![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() tenzij ze natuurlijk gans turkije kent. mss zijn er idd wel velen nt meer mee opgezet, tenslotte is europa westers en aangezien de fundamentalistischer partij gewonnen heeft (of vergis ik mij ? ) zegt dat veel over hun ideeen. op den duur zullen de tegenstanders van de toetreding nog moeten supporteren vr de fundamentalisten om zo te vermijden dat ze erbij kunnen ? trouwens, maakt turkije eigenlijk nog evenveel kans, nu die gewietelde apen de verkiezing gewonnen hebben ? of ja, zoals de meeste europeanen kruipen vr alles wat islam is ..... het zou met nt verwonderen indien sommige europese leiders met hun kont in de lucht (en vurte scheten latend ) het gebed nr mekka reeds praktiseren. ![]()
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Evenmin voel ik mij hier gerust op.
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() hoe meer toetredingen hoe beter, dan valt het kaartenhuisje wat sneller in mekaar en kunnen we verder op een serieuze basis.
Begin al maar te hedgen tegen de euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze sprak eerder haar spijt uit over het feit dat de meeste Turken niet meer willen. Het is dus geen projectie van haar mening op de gehele bevolking. Bovendien hoor je dat meer en meer hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar eh...de Europese overheden staan volgens mij heus geen immigratie toe omdat zij zo verliefd zijn op immigranten, maar gewoon omdat er een economische noodzaak is..
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...ifaat&where=nl http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
![]() |
![]() |
#67 |
Burger
|
![]() Men heeft toch de Criteria van Kopenhagen opgesteld om te bepalen welke landen mogen toetreden tot de Unie? Is het dan niet beter deze criteria te bespreken i.p.v. zich af te vragen welke landen er nog bij mogen? Wat mij betreft mag ieder land erbij die voldoet aan de criteria van Kopenhagen.
En Rusland voldoet waarschijnlijk niet aan deze criteria. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een land dat in 2000 het communisme heeft heringevoerd en dat Europese mensenhandelaars met een oneindige voorraad handelswaar voorziet is niet echt mijn idee van een lidstaat die aan alle criteria voldoet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Maar wanneer ze aan alle criteria voldoen kan het mij niet schelen dat de communisten daar aan de macht zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
http://www.minbuza.nl/nl/reizenlande.../moldavie.html
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De communisten hebben het goed gedaan, vanaf ze aan de macht kwamen in 2001 een constante economische groei van zo'n 7% per jaar. Ze hebben het meerpartijensysteem niet afgeschaft, wel merk je dat oude Sovjet-symbolen en tradities weer helemaal terug zijn. Het is ook duidelijk dat het land meer geïntegreerd is met Oekraïne en Rusland dan met de EU. Alle hoofdwegen leiden letterlijk naar Kiev en Moskou, door Transdnestrië, de wegen naar Roemenië zijn landwegen. Qua mentaliteit en "volksaard" is het een beetje een overgang tussen Roemenië en de voormalige Sovjet-Unie, maar toch leunt het dichter aan bij Oekraïne en Rusland. Het platteland is zeer ruraal, bucolisch bijna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 januari 2008 om 14:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Kan iemand mij het verhaal achter Zwitserland eens vertellen? Waarom zijn die nog steeds geen lid van de Unie? Men zou toch moeten proberen Zwitserland lid te maken. Een land dat ingesloten is door een toekomstige grootmacht bied toch voor beiden heel wat nadelen, vanuit militair strategisch perspectief. Ik veronderstel dat het ooit wel zover komt dat Zwitserland toetreedt? En wat met Noorwegen? Ik begrijp waarom zij niet willen toetreden maar worden die ooit lid van de unie? Ik vermoed ook van wel, misschien is het een kwestie van tijd en wachten de Noren het gepaste moment af om toe te treden. Wanneer Europa hen meer te bieden heeft dan andersom. Maar als iedereen zo denkt gaan we er ook niet op vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn allebei zeer welvarende landen die niet willen inleveren op hun onafhankelijkheid en welvaart. De voordelen van Schengen hebben ze nu al zonder de nadelen van EU-bemoeienis. In Zwitserland speelt ook nog mee dat het land nog steeds een fiscaal paradijs is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs de Roemeenssprekende Moldaven zijn niet zomaar Roemenen, de Russen en Soviets hebben er toch een vrij grote en onmiskenbare stempel op gedrukt. Het verschil tussen beide landen is markant, bijna te vergelijken met het verschil tussen Polen en Oekraïne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Wel zijn er problemen met Roemenië die een remmend effect op de toetredingsgesprekken kunnen hebben.
||
![]() |
![]() |