![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg het trouwens alweer: ik ken niets van motoren, ik stel gewoon dat de luchtweerstand, rolweerstand en frictie in het systeem toe gaat nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...macht&where=nl
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moest het werkelijk zo simpel zijn dat je enkel naar luchtweerstand kijkt, dan zouden auto's een exponentiëel verbruik kennen naarmate ze sneller rijden, en dat is ook niet zo... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Wil je, op vlakke weg en bij verwaarloosbare windsterkte, ipv 120, 240 km/u rijden dan heb je echt wel 8x het vermogen nodig en zal ook je brandstofverbruik tamelijk nauwkeurig op het 8-voudige uitkomen (3e macht van 2).
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mechaniek van de motor bepaalt ook in een grote mate het verbruik/power. Het kan dus goed zijn dat jouw auto netjes is ontworpen rond de 120/130 km/h als cruise speed, om het zo maar te noemen. Alhoewel ik niet durf te zeggen dat emissies en brandstofverbruik 1 op 1 terug te brengen zijn. Vooral voor roet en NOx. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn verbruik aan 90 is zoals al eerder gezegd een 5l. Mijn verbruik aan 180 zit tussen de 8 en de 9 ergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Een andere/betere manier van rekenen/inschatten: moderne motoren leveren op vollast tamelijk nauwkeurig 4pk uit 1 liter brandstof per uur; de nieuwste diesels met directe inspuiting onder CommonRail-techniek tot bijna 5. Zou je kans zien je voertuig een uur lang constant op top te laten presteren dan zal je verbruik overeenkomen met geschreven motorvermogen gedeeld door 4, respectievelijk bijna_5. Een traditionele motor van 100pk verstookt dus maximaal 25 liter brandstof per uur; is dat verbruik er niet dan waren ook de pk's niet in werking.
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() (180/130)^2 = 1.9 ongeveer
de rolweerstand loopt linear op de banden worden warmer en vertonen meer grip meer downforce dus ook meer rolweerstand (meer als linear) mja...en eenmaal in 6de zal de motor ook niet spectaculair meer power leveren. Een verklaring voor uw verbruik kan zijn dat uw diesel beter fungeert op zo een hoge snelheid door de hogere temperatuur in de motor ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gewoon wat gaan rondsjeezen in Duitsland, of domweg onze eigen autostrades buiten spits/'s nachts. Als ik 's avonds naar Luxemburg ga via Luik over St Vith, dan kan je van Verviers tot St Vith zonder probleem 180 rijden en blijven rijden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Dan in beide gevallen starten met nokvolle tank en na afloop van de rit weer glad aftanken en liters noteren. Toch nog een heel gestoei al met al.
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de enigste die duidelijk maakt dat hij met een vastgeroest idee zit ben jij hier ga mischien eens op de site zien Citaat:
Citaat:
dus dat is met jouw wagen en niet met een ander z'n wagen en het is dan aan jou om geen appelen met peren te vergelijken 90 en 130 zijn dat reeds ... of rij je dan in dezelfde versnelling soms ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dat is helemaal niet gezegd dat dat zo zou zijn.... veel kans dat die apparatuur uit één en 't zelfde Koreaans fabriekske komt btw en weet je .... van al die Deutsche Grundigheit is maar weinig te merken als je de conclusies van onafhankelijke onderzoekbureaus erop naleest |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zou nogal dom zijn, nietwaar
dus je vergelijkt appelen met peren Citaat:
je vroeg me waarom jij niets ziet van dat hoger gebruik terwijl ik beweer dat je dat wel moet hebben voortgegaan op jouw eerlijkheid kan ik maar alleen besluiten wat ik reeds zei of wat wil je ? Citaat:
nergens heb ik gezegd dat die andere maatregelen niet beter zouden zijn of niet zouden mogen uitgevoerd worden etc... al wat ik zei is dat de maatregel van die 90 km/h volledig naast de andere staat ( dus onafhankelijk is )... of ga je dit ook al tegenspreken ? en dat het een maatregel is om een locaal tijdelijk probleem ( overlast )op te lossen ... want als het alleen maar zou om 't milieu in 't algemeen dan moet dat een heel jaar door en overal toegepast worden ipv van net op die piekdagen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die verhoogde Fw ga je per lopende meter moeten opbrengen... dat is dus extra arbeid... en 't schijnt zo dat bij verbrandingsmotoren dat geleverd wordt door de brandstof al de rest is mist spuien Laatst gewijzigd door praha : 21 december 2007 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Banneling
|
![]() Zolang jij niet met argumenten afkomt, heb ik die niet eens nodig...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, jij jouw fundamentalisme schatje; ik besteed mijn tijd wel aan discussies met mensen die op zijn minst een idee hebben van techniek, ipv met een dogmatische relnicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |