Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2007, 00:10   #61
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
nou die zwarte figuur heb ik niet echt meegemaakt al krijg je wel een zeker gevoel, waarschijnlijk omdat je daar totaal hulpeloos bijligt, dat 'iets' in je treedt

weet je 't zou naar schijnt berusten op zulke ervaringen die mensen dus doorheen de geschiedenis al meemaken dat de duivelsage ed is onstaan
Wel, ik heb die 'zwarte figuur' ook maar één van de drie keren (de laatste keer) gezien. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen. In de hoek van de kamer zag ik die figuur staan, ik 'zei' iets als 'wat doe jij hier?', 'ga weg'. Ik geloof dat hij/zij/het toen grijnsde, op mij afkwam en op mijn borst begon te drukken en binnen wou treden. Alles begon te draaien voor mijn ogen, ik hoorde ruis, etc. Daarna begon ik me te 'verzetten' en te bidden en na een tijdje stopte het hele gedoe. En sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt.

Dit gebeurde allemaal natuurlijk wel snel en in een paar seconden maar leek voor mij veel langer te duren.

P.S. Ik had er ook geen idee van dat zo vaak voorkwam. Dus bedankt voor de link.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 december 2007 om 00:13.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 00:16   #62
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wel, ik heb die 'zwarte figuur' ook maar één van de drie keren (de laatste keer) gezien. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen. In de hoek van de kamer zag ik die figuur staan, ik 'zei' iets als 'wat doe jij hier?', 'ga weg'. Ik geloof dat hij/zij/het toen grijnsde, op mij afkwam en op mijn borst begon te drukken en binnen wou treden. Alles begon te draaien voor mijn ogen, ik hoorde ruis, etc. Daarna begon ik me te 'verzetten' en te bidden en na een tijdje stopte het hele gedoe. En sindsdien heb ik het niet meer meegemaakt.

Dit gebeurde allemaal natuurlijk wel snel en in een paar seconden maar leek voor mij veel langer te duren.
Heb het één keer meegemaakt, een aanwezigheid naast mijn bed tijdens halfslaap. Maar ik kon helemaal niet waarnemen of hij kwaadaardig of goedaardig was. Het was niet echt een angstige ervaring, daarvoor duurde het te kort, wel heel vreemd.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 00:26   #63
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Heb het één keer meegemaakt, een aanwezigheid naast mijn bed tijdens halfslaap. Maar ik kon helemaal niet waarnemen of hij kwaadaardig of goedaardig was. Het was niet echt een angstige ervaring, daarvoor duurde het te kort, wel heel vreemd.
Ik heb er eigenlijk ook een soort van 'dubbel' gevoel over. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of hij/zij/het goedaardig of kwaadaardig was, maar de ervaring was voor mij in elk geval niet aangenaam. Hij/zij/het lijkt me eerder een soort van 'pestkop' te zijn.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 01:16   #64
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?
Misschien worden wel je hersenen (kortstondig) opgekrikt tot pakweg de lichtsnelheid, uiteraard bij geringe bandbreedte (bij bandbreedte x frequentie =1); bewustzijnsVERNAUWING dus.

Maar nee, ik ben geen techneut hoor.

Dat smalle grensgebied tussen leven en dood wil ik echt niet riskeren te "verkennen" voordat het echt zo ver is; natuurlijk kan ik anderen dan daarover ook niet meer vertellen maar de psychedelica-hobbyisten publiceerden daarover totnogtoe niets voor mij voldoende wetenswaardigs om mij ertoe over te halen hun recepten in te passen in mijn genoeglijk en tot redelijke hoogte genotzuchtig dagmenu.

Enig cannabis-haksel in poreus-gespeldeprikt-plastic geplaatst in een pouch liefst ongefermenteerde dus Belgische, half-zware shag geeft (gaf) reeds na een uurtje bewaartijd een voor mij leuk aroma, maar "straight" Groene Chinese Thee vind ik net nog even lekkerder (pas op, want boven een halve liter binnen het uur, mogelijk laxerende bijwerking).

Het "passief mee-roken" met echte hash-gebruikers in muzikanten-kelders (ik ben weerstandloos tegen muziek), dus alleen maar doordat ik daar kwam kijken/luisteren, leverde mij steeds weer 2 dagen later in telex/fax/e-mail-verkeer type-fouten en "afkortingen" op die ik zelf nooit had kunnen (en mogen) bedenken; ellendig tijdverlies voor correcties tijdens teruglezen.

