Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2007, 00:27   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ook al juist, voor belastingen kunnen ze ook maar 3 jaar terug gaan.
't is geen belasting, maar een "verplichte bijdrage": dat zou dus anders kunnen liggen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 00:30   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't is geen belasting, maar een "verplichte bijdrage": dat zou dus anders kunnen liggen.
Het zou kunnen, hier kan immers van alles tegenwoordig.
Oud 11 december 2007, 00:35   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je kan natuurlijk in sommige gevallen ook een tegen deurwaarder naar de deurwaarder sturen.
Dat moet wel binnen de 24 uur en is bv meer voor laat ons zeggen dingen die opgeschreven zijn van iemand anders of bv wanneer er geen rekening is gehouden met de huwelijk staat zoals scheiding van goederen en dergelijke.

Kost u wel 250€ minstens.
Conclusie: betalen is goedkoper
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 00:35   #64
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moet ik toch eens nazien. Dat is het eerste wat ik hierover hoor.

Heb je toevallig geen verwijzing naar de bron van deze informatie ?
"Heeft u 3 ledenbijdragen niet of niet volledig betaald voor 30 april, dan krijgt u een administratieve geldboete. De geldboete bedraagt 250 euro. Iedere zorgkas houdt hiervoor een 'boeteteller' bij. Betaalt u de ledenbijdrage niet, niet volledig of te laat, dan wordt uw teller met 1 verhoogd. Komt uw boeteteller op 3 te staan, dan moet uw zorgkas dit melden aan het Vlaams Zorgfonds. Het Vlaams Zorgfonds vraagt de geldboete op."
Bronnen: Onder andere de link bij het bericht waarin dit hier voor eerst werd aangegeven. Navigeer naar de veel gestelde vragen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 00:43   #65
Marlientje
Banneling

Standaard

Opgelet, die boets zijn enkel uitgevonden door tsjeef Vervotte om wat geld in de kas te hebben,maar de gegevens van de zorgkassen kloppen niet altijd.
Sommigen hebben wel degelijk betaald en dan krijgen ze een boete van 250 eur en wanneer ze dan geen bezwaarschrift indienen,tijdig, met de bewijsjes van betaling hebben ze het toch zitten.
De Staat is de dag van vandaag niet meer te vertrouwen,als ge iets schuldig zijt ow wee, maar als ge moet krijgen,dat is iets anders.
Mensen die recht hebben op een tegemoetkoming van de zorgverzekering krijgen die zelfs niet. Er zijn veel schrijnende gevallen bekend.

Hun registers kloppen altijd niet met het rijksregister en de Dienst Bevolking.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 00:57   #66
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
ok bedankt. Als het waar is wat je beweert dan gaat de Vlaamse overheid serieus in de fout. Het zou mij verbazen indien ze op dat vlak in de fout gaat. het zou in ieder geval getuigen van discriminatie tegenover wie plichtsbewust betaalt. Later misschien meer. Nu ga ik slapen.
Maar allez, die zorgverzekering is bedoeld voor wie hier blijft wonen tot hij zorgbehoevend is. Wie geen bijdrage betaalt kan trouwens geen uitkering aanvragen. So what's your probleme.
Oud 11 december 2007, 01:02   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Maar allez, die zorgverzekering is bedoeld voor wie hier blijft wonen tot hij zorgbehoevend is. Wie geen bijdrage betaalt kan trouwens geen uitkering aanvragen. So what's your probleme.
Op de site staat nog altijd:
Citaat:
Voor inwoners van Brussel-Hoofdstad is de aansluiting bij een zorgkas volledig vrijwillig.
(Zoals vroeger!)Dus nog niet aangepast: volgens telefonisch vd zorgkas gekregen info is die vrijwilligheid voorbij... http://www.zorg-en-gezondheid.be/brussel.aspx

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2007 om 01:08.
Oud 11 december 2007, 01:26   #68
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Op de site staat nog altijd:
(Zoals vroeger!)Dus nog niet aangepast: volgens telefonisch vd zorgkas gekregen info is die vrijwilligheid voorbij... http://www.zorg-en-gezondheid.be/brussel.aspx
Typisch, toch. Verkeerde informatie over het hele wereldwijde web uitsmeren en dan deurwaarders sturen naar wie er niks meer van begrijpt.
Ik ben trouwens nog geen volledige lijst van vrijstellingsmogelijkheden tegengekomen, terwijl mijn portemonnee nu net juist dat zou willen weten.

