Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 23 december 2007, 21:44   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat meent u niet, De Schoofzak. Hebt u dan zelf tot heden uitsluitend commentaar gegeven op de partij waar u vorige juni uw stem aan gaf ?
wel kommentaar geven natuurlijk, maar niet zeggen "doe dit of doe dat op mijn manier in plaats van op de manier waarop je het nu doet".

voorbeeld: ik zal wel kommentaar geven waarom ik niet akkoord ben met het Blok, maar ik zal niet zeggen dat Dewinter toch maar het kartel moet steunen ter wille van een staatshervorming. Voor mij moet De Winter zijn kiezers niet bedriegen.
Als nu dus het Weverke zijn partijraad volgt, en zijn kiezers volgt, dan word ik kregelig als anderen zeggen dat hij het anders moet doen.

Ik hoop me hiermee voldoende duidelijk gemaakt te hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 21:51   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Verklaring Bart De Bever
Wij gaan zelfs onder water Geen lat kan ons nog tegen houden
onder water zwemmen de dikste vissen?
filosoof is offline  
Oud 23 december 2007, 21:52   #63
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
CD&V - N-VA gaat uitéén eind maart en dan is er plaats voor een gezond rechts Vlaams-nationalistisch kartel: N-VA/LDD.

Het Vlaams Kartel heeft de padstelling van België blootgelegd, CD&V durft daar echter geen conclusies uit trekken. Het is dus tijd voor een écht Vlaams Kartel dat dat wél durft.
Ik vrees evenwel dat LDD een éénmanspartij is. Laat door één of andere reden J-M DD wegvallen vrees ik voor de rest van de partij op middellange termijn.
Den Bal is offline  
Oud 23 december 2007, 21:53   #64
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
wel kommentaar geven natuurlijk, maar niet zeggen "doe dit of doe dat op mijn manier in plaats van op de manier waarop je het nu doet".

voorbeeld: ik zal wel kommentaar geven waarom ik niet akkoord ben met het Blok, maar ik zal niet zeggen dat Dewinter toch maar het kartel moet steunen ter wille van een staatshervorming. Voor mij moet De Winter zijn kiezers niet bedriegen.
Als nu dus het Weverke zijn partijraad volgt, en zijn kiezers volgt, dan word ik kregelig als anderen zeggen dat hij het anders moet doen.

ja ik snap die Belangers ook niet. Wij werken met 2/3 meerderheden op ledencongressen, zijn ultrakritisch. Ik denk dat men bij het Belang gewoon stikjaloers is geworden dat wij wel meepraten. Staat het eindresultaat ons niet aan, zal dat snel duidelijk gemaakt worden op het ledencongres.
Oud 23 december 2007, 21:53   #65
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
onder water zwemmen de dikste vissen?
Oh die zit
Oud 23 december 2007, 22:02   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Ik vrees evenwel dat LDD een éénmanspartij is. Laat door één of andere reden J-M DD wegvallen vrees ik voor de rest van de partij op middellange termijn.
O, daar gaan we weer? Speculeer jij erop dat iedereen vergeten is dat men voor de verkiezingen exact dezelfde roddels rondstrooide? En dat LDD desondanks boven de kiesdrempel afklokte?

Er is in Vlaanderen een ruime markt voor een liberale en Vlaamsgezinde partij, in de plaats van de door en door versleten straathoer die zich ten tijde van verkiezingen nog wel eens met die adjectieven wil tooien.
Kortaf is offline  
Oud 23 december 2007, 22:05   #67
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
O, daar gaan we weer? Speculeer jij erop dat iedereen vergeten is dat men voor de verkiezingen exact dezelfde roddels rondstrooide? En dat LDD desondanks boven de kiesdrempel afklokte?

Er is in Vlaanderen een ruime markt voor een liberale en Vlaamsgezinde partij, in de plaats van de door en door versleten straathoer die zich ten tijde van verkiezingen nog wel eens met die adjectieven wil tooien.
Ja en toch...hun scores in de provincies zijn toch zeer uiteenlopend. Anderzijds, met wat sterkere namen vormen ze een ultraliberale partij die ook een beleidspartij zal kunnen worden.
Intussen is het trouwens zwaar hommeles tussen VB en LDD.
Oud 23 december 2007, 22:10   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Off topik: het karakter van Dedekker is zijn grootste vijand.

Als hij zich voor de eerste keer in zijn leven kan inhouden om ruzie te maken met zijn eigen partijgenoten, dan heeft hij een serieuze kans om het liberale roer over te nemen van de openVLD. Dus gewoonweg groter te worden van de openVLD, die daardoor zou verschrompelen zoals spirit dat overkwam.

Wie hier op dit forum heeft al eens iemand echt van karakter zien veranderen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 22:14   #69
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

OK, dank.

Over minstens één zaak zijn we het in ieder geval volkomen eens : ook voor mij moet Dewever (of welkdanig ander politicus) zijn kiezers niet bedriegen.

Overigens, specifiek voor wat Dewever betreft : met zijn houding i.v.m. de steun aan de zgn. interimregering volgt hij weliswaar zijn partijraad, maar of hij daarmee zijn kiezers volgt, kunnen we aan erg weinig toetsen, natuurlijk. Ik vermoed dat Dewever zélf (en zijn partijraad) er van overtuigd zijn dat ze, in de voor hen ongunstige omstandigheden, voor de momenteel minst slechte oplossing gekozen hebben.

De (nabije) toekomst zal uitwijzen of dat een juiste keuze was.

Nu ja, eerlijk gezegd, erg veel nuttige alternatieven waren er voor hen niet. Met nuttige bedoel ik : die misschien nog een greintje uitzicht kunnen bieden op een aanvaardbaar ruime staatshervorming.

Aan de gezichten van Dewever en zijn partijtoppers te zien, geloven ze daar niet al te fel in, weliswaar. Ik denk dat ze daarin gelijk hebben, maar hoop doet voorlopig leven, zeg maar.
Hallebarde is offline  
Oud 23 december 2007, 22:17   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Of hoe BDW, in onmacht, een duidelijke nederlaag tracht te verpakken, wel wetend dat er van zijn hoofdzaak niets in huis zal komen.
Zeer juist. Bart Dewever zal altijd neen zeggen. We verliezen onze tijd met die man. Dit heerschap wil gewoon geen oplossing. Want als er een oplossing uit de bus komt, wordt zijn partij veruit overbodig. En dat weet hij maar al te best.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2007 om 22:19.
system is offline  
Oud 23 december 2007, 22:25   #71
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Off topik: het karakter van Dedekker is zijn grootste vijand.

Als hij zich voor de eerste keer in zijn leven kan inhouden om ruzie te maken met zijn eigen partijgenoten, dan heeft hij een serieuze kans om het liberale roer over te nemen van de openVLD. Dus gewoonweg groter te worden van de openVLD, die daardoor zou verschrompelen zoals spirit dat overkwam.

Wie hier op dit forum heeft al eens iemand echt van karakter zien veranderen?
Koning Boudewijn: van verlegen ventje tot gezaghebbend figuur.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 22:27   #72
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeer juist. Bart Dewever zal altijd neen zeggen. We verliezen onze tijd met die man. Dit heerschap wil gewoon geen oplossing. Want als er een oplossing uit de bus komt, wordt zijn partij veruit overbodig. En dat weet hij maar al te best.
Sorry, System, maar uw redenering kan ik niet volgen.

Met "oplossing" bedoelt u wellicht "staatshervorming", of ik begrijp er helemaal geen snars van.

Maar waarom zou Dewever geen staatshervorming willen ? En waarom zou zijn partij, als er een staatshervorming komt, ineens veruit overbodig worden ?
Hallebarde is offline  
Oud 23 december 2007, 22:27   #73
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Toch niet. Wij geloven in evolutie.
Oud 23 december 2007, 22:28   #74
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou NVA en Vlaams Belang eerder moeten samenwerken, dan NVA met Dedecker. Dedecker is geen Vlaams nationalist.

Dedecker is gewoon een ultra liberale populist die de Vlaamse zaak enkel maar gebruikt voor hetgeen hem uitkomt.

Ik durf zelfs meer zeggen. Ik ben er 100 % zeker van dat zelfs Yves Leterme van betere wil met betrekking tot Vlaanderen dan Dedecker.

Moest Dedecker in Letermes zijn plaats geweest zijn met 800 000 stemmen, dan was hij zeker binnen de korste keer eerste minister en was er van staatshervorming nu al lang geen sprake meer. Die man geilt echt op macht en postjes.

Vergeet ook niet dat het programma van Lijst Dedecker voor een groot stuk overeenkomt met een zekere Burgermanifest....

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 december 2007 om 22:30.
Max van Dietschland is offline  
Oud 23 december 2007, 22:29   #75
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Toch niet. Wij geloven in evolutie.
in de richting van meer BE?
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 22:32   #76
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hou toch op! Ga eens horen in de straat! Probeer eens een gesprek op de trein! De mensen weten dan dat ik N-VA ben; nog geen één heeft mij figuurlijk afgeschoten! Ze begrijpen mij zelfs en zeggen dat België stilaan aan het verdampen is!
Oud 23 december 2007, 22:32   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen evolutie; dat is regressie!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 december 2007, 22:33   #78
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ze begrijpen mij zelfs en zeggen dat België stilaan aan het verdampen is!
Waarop baseren ze zich; ze zeggen nochtans dat Verhofstadt 8 jaar niets gedaan heeft voor meer regionalisering.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 22:34   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, System, maar uw redenering kan ik niet volgen.

Met "oplossing" bedoelt u wellicht "staatshervorming", of ik begrijp er helemaal geen snars van.

Maar waarom zou Dewever geen staatshervorming willen ? En waarom zou zijn partij, als er een staatshervorming komt, ineens veruit overbodig worden ?
Wat Dewever wil, is een onafhankelijk Vlaanderen. Dewever is geen federalist, wel een separatist. En voor een separatist zijn zulke staatshervormingen altijd te weinig. U gaat nu zien dat Dewever excuses gaat vinden om niet mee te gaan in een staatshervorming. De vis die dan in de pan zal liggen, zal voor hem nooit vet genoeg zijn. Dat is de taktiek van Dewever vanaf het begin. Een taktiek die nu stilletjesaan wel doorzichtig begint te worden.

Laatst gewijzigd door system : 23 december 2007 om 22:37.
system is offline  
Oud 23 december 2007, 22:36   #80
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Koning Boudewijn: van verlegen ventje tot gezaghebbend figuur.
Zo danig gezaghebbend dat hij, onder invloed van zijn madam, dacht zich niet aan de grondwet te moeten houden.
Hallebarde is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be