![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(Ik zou zeggen: vergeet zonnepanelen, die zijn niet efficient vanuit het oogpunt van de bestrijding van de klimaatsverandering, omdat ze 25 keer duurder zijn dan alternatieven).
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() ben onlangs in spanje geweest, en daar al tal van zonne-parken gezien, privaat en van de overheid. Het is daar een "booming business" aan't worden precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
De CO2-offsetting cost van PV ligt tot 25 keer hoger dan die van andere technologieën en concepten (zoals de ontbossing tegengaan). Aangezien klimaatverandering een planetair probleem is, moeten we alle concepten over heel de wereld met elkaar vergelijken en investeren in die concepten die het minst kosten. Zonne-energie betekent niks zonder zeer zware subsidies. Nog een paar jaartjes wachten dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb al een paar dozijn keer uitgelegd dat fotovoltaïsche cellen vanuit milieustandpunt quatch zijn.
Het milieuaspect van mijn opzet kan me dus geen ruk schelen. Wat me wel interesseerd is in goedkoper transport hebben. Zonder te trappen.
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je er geen probleem mee hebt om je resultaat met de wereld te delen zou ik je vorderingen wel graag volgen (fotoreeksen?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 2 voordelen die aan dit concept verbonden zijn
1) modulair. Meer vermogen nodig, koop een motor+stuurelectronica bij. 2) kostprijs. Per kostprijs/vermogen/efficiencie/beschikbaarheid/gewicht zijn het tot nu toe de meest interessante motoren die ik tegengekomen ben. De moderne brushless DCmotoren doen het allemaal beter, maar hebben als groot nadelen een lager koppel, en veel duurdere stuurelectronica.
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Met de huidige stand van de batterij-technologie ga je niet goedkoper kunnen rijden dan met een trapfiets of dan met een verbrandingsmotor. Als ge lead acid batterijen gebruikt zit ge met obesitas en moet ge die rommel om het jaar vervangen. Wat niet goedkoop is. Uw alternatief is nickel-metal-hydide of op lithium gebaseerde batterijtjes. Maar dan ga je zeker veel geld op tafel moeten leggen. Uw keuze voor zonne-energie laat de kosten voor het opladen van die batterijen dan nog verder oplopen. Als milieu niet uw prioriteit is, wilt ge geen zonne-energie, maar electriciteit uit steenkool. Kortom, tot nu toe ben ik allesbehalve overtuigd. Volgens mij ben je bezig een van de meest dure en inefficiënte knutselwerken te maken.
Laatst gewijzigd door C2C : 12 juni 2008 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ^2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trappen, daar ben ik te lui voor. Citaat:
Gniffel, versie 1 gaat voorzien zijn van een loodaccu, een simpele 45Ah klomp uit een auto. En om het jaar vervangen? Ik weet niet met welke brol jij wil werken, maar een goeie accu, met goede 3traps lader (geen €15 ding van bij de gamma dus) gaat 4 tot 6 jaar mee in de 250watt toepassing. Citaat:
We gebruiken wel meer LiFePo accu's. Helaas zijn die maar 2300mAh 3.3V per cel. Met een kostprijs van €12 per cel is het nog niet echt betaalbaar een 45Ah 12V pack samen te stellen. (€864 ipv de loodaccu van €60) En het verschil in gewicht, 8 kg per 30 km bereik. Dan kan ik beter zelf op dieet gaan voor mijn toepassing. Citaat:
Citaat:
Maar toch, de besparing van €22 per week(en dat is met de huidige dieselprijs) gewoon om naar het werk te "fietsen"- en de fietsvergoeding erbovenop... Andere optie, speciaal voor jou, is een 50 CC 4takter met turbo. Honda heeft een aantal prototypes. Veel plezier zo eentje los te krijgen. In alle geval, mijn ervaring met Robot Wars machines geeft me een brede basis om deze persoonlijke korte afstands transporter in orde te krijgen. Goedkoop, op korte termijn zeker niet (maar koop eens een ligfiets...), maar de uitdaging op technisch vlak, en het voordeel op termijn. Als mijn idee over het teloorgaan van goedkope energie uitkomt, gaan mijn kinderen vrolijk rondrijden terwijl de rest staat te schimmelen aan de bushalte.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 juni 2008 om 15:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() (Mexico heeft een tijdje terug de belofte afgelegd een miljard bomen te planten, ik denk dat we het in dat kader mogen zien. Maar ik vind het een goed alternatief, zolang bomen planten maar niet wordt gezien als een straf en er ook gekeken wordt naar waar die bomen geplant worden en het onderhouden ervan. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2008 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dit een goed initiatief omdat bomen nog andere voordelen hebben dan een mogelijke bestrijding van de klimaatverandering (mooi, biotoop voor dieren dus pro-diversiteit, zuurstofproductie, voorkomen van verwoestijning, ...). ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2008 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het simpelste en meest effectieve om de natuur "te redden" is gewoon de plaag "mensheid" uit te roeien.
En wees niet ongerust, als we het niet zelf doen, zal moeder natuur ons wel een handje helpen.
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
De natuur geeft geen moer om wat wij doen, da's een fout die de groenen dikwijls maken. Wij moeten om de natuur geven om ons eigen hachje te redden, niet om de natuur te redden. De natuur moet niet gered worden, die is hier nog voor miljarden jaren. Het is de mensheid die gered moet worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik volg je dus in je bezorgdheid om de mens. Ik verafschuw het lijden dat we steeds over onszelf plegen te brengen. Zeker op een ogenblik dat je in feite over de middelen beschikt om er hier op aarde een veel beter plaats te maken voor iedereen als we daarvoor zouden kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een leek. Waarom? Ik kan eigenlijk zelf geen logische verklaring vinden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
![]() http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonie...gen-2012.dhtml Citaat:
Het is een druppel op een hete plaat, maar alle beetjes helpen en wie het kleine niet eert ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een waterstoftaxi verandertnog niets aan de globale problematiek? Dat zorgt enkel dat het in de stad gezonder wordt, denk ik dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Donker bos absorbeert meer zonlicht dan bijvoorbeeld woestijnzand. |
|
![]() |
![]() |