Evenmin trekt het mij aan om een schilderij te kunnen horen of geluidseffecten te leren "zien".

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 7 december 2007 om 01:22.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 01:20   #65
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

dat maakt al drie !... 'k was van mening dat het slechts zéér sporadisch voorkwam
Mwa; over 1x per 30 jaar ga ik me echt niet druk maken want hooikoorts of verkoudheid gebeurt me iets vaker.
Oud 7 december 2007, 01:48   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Mijn advies: zulke of erop gelijkende ervaring terstond WEIGEREN, keihard NEE/ongeschikt; niet: vergeten maar HERKENNEN.

JIJ bent de enige baas over JOU.

Beter kan ik het niet uitleggen.
Oud 7 december 2007, 02:05   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar blijkbaar zijn heden, verleden en toekomst "gelijktijdig" aanwezig, dus hoe kan er dan iets verdwijnen?
da's makkelijk ...
als je brein dreigt uiteen te vallen in louter monopolen in de Hilbertruimte dan zie je gelijk dat in een Feynmandiagram verleden toekomst is voor anti-deeltjes en dus de toekomst 'verleden' is als ze weer verdwijnen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 02:11   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

brrrr... het gedacht alleen al... en toch met de wetenschap in m'n achterhoofd dat het toch weer goed ... ook erg verleidelijk

Citaat:
P.S. Ik had er ook geen idee van dat zo vaak voorkwam.
ik ook niet, 'k wist alleen dat het, aldus de wetenschap, sinds mensenheugenis voorkomt en dus wel heel wat kan verklaren ivm met religie etc dat je eveneens overal treft in de één of andere soort

Citaat:
Dus bedankt voor de link.
da's graag gedaan
je ziet .... uiteindelijk misschien toch niet zo irrelevant voor het topic
Oud 7 december 2007, 02:22   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Misschien worden wel je hersenen (kortstondig) opgekrikt tot pakweg de lichtsnelheid, uiteraard bij geringe bandbreedte (bij bandbreedte x frequentie =1); bewustzijnsVERNAUWING dus.
zie je nu wel ... dat het eenvoudig neerkomt op het inproduct van een functionaal en een vector als de duale ruimte isomorf is met de ruimte zelf

Citaat:
hoeft niet, 'k ben maar aan 't geinen

Citaat:
Dat smalle grensgebied tussen leven en dood wil ik echt niet riskeren te "verkennen" voordat het echt zo ver is; natuurlijk kan ik anderen dan daarover ook niet meer vertellen maar de psychedelica-hobbyisten publiceerden daarover totnogtoe niets voor mij voldoende wetenswaardigs om mij ertoe over te halen hun recepten in te passen in mijn genoeglijk en tot redelijke hoogte genotzuchtig dagmenu.
één vraagje.... 'k wil je hier absoluut niet aanzetten ofzo
maar waarom zou je dat niet willen "verkennen" moest ge nu de nodige garanties krijgen ?
als ik het zo lees dan ben je wel verdomd geïintresseerd maar gewoon ergens bang

Enig cannabis-haksel in poreus-gespeldeprikt-plastic geplaatst in een pouch liefst ongefermenteerde dus Belgische, half-zware shag geeft (gaf) reeds na een uurtje bewaartijd een voor mij leuk aroma, maar "straight" Groene Chinese Thee vind ik net nog even lekkerder (pas op, want boven een halve liter binnen het uur, mogelijk laxerende bijwerking).

Het "passief mee-roken" met echte hash-gebruikers in muzikanten-kelders (ik ben weerstandloos tegen muziek), dus alleen maar doordat ik daar kwam kijken/luisteren, leverde mij steeds weer 2 dagen later in telex/fax/e-mail-verkeer type-fouten en "afkortingen" op die ik zelf nooit had kunnen (en mogen) bedenken; ellendig tijdverlies voor correcties tijdens teruglezen.

Evenmin trekt het mij aan om een schilderij te kunnen horen of geluidseffecten te leren "zien".

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.[/quote]
Oud 7 december 2007, 02:29   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mwa; over 1x per 30 jaar ga ik me echt niet druk maken want hooikoorts of verkoudheid gebeurt me iets vaker.
'k ging me hier niet zozeer over de frequentie van die ervaring (bij een persoon) maar wel over de frequentieverdeling van de personen met die ervaring
Oud 7 december 2007, 02:51   #71
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
........... als ik het zo lees dan ben je wel verdomd geïintresseerd maar gewoon ergens bang .......
Nee, totaal allang niet (meer) bang maar steeds minder geïnteresseerd; weinig tijd over, in 1960 besefte ik al dat het kleine poosje dat ik bestond al pakweg een kwart van mijn levensduur zou voorstellen en alles daarna ging steeds nog sneller en nu al per uur.

O.k, na 1964, 6 kinderen en inmiddels/voorlopig 6 kleinzoons, echt wel dolle pret maar het lijkt zo weinig weken geleden allemaal.

Soms grinnik ik bij de overpeinzing dat ik, volgens een Oude Filosofie waar ik in het voorbijgaan iets over las, wellicht een Oude Ziel ben die zijn laatste reïncarnatie aan het voleinden is en alleen nog maar zich concentreert op "doe wel en zie niet om"; het lijkt zo verschrikkelijk onbelangrijk wat ik (nog) Nietweet ... Nirwana ... ?

Kga nog ff wat mijn gitaar plukken, niet overdreven goed maar wel melodieus, vast niet nuttig maar kdenk zinvol.

Oud 7 december 2007, 02:54   #72
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
brrrr... het gedacht alleen al... en toch met de wetenschap in m'n achterhoofd dat het toch weer goed ... ook erg verleidelijk

ik ook niet, 'k wist alleen dat het, aldus de wetenschap, sinds mensenheugenis voorkomt en dus wel heel wat kan verklaren ivm met religie etc dat je eveneens overal treft in de één of andere soort

da's graag gedaan
je ziet .... uiteindelijk misschien toch niet zo irrelevant voor het topic
Ik vind dat breinvervuiling, verkeerd gebruik van waardevolle hersencapaciteit.
Oud 7 december 2007, 04:34   #73
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, totaal allang niet (meer) bang maar steeds minder geïnteresseerd; weinig tijd over, in 1960 besefte ik al dat het kleine poosje dat ik bestond al pakweg een kwart van mijn levensduur zou voorstellen en alles daarna ging steeds nog sneller en nu al per uur.
dat van dat steeds vlugger gaan... kan ik beamen en ik ben ( nog maar ) net over de kaap van 40
mij zou het echter tot de beslissing brengen juist zulke dingen nog wel te 'proeven'

Citaat:
O.k, na 1964, 6 kinderen en inmiddels/voorlopig 6 kleinzoons, echt wel dolle pret maar het lijkt zo weinig weken geleden allemaal.
kleinkinderen... daar kan ik nog niet over meespreken

Citaat:
Soms grinnik ik bij de overpeinzing dat ik, volgens een Oude Filosofie waar ik in het voorbijgaan iets over las, wellicht een Oude Ziel ben die zijn laatste reïncarnatie aan het voleinden is en alleen nog maar zich concentreert op "doe wel en zie niet om"; het lijkt zo verschrikkelijk onbelangrijk wat ik (nog) Nietweet ... Nirwana ... ?
het is ook net zo onbelangrijk of belangrijk dan wat anders... uiteindelijk behoort het tot jou en mijn werkelijkheid en is niemand achter ons er gebaat mee... zelfs moesten we die bevindingen netjes noteren... we zouden de zoveelste in de rij zijn

Citaat:
Kga nog ff wat mijn gitaar plukken, niet overdreven goed maar wel melodieus, vast niet nuttig maar kdenk zinvol.

doe dat... veel succes ermee
'k kruip er zo meteen zelf in
Oud 7 december 2007, 04:35   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat breinvervuiling, verkeerd gebruik van waardevolle hersencapaciteit.
niet als het perfect revesible is ... dat was het voorop gestelde

niettemin, ik laat je
en nog een goede nacht verder
Oud 7 december 2007, 07:40   #75
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
awel en ik kan meespreken over welgeteld 1 zulke ervaring wat betreft die sprierlamming gecombineerd met een zeker bewustzijn.... bangelijk gewoon
je ligt daar, weet niet wat je overkomt ...denkt meteen ben ik nu dood ofzo ? ... kunt geen sikkepit uitsteken en wilt je bedgenoot wakker schreeuwen maar ook dat gaat niet... want je spraak is net zo verlamd en al wat je kan doen is waarnemen en hopen dat het voorbij gaat ... wat het gelukkig ook deed al weet ik niet meer precies hoe...
bovenop kwam er nog een ervaring waarin het leek of ik rechts wegschoof uit m'n lichaam ( zo'n +- 10 a 20 cm als je dat al kan inschatten ) en weer terugschoof
Dit kan het begin zijn van astrale projectie of een buitenlichaamservaring. Astrale projectie kan gebeuren als slaapverlamming is ingezet maar je bent nog bewust wakker. Je lichaam slaapt dan en dan kan je je beginnen uit je lichaam "wrikken". Je ziet dan jezelf liggen maar de wereld is heel plastisch, je komt in een soort schemerrealiteit tussen droom en werkelijkheid. Ik heb nog maar een keer meegemaakt dat ik in de echte realiteit zat maar ik was te angstig en dat stopte direct. Meestal maak ik dat ik snel weg ben uit de kamer waar ik slaap want veel tijd heb je niet om te verkennen, ik word snel weer wakker.

De plasticititeit van de realiteit is echt wel opmerkelijk, het voelt niet aan als een droom, maar ik wel objectief, je kan het zelf niet wijzigingen zoals een lucide droom. En soms kom je ook andere entiteiten tegen, maar zeer sporadisch. Het detail dat je ziet is verbluffend, het is minstens even gedetaileerd dan als je gewoon kijkt. Ik vloog ook eens langs de kerk in mijn dorp en er was een kerkhof ernaast wat er in het echt niet is, maar vroeger wel.

Een keer ben ik ook zo'n "pestkop" tegengekomen... Ik had moeite met te vliegen in die "astrale wereld". Plots kwam er iets aangevlogen die de vorm aannam van iemand waar ik vroeger ruzie mee had. Ik wou vliegen maar hij trok constant aan mijn been en had een grinnik op zijn gezicht.

Laatst gewijzigd door exodus : 7 december 2007 om 07:51.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2007, 07:41   #76
exodus

Standaard

Citaat:
jamaar gij gelooft nogal makkelijk vanalles

dat heb ik ook zo ergens ervaren, maar ik zou het houden bij een soort 'onderwerpen' ipv 'kalmeren' omdat ge toch niets kunt doen
ik spreek dan ook maar over 1 ervaring

gij smoort zeker ? op vrij permanente basis ?
ik heb die ervaring gehad net na, of nog tijdens, een periode dat ik wel deftig wat afsmoorde
Ik smoor zeer weinig en toen ik die ervaring had 2 jaar terug smoorde ik niet...
Oud 7 december 2007, 09:19   #77
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
da's makkelijk ...
als je brein dreigt uiteen te vallen in louter monopolen in de Hilbertruimte dan zie je gelijk dat in een Feynmandiagram verleden toekomst is voor anti-deeltjes en dus de toekomst 'verleden' is als ze weer verdwijnen
aaah ja, dom van mij dat ik dat niet inzag
Oud 7 december 2007, 09:20   #78
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb er eigenlijk ook een soort van 'dubbel' gevoel over. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen of hij/zij/het goedaardig of kwaadaardig was, maar de ervaring was voor mij in elk geval niet aangenaam. Hij/zij/het lijkt me eerder een soort van 'pestkop' te zijn.
Altijd als ik er aan terugdenk, denk ik meer in termen van 'engelbewaarder'.
Oud 7 december 2007, 09:25   #79
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik zie gewoon de lol niet in van "ontwijking" van het hierNUmaals; doodzijn kun je nog EEUWEN.

Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.
Oud 7 december 2007, 10:01   #80
exodus

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens. Zo'n straf spul als LSD of Salvia zou ik nooit nemen, het lijkt me gewoon roekeloos, een mystieke ervaring forceren met een farmaceutisch breekijzer. Als er een of andere hogere of alternatieve realiteit bestaat, dan wacht ik wel tot die spontaan bij mij komt.
Van LSD versta ik het, LSD is semi-synthetisch. Salvia is echter volledig natuurlijk. ZO ook met psychedelische paddestoelen, en er is geen langdurige risico factor en je kan een mystieke ervaring hebben. Hoe hoger de dosis hoe meer kans je erop hebt maar je moet het met de juiste mind-set en setting doen. Zomaar even paddestoelen nemen in op café is vragen om problemen. Je moet met een spritiueel ingesteldheid erin gaan en de paddetoel respecteren, want er zit wel degelijk bewustzijn in die je aanvoelt als je eronder zit, die je dingen kan tonen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be