![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er een desbetreffende VN-resolutie is, zal Cyprus zich niet tegen erkenning verzetten. Dit houdt ze inderdaad als stok achter de rug om te vermijden dat er weer juridische problemen komen rond Noord-Cyprus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als Rusland de gaskraan toedraait, bibbert de EU. En dat is pure machtsstrategie vanuit Moskou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Cyprus weet maar al te goed dat die er in alle waarschijnlijkheid niet zal komen. Het is dus weinig meer dan een drogreden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Ik stel voor dat u die vraag stelt aan de regeringen van de 27 lidstaten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() U beweert ook dat de 4 andere landen die zich verzetten "hun staart hebben ingetrokken", staat dat echter in de notulen van die vergadering?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2007 om 01:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, de krantenberichten die spreken over Cyprus als enige lidstaat die zich formeel blijft verzetten tegen een erkenning, zijn dus fout en leugenachtig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Dat heb ik niet beweerd. Die twee zinnetjes die u citeerde vermelden echter niet dat die 4 landen nog steeds reservaties hebben.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 16 december 2007 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ik wil voor ik ermee ophoud voor deze nacht nog even benadrukken dat ik niet tegen een onafhankelijk Kosova ben.
![]() Ik denk dat in de huidige situatie dat de enige oplossing is.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ging het niet over. Wel over uw bewering dat u opvoerde dat er naast Cyprus ook nog andere landen zich formeel kanten tegen een erkenning. Op mijn vraag naar welke landen dat formeel hadden gedaan, antwoordde u immers "Cyprus, om er maar één te noemen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet inherent aan Kosovo als dusdanig dus, maar wel aan een aantal internationale gegevenheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ik was in Kotor, niet ver van daar dus, in Bosnië, op het ogenlik dat de Russische tanks Budapest binnenreden en volgde het via de BBC aan de ene kant en zag ook de spontane mobilisatie van de bevolking: binnen de 1/2 dag liepen de mannen er met oorlogswapens en stukken uniform rond. De weken daarvoor had ik wel gezien dat het daar toen perfect normaal was met een jachtgeweer op cafe te gaan en eventueel enkele schoten blindelings op een boom te vuren als de spreeuwen teveel lawaai maakten.
6 uur nadat ik op de BBC het nieuws van de intocht in Praag hoorde waren de jachtgeweren vervangen door vnl. oude Mausers (privébezit dus: bij mobilisatie zouden het AK-47 geweest zijn) D�*t is wél inherent aan Zuid-Slavië. Kosovo heeft nu een goed bewapend en getraind leger... Laatst gewijzigd door filosoof : 16 december 2007 om 01:28. |
![]() |
![]() |