Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2007, 20:34   #61
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Goh, Jonasken. Jij had eigenlijk de rechter moeten zijn hé. Jij weet beter wat AJJ zegt dan wat er op band en film staat, dat is toch zoooo intiempjes, man!
Ik "weet" niet wat er op die filmpkes staat... Ik stel gewoon vast dat die uitspraken volledig uit de lijn liggen van zijn politieke ideeën, maar soit. Het doet er eigenlijk niet toe of hij aanzette tot rellen.

Hij is d�*�*r niet voor veroordeeld... Hij is tot 1 jaar effectief veroordeeld omdat hij ze NIET VERMEDEN heeft; dat slaat toch nergens op, geef toch toe...
Oud 21 december 2007, 20:35   #62
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Kunnen we geen troepen - geen para's he, er moet misschien gevochten worden, naar Libanon sturen om Abu terug te halen zodat hij zijn 4 maand kan gaan zitten?
1 jaar effectief, is dat= 4 maand, in werkelijkheid ? Of hoe zit dat ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:37   #63
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ik ben vrijwel zeker dat Aboe niet 1 dag van die straf zal uitzitten , niet in België, en in Libanon evenmin.
Uiteraard; want dat vonnis wordt zowiezo vernietigd door het Europese HVRM dat boven de Belgische wetgeving staat.

Maar gewoon het feit dat men dit vonnis durft uitspreken vind ik ongelooflijk kras.
Oud 21 december 2007, 20:38   #64
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik "weet" niet wat er op die filmpkes staat... Ik stel gewoon vast dat die uitspraken volledig uit de lijn liggen van zijn politieke ideeën, maar soit. Het doet er eigenlijk niet toe of hij aanzette tot rellen.

Hij is d�*�*r niet voor veroordeeld... Hij is tot 1 jaar effectief veroordeeld omdat hij ze NIET VERMEDEN heeft; dat slaat toch nergens op, geef toch toe...
Ik heb een link gepost hier. Dat is slechts één van de sporen van wat ze uitgevoerd hebben, die twee speklappen

(vermits ze toch geen moslim zijn zal het hun niet storen hé Jonasken)

aboe jaja en achmet azuster
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:39   #65
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat hij net wel voor het aanzetten tot rellen veroordeeld was.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:41   #66
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Natuurlijk zette hij aan tot geweld. Zowel in vergaderingen met zijn makkers als op straat tijdens de "demonstraties", als op hun website. VTM toonde vanavond een paar welbekende beelden die ik in 2002 ook allang had gezien, maar die heeft Jonasken niet gezien. Hij vindt AJJ gewoon nen toffe. Ik vind Justin Timberlake ook een toffe.
Oud 21 december 2007, 20:45   #67
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zette hij aan tot geweld.
D�*�*rvoor is hij in elk geval niet veroordeeld - lees het vonnis maar eens opnieuw na... daar hadden ze blijkbaar geen bewijzen voor... Hij is veroordeeld voor het "niet vermijden" van de rellen - wat een compleet belachelijke aanklacht is.

BTW; hier is Abou Jajah's eigen verhaal - altijd eens interessant, maar het doet er voor dit vonnis zelfs weinig toe:

http://www.arabeuropean.org/pressrel...tail.php?ID=58
Oud 21 december 2007, 20:46   #68
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Is die kerel niet veroordeeld op basis van vele getuigenissen en filmbeelden enz! De manier waarop hij daar tegen de ordediensten stond te schreeuwen... Uit het land gooien en buiten houden, zo'n vreemde arrogante breedsmoelkikker! In de Arabische staten zouden ze zo een kerel die tegen hen zo tekeer zou gaan waarschijnlijk al gespietst of gestenigd of onthoofd hebben...
En weeral zo'n specimen die hier eens zal komen vertellen wat wij onder "democratie" moeten verstaan! Dat hij dat eens ginder gaat uitleggen aan de plaatselijke dictators! Eens dat soort volkje hier de macht in handen zou hebben is het hier ook gedaan met de "democratie"! Kijk maar eens rond in de wereld waar ze in de meerderheid geraken en hun zegeningen uitstrooien over de bevolking...
Dat klopt inderdaad: dat zijn mensen die de democratie gebruiken/misbruiken in hun pogingen om op legale wijze een schrikbewind aan de macht te krijgen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:47   #69
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet dus... D�*�*rom ook dat het vonnis ook nergens op slaat.

De top van het VB kan zo evengoed veroordeeld worden wegens het "niet vermijden" van rellen bij een Vlaams-nationalistische actie tegen franstalige gemeenteraden.
Oud 21 december 2007, 20:48   #70
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat klopt inderdaad: dat zijn mensen die de democratie gebruiken/misbruiken in hun pogingen om op legale wijze een schrikbewind aan de macht te krijgen.
Dát proberen jullie, met extreem-rechts...
Oud 21 december 2007, 20:49   #71
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zijn advokaat was er toch? watis dan uw probleem.
Dus hij is niet bij verstek veroordeeld in tegenstelling tot wat u zei.

Dat was alles, geen probleem.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:50   #72
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Niet dus... D�*�*rom ook dat het vonnis ook nergens op slaat.

De top van het VB kan zo evengoed veroordeeld worden wegens het "niet vermijden" van rellen bij een Vlaams-nationalistische actie tegen franstalige gemeenteraden.
what freaking ever. Zijn daarbij winkels, auto's, huizen in elkaar geramd en in brand gestoken? is daarbij de openbare orde verstoord, zijn wegen afgezet en is er een sfeer van terreur in de straten gekomen? Ik geloof van niet, Jon!
Oud 21 december 2007, 20:50   #73
Geert C

Standaard

Citaat:
D�*�*rvoor is hij in elk geval niet veroordeeld - lees het vonnis maar eens opnieuw na... daar hadden ze blijkbaar geen bewijzen voor... Hij is veroordeeld voor het "niet vermijden" van de rellen - wat een compleet belachelijke aanklacht is.
Ik heb net even gezocht via de websites van justitie en het vonnis is online (nog) niet te vinden, dus ik heb het nog niet kunnen lezen. Als jij het wel hebt gevonden, kun je dan een link ernaar posten?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 20:56   #74
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

BTW; hier is Abou Jajah's eigen verhaal - altijd eens interessant, maar het doet er voor dit vonnis zelfs weinig toe:

http://www.arabeuropean.org/pressrel...tail.php?ID=58
ik heb geen zin om dat gebreedbek nu te lezen, misschien later. Maar wilde wel even dit opmerken: je zei dat je helden van de AEL niet van de islam waren, maar bovenaan op hun site staat als enige afbeelding wel de gouden koepel van die moskee, en verder niks. Hou toch op met jezelf een rad voor ogen draaien. Er is maar één god voor Abje (AJJ) en dat is Allah. Dat heeft hij gezegd.
Oud 21 december 2007, 21:00   #75
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 jaar effectief, is dat= 4 maand, in werkelijkheid ? Of hoe zit dat ?
Dat is correct, een derde volgens de wet Lejeune, tot drie jaar doet men een derde.

Niet te verwarren met als men 12 maanden krijgt, dan doet men 3 maand.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 21:01   #76
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu nét op VTM zag je beelden over hoe Jahjah tot... euh... vreedzame dingen aanspoorde.

Dat was me vreedzaam zeg, ik werd er helemaal rustig van. Hij stond daar potdome tegen politiemannen te gillen dat hij ervoor zou zorgen dat ze gingen demonstreren ZONDER TOESTEMMING "En dan gaat ge lachen".

Nee, hij was er niet bij. En we hebben het niet geweten.

Zelfs op via de website kunnen ze hun elite tot vanalles aansporen, ze hoefden er heus niet fysiek bij te zijn, dat is tegenwoordig allang niet meer vereist. Het grappige is: hij was er wél. Dank, VTM.
Mja, wat ze niet laten zien is dat ze even daarvoor, zonder reden een ferm shot pepperspray in hun ogen hadden gekregen.
Oud 21 december 2007, 21:06   #77
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb net even gezocht via de websites van justitie en het vonnis is online (nog) niet te vinden, dus ik heb het nog niet kunnen lezen. Als jij het wel hebt gevonden, kun je dan een link ernaar posten?
Ik baseer mij op de passages in het artikel van de standaard.
Oud 21 december 2007, 21:23   #78
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik heb geen zin om dat gebreedbek nu te lezen, misschien later. Maar wilde wel even dit opmerken: je zei dat je helden van de AEL niet van de islam waren, maar bovenaan op hun site staat als enige afbeelding wel de gouden koepel van die moskee, en verder niks.
Ik heb nergens gezegd dat de AEL niet met de islam te maken had... Ik stelde dat AJJ geen moslimextremist was maar een arabisch nationalist; ik heb het zelfs niet over de AEL gehad in deze thread.

Onder de AEL zullen er inderdaad wel veel moslims zijn, maar geen het is geen reactionaire moslim-extremistische stroming zoals het regelmatig gesteld wordt... Het is eerder een soort islamitische variant van het Daensisme dat ze aanhangen; een sociale politieke orientatie met een religieuze overtuiging die echter niet fundamentalistisch is.

Zijn de zwitsers ook chistenfundamentalisten omdat er een kruis op hun vlag staat? Lees hun standpunten eens op hun site ipv te fantaseren.

Citaat:
Hou toch op met jezelf een rad voor ogen draaien. Er is maar één god voor Abje (AJJ) en dat is Allah. Dat heeft hij gezegd.
Als hij dat al gezegd zal hebben zal dat in een vlaag van emotie geweest zijn (op een moment dat hij net pepperspray in het gezicht had gekregen), maar geen weldoordachte uitspraak.
Oud 22 december 2007, 00:04   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen 20 jaar is Europa een nieuwe sovjetunie.
Als het van extreem-links zou afhangen eerder een Islamatische continent, als ik je zo bezig hoor in deze topic.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:10   #80
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
7.000 zweepslagen zou ook wel tof zijn misschien, en wat correcter?
Oh, wat zijn we weer beschaafd...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be