Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 19:24   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ach, wilders mekkert als een geit...laat hem maar mekkeren, meee meeee
Gaan jullie hem dan ook ''nemen"?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 19:29   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Natuurlijk, die recht heeft hitler ook gekregen..
Is dat een peidooi tegen democratie?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 19:57   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Gaan jullie hem dan ook ''nemen"?
Pas op met wat zegt: Wilders is ook een liberaal...
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 20:16   #64
bk232214
Gouverneur

Standaard horen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De moslims zijn ook onderdeel van het volk.
HUN CULTUUR PAST NIET BIJ DE ONZE
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 20:36   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, je hebt gelijk, Hitler kwam aan de macht doordat democratie hem de mogelijkheid bood.
Maar dat is de discussie niet en wees eens flink en blijf bij de zaak, gelden de beperkingen die moslims opleggen ook voor wie geen moslim is?
Indien niet, dan keur je de houding van moslims die hun islam als dominant zien op Westerse cultuur goed, indien wel, dan ben jij zelf iemand die de waarden van het land waar je woont niet wilt of kunt delen en daarmee raak jij aan de kern van het probleem!
Kom zijt flink en verlies u niet in een tirade over de zonden van het Westen, maar hou je bij de essentie van de vraag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 20:53   #66
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Lincoln, je hebt gelijk, Hitler kwam aan de macht doordat democratie hem de mogelijkheid bood.
Maar dat is de discussie niet en wees eens flink en blijf bij de zaak, gelden de beperkingen die moslims opleggen ook voor wie geen moslim is?
Zeker niet. De islaam is enkel op de moslims van toepassing.
Oud 23 december 2007, 22:52   #67
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
HUN CULTUUR PAST NIET BIJ DE ONZE
ALS DE MENSEN DIE ZOGEZEGD ONZE CULTUUR VERDEDIGEN DAT WILLEN DOEN DMV ASSIMILATIE MOET ONZE "CULTUUR" GRONDIG AANGEPAST WORDEN.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 23 december 2007 om 22:53.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 22:54   #68
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar pleit wilders voor het afhakken van de hoofden van de moslims? nadat eerst hun vingertoppen werden afgehakt? Waar zie je wilders pleiten voor het instellen van de dhimmiestatus voor moslims?
Ik meot nog eens mijn Koran erop naarslaan om te zoeke waar DAT staat...

Oud 23 december 2007, 23:39   #69
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik meot nog eens mijn Koran erop naarslaan om te zoeke waar DAT staat...
Ge weet toch wat dat is, de koran?

En die 'cultuur' of 'verrijking' is geen cultuur maar een verarming. Islam past hier niet omdat we hier in een maatschappij leven met bepaalde wetten die voor deze groep niet aanvaardbaar is. Mensen die niet volgens de wet (willen) leven van ons land zijn dus ook niet bereid om zich aan te passen.

En voor wat betreft de taal: als ik in de GB aan de dampoort rondloop krioelt het daar van de kappen (kopvodden) met taterende vrouwen in een vreemde taal in het bijzijn van kleine kinderen. Deze moeders bewijzen hun kinderen geen enkele dienst door geen Nederlands te spreken. Ook zijn ze erg arrogant en overal proberen ze voor te steken, vooral aan de kassa.

Zelfde aan de scholen (Wasstraat achter de GB), massa's kopvodden rond 16 uur en een woord Vlaams hoor ik met de beste wil van de wereld niet. Dus zie ik geen enkel bewijs dat deze mensen een inspanning doen om onze taal te leren en te spreken. Ze bewijzen hiermede moedwilligheid en tonen voldoende aan dat ze van slechte wil zijn om op zijn minst de taal te beheersen.

Persoonlijk verwacht ik van mensen die hier langdurig wonen (bijvoorbeeld 2 jaar) en zeker als ze van plan zijn om te blijven wonen, dat ze op zijn minst onze taal spreken en ook in het openbaar. In hun huis kunnen ze spreken wat ze willen maar dan nog is dit dom omdat hun kinderen van 4, 5 en 6 zo met een achterstand naar het eerste leerjaar gaan. Deze mensen mogen ze inderdaad terugsturen.

