Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2007, 03:36   #61
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Volgens een Turkse vriendin van mij, uit Ankara, is een toetreding heel onwaarschijnlijk. De Turken willen zelf niet meer.
ze zal hoogstwaarschijnlijk wel gelijk hebben als ze spreekt vanuit haar vriendenkring en zo meer. mr turkije heeft meer inwoners dan haar vrienden e ( denk ik toch )
tenzij ze natuurlijk gans turkije kent.

mss zijn er idd wel velen nt meer mee opgezet, tenslotte is europa westers en aangezien de fundamentalistischer partij gewonnen heeft (of vergis ik mij ? ) zegt dat veel over hun ideeen.

op den duur zullen de tegenstanders van de toetreding nog moeten supporteren vr de fundamentalisten om zo te vermijden dat ze erbij kunnen ?

trouwens, maakt turkije eigenlijk nog evenveel kans, nu die gewietelde apen de verkiezing gewonnen hebben ?
of ja, zoals de meeste europeanen kruipen vr alles wat islam is .....

het zou met nt verwonderen indien sommige europese leiders met hun kont in de lucht (en vurte scheten latend ) het gebed nr mekka reeds praktiseren.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 06:38   #62
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
..............

het zou met nt verwonderen indien sommige europese leiders met hun kont in de lucht (en vurte scheten latend ) het gebed nr mekka reeds praktiseren.
Evenmin voel ik mij hier gerust op.
Oud 31 december 2007, 11:38   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

hoe meer toetredingen hoe beter, dan valt het kaartenhuisje wat sneller in mekaar en kunnen we verder op een serieuze basis.
Begin al maar te hedgen tegen de euro.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 11:59   #64
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ze zal hoogstwaarschijnlijk wel gelijk hebben als ze spreekt vanuit haar vriendenkring en zo meer. mr turkije heeft meer inwoners dan haar vrienden e ( denk ik toch )
tenzij ze natuurlijk gans turkije kent.

mss zijn er idd wel velen nt meer mee opgezet, tenslotte is europa westers en aangezien de fundamentalistischer partij gewonnen heeft (of vergis ik mij ? ) zegt dat veel over hun ideeen.

op den duur zullen de tegenstanders van de toetreding nog moeten supporteren vr de fundamentalisten om zo te vermijden dat ze erbij kunnen ?

trouwens, maakt turkije eigenlijk nog evenveel kans, nu die gewietelde apen de verkiezing gewonnen hebben ?
of ja, zoals de meeste europeanen kruipen vr alles wat islam is .....

Ze sprak eerder haar spijt uit over het feit dat de meeste Turken niet meer willen. Het is dus geen projectie van haar mening op de gehele bevolking.

Bovendien hoor je dat meer en meer hoor.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 12:39   #65
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en vergeet nt te vermelden dat er ook alsmaar meer turken in duitsland zelf wonen e, ze hebben zelfs al een eigen staat willen oprichten.

ik bedoel mr, haal er een islamland bij en europa is idd eurabia én voorgoed en door onze eigen poco-schuld.

een mens vraagt zich echt af hoe het mogelijk is dat sommige mensen zo dom kunnen zijn om een zgn paard van troje ( moslimmigranten dus ) binnen te laten en hier te laten kweken gelijk de ...... ge weet wel'en.

binnen een aantal decennia zijn alle europese steden islamitisch en moordden ze elkander en de joden uit, mr ons helaas ook.

onze europese cultuur en beschaving staat op de rand van de afgrond, meer dan ooit, en dit dr de europeanen zelf.

er moet DRINGEND én met ONMIDDELLIJKE ingang een stop komen op welke onderhandeling dan ook.

dat ze vr mijn part in die kl****grondwet zetten dat enkel christelijke landen mogen toetreden, maakt nt uit MAAR zoals ze nu bezig zijn gaat onze cultuur nr de kl****.
Kunt u me wat meer informatie geven over die Turken die een eigen staat in Duitsland wilden?

