![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het ook niet kunnen dat de bouwgrond iets goedkoper wordt of is rond de kerncentrales ? Prioriteiten in het leven hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kernfusie?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Je kan niet op 2 paarden wedden, Rudy. Ofwel is er geen vuiltje aan de lucht en is er geen enkel probleem om daar te wonen. Ofwel is er wel degelijk een probleem en is het een schande dat men daar zelfs bouwgrond rond voorziet. Of kerncentrales zo dicht bij woonzones zet. Want uit die studie blijkt dat hoe dichter je bij een kerncentrale woont, hoe meer kans op kanker. Niet dat het risico er enkel is binnen de 5km. En het is nu niet dat er in de nabije omgeving van Doel of andere kerncentrales geen mensen woonden voordat ze gebouwd werden hé!
Laatst gewijzigd door Edina : 10 december 2007 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() We zullen lange tijd beiden tesamen kennen, uiteindelijk zal fusie het winnen (als het werkt
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Dat zou dan ook helemaal niet in die studie staan. Er zou instaan dat hoe dichter je bij een kerncentrale woont, hoe hoger de kans is op kanker voor kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Statistiek is duidelijk niet je specialiteit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de kans op kanker van 1% naar 1.6% stijgt, is dat een stijging van 60%.
Dát is statistiek en dát is wat Percalion - terecht - aanklaagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel had je btw voor statistiek, Percy? 18?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik veel. Ik ben geen expert, en weet ook niet in hoeverre de huidige generatie kerncentrales nu veiliger zijn dan de vorige. Ik heb vertrouwen in de nieuwe technologie.
Splitsing of fusie, het maakt mij niets uit. Ik weet dat tegenstanders evenveel ongelijk hebben als ik wegens geen bewijzen en van niet meer weten. Na al wat ik lees begrijk ik die tegenstanders niet zo voor 100%. Zijn die in de eerste plaats idealisten ? Het gaat hoe dan ook om een strijd tegen de vuile fossiele brandstoffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is misschien een schot voor de boeg wat ik nu zeg, maar het koelwater meestal afkomstig van een beek of een vijver daar zitten rondom heel wat plantjes die in het water vallen. Soms heel giftige en soms dodelijk. Nu dat koelwater wordt verhit tot 300° en mogelijks nog meer alvorens weer terug te vloeien minus de verdamping daarvan.
In feite men zou het eens nader moeten bekijken, maar daar is dus een thee getrokken hé! Niet zomaar een thee, maar één die verdampt en in de grond trekt. Nu kan men zich rot zoeken naar straling of zo, maar zoekt men ook eens in die richting? t' is niet omdat de vis er niet dood aan gaat dat dit voor de mens hetzelfde is. Omgekeerd eet een mens ook dingen die een dier vaak ziek zou maken. Ik zeg zo maar wat; Hulst, Jakobskruiskruid, Lelies, Nachtstonde, Braaknoot- boom....etc, allemaal dodelijk in bepaalde omstandigheden. Nu voor je aan de meeste daarvan doodgaat, zijn er nog veel meer waar er heel wat ziekteverschijnselen van optreden en o.a. allerlei ontstekingen. Langdurige ontstekingen kunnen naar kanker gaan immers. Enfin zo maar eens een bedenking natuurlijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 december 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eerlijk gezegd vind ik een gat van honderden vierkante kilometer in de ozonlaag iets belangrijker dan Jakobskruishuisplantjes of wat er ook aan onkruid mag bestaan. Laatst gewijzigd door Rudy : 10 december 2007 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar los van dat, als er vergiftigd water in uw koffie zit dan heb je ondertussen wel prijs. Nog zo ver niet gedacht waarschijnlijk. Waarmee ik maar eens wil zeggen dat men best ook eens kan zoeken naar bv pyrrolizidine, alkaloiden, glycocide en dergelijke meer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 december 2007 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |