Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 december 2007, 09:50   #61
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
van simplisme gesproken
Een gelijkaardige functie als wat de onderhandelaars hebben in de privé levert hen veel meer op en als ze goede resultaten in die privé halen krijgen ze nog een deel van die opbrengst van die goede resultaten.
Hetgeen wat een Leterme van 2004 tot 2007 in de Vlaamse regering deed zou hem in de privé al snel een 2 miljoen euro opgebracht hebben. Nu heeft hem maximaal 600.000 euro bruto opgebracht.
Neen mijn beste, als het enkel over het geld gaat zijn deze heren dik gekloot. Allen maken een serieuze kans op een ministerportefeuille, eentje die een pak meer opbrengt dan gewoon parlementariër te zijn...

dit is ons belastingsgeld sukkel en dit geld kan beter gebruikt worden voor andere doeleinden dan zeveren over een dood land. en of ze nu een miljoen keer meer verdienen in de prive sector mag mij een worst wezen. zij hebben gekozen voor deze job en ze zullen er niet veel armer door zijn en daarbij moeten ze niet met ons geld smijten.
slegie is offline  
Oud 1 december 2007, 09:52   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben... Maar goed, de beer en zijn vel indachtig...
Het is een bijzonder domme zet, die het kartel nog verder in de modder duwt.

Leterme zou beter namens Vlaanderen de Walen een pakt aanbieden dat de voorwaarden bevat waaronder de Vlamingen België willen behouden én Wallonië in handen nemen.
Kortaf is offline  
Oud 1 december 2007, 09:53   #63
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
CD&V heft als einddoel = confederalisme en N-VA=separatisme.
Is het nu niet, het is de volgende keer.
Logisch dat ze niet meestappen in die...logica.
Wat er - zelfs voor Franstaligen die Belgie willen behouden - mis is met confederalisme snap ik niet zo goed, maar soit.
En ja, N-VA heeft separatisme in haar programma staan. En dan? Niets zegt dat de rest van de Vlaamse partijen daarin zouden willen meestappen, toch zeker niet als ze zouden merken dat op federaal niveau de zaken geregeld zijn zoals ze geregeld horen te zijn. Die logica - naar separatisme - wordt vooral in Franstalig Belgie gevreesd maar is eigenlijk op niets gebaseerd. Maar ja, door het aanhoudende NON... Nu goed, zoals ik al zei: ik ben niet fanatiek, goed wetende dat nationaliteit een jasje is dat je aan- of uittrekt als je dat zelf wil.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:54   #64
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Leterme zou beter namens Vlaanderen de Walen een pakt aanbieden dat de voorwaarden bevat waaronder de Vlamingen België willen behouden én Wallonië in handen nemen.
Zou geen slecht idee zijn; maar de FRbelgen hebben ook hun eergevoel hé.

Zoiets moet je met meer psychologie aan boord leggen.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 09:55   #65
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat er - zelfs voor Franstaligen die Belgie willen behouden - mis is met confederalisme snap ik niet zo goed, maar soit.
En ja, N-VA heeft separatisme in haar programma staan. En dan? Niets zegt dat de rest van de Vlaamse partijen daarin zouden willen meestappen, toch zeker niet als ze zouden merken dat op federaal niveau de zaken geregeld zijn zoals ze geregeld horen te zijn. Die logica - naar separatisme - wordt vooral in Franstalig Belgie gevreesd maar is eigenlijk op niets gebaseerd. Maar ja, door het aanhoudende NON... Nu goed, zoals ik al zei: ik ben niet fanatiek, goed wetende dat nationaliteit een jasje is dat je aan- of uittrekt als je dat zelf wil.
confederalisme = eufemisme voor separatisme: enkel nog wat symbolen overhouden en Brussel niet verliezen.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 09:55   #66
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het is een bijzonder domme zet, die het kartel nog verder in de modder duwt.

