Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 15:59   #61
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Nog een goed artikel: Exit Dyab Abou Jahjah?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 19:27   #62
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ook de niet VB-stamcafés?
Stamcafé's waar elke dag oudere Marokkanen hun koffie komen drinken, maar door Vlamingen uitgebaat worden. En als er VB-stamcafé's zouden beschadigd zijn, is het dan wel gerechtvaardigd dat die kapotgeslagen worden? Als ik die logica volg, is het dus perfect normaal dat linksen op straat in elkaar geslagen worden door rechtsen omdat ze niet akkoord zijn met hun ideologie. Dat is genoteerd.
Citaat:
"Als een maatschappij toestaat dat één groep vernederd wordt, dan zal die groep zichzelf het recht toe-eigenen de rest van de maatschappij ook te minachten. En dat is nu al aan het gebeuren: jonge kleurlingen keren zich tegen dé blanken, zelfs tegen mensen die volledig anti-racistisch zijn."
De Marokkanen zijn vernederd door het linkse "integratie"-beleid waarin zij paternalistisch behandeld werden alsof zij voor niets konden instaan en bij alles hun handje moest vastgehouden worden. Een andere taal leren moest niet, misschien vonden de linkse paternalisten hen wel te dom om het Nederlands te kunnen leren?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 19:48   #63
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Stamcafé's waar elke dag oudere Marokkanen hun koffie komen drinken, maar door Vlamingen uitgebaat worden. En als er VB-stamcafé's zouden beschadigd zijn, is het dan wel gerechtvaardigd dat die kapotgeslagen worden? Als ik die logica volg, is het dus perfect normaal dat linksen op straat in elkaar geslagen worden door rechtsen omdat ze niet akkoord zijn met hun ideologie. Dat is genoteerd.
Het had begrijpelijker geweest, wat niet betekent dat het dan wel gerechtvaardigd had geweest. Als het VB-secretariaten betrof wel misschien.
Citaat:
De Marokkanen zijn vernederd door het linkse "integratie"-beleid waarin zij paternalistisch behandeld werden alsof zij voor niets konden instaan en bij alles hun handje moest vastgehouden worden. Een andere taal leren moest niet, misschien vonden de linkse paternalisten hen wel te dom om het Nederlands te kunnen leren?
Er is toen de mijnen volstroomden met mensen uit het Zuiden nooit op lange termijn nagedacht over hoe men die migrantengemeenschap die zich hier uiteindelijk vestigde (wat eigenlijk niet de bedoeling was maar mensen zijn vrij hé (of dat willen we toch)) moest opvangen. Sindsdien is het bij halfslachtige maatregelen die eigenlijk al veel te laat zijn gekomen, gebleven. Van toen is het fout gegaan. En als er niet op lange termijn over structurele maatregelen nagedacht gaat worden, gaat dat nog lang zo blijven. En verbetering zal zich ook niet al na een paar dagen laten optekenen.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 december 2007 om 19:48.
Oud 24 december 2007, 00:16   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
ik draai niet rond de pot. jullie doen dat door de rellen goed te keuren en de verantwoordelijken ervoor vrij te pleiten. De reportages van de nieuwsdiensten lieten genoeg zien. Zeker de confrontatie van Jaja met lamin.
ik keur geen rellen goed.
Ik vraag u alleen om aan te tonen dat Jahjah 'verantwoordelijk' was.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:18   #65
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik vraag u alleen om aan te tonen dat Jahjah 'verantwoordelijk' was.
Ik wil dat gerust bevestigen. Ik heb Jahjah en zijn kornuiten de boel hier zien en horen opstoken met mijn eigen ogen en oren.

Oud 24 december 2007, 00:49   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

en jij bent een euh... onverdachte bron?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 00:53   #67
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en jij bent een euh... onverdachte bron?
Aangezien ik letterlijk op minder dan tien meter stond van het hele gebeuren, ben ik veel beter geplaatst dan mensen die het allemaal van "horen zeggen" hebben.

Oud 24 december 2007, 01:03   #68
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik wil dat gerust bevestigen. Ik heb Jahjah en zijn kornuiten de boel hier zien en horen opstoken met mijn eigen ogen en oren.
Concreet?
Oud 24 december 2007, 01:06   #69
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Concreet?
Eerst roepen en tieren tegen Lamine, met bedreigingen dat ze heel Borgerhout in vlammen gingen zetten. Vervolgens jongeren aanzetten tot het gooien van stenen naar de politie, stenen die ze trouwens opeens heel makkelijk vonden met hulp van sommige AEL'ers. De hoeveelheid stenen die de politie naar hun hoofd heeft gekregen, komt trouwens ook niet overeen met de hoeveelheid die van bushaltes e.d. is losgetrokken en de Turnhoutsebaan is van asfalt, daar vallen dus ook geen stenen te halen.

De gemoederen zijn pas echt verhit geraakt toen Abouh Jahjah op het toneel verscheen.

Oud 24 december 2007, 14:04   #70
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Een mirakel: Abouh veranderde asfalt in stenen ! Er zijn gasten voor minder gekruisigd.

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 23:18   #71
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ja, ze zijn de organisatoren en daarmee verantwoordelijk. Net zoals het bestuur van een voetbalclub verantwoordelijk is voor het gedrag van hun supporters.
Maar dat gaat hier helemaal niet op: er was immers geen aangevraagde betoging, dus geen organisatoren. Afhankelijk van hoe vooringenomen je bent was het samentroepen spontaan dan wel "spontaan", maar er was geen aangevraagde betoging dus ook geen organisatoren.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2008, 20:21   #72
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

sorry dat ik het topic terug naar boven breng maar bart dewever heeft blijkbaar Jahjah verdedigd in ene open tribune in de morgen
kan iemand die posten/linken?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 01:25   #73
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen
Who's afraid of Abou Jahjah?
door Bart De Wever

Wie de moeite neemt om het dossier tegen Jahjah en Azzuz te bekijken, zal vaststellen dat het echt wel flinterdun is

Bart De Wever over de veroordeling van Jahjah tot één jaar effectief

Bart De Wever is voorzitter van de N-VA. Voor 'De Gedachte' schrijft hij om de twee weken een opiniestuk.
@4 DROP 2 OPINIE:Mijn eerste persoonlijke kennismaking met Abou Jahjah en zijn toenmalige sidekick Ahmed Azzuz had ik op 17 december 2002. Een Gentse studentenvereniging had op die dag een debat georganiseerd tussen JahJah en Philip Dewinter. Te elfder ure weigerde Jahjah echter om alleen met het VB in debat te treden, er moest minstens nog één "democratische politicus" deelnemen.

Een wanhopige zoektocht, waarbij iedereen voor de eer bedankte, leidde uiteindelijk enkele uren voor de aanvang tot een telefoontje naar mij, toen nog een volslagen onbekende hobby-politicus. Niet veel later zat ik al in de wagen op weg naar het Gentse ICC, met een telefoonnummer van de politie op zak, dat ik bij aankomst moest bellen voor beschermde begeleiding naar de parking en de zaal. Die werd buiten belegerd door allerhande betogers en zat binnen propvol met belangstellenden.
Uiteindelijk daagden Jahjah noch Dewinter op, maar moest het ik opnemen tegen Gerolf Annemans en Azzuz. Die laatste had een groepje begeleiders mee die zich vestimentair kennelijk hadden laten inspireren door de film Men in Black en die vooral hun uiterste best deden om een zwaar attitudeprobleem uit te stralen. Tijdens het debat stelde Azzuz zich op als een balorige puber. Annemans moest hem niet eens hard kietelen om er een halfbakken doodsbedreiging uit te krijgen.
Na die leuke ervaring had ik later meermaals het genoegen om met Jahjah zelf in debat te gaan op Antwerpse scholen. Uitgenomen de pathetische grootspraak die hij als Malcolm X-wannabe bij momenten bezigde, debatteerde deze man wel op niveau. Ook hij had echter steeds een entourage van angry young men bij zich. Die jongens verschenen eveneens op een debat georganiseerd door een vereniging van Berbers in het Zuiderpershuis, waar de grote leider niet was uitgenodigd. Aangezien dat volgens hen een schande was, verstoorden ze de hele avond met het uiten van intimidaties en beledigingen. Na een ander debat voor de Antwerpse regionale televisie achtervolgden ze een tijdlang per auto een deelnemer die Jahjah nogal klaar en duidelijk van antwoord had gediend. Veel meer dan wat kattenkwaad heb ik er nooit van ondervonden of vermoed, maar mijn persoonlijke ervaringen met de AEL en de leidende figuren ervan zijn dus verre van positief te noemen.
Ik had dan ook niet gedacht het ooit voor hen te zullen opnemen. Met lichte tegenzin moet ik het nu toch doen, want geen enkele andere politicus vindt het blijkbaar opportuun om te spreken. De zeepbel rond Jahjah werd pas doorprikt door de verkiezingen van 2003 en 2004, toen bleek dat hij electoraal geen betekenis had. Jahjah koos daarop voor de eervolle aftocht richting Libanon, om daar zogezegd voor de Arabische zaak te gaan vechten (later bleek dat hij er gewoon bij zijn moeder zat).
In de periode daarvoor was hij echter een mediafenomeen. Veel journalisten zagen in hem degene die het talent had om te teren op een verondersteld, grootschalig allochtoon woedekapitaal. Met de kleinste actie of provocatie kon de AEL de aandacht op zich vestigen. Wilde geruchten brachten de organisatie in verband met wapens en internationaal terrorisme. In die sfeer verschenen Jahjah en Azzuz op 26 november 2002 op een woelige, spontane betoging van jonge allochtonen in Borgerhout na de moord op een islamleraar door een geestesgestoorde. De betoging liet een spoor van vernielingen achter. De politieke wereld verloor daarop de pedalen, met als triest hoogtepunt de interventie van premier Verhofstadt, die in de Kamer de AEL tot een criminele organisatie uitriep en de aanhouding van Jahjah zo goed als aankondigde. Het parket deed daarop zijn best om voldoende gronden te vinden om Jahjah inderdaad aan te houden en stelde een onderzoek in naar de AEL op de verdenking van een privémilitie te zijn. Van die verdenking kon niets hard worden gemaakt, maar toch werd de zaak doorgezet.
Het enige wat er uiteindelijk van overbleef, was de beschuldiging dat Jahjah en Azzuz de rellen van 2002 hadden uitgelokt. Daarvoor werden beiden op 21 december jongstleden tot één jaar effectieve celstraf veroordeeld. Een vonnis dat niet alleen verrassend is omdat het er pas komt op een moment dat iedereen Jahjah en de AEL eindelijk begon te vergeten. Wie de moeite neemt om het dossier tegen Jahjah en Azzuz te bekijken, zal immers vaststellen dat dit echt wel flinterdun is. De bewijslast is veel te pover om redelijk aan te nemen dat alle vernielingen van die avond zijn gebeurd op aansporen van Jahjah en Azzuz.
Hun veroordeling is bovendien gegrond op het beruchte, negentiende-eeuwse artikel 66,5 van het strafwetboek dat opjutting strafbaar stelt. Op basis daarvan zou men zowat iedere organisator van een betoging (wat Jahjah en Azzuz niet eens waren) aansprakelijk kunnen stellen voor alles wat de deelnemers mispeuteren. Ten slotte is er de buitensporige strafmaat, zeker voor mensen met een blanco strafregister. Onwillekeurig maakt men de vergelijking met de zeer lichte straffen die de moordenaars van Guido Demoor kregen. De boodschap van het gerecht aan jonge allochtonen lijkt wel te zijn dat ze wel bijna straffeloos iemand dood mogen schoppen, maar dat ze best twee keer nadenken alvorens zich op een militante manier politiek te organiseren. Zelfs het Vlaams Belang, in de hoogdagen van de AEL een vaste sparringpartner, oordeelde om beter niet (positief) te reageren op het vonnis. De partij weet natuurlijk wat het is om veroordeeld te worden in een politiek proces. Maar waarom zwijgen de linkse politici? Hopelijk niet omdat ze politieke processen intussen als een normale, democratische methode beschouwen.

