![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp niet wat dat met links te maken heeft?
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat die directe gevolgen zo positief gaan zijn, ook niet degene op lange termijn. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
het klassieke is vr kinderen nog altijd het beste. idd, het klassieke huisje-tuintje - boompje -beestje principe. veel jongeren zijn opgegroeid bij ouders die gescheiden zijn, en dus verlangen ze terug nr gezelligheid. een klassiek gezin dus, zoals in grootmoeders tijd. man, vrouw, kindjes etc.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 15 december 2007 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Wat ze bedoelen met die traditioenele gezinswaarden wordt nergens gespecificiëerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Alleen met het vetgedrukte heb ik een probleem: In tegenstelling tot autochtone jongeren die de adolescentiecrisis voornamelijk thuis uitvieren, doen Maghrebijnse jongeren dit buitenshuis, in de maatschappij waartoe ze behoren, uit respect voor de ouders. Zo zijn ouders vaak ook niet op de hoogte van enige problemen van hun kind buitenshuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Ik had de bronnen niet gecontroleerd bij die enquête omdat ik toen geen tijd had... Het is een langs internet gevoerde enquête waarbij de leeftijdsgroep tussen 20 en 35 als "jongeren" worden beschouwd. Dat nuanceert het beeld natuurlijk. Te meer omdat het wel eens zou kunnen dat de groep onder 25 er heel anders overdenkt dan die +25 bijvoorbeeld, maar dat effect gemaskeerd wordt omdat de groep tussen 25 en 35 twee maal zo groot is. Nu ja, ik denk persoonlijk wel dat jongeren meer nood hebben aan structuur en een volwassen begeleider dan hetgene wat hun vandaag slechts geboden wordt. Zo hoor je van heel wat losbandig gedrag en dergelijke, maar als je dan echt met de adolescenten zelf praat dan blijkt dat er onder die ruwe bolster die voortdurend kwattekwaad uitzet en grenzen schendt of opzoekt wel één of andere 'tekortkoming/een probleem' is (die/dat men op die manier probeert te verdoezelen, voor zichzelf, en voor de omgeving).
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
net zoals een baasje de drollen van zijn hond moet opkuisen.
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Wat haat ik het als er in de pers wordt gesproken over de groei of daling van de criminialiteitscijfers in één of andere context waarop die cijfers naar eigen goeddunken worden gebruikt.
Statistisch gesproken is het namelijk niet meer dan logisch dat als het een tijdje slecht gaat, de kans groot is dat het dan ooit wel eens beter gaat (de cijfers zijn positiever), en omgekeerd.
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Kijk Bhairav, dat is heel simpel hé: mensen zoals u zijn heus geen uitzondering, de jeugd ziet die op straat rondsleffen, en vind dat hun eigen kinderen, en zijzelf , niet zoiets moeten worden later. En dan vragen ze achter een beetje meer strengheid , wat meer waarden enz enz. Ze kunnen het schouwspel van het decadente verval van onze maatschappij niet meer aanzien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
willen die ook een strengere opvoeding? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De ramp is dat door een uitgekiend netwerk van maatregelen echt alles moet kunnen! Iedereen moet astrofysicus kunnen worden ( gelijke kansen onderwijs ) niet goed lezen en schrijven( omdat ie eigenlijk een rekenkundig brein heeft ) => dysorthografie en dyslexie niet goed in wiskunde ( maar taalkundig sterk ) => dyscalculie opgefokt door cola en computer => ADHD, hyperkineet we weten niet wat hij wél wil => NLD de lijst is lang en groeiend Laatst gewijzigd door markasiet : 16 december 2007 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is inderdaad zo dat men tegenwoordig zowat alles wat enigsinds een klein beetje afwijkt van een bepaalde geïdealiseerde norm en dus voor problemen kan zorgen al gauw in een psychologisch vakske wilt steken... en de lijst wordt inderdaad exponentiëel uitgebreid de laatste jaren is dit goed of slecht ? enerzijds is het goed omdat men eindelijk erkent dat er niet zoiets bestaat als een naar doorsnee kneedbaar model te streven kind... dat hoeft ook niet... het hoeven geen robotten ( lees toekomstige ja-knikkende werknemers ) kinderen mogen anders zijn met al hun 'gebreken' of 'talenten' en volwassenen mogen dat ook zijn en dus 'rekening' houden met die verschillen lijkt me zelfs opportuun gans anders wordt het natuurlijk dat men alles 'afstemt' op die afwijkingen... en dat schijnt zich meer en meer te manifesteren ik denk nu specifiek aan dyslexie en dyscalculie ... dat men daar rekening mee houdt en er probeert wat aan te doen ( soms kan dat , maar vaak ook niet ... dat is nu precies het probleem ) na men dat ontdekt heeft ( dan spreken we over kleuter_ en lager onderwijs ) is enkel toe te juichen maar als men diezelfde personen gaat toestaan bepaalde richtingen in het secundair te laten nemen waar het desbetreffende aspect essentiëel is en dat nog steeds onder het mom : we gaan er rekening mee houden dat lijkt me een brug te ver |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Iemand haalde aan dat er in bepaalde scholen ook geen regels meer waren, omdat er linkse hippies aan het hoofd zouden staan. In mijn vroegere school heb ik daar weinig van gemerkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |