Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 8 december 2007, 19:50   #61
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kan men de man niet kwalijk nemen. Lange tijd was dit voor Cercle fans de enigste manier om een match door te komen.
Hoe het nu zit, weet ik niet; maar de Cercle was de ploeg van de Brugse Franstalige bourgeoisie. De naam zegt het zelf hé.
Later noemden ze zichzelf SV Brugge, maar zijn teruggekeerd naar Cercle. Ik vermoed dat daar niet de grootste Vlaamsgzinden te vinden zijn...

en Pol zit wel zit in een kartel met Vlaamsgezinden en komt hij niet oorspronkelijk uit de Volksunie?

Zal wel een bochtendraaier en inderdaad opportunist zijn
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 19:51   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John2one Bekijk bericht
Die pedofiele neigingen zijn tenminste weerlegd , en wie bracht die roddel ook weer uit ? Oh ja, Pol Vandendriessche, toevallig nu bij cd&v/nva zeker ?
In zijn boek staat te lezen dat hij zich daarvoor verontschuldigd heeft bij di Rupo en dat hij zich door die affaire echt slecht voelde.

Trouwens, hij kon toch moeilijk anders dan het uitbrengen? In zijn boek staat dat hij kopieën had gekregen van een PV waarin stond dat iemand verklaard had dat Elio di Rupo een pedofiel was. Verschillende hooggeplaatsten, waaronder de toenmalige minister van Justitie, bevestigden dat het PV echt was, er vonden huiszoekingen plaats op het Fontainasplein, en zowel een magistraat as de minister bevestigden onafhankelijk van elkaar dat het iets de maken had met dat PV. Als dat waar is, dan kon hij in feite moeilijk anders dan berichten dat "de alsnog niet bewezen informaties zouden wijzen in de richting van de PS'er Elio di Rupo." Achteraf bleek pas dat het allemaal verzonnen was.

Dus politieke motieven zou ik er zeker niet achter zoeken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 december 2007 om 19:51.
Geert C is offline  
Oud 8 december 2007, 19:53   #63
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen roddel.
Hier botste ik op toen ik naar de Belgische loge's zocht.

http://home.tiscali.be/sterikabv/stof12.htm

Hetzelfde verhaal hoorde ik jaren geleden van een senator die een paar jaar geleden overleed. De hele senaat was er destijds van op de hoogte.[/FONT][/FONT]
En van horen zeggen had hij een rood/geel/zwarte onderbroek aan zeker ? Ik heb toch een zeker geloof in het gerecht en als je niet veroordeeld wordt, ga ik je alleszins niet beschuldigen dus dat is voor jouw rekening. Olivier Trusnach wordt nu trouwens gezocht in Engeland dacht ik....voor oplichting

Ter verdediging van Pol VDD; hij had het verhaal niet uit eerste hand
John2one is offline  
Oud 8 december 2007, 19:55   #64
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

maar heeft het graag onder de aandacht gebracht?
straatrue is offline  
Oud 8 december 2007, 19:55   #65
John2one
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
In zijn boek staat te lezen dat hij zich daarvoor verontschuldigd heeft bij di Rupo en dat hij zich door die affaire echt slecht voelde.

Trouwens, hij kon toch moeilijk anders dan het uitbrengen? In zijn boek staat dat hij kopieën had gekregen van een PV waarin stond dat iemand verklaard had dat Elio di Rupo een pedofiel was. Verschillende hooggeplaatsten, waaronder de toenmalige minister van Justitie, bevestigden dat het PV echt was, er vonden huiszoekingen plaats op het Fontainasplein, en zowel een magistraat as de minister bevestigden onafhankelijk van elkaar dat het iets de maken had met dat PV. Als dat waar is, dan kon hij in feite moeilijk anders dan berichten dat "de alsnog niet bewezen informaties zouden wijzen in de richting van de PS'er Elio di Rupo." Achteraf bleek pas dat het allemaal verzonnen was.

Dus politieke motieven zou ik er zeker niet achter zoeken.
Dat doe ik niet, wel de manier van werken of beter tegenwerken waar Leterme ook een staaltje van ten beste heeft gegeven de laatste 180 dagen. Bij Cd&v noemen ze dat 'goed bestuur' zeker ? Ik noem dat geen bestuur, geen verantwoordelijkheid(sgevoel) !
John2one is offline  
Oud 8 december 2007, 22:12   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En van horen zeggen had hij een rood/geel/zwarte onderbroek aan zeker ? Ik heb toch een zeker geloof in het gerecht en als je niet veroordeeld wordt, ga ik je alleszins niet beschuldigen dus dat is voor jouw rekening. Olivier Trusnach wordt nu trouwens gezocht in Engeland dacht ik....voor oplichting

In die tijd kwamen er wel 300.000 mensen op straat die absoluut niet geloofden in het Belgische gerecht.
Oud 9 december 2007, 02:08   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Ik vind dat we vooral niet mogen vergeten dat we de boeiendste politieke periode uit de Belgische geschiedenis aan het meemaken zijn, of die nu goed of slecht is doet er ff niet toe.

Het is als ronddwalen op de Noordpool met een kompas om het noorden te zoeken.

Dingen worden 'on the fly' gecreëerd nu, het is pure creativiteit, ergens kan dat niet slecht zijn.

Of we er allemaal beter van worden is nog maar de vraag, nu in elk geval nog niet, misschien straks...??
Slechter kunnen we er niet van worden, zelfs als dit zou leiden tot de zo misprezen splitsing, al dan niet gepaartgaande met zogezegde imagoschade van België in 't buitenland. En over dat emago van België valt ook nog wat te zeggen hoor. Om de zogezegde onzekere toestand in België zouden investeerders afhaken. Nog een rede meer om de splitsing door te voeren want België zal altijd hervallen in een onzekere toestand dus moet er snel gesplitst worden zodat we in en zeker Vlaamse toestand belanden wat wel aantrekkelijk is voor buitenlandse investeerders

Als een splitsing zou plaats vinden is vlaanderen met een slag het rijkste land van Europa. Denk je nu echt dat ze ons daar gaan uitsluiten. Geld man, geld geld, voor geld danst de Duivel!

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2007 om 02:13.
Garry is offline  
Oud 9 december 2007, 02:16   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Antwerpen ligt niet aan de zee.
Nee, maar wel aan het strand he.
Garry is offline  
Oud 9 december 2007, 02:18   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hoe het nu zit, weet ik niet; maar de Cercle was de ploeg van de Brugse Franstalige bourgeoisie. De naam zegt het zelf hé.
Later noemden ze zichzelf SV Brugge, maar zijn teruggekeerd naar Cercle. Ik vermoed dat daar niet de grootste Vlaamsgzinden te vinden zijn...
En ook hier zit straatrue er flink naast. Cercle is een ploeg die haar oorsprong vindt in de toenmalige handelsschool van de broeders Xaverianen van Brugge (daar bekend onder de naam "de Frères"). Ondanks het feit dat de onderwijstaal er het Frans was, zoals ten andere in alle colleges en middelbare instellingen van die tijd, waren heel wat broeders Xaverianen bekend omwille van hun Vlaamse strijdvaardigheid. De "Cercle sportif" was oorspronkelijk zelfs geen voetbalploeg, maar een gymnastiekclub die heel revolutionair bezig was: een van de broeders haalde immers het Zweeds turnen in huis waarmee hij in Duitsland kennis had gemaakt. Van een van die toenmalige broeders is trouwens bekend dat hij zijn "gymnasten" door Brugge liep marcheren terwijl ze Duitse marsliederen zongen... Niet echt Fransgezind, dunkt me.

Nu nog altijd zijn "de Frères" in Brugge bekend omwille van hun Vlaamsgezindheid. Bij feestdagen wappert er een grote Vlaamse vlag aan het kloostergebouw in hartje Brugge.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 december 2007, 02:25   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In die tijd kwamen er wel 300.000 mensen op straat die absoluut niet geloofden in het Belgische gerecht.
Dat waren dan 300000 slimme mensen, dat is al wat er van kan gezegt worden.
Garry is offline  
Oud 9 december 2007, 04:57   #71
fransV
Gouverneur

Standaard plage

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee, maar wel aan het strand he.
De "plage" zult ge bedoelen in mooi Aantwaarps
fransV is offline  
Oud 9 december 2007, 07:02   #72
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Slechter kunnen we er niet van worden, zelfs als dit zou leiden tot de zo misprezen splitsing, al dan niet gepaartgaande met zogezegde imagoschade van België in 't buitenland. En over dat emago van België valt ook nog wat te zeggen hoor. Om de zogezegde onzekere toestand in België zouden investeerders afhaken. Nog een rede meer om de splitsing door te voeren want België zal altijd hervallen in een onzekere toestand dus moet er snel gesplitst worden zodat we in en zeker Vlaamse toestand belanden wat wel aantrekkelijk is voor buitenlandse investeerders

Als een splitsing zou plaats vinden is vlaanderen met een slag het rijkste land van Europa. Denk je nu echt dat ze ons daar gaan uitsluiten. Geld man, geld geld, voor geld danst de Duivel!
Het gaat over veel minder geld dan je denkt en het zijn de FRanstaligen in de Brusselse rand die betalen:

http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html

http://www.knack.be/belga/politiek/a...icle28451.html

Laatst gewijzigd door straatrue : 9 december 2007 om 07:02.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 07:32   #73
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat waren dan 300000 slimme mensen, dat is al wat er van kan gezegt worden.
Die 300.000 mensen waren daar om zoals Dehaene het zei: om de regering een hart onder de riem te steken.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 07:38   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Die 300.000 mensen waren daar om zoals Dehaene het zei: om de regering een hart onder de riem te steken.
waarna hij zijn broek optrok en eens goed rochelde.

Die mannen hielden tenminste ons trekpaard-imago op peil. Als ge dat vergelijkt met nu, pfff

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 december 2007 om 07:43.
born2bewild is offline  
Oud 9 december 2007, 08:56   #75
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:

en Pol zit wel zit in een kartel met Vlaamsgezinden en komt hij niet oorspronkelijk uit de Volksunie?

Zal wel een bochtendraaier en inderdaad opportunist zijn
Ik dacht de frères; zal wel oorspronkelijk Franstalig zijn en ploeg opgericht door Baron Julien le Bailly de Tilleghem, Graaf Louis de Briey, Raoul Daufresne de la Chevalerie en Formanoir de la Cazerie.

Niet echt Vlaamse namen; maar als ik zie dat meneer Pol daar mee aan het hoofd staat en de ondervoorzitter van de Vlaamse Volksbeweging ervoor supportert...

http://www.vvb.org/contact/raadvanbeheer.html

Het wordt precies een minder sympathiek ploegje.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 09:06   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat over veel minder geld dan je denkt en het zijn de FRanstaligen in de Brusselse rand die betalen:

http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html

http://www.knack.be/belga/politiek/a...icle28451.html
Die Franstaligen in de Brusselse rand, wonen wel in Vlaanderen en zijn dus schatplichtig aan Vlaanderen.
Als ze graag aan Walonnie betalen dan moeten ze maar verhuizen.
Maar de meeste van die Franstalige Vlamingen willen niet verhuizen, want ze vinden dat Walonnie op alle vlakken stinkt.
Het enige dat die eigenlijk willen is de boel behouden zoals het is, zodat zij in Vlaanderen kunnen leven als Walen(wat de meeste niet zijn) en slechts moeten betalen als Vlamingen.
Jantje is offline  
Oud 9 december 2007, 09:12   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht de frères; zal wel oorspronkelijk Franstalig zijn en ploeg opgericht door Baron Julien le Bailly de Tilleghem, Graaf Louis de Briey, Raoul Daufresne de la Chevalerie en Formanoir de la Cazerie.

Niet echt Vlaamse namen; maar als ik zie dat meneer Pol daar mee aan het hoofd staat en de ondervoorzitter van de Vlaamse Volksbeweging ervoor supportert...

http://www.vvb.org/contact/raadvanbeheer.html

Het wordt precies een minder sympathiek ploegje.
Frère was idd een Waalse Familie
Citaat:
Albert baron Frère (Fontaine-l'Evêque 4 februari 1926) is een Waals-Belgische zakenman die in Gerpinnes woont.
Vanaf zijn dertigste begon Frère belangen te verwerven in de Waalse staalindustrie. Toen eind jaren zeventig de staalcrisis zich aandiende, verkocht hij zijn belangen aan de Belgische Staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Fr%C3%A8re

Ook de andere waren walen, en vonden de walen het gewoon niet waar om nog verder in te investeren.

Het stemt toch tot nadenken als de Rijke walen reeds jaren niet meer willen investeren in hun eigen volk, maar steeds meer geld in de Vlaamse industrie steken. Zouden zij dan iets weten dat niet gezegd mag worden?
Jantje is offline  
Oud 9 december 2007, 09:16   #78
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Frère was idd een Waalse Familie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Fr%C3%A8re

Ook de andere waren walen, en vonden de walen het gewoon niet waar om nog verder in te investeren.

Het stemt toch tot nadenken als de Rijke walen reeds jaren niet meer willen investeren in hun eigen volk, maar steeds meer geld in de Vlaamse industrie steken. Zouden zij dan iets weten dat niet gezegd mag worden?
Freres = Broeders (van liefde of zoiets)

Er werd in VL geïnvesteerd omdat de VL, wegens armoede, hard wilden werken voor een appel en een ei in de jaren 60; maar die tijd is voorbij.

Laatst gewijzigd door straatrue : 9 december 2007 om 09:17.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 09:33   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Freres = Broeders (van liefde of zoiets)

Er werd in VL geïnvesteerd omdat de VL, wegens armoede, hard wilden werken voor een appel en een ei in de jaren 60; maar die tijd is voorbij.
Nu ben ik zelf opgegroeid in de jaren 60 en in die jaren zijn sommige van mijn zusters beginnen werken.

En ik kan je verzekeren dat in de jaren 60 er geen armoede was in Vlaanderen. En de Vlamingen zeker niet voor een appel en en ei wilde werken. In verhouding verdienden de meeste Vlamingen toen zelfs meer dan nu.
Jantje is offline  
Oud 9 december 2007, 09:36   #80
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrt
Opmerkelijk is de sterke daling van de tevredenheid over de algemene economische toestand. De bedrijfsleiders laten hun ongerustheid blijken over de stijging van de inflatie en de prijzen van voedingsmiddelen en olieproducten, en de weerslag van die stijging op het consumentenvertrouwen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be