![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht in de eerste plaats aan onze onmiddellijke buren, vervolgens aan de EU, eventueel zelfs de USA (Brussel als zetel van de NATO, remember ?). Wat ik maar wilde zeggen, was dat 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' echt niet onderschat mogen worden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat jij wèl weet hoe de berbers en hun taal genoemd wordt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zover zou ik niet onmiddellijk gaan, neen. De blauwhelmen zie ik pas opduiken in een verder stadium van 'de krachtmeting'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
u was degene die met die blauwhelmen afkwam, niet ik. Bovendien ben ik geen 'verstokte belgicist', maar ik word het etiket langzamerhand wel gewoon. Het is een vaak gebruikte drogredenering op dit forum, en ik ga er voortaan niet meer op in. Toch nog bedankt voor het compliment, ik heb inderdaad wel een zekere zin voor humor, en die is niet bepaald onderontwikkeld.
|
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bedoelt als de burgeroorlog start omdat de Walen de rand en Brussel binnenvallen om het te annexeren?
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze zoiets doen, denkt u ? Hoe denkt u deze strategie op afdoende wijze aan te pakken ? Is het echt onmogelijk dat 'bepaalde francofone/belgicistische krachten' zich op/voor een intensivering van het conflict aan het voorbereiden zijn ?
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat "francofone/belgiscistische krachten" een intensivering van het conflict aan het voorbereiden zijn, lijkt mij erg licht uitgedrukt : ze zijn er duidelijk al mee bezig. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() De enig overblijvende oplossing voor de politieke toestand is de toepassing van art.35 van de grondwet zijnde: alle bevoegdheden gaan naar de deelstaten en dan pas wordt beslist welke (enkele) wetten federaal blijven; ofwel de méér drastische oplossing : splitsen.
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet 'de Walen', neen, enkel bepaalde segmenten van het door sommige media banggemaakte, opgefokte, opgejutte, ... 'radicaal francofone/belgicistische' deel van de bevolking. Een paar duizend heethoofden volstaat ruimschoots om het leven van alle anderen om hen heen in een hel te veranderen. De geschiedenis biedt daarvan voorbeelden genoeg. Maar die burgeroorlog zal er ten vroegste komen nadat een referendum in de betrokken gebieden ofwel geweigerd ofwel ongeldig verklaard wordt. En zover is het gelukkig nog lang niet. Er is nog tijd om een goed uitgekiende en doelgerichte tegencampagne op te starten, die die haatzaaiers alle wind uit de zeilen moet nemen, zonder dat daarom moet getornd worden aan 'de grondwet'. Ik hoop dat daarover kan & mag nagedacht worden zonder daarbij in nietszeggende clichés genre 'belgicist/volksverrader/... ' te vervallen. En pas op, hé : ik ben anti-separatist !! Ik wil vooral niet dat de stad waar ik zo graag woon aan flarden wordt geschoten omdat extremisten kost wat kost hùn visie willen opdringen en hùn zinnetje willen krijgen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 december 2007 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde met 'aanpakken' niet onmiddellijk 'de grondwet schenden', hoor, wees maar gerust. Ook ik sta achter de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid. Vermits u die intensivering van het conflict al volop bezig ziet, zou ik u graag de vraag stellen hoe u daarop denkt te kunnen/moeten/willen reageren, zodat die intensivering NIET verder gaat, zonder daarbij 'koren op de molen' te verschaffen aan die haatzaaiers? Hoe denkt u m.a.w. het effect van zo'n propaganda te kunnen neutraliseren? Of vindt u het absoluut niet nodig en denkt u dat we met z'n allen 'goe bezig' zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 december 2007 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Misschien moet u het iets duidelijker zeggen wat betreft die extremisten, wie u precies bedoelt?
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan 'Franstalige' zijde : diegenen die ervan uitgaan dat 'Bruxelles' onvoorwaardelijk tot het Franstalige landsgedeelte behoort en de faciliteitengemeenten onvoorwaardelijk 'franstalig' zijn en moeten blijven. Aan 'Belgicistische' zijde : diegenen die ervan uitgaan dat België zoals het nù in elkaar zit niet meer mag veranderen of in anti-democratische zin (alle macht aan de koning/het leger/...) moet hervormd worden. Samenwerking tussen groep 2 & 3 lijkt me minder onwaarschijnlijk dan samenwerking tussen één van deze groepen (of beide) en groep 1.
|
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt u ècht dat onderschatting van de tegenstander succes garandeert? 'Verkoop het vel van de beer niet, voordat hij geschoten is' is wellicht ook dikke zever en kleuterpraat? Misschien ligt het wel aan het feit dat 'onze' politici deze 'volkswijsheid' gemakkelijk vergaten (en dan ga ik er heel welwillend van uit dat ze ze kenden), dat België na 177 jaar nog altijd géén volwaardige democratie is? Wie weet?
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als VL denk je: wat zijn wij toch een fijn volk: wij leren tenminste de taal van de andere. Tot... je het bijv. wat ruimer bekijkt en dan plotseling ziet: oei: Nederlandstaligen leren ook enkel een taal die groter, interessanter, enz... want heel weinig NL-sprekers zijn bereid Fries te leren. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 14 december 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Lange-termijn-strategieën' en 'tactisch inzicht' gaan hun petje blijkbaar nog steeds te boven. Spijtig genoeg voor de Vlamingen zelf, die eigenlijk toch wel beter verdienen.
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig hebben we hier een vergeetputfuntie.
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Als Nederland voor 60% uit Friestaligen zou bestaan zou de overige 40% heus wel Fries leren. U doet er dus beter aan uzelf te vergelijken met de Friezen i.p.v. met de nederlandstaligen. En voor de rest heeft het niets te maken met een ''grotere'' taal maar alles met taalimperialisme. Als Nederland zich net als Frankrijk had gedragen waren en nu minimaal 200 miljoen nederlandstaligen meer geweest. Doordat het een grotere taal zou zijn? Nee, puur door dwang, net zoals Frankrijk heeft gedaan. |
|
![]() |