelen en op alles schieten wat beweegt. Een NVA die gedemoniseerd is door de Walen is de ergste nachtmerrie van het VB.
Oud 28 november 2007, 16:35   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als NVA er uit wordt gezet, is dit slecht nieuws voor VB, ze verliezen hun grootste pispaal in de regering.
NVA in een Belgische regering is een godsgeschenk voor het VB, zo kunnen ze weer de beste Vlaming spelen en op alles schieten wat beweegt. Een NVA die gedemoniseerd is door de Walen is de ergste nachtmerrie van het VB.
Juist niet. Met NVA in de regering verliest VB een massa stemmen, zowat van al die dat Vlaanderen onafhankelijk willen zien worden, en geloof me dat dat het merendeel van de VB aanhang is, niet zozeer zoals ze steeds beweren hun vreemdelingen beleid.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 november 2007 om 16:36.
Garry is offline  
Oud 28 november 2007, 16:39   #65
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Juist niet. Met NVA in de regering verliest VB een massa stemmen, zowat van al die dat Vlaanderen onafhankelijk willen zien worden, en geloof me dat dat het merendeel van de VB aanhang is, niet zozeer zoals ze steeds beweren hun vreemdelingen beleid.
Waarschijnlijk wordt NV-A dan de grootste partij ,want ook de andere partijen zullen veel stemmen gaan verliezen.
I amsterdam is offline  
Oud 28 november 2007, 16:41   #66
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarschijnlijk wordt NV-A dan de grootste partij ,want ook de andere partijen zullen veel stemmen gaan verliezen.
NVA heeft weinig toekomst, zal altijd een appendix blijven, LDD daarentegen.
Hashiwokakero is offline  
Oud 28 november 2007, 16:42   #67
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

mannen, voeten op de grond. Er wordt hier weer veel te hard van stapel gelopen.
vrijevlaming is offline  
Oud 28 november 2007, 16:45   #68
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
mannen, voeten op de grond. Er wordt hier weer veel te hard van stapel gelopen.
Men dacht ook dat ldd er niet ging geraken, dat de vlamingen niet gingen stemmen...
Hashiwokakero is offline  
Oud 28 november 2007, 16:52   #69
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
NVA heeft weinig toekomst, zal altijd een appendix blijven, LDD daarentegen.

Denk je? Ik denk persoonlijk dat N-VA en vooral BDW in gans dit circus niet kunnen verliezen. Ik zie hem niet zijn principes verloochenen voor een ministerpost (uit goede bron weet ik dat dat hem niet intresseert) maw

- tjeven zetten hun partner op kant en gaan meer dan plat op de buik, BDW wordt een held

- het kartel blijft bestaan, er komt een regering waar onder druk van N-VA het onderste uit de kan wordt gehaald: BDW wordt een held

- Leterme biedt zijn ontslag aan bij de koning, het kartel blijft bestaan: zowel Leterme als BDW verdienen een standbeeld
Fab is offline  
Oud 28 november 2007, 16:54   #70
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
Denk je? Ik denk persoonlijk dat N-VA en vooral BDW in gans dit circus niet kunnen verliezen. Ik zie hem niet zijn principes verloochenen voor een ministerpost (uit goede bron weet ik dat dat hem niet intresseert) maw

- tjeven zetten hun partner op kant en gaan meer dan plat op de buik, BDW wordt een held

- het kartel blijft bestaan, er komt een regering waar onder druk van N-VA het onderste uit de kan wordt gehaald: BDW wordt een held

- Leterme biedt zijn ontslag aan bij de koning, het kartel blijft bestaan: zowel Leterme als BDW verdienen een standbeeld
Het probleem is, bij alle partijen denk ik verschillende dingen, bij de nva denk ik alleen maar aan een matig separatisme...
Hashiwokakero is offline  
Oud 28 november 2007, 16:56   #71
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Het probleem is, bij alle partijen denk ik verschillende dingen, bij de nva denk ik alleen maar aan een matig separatisme...

In ieder geval op een andere manier dan bij het VB. Daar is het splitsing zonder meer, bij N-VA is het meer bevoegdheden voor de gewesten met op termijn een totale splitsing van het land. Iedereen weet goed genoeg dat bij bv het verdwijnen van de transferts naar het zuiden er nog bitter weinig liefde voor het vaderland zal overblijven vanuit Wallonië
Fab is offline  
Oud 28 november 2007, 16:59   #72
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval op een andere manier dan bij het VB. Daar is het splitsing zonder meer, bij N-VA is het meer bevoegdheden voor de gewesten met op termijn een totale splitsing van het land. Iedereen weet goed genoeg dat bij bv het verdwijnen van de transferts naar het zuiden er nog bitter weinig liefde voor het vaderland zal overblijven vanuit Wallonië
Idd ze denken anders dan de meeste separatisten maar zij hebben geen partij om door te groeien, ldd heeft dat wel.
Hashiwokakero is offline  
Oud 28 november 2007, 21:14   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, een heel groot standbeeld, en dat gaan ze dan bovenop YL zelf zetten zodat hij er nooit meer onderuit komt.
Garry is offline  
Oud 28 november 2007, 21:37   #74
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het VB redeneert vanuit de optiek om Vlaamse onafhankelijkheid te bekomen door de kracht van de meerderheid. De verrottingsstrategie zou de werking van België op termijn onmogelijk moeten maken. N-VA daarentegen kiest voor een stap-voor-stap ontmantelingsmethode van de Belgische Staat. Als de staatshervorming op niets uitdraait toont dit het failliet aan van de N-VA methode en treedt N-VA in de onafhankelijkheidslogica van het VB. Uiteindelijk is het dus het VB dat gelijk krijgt, of dat zich nu in stemmenwinst vertaalt of niet ; Overigens heeft het VB zich fair gedragen tov de N-VA tijdens deze regeringsonderhandelingen, dat mag ook wel eens gezegd worden.
PAJOT is offline  
Oud 28 november 2007, 23:11   #75
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
moet je theorietje doorprikken ...

Martens tekende het verdrag van Maastricht als premier van een regering lopende zaken.
geen Belgische journalistist die daarom maalde ...
Het verdrag van Maastricht, 07/02/92, werd voor België getekend door W. Martens. Hij was premier in Martens IX 29/09/91 tot 7/05/92. Onslagnemend vanaf de verkiezingen 24/11/91.

Dehaene had toen ook 5 maanden nodig om een regering te vormen.

Er maalt ook geen journalist om de laatste onwettige verkiezingen BHV. Is de intresse van het journaille normgevend voor de wettelijkheid van de daden van de politici ? Dit betwijfel ik zeer.

Kan een jurist op dit forum hier enig licht werpen .
Oud 29 november 2007, 10:28   #76
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het verdrag van Maastricht, 07/02/92, werd voor België getekend door W. Martens. Hij was premier in Martens IX 29/09/91 tot 7/05/92. Onslagnemend vanaf de verkiezingen 24/11/91.

Dehaene had toen ook 5 maanden nodig om een regering te vormen.

Er maalt ook geen journalist om de laatste onwettige verkiezingen BHV. Is de intresse van het journaille normgevend voor de wettelijkheid van de daden van de politici ? Dit betwijfel ik zeer.

Kan een jurist op dit forum hier enig licht werpen .
Blijkbaar is in Belgie het overdragen van bevoegdheden van de Staat naar het Europeese niveau zo onbelangrijk ,dat het onder de lopende zaken valt.
In een democratisch land kan een regering, die geen mandaat meer heeft van de kiezers, dergelijke zwaarwegende besluiten niet nemen en tekenen.
I amsterdam is offline  
Oud 29 november 2007, 10:40   #77
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard nog 8 dagen

Afgezien van het democratisch deficiet vraag ik mij af wat de waarde van dit handtekening is. Door te ondertekenen stelt de ontslagnemende premier een daad van bestuur met ver dragende gevolgen. Of heb ik het verkeerd ? Betekent dit handteken niets en telt alleen de ratificatie ?

Kan een ondertekening van een dergelijk verdrag zonder mandaat later nog herroepen worden ?

De belgische politiek gaat regelmatig grondwettelijk in de fout. Dit is voor binnenlands amusement. In dit geval wordt het buitenland en de EU in de maling genomen. Een prachtig voorbeeld hoe Europa zou moeten functioneren. België als voorbeeldfunctie. Wat een afgang.
Oud 29 november 2007, 12:34   #78
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Even verder denken, er zijn over heel Europa verschillende anti-eu bewegingen, er moet er maar één het in zijn hoofd halen een rechtzaak te beginnen en heel de eu staat op wankelen.
Hashiwokakero is offline  
Oud 29 november 2007, 16:10   #79
I amsterdam
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
10 dagen wil zeggen, einde besprekingen vrijdag 8 december. De hele week-end om de ministerportefeuilles te verdelen. Maandag 10 december op de foto bij de koning. Dinsdag 11 december voor het parlement. Woensdag valies maken. Donderdag 13 december gaan Leterme en De Gucht tekenen in Lissabon.

Nu gij.
U krijgt helemaal gelijk ,gefeliciteerd!

Nu over het communautaire gedeelte een accoord is bereikt ,kunnen ze op 8 december een geheel regeer-accoord rond hebben.
Dus dan zijn ze net op tijd voor Europa.

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 29 november 2007 om 16:10.
I amsterdam is offline  
Oud 29 november 2007, 16:27   #80
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
U krijgt helemaal gelijk ,gefeliciteerd!

Nu over het communautaire gedeelte een accoord is bereikt ,kunnen ze op 8 december een geheel regeer-accoord rond hebben.
Dus dan zijn ze net op tijd voor Europa.
Wat is uw bron om te zeggen dat er een akkoord is?

Verder dan "Stappen gezet", "dichtbij" kom ik niet als ik op de verschillende sites kijk...

Het is al een paar keer bijna geweest eh.
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be