Ja, dat had Leterme met recht en reden kunnen doen... als hij minister-president was gebleven. Voor mij was zijn deelname aan de verkiezingen de grootste blunder die hij kon maken. Hij k

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 1 december 2007 om 09:56.
den ambetantsten is offline  
Oud 1 december 2007, 09:57   #67
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
dit is ons belastingsgeld sukkel en dit geld kan beter gebruikt worden voor andere doeleinden dan zeveren over een dood land. en of ze nu een miljoen keer meer verdienen in de prive sector mag mij een worst wezen. zij hebben gekozen voor deze job en ze zullen er niet veel armer door zijn en daarbij moeten ze niet met ons geld smijten.
Ten eerste je mag je naamkaartjes voor u houden. Je kan zelfs blij zijn dat ik het uiteindelijk bij simplisme gehouden hebben...
Ten tweede, wij, belastingbetalers, betalen die heren ja. Maar ik heb er geen moeite mee dat een van hen niet plat op de buik gaat. Trouwens, zolang zij onderhandelen verdienen ze minder tegen dat ze gewoon hun postje zouden grijpen. Maar waarschijnlijk gaat dat, en nu krijg je een boomerang, in dat simplistisch idioot kopje van u niet. Blijkbaar ben je te lomp om te snappen dat zolang die heren (zeker de christendemocratische familie, aheum) ze kans na kans op een substantieel hoger loon laten liggen.
Ten derde, zo erg smijten ze niet met ons geld zur. Maar blijkbaar heeft dat simpel idioot kopje van je nog nooit opgemerkt dat in de privé -tig keer zoveel geld weggegooid wordt. Maar daar zou het zogezegd kunnen omdat het toch ons geld niet is. Mis poes, ons geld zit uiteindelijk overal.

Soit, ik hoop dat deze sukkel iets of wat helderheid heeft gebracht in het simplistisch idioot kopje van je...
Oud 1 december 2007, 09:59   #68
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

Soit, ik hoop dat deze sukkel iets of wat helderheid heeft gebracht in het simplistisch idioot kopje van je...
Zoals ik zeg: iemand uitmaken of vernederen is nooit een goede tactiek.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 10:00   #69
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Zoals ik zeg: iemand uitmaken of vernederen is nooit een goede tactiek.
dan moet hij het maar niet zelf komen zoeken door mij een sukkel te noemen als ik zijn erg simplistische stelling weerleg...
Oud 1 december 2007, 10:06   #70
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
dan moet hij het maar niet zelf komen zoeken door mij een sukkel te noemen als ik zijn erg simplistische stelling weerleg...
Het is in het algemeen, dat ik het zeg.

Want inderdaad: als je iemand aanvalt en kleineert is het logisch dat je reageert en zo blijft het maar duren.

Idem voor de verhouding VL vs WL
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 10:09   #71
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om de FRbelgen te begrijpen:
Bij hen zijn er taboes oké; maar bij N-Va ook: herfederaliseren kan nooit en deze partij wil dan in een federale regering stappen (maar enkel en alleen om die federatie uit te kleden)
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 10:09   #72
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Open VLD en MR hebben al geantwoord op de drie vragen van Yves Leterme. Beide liberale families antwoorden driemaal 'ja'. Ook CD&V en N-VA zullen naar alle waarschijnlijkheid instemmen. Het is nu enkel nog wachten op een reactie van CDH.
Citaat:
Het is nu wachten op de reactie van de CDH. De partij van 'Madame Non' Joëlle Milquet zou zich nog beraden over zijn positie en pas in de loop van de voormiddag willen antwoorden.
nog 1 kans op 6 voor een neen dus.
PAJOT is offline  
Oud 1 december 2007, 10:13   #73
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
mooi nog 9 ja's te gaan
Er van uit gaande dat het kartel ja zegt zijn er nu nog slechts 3 ja's te gaan 'k Zou nog niet verschieten als Madame er voor kiest om zich de zwarte piet NIET te laten toeschuiven. Ze zou dus gemakkelijk oui kunnen zeggen en non bedoelen. Wat trouwens als ze "oui mais" zegt ? Dan komen die playmobil mannekes buiten met een gladgestreken gezicht met de boodschap dat ze dicht tegen een akkoord staan!

