![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NVA in een Belgische regering is een godsgeschenk voor het VB, zo kunnen ze weer de beste Vlaming spelen en op alles schieten wat beweegt. Een NVA die gedemoniseerd is door de Walen is de ergste nachtmerrie van het VB.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 28 november 2007 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Waarschijnlijk wordt NV-A dan de grootste partij ,want ook de andere partijen zullen veel stemmen gaan verliezen.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() mannen, voeten op de grond. Er wordt hier weer veel te hard van stapel gelopen.
|
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Denk je? Ik denk persoonlijk dat N-VA en vooral BDW in gans dit circus niet kunnen verliezen. Ik zie hem niet zijn principes verloochenen voor een ministerpost (uit goede bron weet ik dat dat hem niet intresseert) maw - tjeven zetten hun partner op kant en gaan meer dan plat op de buik, BDW wordt een held - het kartel blijft bestaan, er komt een regering waar onder druk van N-VA het onderste uit de kan wordt gehaald: BDW wordt een held - Leterme biedt zijn ontslag aan bij de koning, het kartel blijft bestaan: zowel Leterme als BDW verdienen een standbeeld ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In ieder geval op een andere manier dan bij het VB. Daar is het splitsing zonder meer, bij N-VA is het meer bevoegdheden voor de gewesten met op termijn een totale splitsing van het land. Iedereen weet goed genoeg dat bij bv het verdwijnen van de transferts naar het zuiden er nog bitter weinig liefde voor het vaderland zal overblijven vanuit Wallonië ![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dehaene had toen ook 5 maanden nodig om een regering te vormen. Er maalt ook geen journalist om de laatste onwettige verkiezingen BHV. Is de intresse van het journaille normgevend voor de wettelijkheid van de daden van de politici ? Dit betwijfel ik zeer. Kan een jurist op dit forum hier enig licht werpen .
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een democratisch land kan een regering, die geen mandaat meer heeft van de kiezers, dergelijke zwaarwegende besluiten niet nemen en tekenen. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Afgezien van het democratisch deficiet vraag ik mij af wat de waarde van dit handtekening is. Door te ondertekenen stelt de ontslagnemende premier een daad van bestuur met ver dragende gevolgen. Of heb ik het verkeerd ? Betekent dit handteken niets en telt alleen de ratificatie ?
Kan een ondertekening van een dergelijk verdrag zonder mandaat later nog herroepen worden ? De belgische politiek gaat regelmatig grondwettelijk in de fout. Dit is voor binnenlands amusement. In dit geval wordt het buitenland en de EU in de maling genomen. Een prachtig voorbeeld hoe Europa zou moeten functioneren. België als voorbeeldfunctie. Wat een afgang.
#78 |
Banneling
|
![]() Even verder denken, er zijn over heel Europa verschillende anti-eu bewegingen, er moet er maar één het in zijn hoofd halen een rechtzaak te beginnen en heel de eu staat op wankelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu over het communautaire gedeelte een accoord is bereikt ,kunnen ze op 8 december een geheel regeer-accoord rond hebben. Dus dan zijn ze net op tijd voor Europa. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 29 november 2007 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder dan "Stappen gezet", "dichtbij" kom ik niet als ik op de verschillende sites kijk... Het is al een paar keer bijna geweest eh. |
|
![]() |