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 december 2007 om 01:33.
Oud 11 december 2007, 02:31   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
voor ze zover gaan krijg je genoeg kansen
dit is gewoon slechte wil en boos opzet

Jij bent toch niet te schatten hoor.
In een andere topic verdedig je een beroepsinbreker en hier ga je dan maar even een mens aanvallen omdat die volgens jou van slechte wil en boos opzet is omdat hij zijn schuld niet kan betalen.
Begrijpe wie kan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 11 december 2007 om 02:33.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 03:22   #70
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Jij bent toch niet te schatten hoor.
In een andere topic verdedig je een beroepsinbreker en hier ga je dan maar even een mens aanvallen omdat die volgens jou van slechte wil en boos opzet is omdat hij zijn schuld niet kan betalen.
Begrijpe wie kan.
Marlientje gaf hem wijze raad. Dat was ondanks zogezegd boos opzet. Jouw oorzaak en gevolg, je logica dus, klopt niet.
Oud 11 december 2007, 17:02   #71
bk232214
Gouverneur

Standaard informatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en over welk bedrag ging het oorsrponkelijk ?

dus zonder interesten, deurwaarderskosten,schrijfkosten, heffingsrechten, pispaalvergoeding blablabla enz ?
WWW. BELGOPOCKET.BE daar kunt u alles vinden ingeval van schuld
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:05   #72
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ziet er een informatieve link uit idd - bedankt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:16   #73
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Voor zij die wat geld willen uitsparen.

De aanvullende ziekteverzekering is een jaarlijkse bijdrage die geïnd wordt door je mutualiteit.
DEZE IS NIET VERPLICHT.
De ziekteverzekeringen innen zo al sinds mensenheugnis gemiddeld 100 euro per jaar.
De aanvullende ziekteverzekering geeft je wat gratische akkefietjes in geval je ze nodig hebt en je er niet vergeet achter te vragen. (Krukken bij gebroken been bvb)
Spreek hierover eens met je mutualiteit.... in het begin gaan ze doen alsof dit verplicht is, maar dat liegen ze je gewoon voor.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2007, 17:49   #74
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Voor zij die wat geld willen uitsparen.

De aanvullende ziekteverzekering is een jaarlijkse bijdrage die geïnd wordt door je mutualiteit.
DEZE IS NIET VERPLICHT.
De ziekteverzekeringen innen zo al sinds mensenheugnis gemiddeld 100 euro per jaar.
De aanvullende ziekteverzekering geeft je wat gratische akkefietjes in geval je ze nodig hebt en je er niet vergeet achter te vragen. (Krukken bij gebroken been bvb)
Spreek hierover eens met je mutualiteit.... in het begin gaan ze doen alsof dit verplicht is, maar dat liegen ze je gewoon voor.
De tijd dat de ziekenkas er voor de zieken was is inderdaad voorbij. Nu zijn ze een bedrijf dat winsten wil maximaliseren, en een dienst die haar klanten laat smeken de regels toe te passen in plaats van hun onophoudelijk verdacht te maken.
Oud 11 december 2007, 18:07   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De zorgkas is een VZW. Men verplicht ons "lidgeld" te betalen.

De politieke partijen hebben hun wortels in VZWs (zie maar naar het Vlaams Blok proces). Wanneer worden we verplicht ook dat lidgeld te betalen?
Oud 12 december 2007, 00:35   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Typisch, toch. Verkeerde informatie over het hele wereldwijde web uitsmeren en dan deurwaarders sturen naar wie er niks meer van begrijpt.
Ik ben trouwens nog geen volledige lijst van vrijstellingsmogelijkheden tegengekomen, terwijl mijn portemonnee nu net juist dat zou willen weten.
Citaat:
Verkeerde informatie over het hele wereldwijde web
Of slecht geïnformeerd callcenter...ook mogelijk (ik hoop het zelfs innig!) Spreek me niet meer over callcentra sinds men me op een 0800 "infolijn Vlaanderen" wist te vertelen dat Gent de hoofdstad van Vlaanderen is. Dat is toch Brussel? Néé meneer, dat is al lang veranderd, 't is nu Gent!

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 december 2007 om 00:41.
Oud 12 december 2007, 00:44   #77
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De zorgkas is een VZW. Men verplicht ons "lidgeld" te betalen.

De politieke partijen hebben hun wortels in VZWs (zie maar naar het Vlaams Blok proces). Wanneer worden we verplicht ook dat lidgeld te betalen?
Nadat het VB 2x achter elkaar de absolute meerderheid zal behaald hebben natuurlijk
Oud 12 december 2007, 02:19   #78
Marlientje
Banneling

Standaard

Bezwaarformulier administratieve geldboete (word, 291 kB)
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 09:59   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of slecht geïnformeerd callcenter...ook mogelijk (ik hoop het zelfs innig!) Spreek me niet meer over callcentra sinds men me op een 0800 "infolijn Vlaanderen" wist te vertelen dat Gent de hoofdstad van Vlaanderen is. Dat is toch Brussel? Néé meneer, dat is al lang veranderd, 't is nu Gent!
Voor de info lijn vlaanderen is Gent wel de hoofdstad van Oost Vlaanderen natuurlijk.
Oud 12 december 2007, 23:10   #80
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Marlientje, ik kan dat document niet openen zonder de rechten van Bill Gates te betalen. Zijn die niet hoger dan de boete zelf?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be