Als er iets is dat uit dit 175 dagen durende psychiatrisch congres te leren valt dan is het dat een normaal denkend mens er paranoide aandoeningen van krijgt

Noorman
Noorman is offline  
Oud 1 december 2007, 10:17   #74
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als cdh ja zegt,welke vette vis heeft NV-A dan in de pan?
EXTREEM is offline  
Oud 1 december 2007, 10:20   #75
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Wellicht is cdh (lees Delpérée) leep genoeg om niet met een droge ja of nee te antwoorden.

In elk geval: cdh staat in FRbelgië weer helemaal op de kaart.
Werd nog vaak aanzien als een ouwbollige rechtse partij; maar blijkt dichtst bij het ACW aan te leunen.
en zal bij de volgende verkiezingen een heel goed beurt maken.
straatrue is offline  
Oud 1 december 2007, 10:23   #76
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geen enkele.
De NVA aanvaardt het bestaan van de 'solidariteit' en zegt enkel dat die 'doorzichtig' moet zijn. Ieder jaar ligt er een walvis in de pan voor de PS-zone. Ik vind het gejuich op deze draad dan ook zeer ongepast.
Oud 1 december 2007, 10:28   #77
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Eigelijk knap van Leterme.

Iedereen zat hier te roepen dat een staatshervorming NIET mocht uitgesteld worden en naar commissies mocht verwezen worden.

Nu heeft hij het zover gekregen dat de vlamingen blij gaan zijn als de walen instemmen met de comissies. Niemand (buiten Jos Verhulst blijkbaar)die nog beseft dat hij nu zit te wachten op de toestemming van Joelle M. om onder de lat door te mogen kruipen. Op zijn knieen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 december 2007 om 10:29.
Travis66 is offline  
Oud 1 december 2007, 10:31   #78
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Eigelijk knap van Leterme.

Iedereen zat hier te roepen dat een staatshervorming NIET mocht uitgesteld worden en naar commissies mocht verwezen worden.

Nu heeft hij het zover gekregen dat de vlamingen blij gaan zijn als de walen instemmen met de comissies. Niemand (buiten Jos Verhulst blijkbaar)die nog beseft dat hij nu zit te wachten op de toestemming van Joelle M. om onder de lat door te mogen kruipen. Op zijn knieen.
En de NV-A BW plat op de buik
EXTREEM is offline  
Oud 1 december 2007, 10:37   #79
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wellicht is cdh (lees Delpérée) leep genoeg om niet met een droge ja of nee te antwoorden.

In elk geval: cdh staat in FRbelgië weer helemaal op de kaart.
Werd nog vaak aanzien als een ouwbollige rechtse partij; maar blijkt dichtst bij het ACW aan te leunen.
en zal bij de volgende verkiezingen een heel goed beurt maken.
Ik denk dat je je vergist. Als ik zo de reportage bekijk waar de walen aan het woord komen, blijkt dat de man op de straat erg bang is dat Belgie gaat barsten. En dat is blijkbaar hun enige zorg. CDH is als gevolg van haar houding tijdens de onderhandelingen eigelijk een gevaar voor de eenheid, de walen beseffen ook dat altijd NON zeggen ons radicaliseert.
Ik denk dus dat ze kloppen gaan krijgen tijdens de volgende verkiezingen.
Oud 1 december 2007, 10:46   #80
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een conventie waarbij ,als de vlamingen ook maar iets op tafel leggen, de uitbreiding van Brussel ter sprake komt en vooral aan de miljardenstroom naar het zuiden mag niet geraakt worden.
Onafgezien dat binnen onafzienbare tijd BHV terug op het bordje van de regering ligt.
Het kartel heeft verkregen dat men "wil" praten aan franstalige zijde en dat men gaat "proberen" een 2/3 meerderheid te vormen.
Tja, eerder magere vis, zou ik zeggen.
Nieuwsgierig hoe het eraan toe gaat gaan als dat een praatbarak-Costa II wordt , met de verkiezingen 2009 in zicht ?
Ook komt er i.p.v. een afschaffing van de senaat een nieuwsoortig misbaksel met misschien pariteit.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 december 2007 om 10:48.
boerenverstand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be