Maar eh...de Europese overheden staan volgens mij heus geen immigratie toe omdat zij zo verliefd zijn op immigranten, maar gewoon omdat er een economische noodzaak is..
Oud 31 december 2007, 16:49   #66
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Kunt u me wat meer informatie geven over die Turken die een eigen staat in Duitsland wilden?

Maar eh...de Europese overheden staan volgens mij heus geen immigratie toe omdat zij zo verliefd zijn op immigranten, maar gewoon omdat er een economische noodzaak is..
Hier staat wel wat info tussen:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...ifaat&where=nl
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
Oud 31 december 2007, 18:23   #67
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Men heeft toch de Criteria van Kopenhagen opgesteld om te bepalen welke landen mogen toetreden tot de Unie? Is het dan niet beter deze criteria te bespreken i.p.v. zich af te vragen welke landen er nog bij mogen? Wat mij betreft mag ieder land erbij die voldoet aan de criteria van Kopenhagen.

En Rusland voldoet waarschijnlijk niet aan deze criteria.

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 18:34   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wie mag van u nog toetreden tot de Europese Unie?

Daarover gaat deze poll. Het gaat dus niet over de landen waarvan u denkt dat ze nog gaan toetreden of dat ze willen toetreden, maar alleen over de landen die van u zouden mogen toetreden. Om ons niet te ver te leiden zijn microstaten (zoals Liechtenstein en Andorra) niet opgenomen in de poll. Groenland is ook niet opgenomen.

Wijziging: Om de één of de andere reden krijg ik die poll niet toegevoegd. Nu ja, dan moet het zo maar:
- Albanië
- Armenië
- Azerbeidzjan
- Bosnië en Herzegovina:
- Georgië
- Ijsland
- Kaapverdië
- Kazachstan
- Kroatië
- Macedonië
- Moldavië
- Montenegro
- Noorwegen
- Oekraïne
- Noorwegen
- Rusland
- Servië
- Turkije
- Zwitserland
Zolang er vraag is naar de vergroting van de schaalgrootte zal Europa moeten uitbreiden. Dit mag van mij binnen de geografische grenzen van Europa. Met landen die daar net buiten vallen kunnen wel wat vrijhandelsakkoordjes worden afgesloten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 20:01   #69
Geert C

Standaard

Moldavië wil wel heel erg graag toetreden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 12:23   #70
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die zullen toch nog even mogen wachten.

Een land dat in 2000 het communisme heeft heringevoerd en dat Europese mensenhandelaars met een oneindige voorraad handelswaar voorziet is niet echt mijn idee van een lidstaat die aan alle criteria voldoet.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 13:14   #71
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Die zullen toch nog even mogen wachten.

Een land dat in 2000 het communisme heeft heringevoerd en dat Europese mensenhandelaars met een oneindige voorraad handelswaar voorziet is niet echt mijn idee van een lidstaat die aan alle criteria voldoet.
Klopt, ze hebben nog een lange weg te gaan.

Maar wanneer ze aan alle criteria voldoen kan het mij niet schelen dat de communisten daar aan de macht zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 1 januari 2008, 13:36   #72
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Rare landjes daar; dat blijft toch donderen.

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlande.../moldavie.html
Oud 1 januari 2008, 14:39   #73
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, ze hebben nog een lange weg te gaan.

Maar wanneer ze aan alle criteria voldoen kan het mij niet schelen dat de communisten daar aan de macht zijn.
De communisten hebben het goed gedaan, vanaf ze aan de macht kwamen in 2001 een constante economische groei van zo'n 7% per jaar. Ze hebben het meerpartijensysteem niet afgeschaft, wel merk je dat oude Sovjet-symbolen en tradities weer helemaal terug zijn. Het is ook duidelijk dat het land meer geïntegreerd is met Oekraïne en Rusland dan met de EU. Alle hoofdwegen leiden letterlijk naar Kiev en Moskou, door Transdnestrië, de wegen naar Roemenië zijn landwegen. Qua mentaliteit en "volksaard" is het een beetje een overgang tussen Roemenië en de voormalige Sovjet-Unie, maar toch leunt het dichter aan bij Oekraïne en Rusland. Het platteland is zeer ruraal, bucolisch bijna.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 14:42   #74
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De communisten hebben het goed gedaan, vanaf ze aan de macht kwamen in 2001 een constante economische groei van zo'n 7% per jaar. Ze hebben het meerpartijensysteem niet afgeschaft, wel merk je dat oude Sovjet-symbolen en tradities weer helemaal terug zijn. Het is ook duidelijk dat het land meer geïntegreerd is met Oekraïne en Rusland dan met de EU. Alle hoofdwegen leiden letterlijk naar Kiev en Moskou, door Transdnestrië, de wegen naar Roemenië zijn landwegen. Qua mentaliteit en "volksaard" is het een beetje een overgang tussen Roemenië en de voormalige Sovjet-Unie, maar toch leunt het dichter aan bij Oekraïne en Rusland. Het platteland is zeer ruraal, bucolisch bijna.
Dat is toch ergens raar, want taalkundig staan ze veel dichter bij Roemenië, en in beide landen leeft het idee van hereniging. Was er niet onlangs een nieuwe regeling ingevoerd die Moldaviërs toelaat om de Roemeense nationaliteit aan te vragen?
Oud 1 januari 2008, 14:45   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat is toch ergens raar, want taalkundig staan ze veel dichter bij Roemenië, en in beide landen leeft het idee van hereniging. Was er niet onlangs een nieuwe regeling ingevoerd die Moldaviërs toelaat om de Roemeense nationaliteit aan te vragen?
Hereniging is juist hun grote ANGST. Scroll wat dieper door: http://www.minbuza.nl/nl/reizenlande.../moldavie.html
Citaat:
(Ministerie): ........... Gorbatsjov's "perestrojka" zorgde voor herstel van de rechten van de etnische Roemenen, maar de andere bewoners, samen goed voor zo'n 35% van de bevolking, verzetten zich hiertegen. Met name de in meerderheid Russische en Oekraïense bevolking ten oosten van de Dnjestr en de etnisch-Turkse Gagaoezen in het zuiden en verweerden zich, mede uit angst voor aansluiting van Moldavië bij Roemenië. De uitroeping van een onafhankelijk Transdnjestrië in 1990 leidde tot gevechten in het gebied in 1991. De opstandelingen gebruikten hierbij wapens van het nog in Transdnjestrië aanwezige restant van het Russische 14e leger terwijl andere Russische eenheden als 'peacekeepers' optraden. Hoewel Transdnjestrië net als Gagaoezië vergaande autonomie is aangeboden, is het Transdnjestrische leiderschap niet bereid het gezag van Chisinau te aanvaarden. De opstelling van het Russische parlement hierin en de voortdurende aanwezigheid van Russische legereenheden en wapenvoorraden in Transdnjestrië spelen daarin een belangrijke rol. Het onopgeloste conflict is een belemmering voor het economisch herstel van Moldavië, temeer daar een groot deel van de industriële productiecapaciteit (met name staal en textiel) zich bevindt in het omstreden gebied ..........

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 januari 2008 om 14:51.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 15:06   #76
Zam
Burger

Zam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
als men dan toch moet toetreden, of zich bekeren, laat dan JAPAN en Israël tot de Unie komen. Dat zijn nog interessante landen die iets te bieden hebben. Al die Oostbloklosers...
Beetje een egocentrische gedachtengang als je het mij vraagt.

Kan iemand mij het verhaal achter Zwitserland eens vertellen? Waarom zijn die nog steeds geen lid van de Unie? Men zou toch moeten proberen Zwitserland lid te maken. Een land dat ingesloten is door een toekomstige grootmacht bied toch voor beiden heel wat nadelen, vanuit militair strategisch perspectief. Ik veronderstel dat het ooit wel zover komt dat Zwitserland toetreedt?

En wat met Noorwegen? Ik begrijp waarom zij niet willen toetreden maar worden die ooit lid van de unie? Ik vermoed ook van wel, misschien is het een kwestie van tijd en wachten de Noren het gepaste moment af om toe te treden. Wanneer Europa hen meer te bieden heeft dan andersom. Maar als iedereen zo denkt gaan we er ook niet op vooruit.

http://www.directdemocracy.be
Zam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 15:27   #77
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zam Bekijk bericht
Beetje een egocentrische gedachtengang als je het mij vraagt.

Kan iemand mij het verhaal achter Zwitserland eens vertellen? Waarom zijn die nog steeds geen lid van de Unie? Men zou toch moeten proberen Zwitserland lid te maken. Een land dat ingesloten is door een toekomstige grootmacht bied toch voor beiden heel wat nadelen, vanuit militair strategisch perspectief. Ik veronderstel dat het ooit wel zover komt dat Zwitserland toetreedt?

En wat met Noorwegen? Ik begrijp waarom zij niet willen toetreden maar worden die ooit lid van de unie? Ik vermoed ook van wel, misschien is het een kwestie van tijd en wachten de Noren het gepaste moment af om toe te treden. Wanneer Europa hen meer te bieden heeft dan andersom. Maar als iedereen zo denkt gaan we er ook niet op vooruit.

Dat zijn allebei zeer welvarende landen die niet willen inleveren op hun onafhankelijkheid en welvaart. De voordelen van Schengen hebben ze nu al zonder de nadelen van EU-bemoeienis. In Zwitserland speelt ook nog mee dat het land nog steeds een fiscaal paradijs is.
Oud 1 januari 2008, 15:30   #78
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de Roemeenssprekende Moldaven zijn niet zomaar Roemenen, de Russen en Soviets hebben er toch een vrij grote en onmiskenbare stempel op gedrukt. Het verschil tussen beide landen is markant, bijna te vergelijken met het verschil tussen Polen en Oekraïne.
Oud 1 januari 2008, 15:44   #79
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de Roemeenssprekende Moldaven zijn niet zomaar Roemenen, de Russen en Soviets hebben er toch een vrij grote en onmiskenbare stempel op gedrukt. Het verschil tussen beide landen is markant, bijna te vergelijken met het verschil tussen Polen en Oekraïne.
Net zoals Frankrijk haar stempel op Vlaanderen heeft gedrukt?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 16:15   #80
Geert C

Standaard

Citaat:
Dat zijn allebei zeer welvarende landen die niet willen inleveren op hun onafhankelijkheid en welvaart. De voordelen van Schengen hebben ze nu al zonder de nadelen van EU-bemoeienis. In Zwitserland speelt ook nog mee dat het land nog steeds een fiscaal paradijs is.
De voordelen van de EER hebben ze ook, maar zonder de inspraak die een EU-lid heeft.

Citaat:
Toch is de regering van Moldavië erg pro-Westers, mede doordat Rusland haar tegenwerkt met betrekking tot Transnistrië (vooral de Russische troepenmacht in Transnistrië is een doorn in het oog van de Moldavische regering), vandaar ook dat zij niet zomaar een ministerie van BuZa hebben, maar een ministerie van BuZa en Europese Integratie. De regering wil erg graag toetreden tot de Europese Unie en de toetreding is dan ook dé absolute prioriteit van hun buitenlandbeleid. Er is trouwens al een Actieplan dat ervoor moet zorgen dat de Moldavische wetgeving en normen afgestemd worden op die van de Europese Unie, met het oog op een uiteindelijke toetreding.

Wel zijn er problemen met Roemenië die een remmend effect op de toetredingsgesprekken kunnen hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be