Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 08:15   #61
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Je suggereert dat een islambasher per definitie gelovig is? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Het laatste is van toepassing, mijn beste.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Hoedanook, ik ken ook "religiebashers"... en daarvoor ben je per definitie niet gelovig.
Terechte kritiek is noodzakelijk.
Oud 9 december 2007, 08:37   #62
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Waarom moeten er altijd meteen dingen bijgesleurd worden die er weinig mee te maken hebben, en in dit geval "alle andere religies"?
Is dat de enige manier die men vindt om te proberen dingen goed te spreken, bv. "de islam speelt met onze waarden en mensenrechten, maar deed het Christendom dat in de tijd van de Spaanse inquisitie ook niet, en dus mogen we er niets over zeggen?"
Bij deze nodig ik je uit om :

1° een post van mij terug te vinden waar ik de ene godsdienst "goedpraat" door er een andere godsdienst bij te sleuren.

2° waar ik de geschiedenis induik om voorheen gepleegde wandaden aan te halen om deze vervolgens te extrapoleren naar het heden.

Kritiek op religie is noodzakelijk. Het hangt er echter vanaf op welke manier je die kritiek uit. Moslims beschouwen als zandbakpoepers, kamelenneukers of bruine makakken is géén kritiek uiten, dit tot spijt van wie het benijdt. Dit is overholen racisme, niks te maken met rede en rationaliteit.

Islamitische bommenleggers en terreuraanslagen zijn een afschuwelijk en monsterlijk iets, waar hard dient te worden tegen opgetreden. Niettemin heb ik ook evenwel mijn serieuze bedenkingen bij bijvoorbeeld een reactionaire en creationistische bijbelgebedsgroep die wekelijks achter gesloten deuren vergadert met de machtigste man op aarde. Iets waar een doorsnee islambasher niet van wakker ligt. Die kijkt alleen maar naar de plaatjes in de media bij de zoveelste terreuraanslag.

En d�*t, mijn beste, is het enorme verschil tussen een islambasher en een vrijdenker.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 9 december 2007 om 08:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be