Trouwens, de meeste problemen met 'jongeren' komen voort uit deze groep van moslims. Het is dégoutant in de GB met uitzondering van de voormiddag, dan zie je nog eens een Vlaming of een vroegere buur die de straat waarin we woonden kots- maar dan ook kotsbeu waren. (Je moet niet vragen door wie).

Mensen die denken dat een multiculturele samenleving ooit zal likken zijn zware naïeve sukkels.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 11:02   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lincoln, als regels vanuit islam slechts voor moslims gelden, vanwaar dat de wereldwijde protesten op Deense cartoons??Want daar wordt toch geeist dat ook niet moslims respect hebben voor de profeet?
En vanwaar alle andere protesten indien het Westen volgens eigen, en geen Islamitische regels de samenleving organiseert?

Je zegt toch zelf dat die regels er slechts voor niet moslims zjn, dus...zijn die protesten dus fout, want naar Westerse normen mogen cartoons, over Jezus en Mohammed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 11:03   #71
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Ge weet toch wat dat is, de koran?

En die 'cultuur' of 'verrijking' is geen cultuur maar een verarming. Islam past hier niet omdat we hier in een maatschappij leven met bepaalde wetten die voor deze groep niet aanvaardbaar is. Mensen die niet volgens de wet (willen) leven van ons land zijn dus ook niet bereid om zich aan te passen.

En voor wat betreft de taal: als ik in de GB aan de dampoort rondloop krioelt het daar van de kappen (kopvodden) met taterende vrouwen in een vreemde taal in het bijzijn van kleine kinderen. Deze moeders bewijzen hun kinderen geen enkele dienst door geen Nederlands te spreken. Ook zijn ze erg arrogant en overal proberen ze voor te steken, vooral aan de kassa.

Zelfde aan de scholen (Wasstraat achter de GB), massa's kopvodden rond 16 uur en een woord Vlaams hoor ik met de beste wil van de wereld niet. Dus zie ik geen enkel bewijs dat deze mensen een inspanning doen om onze taal te leren en te spreken. Ze bewijzen hiermede moedwilligheid en tonen voldoende aan dat ze van slechte wil zijn om op zijn minst de taal te beheersen.

Persoonlijk verwacht ik van mensen die hier langdurig wonen (bijvoorbeeld 2 jaar) en zeker als ze van plan zijn om te blijven wonen, dat ze op zijn minst onze taal spreken en ook in het openbaar. In hun huis kunnen ze spreken wat ze willen maar dan nog is dit dom omdat hun kinderen van 4, 5 en 6 zo met een achterstand naar het eerste leerjaar gaan. Deze mensen mogen ze inderdaad terugsturen.

Trouwens, de meeste problemen met 'jongeren' komen voort uit deze groep van moslims. Het is dégoutant in de GB met uitzondering van de voormiddag, dan zie je nog eens een Vlaming of een vroegere buur die de straat waarin we woonden kots- maar dan ook kotsbeu waren. (Je moet niet vragen door wie).

Mensen die denken dat een multiculturele samenleving ooit zal likken zijn zware naïeve sukkels.
Als jij je al ergert aan Arabischsprekende Arabieren of allochtonen in de GB is dat jouw probleem.

Oud 24 december 2007, 23:52   #72
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Als jij je al ergert aan Arabischsprekende Arabieren of allochtonen in de GB is dat jouw probleem.
Je begrijpt het niet. Ik wil enkel proberen uit te leggen dat het niet in het voordeel is van bepaalden om steevast te weigeren Nederlands te spreken. Ik stel mij de vraag: waarom? Waarom blijven die hun eigen taal spreken? Waarom doen ze geen moeite om Nederlands te leren? Ze zouden zichzelf een grote dienst bewijzen.

Van mij moeten ze dat niet maar dan moeten ze nadien niet komen klagen dat ze zogezegd gedicrimineerd worden. Iedereen moet hier in het Nederlandstalige deel van België Nederlands leren spreken. Dat opent meer perspectieven voor deze groep. Voor mij zijn mensen die na jaren en jaren verblijf hier en nog steeds niet de taal min of meer machtig geen nieuwe Vlamingen of verrijkers.

Trouwens, je kan ze gemakkelijk herkennen aan hun kledij, ook totaal ongepast in onze maatschappij. Dat is dan ook de groep waar speciale maatregelen gelden zoals bv. de VDAB die brieven stuurt en die blijven dan onbeantwoord. "Deze mensen weten dikwijls niet wat zulke brieven zijn" of "durven ze niet opendoen" of "begrijpen niet wat er in staat" luidt het dan in de media. Dus gaat de VDAB speciaal aan huis van deze moedwillige groep in opdracht van Frank VDB die beweert dat sommige mensen koorts veroorzaken in de maatschappij. Weeral discriminatie (bv. naar oudere autochtone werklozen)

Heb je trouwens zijn gezicht al eens goed bekeken op woensdag als hij moet antwoorden op bepaalde vragen? Van verzuring gesproken. Een écht verzuurde azijnpisser maar tja, hij en zijn 'progressieve' partij zal het wel allemaal oplossen. Hij (en zijn collega's) zullen in 2009 nog wel meer te verduren krijgen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 01:22   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Pas op met wat zegt: Wilders is ook een liberaal...
Wat vrije meningsuiting betreft wel ja. Maar voor de rest ... Wie ongelijke behandeling, om het nog niet over racisme te hebben, wil opnemen in de grondwet kan ik bezwaarlijk een liberaal noemen. Die kerel is gewoonweg geflipt, en gevaarlijk voor de samenleving op de koop toe.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 09:15   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat vrije meningsuiting betreft wel ja. Maar voor de rest ... Wie ongelijke behandeling, om het nog niet over racisme te hebben, wil opnemen in de grondwet kan ik bezwaarlijk een liberaal noemen. Die kerel is gewoonweg geflipt, en gevaarlijk voor de samenleving op de koop toe.
ik vrees dat u dingen ziet die er niet zijn. waar zie je Wilders (halve indonesier) pleiten voor racisme? Waar zie je hem pleiten voor ongelijke behandeling?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 11:14   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ik vrees dat u dingen ziet die er niet zijn. waar zie je Wilders (halve indonesier) pleiten voor racisme? Waar zie je hem pleiten voor ongelijke behandeling?
Het is de taalvervalsing-van-links die al decennialang aan de gang is; proberen de betekenis van een reeds bestaand woord te veranderen of uit te breiden en het vervolgens voor normaal gebruik te verbieden, inzet voor eigen "dialekt".
Oud 26 december 2007, 14:19   #76
Geert C

Standaard

Citaat:
Hij wil het gelijkheidsbeginsel afschaffen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 15:09   #77
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij een halve Indonesiër zou zijn vind ik zelfs niet relevant. Hij is in de eerste plaats een Nederlandse politicus.

Circe, Wie binnen de grondwet een onderscheid wil maken in behandeling tussen bevolkingsgroepen is een racist, en een gevaarlijke. Je hebt toch de inleidende post gelezen, neem ik aan.

Raar, daar moet ik nog eens over nadenken, maar hij doet mij denken aan een DAJJ voor Nederlandse autochtonen.

Vind je Wilders echt een voorbeeld die de waarheid vertelt voor wie een beetje breeddenkend durft na te denken ? Of zit de afkeer voor iet of wat andere cultuur echt zo ingebakken? Circe, mens toch.
Oud 26 december 2007, 15:12   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het is de taalvervalsing-van-links die al decennialang aan de gang is; proberen de betekenis van een reeds bestaand woord te veranderen of uit te breiden en het vervolgens voor normaal gebruik te verbieden, inzet voor eigen "dialekt".
Zou kunnen. "De Tijd" pleidooit volgens mij niet zo echt voor links, eerder voor objectieve informatie.
Oud 26 december 2007, 16:59   #79
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Hij wil het gelijkheidsbeginsel afschaffen.
Zeer beperkt en hooguit voor diegenen die tegen gelijkheidsbeginselen zijn en handelen; lees de koran.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 december 2007 om 17:00.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2007, 17:04   #80
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zou kunnen. "De Tijd" pleidooit volgens mij niet zo echt voor links, eerder voor objectieve informatie.
"Racisme" slaat alleen op RAS (voorzover politiek-correct nog bestaanbaar); een religie of politieke beweging is sowieso geen "ras".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be