![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet wel wie ik ben, niet de gemiddelde Vlaming alleszins.
Citaat:
En trouwens, als ik zeg slavenmentaliteit en u zegt geen slavenmentaliteit ben ik dan toch maar de enige die voor bewijsmateriaal moet zorgen blijkbaar. Laatst gewijzigd door HAMC : 6 december 2007 om 17:46. |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alle staten vergaan, mijn beste. Het verdampen van België is een natuurlijk proces dat al decenia bezig is. Dat kan niet meer stopgezet worden. Vlaanderen wordt onafhankelijk, we weten alleen nog niet wanneer. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(En trouwens : die meerderheid is in kiezers, niet in regeringsvormingen want 1 partij die ik noemde is buitenspel gezet)
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
En trouwens, wanneer splitsen we? Of hebben we toch de slavenmentaliteit? Laatst gewijzigd door HAMC : 6 december 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je wel gelijk in hebt: mocht Vlaanderen (en Wallonië) ontstaan op een andere, illegale, manier, dan kun je wel denken dat de nieuwe Vlaamse grondwet de grondslag zal leggen van een nieuw rechtstelsel, en dat niemand zich nog het oude zal aantrekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met de opstarter van de thread dat Leterme geschiedenis geschreven heeft,bemerk,hij is NOOIT zinners geweest Belgie op te blazen.Dat is nu eenmaal niet het werk van een Formateur... De standvastige houding,zowel van CD&V/NVA als CdH op het moment dat iets getekend of overeengekomen verdienen waardering...tenslotte moet een partij EERST voor het verkiezingsprogramma opkomen! De roemruchte "laatste" vragen van Leterme zijn feitelijk een synthese van het probleem! De onmogelijkheid om deze bevestigend te beantwoorden tonen de diepte van de problemen aan....Bovendien beseft iedereen nu wel dat je er niet "rondom" kunt rijden zoals vorige regeringen! Nu komt er hoogstwaarschijnlijk een rondje Staatshervorming met zowat iedereen van het politieke spectrum die Belgie NIET kapot willen..... De knuppel is in het hoenderhok terecht gekomen,aktie van de kippetjes gegarandeerd,het alternatief is dat een vos de partijen één na één komt afmaken.....(in Vlaanderen bestaan zelfs twee "vossen",in Wallonie moet men er niet al te gerust zijn dat daar niet een Frans-Republikeinse beweging voor "vos" gaat spelen ) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 december 2007 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zou dus sowieso onderhandeld moeten worden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 6 december 2007 om 18:01. |
|||||
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik ben geen nationalist, maar voor mij is de Ronde van Vlaanderen ook een hoogdag. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 6 december 2007 om 18:42. |
||
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Laat ons ook niet vergeten:
1. Had de verkiezingsuitslag op 10 juni anders geweest en had een andere formateur Verhofstadt, Van De Lanotte, Reynders gestart, dan hadden we nu al lang een regering, maar de staatshervorming zou al lang liggen weg te rotten in één of andere forum, costa, conventie,... Deze zgn "staatsmannen" zouden nooit garanties vragen voor een staatshervorming in een regeerakkoord. Er zou een regering komen met een gewone meerderheid, wellicht een paarse of paars groene, zonder garantie op een staatshervorming en dan weet je het wel. De Franstaligen waren "vragende partij". Leterme heeft echter altijd bij zijn punt gebleven dat er een staatshervorming moet komen, dat de Franstaligen eindelijk ook een staatshervorming willen. 2. Leterme is een katholieke solidarist, die eerder conservatief is. Het nationaal solidarisme is duidelijk radicaler. Ik ga echt voor een blank en katholiek Vlaanderen, terwijl Leterme toch veel gematigder is. Echter wat wel duidelijk is dat het katholiek solidarisme, en het nationaal solidarisme duidelijk dezelfde oorsprong hebben, die van Rerum Novarum. We moeten opnieuw komen tot een Vlaanderen, waar de Vlaming zich echt thuis kan voelen, met zijn eigen cultuur, zijn eigen godsdienst en vooral zijn eigen volk. En dit een warme solidaire Vlaamse volksgemeenschap. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 december 2007 om 18:48. |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
En de christen-democratie gaat toch ook terug op Rerum Novarum.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
En zeker met het meer progressieve en ongelovige nieuw-solidarisme van NSA. Ik ben zelf een nationaal solidarist, maar dan van de oude leer, waarin het katholieke een grote rol speelt. Ik beschouw mij dan ook als een katholieke nationaal solidarist. http://nl.wikipedia.org/wiki/Solidarisme Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 december 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zowel de R v. VL als CD&V zijn een onnatuurlijke bedoening geworden. R v VL vol renners die ons met doping bedriegen en de CD&v = voor groot deel ACW (ACW= solidariteit) en toch naar confederalisme met splitsing sociale zekerheid streven. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En van de katholieke godsdienst is ook al niet veel meer over gebleven, zelfs al zouden alle moskeeën verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zogenaamde Herrenvolk heeft zelfs geld tekort om het kijk- en luistergeld af te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() Foutje van mij, ik bedoelde sociaal-economische stroming.
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |