![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan genoteerd.
Ik zal het laten weten als ik geen knal heb gehoord.
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dit forum volgt, dan zal je zien dat er werkelijk geen enkel domein is waar Vlaanderen en Wallonië niet lijnrecht tegenover mekaar staan in hun denken, in hun doen, in hun kultuur ... Dat is geen schande, dat hoeft geen probleem te zijn (kijk maar naar Holland: hoe zeer zijn wij Vlamingen akkoord met de drugstolerantie van onze noorderburen ... zijn onze Waalse vrienden zo gelukkig met de fiskaal agressieve politiek van de Luksemburgers, die massaal spaarsentjes wegkapen van onze fiskus en onze banken) Je bekijkt nog steeds de Vlaamse onafhankelijkheid als een "oorlogsverklaring" aan Wallonië, maar dat is het dus helemaal niet. Ook dat is al vele malen uitgelegd elders in dit forum.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit forum weerspiegelt gegarandeerd de werkelijkheid niet. Er is maar één ding dat de werkelijkheid het meest benaderd, en dat is de verkiezingsuitslag ingevolge verplicht, algemeen, enkelvoudig stemrecht. (let op: de afgeleide van de zetelverdeling weerspiegelt al heel wat minder, alhoewel het de eerste machtsfaktor is). En dan die verkiezingsuitslag: tel maar: het blok, de Lijst dd, het kartel.
|
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge nog een Belgische regering wilt (en gij wilt dat, ik niet), dan zult ge met hen aan tafel zitten, vroeg of laat. Het uiterst gematigde kartel was maar een vingeroefening voor jullie. Vermits het kartel geen enkel resultaat geboekt heeft, zal het snel terrein verliezen en zullen de mogelijkheden volgende keer nog beperkter zijn. Het moment dat CD&V, SP-a en VLD geen 50 pct van de Vlaamse zetels meer zullen hebben, is dichtbij. Denk dus na!
Laatst gewijzigd door Kortaf : 24 december 2007 om 12:28. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is zeer pijnlijk. Ook voor mij, die een totaal vernieuwde samenwerking met de Walen wenst (en geloof me, dat soort Vlamingen is in een snel tempo aan het verdwijnen). Enfin, er is alvast één Waal die niet zal kunnen zeggen dat hij niet tot in den treure verwittigd is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Aangezien alle Franstalige partijen, in tegenstelling met de Vlaamse, het behoud van ons land willen, moeten die toch bereid zijn hiervoor te betalen?
Het kan toch niet zijn dat die dat zo maar in hun handen geworpen krijgen... Misschien kunnen, om dit mogelijk te maken, de transferts verhoogd worden... ![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat de confederalisering nog voor enkele jaren kan uitstellen is een soort repressie als in 1945. |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 88 dagen afwachten nog ...
Geen nieuws, behalve het kabinet van Flawieter, waar geen blad papier, laat staan een lijstje "to do" overbleef voor De Krem. Die laatste is dan maar naar Libanon getrokken om eens van 't soldateneten te proeven. En we mogen wat kennis maken met minister Magneet de Charleroi. Hij werd uitgekozen door Di Pupo, ttz 't was de enige van heel de plaatselijke afdeling die niet in 't gevang dreigt te belanden voor nieuwjaar. Er is al wel eens ministerraad geweest, maar natuurlijk geen spoor daarvan op de federale portaalsite. Daar is de tijd stil blijven staan op 23 november (wat betreft ministerraad hé).
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En voor de rest zijn we weer subtiel bezig. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Burgemeester
|
![]() intussen zijn we natuurlijk al vergeten dat oorlogsmateriaal via belgie naar irak werd getransporteerd.volgens mij was De Crem toen geen lid van de regering.ik heb De Crem ook nog niet horen zeggen dat hij manschappen naar irak gaat sturen.
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus het gestook is al begonnen ! Ik denk niet dat CD&V VHS in schoonheid wil laten afscheid nemen. Dat zou hen stemmen kosten. Stel dat VHS als "staatsman" afscheid neemt en YLT al direct begint te klungelen, Non, zaventem onoplosbaar, budget in de prak gereden, ..... Men heeft trouwens Spirit al bij de Octopus-wijzen toegelaten. De CD&V doet zowat alles wat mogelijk is om de richting , die de vlaming 10 juni aangaf, te negeren.... Ik heb daar ook serieus vragen bij. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 26 december 2007 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zal stemmen gaan kosten.