Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 februari 2004, 20:40   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wie hou jij voor de gek? 90% van alle NV-A mandatarissen zal zeggen dat ze geen samenwerking willen met het Blok. Het feit dat de NV-A elke Vlaamse vooruitgang goed vindt is al een groot verschil met het compromisloze Blok. en dan hebben we het uiteraard nog niet over het vreemdelingenstemrecht en het gebrek aan politiek talent...
"Elke Vlaamse vooruitgang"... U bedoelt ongetwijfeld de halve oplossingen en hele compromissen waarmee de CVP onzaliger gedachtenis ons opgezadeld heeft? Of de ronduit schandelige overeenkomst die luidde naar het "Egmontpact"?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 februari 2004, 20:40   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
voor mij is het duidelijk, de NV-A zag dat ze de kiesdrempel niet gingen halen, twee mogelijkheden: ondergaan of kartel vormen, ook twee megelijkheden: De CD&V en mogelijke zetel, of VB en in het cordon geraken. Geert heeft voor zekerheid gekozen.
Inderdaad, hij heeft niet voor het Vlaams belang gekozen. Jammer.
Oud 26 februari 2004, 21:06   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
voor mij is het duidelijk, de NV-A zag dat ze de kiesdrempel niet gingen halen, twee mogelijkheden: ondergaan of kartel vormen, ook twee megelijkheden: De CD&V en mogelijke zetel, of VB en in het cordon geraken. Geert heeft voor zekerheid gekozen.
Je kan hier al één mogelijkheid van uitsluiten. Ook achter het cordon kan je immers zetels behalen. Het cordon zelf is er echter teveel aan voor Bourgeois. Voor Bourgeois is en blijft het Vlaams Blok nu eenmaal racistisch en is het belgicistisch cordon sanitaire verantwoord.
Zelfs mét een zetel wil hij daar niet achter geraken.
Dan nog liever met de belgicistische medestanders van het cordon sanitaire.
Oud 26 februari 2004, 21:07   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat het Vlaams belang betreft. Dat hoopt Bourgeois zeker nog altijd te kunnen dienen.
Hoop doet leven.
Oud 26 februari 2004, 21:28   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat het Vlaams belang betreft. Dat hoopt Bourgeois zeker nog altijd te kunnen dienen.
Hoop doet leven.
Iedereen mag wat mij betreft dat hopen, alleen staat ik daar heel argwanend tegenover. De CD&V is immers altijd Vlaamsgezind wanneer ze in de oppositie zit, eens aan de macht verdwijnt dat weer als sneeuw voor de zon.
Oud 27 februari 2004, 09:44   #66
giserke
Banneling

Standaard

willen de mensen met een glazen bol die even wegsteken, en afwachten aub
giserke is offline  
Oud 27 februari 2004, 09:47   #67
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Juist dat vraag ik me ook af. Vlaams Blok als N-VA hebben heel gelijklopende standpunten als het gaat over de toekomst van Vlaanderen, een van de pijlers die beide partijprogramma's. Maar blijkbaar heeft Geert Bourgeois en de partijraad dit belangrijk punt in aanmerking genomen om te oordelen welke partij er nu in aanmerking komt voor een kartel. Blijkbaar spelen er andere motieven een rol...
wie hou jij voor de gek? 90% van alle NV-A mandatarissen zal zeggen dat ze geen samenwerking willen met het Blok. Het feit dat de NV-A elke Vlaamse vooruitgang goed vindt is al een groot verschil met het compromisloze Blok. en dan hebben we het uiteraard nog niet over het vreemdelingenstemrecht en het gebrek aan politiek talent...
kijk het begint al! Een tsjeef die in naam van de NVA'ers begint te spreken! Ze kunnen zelfs al de verkiezingen afwachten!

Onderstaande citaat komt uit "de belleman" het nva-bladje van Gent : "Vandaag is er een alternatief... voor de VLD-kiezer die werd bedrogen door het Vlaamse discour van Verhofstadt, [size=6]voor de CD&V kiezer die kiest voor de hechte gemeenschap en een rechtlijnige politiek,...[/size]"

Blijkbaar hoeft een hechte gemeenschap en rechtlijnige politiek niet meer voor Geert?
jan hyoens is offline  
Oud 27 februari 2004, 13:38   #68
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Even in herhaling vallen. De mandatarissen die overgelopen zijn die ik ken, namelijk Lieve Slegers en Klara Hertogs in Turnhout, zijn absoluut geen electorale hoogvliegers. Het nieuws werd wel in het lang en breed uitgesmeerd tot op de regionale bladzijden toe. Die mensen vertegenwoordigden enkel zichzelf.

En ik geef toe dat het een psychologische klap geeft voor de propagandisten.

De overstap gebeurd bovendien voordat het Kartel een feit was, en was misschien wel ingegeven door een schrikreactie.

De doorsnee-kiezer, die heeft door het Kartel het vertrouwen teruggewonnen dat zijn stem geen verloren stem zal zijn.

Waarschijnlijk zitten er zo ook een aantal vlaamsnationalisten bij het Vlaams Blok, die terugkeren naar de ware schaapsstal.

Ik blijf meer dan ooit beweren: een stem voor het Vlaams Blok is een verloren stem (ik zou dat misschien als ondertiteling kunnen nemen).
Jasper is offline  
Oud 27 februari 2004, 14:07   #69
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

kijk het begint al! Een tsjeef die in naam van de NVA'ers begint te spreken! Ze kunnen zelfs al de verkiezingen afwachten!

Onderstaande citaat komt uit "de belleman" het nva-bladje van Gent : "Vandaag is er een alternatief... voor de VLD-kiezer die werd bedrogen door het Vlaamse discour van Verhofstadt, [size=6]voor de CD&V kiezer die kiest voor de hechte gemeenschap en een rechtlijnige politiek,...[/size]"

Blijkbaar hoeft een hechte gemeenschap en rechtlijnige politiek niet meer voor Geert?
en wxeeral slaagt u erin compleet naast de kwestie te antwoorden
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 27 februari 2004, 14:08   #70
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Even in herhaling vallen. De mandatarissen die overgelopen zijn die ik ken, namelijk Lieve Slegers en Klara Hertogs in Turnhout, zijn absoluut geen electorale hoogvliegers. Het nieuws werd wel in het lang en breed uitgesmeerd tot op de regionale bladzijden toe. Die mensen vertegenwoordigden enkel zichzelf.

En ik geef toe dat het een psychologische klap geeft voor de propagandisten.

De overstap gebeurd bovendien voordat het Kartel een feit was, en was misschien wel ingegeven door een schrikreactie.

De doorsnee-kiezer, die heeft door het Kartel het vertrouwen teruggewonnen dat zijn stem geen verloren stem zal zijn.

Waarschijnlijk zitten er zo ook een aantal vlaamsnationalisten bij het Vlaams Blok, die terugkeren naar de ware schaapsstal.

Ik blijf meer dan ooit beweren: een stem voor het Vlaams Blok is een verloren stem (ik zou dat misschien als ondertiteling kunnen nemen).
Uw analyse is mijn inziens helemaal correct. Wij nodigen u dan ook uit tot het deelforum Vlaams Kartel.
Oud 27 februari 2004, 14:19   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
De ware schaapsstal... met Messias Leterme, zeker. Voor Geert Bourgeois zie ik eerder een andere rol in dit bijbels drama weggelegd...
Oud 27 februari 2004, 20:58   #72
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Amaai wat een zwaargewicht!

Iedere visser zou dergelijk stekelbaarsje opzetten en boven de schoorsteen hangen!
Het Skill Effect is offline  
Oud 27 februari 2004, 21:06   #73
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Hoop doet leven.
Iedereen mag wat mij betreft dat hopen, alleen staat ik daar heel argwanend tegenover. De CD&V is immers altijd Vlaamsgezind wanneer ze in de oppositie zit, eens aan de macht verdwijnt dat weer als sneeuw voor de zon.
Dat is normaal, want de echte macht ligt bij België. Vlaanderen heeft geen macht.
Bruno* is offline  
Oud 27 februari 2004, 21:40   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is normaal, want de echte macht ligt bij België. Vlaanderen heeft geen macht.
Wat leuk toch, hé?
Oud 28 februari 2004, 09:07   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan hier al één mogelijkheid van uitsluiten. Ook achter het cordon kan je immers zetels behalen. Het cordon zelf is er echter teveel aan voor Bourgeois. Voor Bourgeois is en blijft het Vlaams Blok nu eenmaal racistisch en is het belgicistisch cordon sanitaire verantwoord.
Zelfs mét een zetel wil hij daar niet achter geraken.
Dan nog liever met de belgicistische medestanders van het cordon sanitaire.
De N-VA-overstap geeft me de impressie van ofwel enorme goedgelovigheid, ofwel plat opportunisme.

Op ideologisch vlak is het uiterst naïef om als antimonarchistische Vlaamsnationalist in de Belgicistische CD&V-boot te stappen en dan te geloven dat die boot voor jouw schone smoeltje een bocht van 180° gaat maken.

Op het niveau van persoonlijke ambities, is de overstap een kwestie van gezond verstand ten aanzien van de overlevingskans en het eigen gewin dat aan een zitje vasthangt.

Beide zaken zullen steevast ontkend worden, het ene om het andere te maskeren.
Uiteraard moet het kartelakkoord met de CD&V en als ultra-Vlaams verdedigd worden, anders wordt de onderliggende bedoeling (het hoofd boven water houden) al te pijnlijk duidelijk!

De ware naïviteit ligt bij de partijmensen en kiezers die ook maar één moment geloven in de verdere impact van N-VA.

Mij niet gelaten.
Alle separatisten op de rug in een houdgreep:
de blokkers in het cordon van iedereen
de N-VA in de CD&V-saccoche (zwijgen, postje pakken en vlaamse eisen inslikken)

Leve België
Oud 28 februari 2004, 09:10   #76
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat leuk toch, hé?
Voor de ene leuk, voor de andere minder leuk, voor iedereen: de realiteit.
Oud 28 februari 2004, 20:55   #77
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Met alle respect Fribre maar alhoewel ik maar 33 ben was ik al lid van de VU toen jij nog in de buik van je moeder zat. Ik vind je beweringen heel naïef. Ik ben nooit gelokt door het blok en zal er uit mezelf ook nooit naar overstappen. ik zal er zelfs niet voor stemmen. Mijn afdeling heeft de publiciteit gezocht maar volgens mij zijn er veel annonieme leden die ontgoocheld zijn en daar niet mee naar de pers stappen. De manier waarop de N-VAers op dit forum daarmee omgaan getuigt van heel weinig respect voor militanten die zich al jaren belangeloos inzetten voor een partij en die altijd moeten slikken hebben. We slikten ID21, we slikten de splitsing, nu moeten we ook nog het kartel slikken. Voor mijn tijd was er het egmontpact en ik zal nog wel het één en ander vergeten. De N-VA gaf de consequente Vlaams nationalisten nieuwe hoop maar velen van hen willen niet meer slikken. Dat afdoen als oudere mensen die in het verleden leven is weinig respectvol maar ik veronderstel dat we niet beter kunnen verwachten van iemand die nog aan zijn politieke cariere moet beginnen. Ik hoop dat jij geen mandaat ambieert want als je ooit naar de kiezer stapt zal deze overtuigender argumenten verwachten.
Vlaamse democraat is offline  
Oud 28 februari 2004, 21:07   #78
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik weet niet op welke reactie d�*t een reactie was, maar laat ons wel wezen: ik ben inderdaad een jonge kiezer en heb geen boodschap aan negatieve praat van enkele ontgoochelde kiezers|mandatarissen die menen het kartel reeds te moeten afschieten voor het zichzelf heeft kunnen bewijzen. Laat de CVP dan in het verleden zijn beloftes gebroken hebben of weet ik wat nog allemaal, ik heb die tijd niet meegemaakt en dat interesseerd me ook niet. Ik geef het een kans, ook al probeert men hier met man en macht aan te tonen dat we beter voor die echte v-n partij zouden kiezen dmv berichtjes van enkele mandatarissen die overliepen. En of de kiezer ontgoochelt is, dat zien we wel op 13 juni.
Oud 28 februari 2004, 21:28   #79
Vlaamse democraat
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Ik weet niet op welke reactie d�*t een reactie was, maar laat ons wel wezen: ik ben inderdaad een jonge kiezer en heb geen boodschap aan negatieve praat van enkele ontgoochelde kiezers|mandatarissen die menen het kartel reeds te moeten afschieten voor het zichzelf heeft kunnen bewijzen. Laat de CVP dan in het verleden zijn beloftes gebroken hebben of weet ik wat nog allemaal, ik heb die tijd niet meegemaakt en dat interesseerd me ook niet. Ik geef het een kans, ook al probeert men hier met man en macht aan te tonen dat we beter voor die echte v-n partij zouden kiezen dmv berichtjes van enkele mandatarissen die overliepen. En of de kiezer ontgoochelt is, dat zien we wel op 13 juni.
Ik probeer net aan te tonen dat niet elke ontgoochelde N-VAer overloopt naar het Vlaams blok maar dat vele N-VAers het momenteel niet meer weten. Dat jij niet leert uit het verleden is gezien je leeftijd normaal maar van mensen als Geert Bourgeois zou je dat wel mogen verwachten. Je moet niet leven in het verleden maar er is niets zo dom als niet willen LEREN uit het verleden.
Vlaamse democraat is offline  
Oud 28 februari 2004, 22:54   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Laat de CVP dan in het verleden zijn beloftes gebroken hebben of weet ik wat nog allemaal, ik heb die tijd niet meegemaakt en dat interesseerd me ook niet.
Foute manier om aan politiek te doen: zo dreigt u dezelfde fouten te maken als de voorgangers. Blijkbaar bent u niet bereid te leren uit de geschiedenis. Eerste stap daarbij is natuurlijk dat u weet wat er vroeger gebeurd is, dat u weet welke kwalijke reputatie de CVP (alias CD&V) tot aan haar laatste machtsdeelname had als het over Vlaanderen ging. Nu de CD&V in de oppositie is het al Vlaams wat de klok slaat, maar dat was vroeger helemaal niet het geval toen ze aan de vetpotten van de macht zat. Het is dan ook duidelijk dat de partij de kiezers wil lokken voor de verkiezingsdans. Er is geen enkele garantie dat de CD&V het nu beter zou zijn eens ze weer aan de macht is. En als het toch gebeurt, is er een groot wonder geschied.

Een goed politiek strateeg leert van voorgangers, verliezers en winnaars. Wie niet om zich kijkt, wordt in de politiek bedrogen. Het ziet er naar uit de N-VA'ers met open ogen in de val lopen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be