![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burgemeester
|
![]() Pentium 3 700 Mhz
384 MB ram nvdia 5200 video kaart Gaat al zo'n tien jaar mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het meest overprijsde product uit hun ganse kataloog gaat ge dan wel kopen?
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
* netto is hij 4 euro goedkoper dan de 30" van Dell. * sinds de eerste generatie geweldig in prijs gezakt en in kwaliteit gestegen * 2560 x 1600 pixels ipv 1920 x 1200 van de kleinere broertjes en "goedkopere" modellen zoals 27" schermen. ik heb echt wel mijn huiswerk gemaakt hoor ![]()
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 19 december 2007 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Update (gisteren besteld)
High-end game systeem: (zelf te bouwen)
De keuze voor Vista komt door de 64BIT configuratie en de 4Gb aan geheugen, een 32BIT systeem ziet maximum 3.2GB zitten. XP in 64BIT nog niet gevonden daarvoor steek ik ook twee extra HD's bij als ik hem vindt zodat beide besturingssystemen naast elkaar kunnen bestaan. Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 december 2007 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Stevig machientje.
Alleen wat onevenwicht tussen die dure Quad-processor en goedkopere merken voor mobo en graka. Ga je die Quad voluit kunnen gebruiken? Ga je overklokken? (omdat je een infinity gaat installeren en 6400-geheugen). Prima HD's, en stil. Dat laatste zul je van de raptors niet altijd kunnen zeggen. Waar heb je het systeem besteld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
http://www.friesland-computers.nl/ http://www.digitique.nl/index.php http://www.pcmegastore.nl/catalog/default.php http://www.electronicagigant.nl/ Ik heb gekeken en vergeleken met de prijzen in België maar das om te schreeuwen, scheelt makkelijk €350 op deze configuratie. Daar betaal ik met plezier wat transportkosten voor. ![]() Laatst gewijzigd door Ovidius : 23 december 2007 om 19:53. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Nederland scheelt inderdaad heel wat in prijs. En de keuze in componenten is ook groter. Ik kocht mijn systeem ook in Nederland enkele maanden geleden, maar volledig in één winkel want elke winkel is telkens verzendingskost.
Ik game zelf niet en weet er dus niet zoveel van (en ook niet van dure graka's - ik werk met een HD2400pro). Maar ik dacht dat de nieuwe 'supergames' als Crysis vooral de graka het vuur aan de schenen leggen en niet zozeer de processor. Persoonlijk zie ik niet zoveel mensen die een Quad kunnen benutten, tenzij je verschillende zware toepassingen tegelijkertijd wilt draaien. Gaan die twee 8800GT in SLI Crysis kunnen draaien op high? Naar wat ik lees zou ik momenteel precies een nieuwe 8800GTS-512 nemen. Die is sneller dan de oude 640. En volgend jaar overschakelen naar de nieuwe 9-kaarten. Maar ik herhaal, hiervan weet ik niet zoveel. Raptor's zijn iets sneller, maar de snelheidswinst is de meerprijs volgens mij niet waard. Laatst gewijzigd door cor : 23 december 2007 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is op zich een grap. Windows en de meeste software is niet klaar voor twee, laat staan 4 cores. Daarvoor zou die software een degelijk multi-threading model moeten hebben. En dat is nu niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als risico bij raid0 wordt gewoonlijk gewezen op het feit dat bij crash van één schijf, je alle data kwijt bent. Volgens mij is dat risico klein bij moderne schijven (en zeer klein als je regelmatig een backup neemt), maar ik zie meer risico in crash van de software (de raid-drivers) bij opstart. Dan zijn alle gegevens onbereikbaar. Op basis hiervan overweeg ik mijn raid0 te verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ja, freaks, ik snap het wel. ![]() Laatst gewijzigd door cor : 23 december 2007 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 december 2007 om 21:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() eeeuuh mannen, mag ik jullie erop wijzen dat het topic "toren van babel" al bestaat. Julie computertaal had er niet misgestaan.
ik moet toegeven dat ik het topic "toren van babel" begrijpelijker vindt dan wat ik hier allemaal gelezen heb. ![]() Laatst gewijzigd door styllo_ben : 23 december 2007 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Tien jaar terug had ik een P 1 166 Mhz met 32 MB RAM en een grafische kaart van 4 MB. Toentertijd zowat het nec plus ultra op PC-gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
toen was windows 98 net uit. en de laatste nieuwe pentium was een pentium II @ 450 mhz. met +- 128 SDRAM geheugen.
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat ik juist zegde, één disk kwijt, alles kwijt, maar juist hetzelfde geldt als je gewoon één disk gebruikt zonder raid. Daarom dat ik het risico groter acht in de software. Bij raid1 heb je je data nog bij een softwaremankement, maar mogelijk zul je alles wel terug moeten installeren. Gewone schijven en zeer frequente backups lijken me uiteindelijk de beste oplossing voor een gewone thuisgebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas, je redenering klopt niet. Je maakt je data afhankelijk van de kans op falen van twee disks. Het risico verhoogt dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben het wel met je eens dat het allemaal overkill is hoor, voorlopig toch nog. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik werk al meer dan tien jaar met RAID0 en heb nog nooit een crash gehad, ik klop dit ff af op hout ondertussen ![]() |
|
![]() |
![]() |