![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voorbeeld: ik zal wel kommentaar geven waarom ik niet akkoord ben met het Blok, maar ik zal niet zeggen dat Dewinter toch maar het kartel moet steunen ter wille van een staatshervorming. Voor mij moet De Winter zijn kiezers niet bedriegen. Als nu dus het Weverke zijn partijraad volgt, en zijn kiezers volgt, dan word ik kregelig als anderen zeggen dat hij het anders moet doen. Ik hoop me hiermee voldoende duidelijk gemaakt te hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]()
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is in Vlaanderen een ruime markt voor een liberale en Vlaamsgezinde partij, in de plaats van de door en door versleten straathoer die zich ten tijde van verkiezingen nog wel eens met die adjectieven wil tooien. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Intussen is het trouwens zwaar hommeles tussen VB en LDD.
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off topik: het karakter van Dedekker is zijn grootste vijand.
Als hij zich voor de eerste keer in zijn leven kan inhouden om ruzie te maken met zijn eigen partijgenoten, dan heeft hij een serieuze kans om het liberale roer over te nemen van de openVLD. Dus gewoonweg groter te worden van de openVLD, die daardoor zou verschrompelen zoals spirit dat overkwam. Wie hier op dit forum heeft al eens iemand echt van karakter zien veranderen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over minstens één zaak zijn we het in ieder geval volkomen eens : ook voor mij moet Dewever (of welkdanig ander politicus) zijn kiezers niet bedriegen. Overigens, specifiek voor wat Dewever betreft : met zijn houding i.v.m. de steun aan de zgn. interimregering volgt hij weliswaar zijn partijraad, maar of hij daarmee zijn kiezers volgt, kunnen we aan erg weinig toetsen, natuurlijk. Ik vermoed dat Dewever zélf (en zijn partijraad) er van overtuigd zijn dat ze, in de voor hen ongunstige omstandigheden, voor de momenteel minst slechte oplossing gekozen hebben. De (nabije) toekomst zal uitwijzen of dat een juiste keuze was. Nu ja, eerlijk gezegd, erg veel nuttige alternatieven waren er voor hen niet. Met nuttige bedoel ik : die misschien nog een greintje uitzicht kunnen bieden op een aanvaardbaar ruime staatshervorming. Aan de gezichten van Dewever en zijn partijtoppers te zien, geloven ze daar niet al te fel in, weliswaar. Ik denk dat ze daarin gelijk hebben, maar hoop doet voorlopig leven, zeg maar. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Zeer juist. Bart Dewever zal altijd neen zeggen. We verliezen onze tijd met die man. Dit heerschap wil gewoon geen oplossing. Want als er een oplossing uit de bus komt, wordt zijn partij veruit overbodig. En dat weet hij maar al te best.
Laatst gewijzigd door system : 23 december 2007 om 22:19. |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met "oplossing" bedoelt u wellicht "staatshervorming", of ik begrijp er helemaal geen snars van. Maar waarom zou Dewever geen staatshervorming willen ? En waarom zou zijn partij, als er een staatshervorming komt, ineens veruit overbodig worden ? |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch niet. Wij geloven in evolutie.
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk zou NVA en Vlaams Belang eerder moeten samenwerken, dan NVA met Dedecker. Dedecker is geen Vlaams nationalist.
Dedecker is gewoon een ultra liberale populist die de Vlaamse zaak enkel maar gebruikt voor hetgeen hem uitkomt. Ik durf zelfs meer zeggen. Ik ben er 100 % zeker van dat zelfs Yves Leterme van betere wil met betrekking tot Vlaanderen dan Dedecker. Moest Dedecker in Letermes zijn plaats geweest zijn met 800 000 stemmen, dan was hij zeker binnen de korste keer eerste minister en was er van staatshervorming nu al lang geen sprake meer. Die man geilt echt op macht en postjes. Vergeet ook niet dat het programma van Lijst Dedecker voor een groot stuk overeenkomt met een zekere Burgermanifest.... ![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2007 om 22:30. |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Hou toch op! Ga eens horen in de straat! Probeer eens een gesprek op de trein! De mensen weten dan dat ik N-VA ben; nog geen één heeft mij figuurlijk afgeschoten! Ze begrijpen mij zelfs en zeggen dat België stilaan aan het verdampen is!
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |