![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Armoedebestrijders, Mensen van het jaar? | |||
Eens |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
oneens |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
ver van mijn bed |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
't Is hun eigen schuld, van de armen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent jezelf aan het bijscholen zodat je beter op de arbeidsmarkt terecht kan en toch tegelijk voor je kids kan zorgen. Mijn posting sloeg dus niet op mensen zoals jij, maar op hen die zich niet willen bijscholen en die het wel zouden kunnen, maar gewoon niet willen werken,omdat ze vinden dat ze direct even veel moeten verdienen als iemand die reeds 30 jaar de functie uitoefend. Of omdat ze een deel van hun arbeidsloon moeten afgeven aan solidariteitsbedragen(belastingen om hun dop te betalen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amoede bestrijd je enkel met structurele oplossingen. Niet met gratis soepuitdeling. Niet als de huidige ngo's, vooral geleid door gedreven studenten, die de dag waarop de geldkraan wordt dichtgedraaid diezelfde gemotiveerde studentenen moeten vaststellen dat de oud-armen terug arm worden maar waarbij de medewerkers (een ervaring) rijker zijn geworden, voor zover die studenten zijn geïnteresseerd, en ondertussen hun eigen leven leiden, maar ondertussen fier kunnen zijn en kunnen terugblikken op het uitschot op aarde die ze hebben kunnen helpen. Mooie verhalen om aan de kindjes te vertellen. Vooral bij de kerstboom. Eno, ik apprecieer je initiatieven en je ingesteldheid. Ik geloof nog enkel in de bestrijding van armoede op grote schaal mits goeie wil tussen internationale overheden. Voor de rest zal ik wel een arme een warme maaltijd aanbieden, geen 20 € want dat kan hij op een andere manier opsouperen. Vraag: hoe zie jij de bestrijding van de armoede ? Laten we houden binnen eigen land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk bestrijd ik de armoede doormijn behoeften te minimaliseren. Dat is echter iets wat ik niemand wil opdringen. Niettemin zal eenieder ivm de huidige dreigende ondergang van onze glorieuze beschaving moeten terugschakelen, onvermijdelijk, van een consuptie van alles wat we graag willen hebben, naar datgene wat we werkelijk nodig hebben. Ook in eigen land. In feite moeet ik eens een wat specifieker artikel schrijven, als antwoord op al je vragen. Maar daar heb ik wat tijd voor nodig. Laat dit al een algemeen preliminair kader zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of iemand gisteren naar de "villa-armen" in Telefacts gekeken heeft. Die reportage geeft eigenlijk goed aan waarom de huidige berekeningswijze van armoede, waarbij hoofdzakelijk naar het inkomen wordt gekeken, niet accuraat is. De "15% armen" is een momentopname: het gaat veelal om mensen die tijdelijk een lager inkomen hebben, maar zich daar wel weer uit werken. De échte problematiek is die van degenen die zich over een periode van 5 of meer jaar onder de armoedegrens bevinden. Die kwamen in de reportage uiteraard niet aan bod. Ik vroeg me trouwens af waar de vaders in die reportage zaten (alimentatie en zo), maar dat vond de reporter kennelijk niet interessant. Gemakkelijkheidshalve rekende de reporter dan nog 40 euro voor 2 doktersbezoeken, terwijl je daar 75% van terugtrekt. Enfin, 't was een misleidende bedoening - zoals gangbaar op de VTM. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Armoedebestrijders zouden moeten geselecteerd worden uit mensen die in de verste verte nooit met met armoede geconfronteerd werden en niet de minste ervaring hebbben, want zoals bekend zijn het de schippers aan wal die de grootste mond opzetten, het meest lawaai maken, en alles het beste weten. Daar valt dus het meest van te verwachten.Bovendien zijn armen hoogst bevooroordeeld in hun strijd tegen de armoede en kunnen ze dus uiteraard geen neutrale evenwichtige standpunten innemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Beste armen:
Lees ook eens een boek: "Hoe wordt ik makkelijk stinkend rijk" "Honderd manieren om zonder veel zweet stinkend rijk te worden" etc... Gratis uit de Bib te halen. Nu de EU miljardensubsidies schenkt voor opleiding en informatie van armen mogen die boeken trouwens wel gratis naar de armen gestuurd worden. Maar misschien worden die subsidies beter gebruikt voor het kopen van Loterijbiljetten voor de armen? De kans om de armoede te verminderen lijkt mij langs die laatste weg groter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Een beetje meer aandacht besteden aan de eisen van het vakbondsfront ivm het welvaartsvast maken van de uitkeringen, heren Politiici, want die zijn helemaal weggezakt in vergelijking met de lonen.
Maar ja, heren politici, jullie zijn zelf helemaal weggezakt, in vergelijking met sociaal verantwoord beleid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Volgens de hogerbedoelde stuurlui aan wal kan je het armoedeprobleem het best oplossen door al de pamperdragers hun pampers af te rukken, en zolang dat niet lukt (bv door het wilde tegen-gespartel van de baby's) ze dan maar in super-tolerante Forums zo stelselmatig mogelijk als pamperdragers belachelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=99804 een nieuw artikel gepleegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Persoonlijk zie ik liever een "overmatige rijkdom-bestrijder" als man van het jaar.
Maar ja, dat wondere soort is zelf al doelmatig betreden tot op het punt van extinctie... |
![]() |
![]() |