Publicatiedatum : 2008-01-21
Sectie : Opiniemakers
Oud 22 januari 2008, 01:26   #74
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Ge zou bijna nog sympathie krijgen met de vette vis uit t'stad...
Oud 22 januari 2008, 09:05   #75
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Hij blijft een rechtse tegenstander maar met dit standpunt toont hij wel dat hij een democraat is en dat hij meer lef heeft dan tal van zogenaamde progressieve politici.

Oud 22 januari 2008, 09:27   #76
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

thnx@Jonas
en inderdaad bijna geen enkele "progressief" durft dit vonnis te veroordelen, toen het blok, veroordeeld werd was het land te klein

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 10:12   #77
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
thnx@Jonas
en inderdaad bijna geen enkele "progressief" durft dit vonnis te veroordelen, toen het blok, veroordeeld werd was het land te klein
Toch even melden dat PvdA en SAP dit vonnis met klem veroordeeld hebben

Oud 22 januari 2008, 16:06   #78
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Toch even melden dat PvdA en SAP dit vonnis met klem veroordeeld hebben
LSP even vergeten misschien?
Oud 22 januari 2008, 18:45   #79
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Dewever heeft principieel gelijk in deze zaak natuurlijk, maar hij is toch niet geheel eerlijk in zijn weergave van bepaalde zaken.

Ik was aanwezig tijdens dat debat in het ICC waar hij over schrijft. En wat mij opviel is dat Dewever wel specifiek de "entourage van angry young men" vermeld als het over de AEL gaat, maar het niet nodig vindt om de entourage van Annemans te vermelden. Ik herinner mij nochtans dat er een tiental skinheads aanwezig waren, met kale koppen en getatuueerde nekken en hoofden. Tijndes het debat zat er een skin met hangsnor en odal-tattoo in mijn nek te hijgen. Gezellig...

En dan die zogenaamde 'doodsbedreiging' door Ahmed Azuz, waar zoveel over te doen is geweest. Dat was helemaal geen doodsbedreiging, zelfs geen "halfbakken doodsbedreiging". Azuz zei iets in de tarnt van "dan zullen jullie niet meer bestaan'", sprekend over een hypothetisch moment waarop de voedingsbodem voor extreem-rechts was aangepakt enopgelost. Dan zou de noodzaak voor een partij als het VB verdwijnen, dat was Azuz bedoelde. Van fysiek elimineren van VB-kopstukken was geen sprake.De gespeelde verontwaardiging van Annemans en de klacht die hij daarna neerlegde, waren louter ingegeven door electorale en propagandistische motieven.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 22 januari 2008 om 18:46.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 20:09   #80
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Die skinheads is De Wever allicht zo gewoon dat hij ze niet eens meer opmerkte: dat soort hoorde ooit tot zijn natuurlijk milieu

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be