Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2007, 20:07   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

50.000.000 € van mijn zuurverdiende centen vergooien aan tempels om 22 overbetaalde halfanalfabeten tegen een balletje te zien stampen! Ik kan niet wachten tot 2009 om Anciaux op zijn bek te zien gaan.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 december 2007 om 20:08.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 20:28   #62
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Jantje, vallen radiozenders dan onder "cultuur"?
Oud 25 december 2007, 20:35   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar VL is heel erg verzuurd, VL heeft 1 van de grootste extreem-rechtse partijen van Europa, er staat amper nog een boom recht, de hele kustlijn is naar de knoppen, er heerst een groot onveiligheidsgevoel en de nieuwe heiligen zijn Pfaff, Wendy, Planckaert,... brr
Nee, de Vlaming is helemaal niet verzuurd.
En die extreem-rechtse partij, wel ze is een lachertje en heeft zelfs niets te betekenen op bestuurlijk vlak. Je vind hen nergens terug in een verkozen bestuursorgaan.
En idd er staat geen boom meer recht, er is geen veld meer vrij, want de federale politicus heeft veel te lang het beleid van een ambtenaren economie met steeds nieuwe inwoners uit andere landen gevolgd en de Vlaamse ruimte weggeschoken aan Vlaamse vreemde mensen, die zelfs de taal niet willen leren van deze rijke regio.

En de Vlaamse kust idd naar de knoppen, want de rijke Waalse Belgen wilden allemaal hun eigen stekje aan de Vlaamse kustlijn, met de Vlaamse hardwerkers om hen hun luxe te voorzien, want hun Waalse mede burgers waren er te lui voor en te beschermd door hun PS politicus.

En het onveiligheidsgevoel, wel slechts een paar Vlamingen lijden daar aan. Want veel Vlamingen leven nog zoals het vroeger was, met hun deuren wagewijd open en nooit op slot.

En die nieuwe heiligen, nee, dat zijn ze niet. Ze zijn door de media opgevoerde slachtoffers die de Vlaming moeten overtuigen om de Waalse politicus opnieuw te vergeven en hen niet te verstoten.

Want het enige dat de Vlaming van de Waalse politicus vraagt is om eindelijk te stoppen met hun ambtenaren-economie en met hun machtsspelentjes tegenover de Vlaamse gemeentelijke politicus.
En de Waalse politicus eindelijk respect opbrengt voor de Vlamingen en de Belgische wetten respecteren.

Ik hoop dat men dit in de Waalse kringen eindelijk gaat begrijpen, want anders staan er hen en ons nog moeilijke harde tijden te wachten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 20:36   #64
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Jantje, vallen radiozenders dan onder "cultuur"?
Media valt onder cultuur.
Klinkt mss gek, maar binnen de Belgische en Vlaamse politiek moet je van niets opkijken.
Oud 25 december 2007, 20:42   #65
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, de Vlaming is helemaal niet verzuurd.
En die extreem-rechtse partij, wel ze is een lachertje en heeft zelfs niets te betekenen op bestuurlijk vlak. Je vind hen nergens terug in een verkozen bestuursorgaan.
1 En idd er staat geen boom meer recht, er is geen veld meer vrij, want de federale politicus heeft veel te lang het beleid van een ambtenaren economie met steeds nieuwe inwoners uit andere landen gevolgd en de Vlaamse ruimte weggeschoken aan Vlaamse vreemde mensen, die zelfs de taal niet willen leren van deze rijke regio.
2 En de Vlaamse kust idd naar de knoppen, want de rijke Waalse Belgen wilden allemaal hun eigen stekje aan de Vlaamse kustlijn, met de Vlaamse hardwerkers om hen hun luxe te voorzien, want hun Waalse mede burgers waren er te lui voor en te beschermd door hun PS politicus.

3 En het onveiligheidsgevoel, wel slechts een paar Vlamingen lijden daar aan. Want veel Vlamingen leven nog zoals het vroeger was, met hun deuren wagewijd open en nooit op slot.

1
Een tikje goedkoop misschien om het verdwijnen van ruimte en fauna&flora diep in Vlaanderen toe te schrijven aan buitenlanders die ons gebied "veroveren".

2
En dit is nog zo'n poging tot goedkoop scoren. Je kunt niet ALLES wat misloopt in VL aan "die boze vuile Walen" toeschrijven.

3 O ja? Ik woon op het platteland. Ik laat de deuren niet openstaan (en niemand in de straat). Dat kan nergens meer. Dat is geen onveiligheidsgevoel, dat is realisme.
Oud 25 december 2007, 20:44   #66
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Media valt onder cultuur.
Klinkt mss gek, maar binnen de Belgische en Vlaamse politiek moet je van niets opkijken.
Dat lijkt me in sommige gevallen nogal subjectief. Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het raar

En hoe leg je dan dat Eurosong-debacle uit, waar Bertje besloot om die trut met haar kniezwengel te steunen met belastingsgeld? Waar haalt hij dié bevoegdheid vandaan?
Oud 25 december 2007, 20:50   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1 Een tikje goedkoop misschien om het verdwijnen van ruimte en fauna&flora diep in Vlaanderen toe te schrijven aan buitenlanders die ons gebied "veroveren".

2 En dit is nog zo'n poging tot goedkoop scoren. Je kunt niet ALLES wat misloopt in VL aan "die boze vuile Walen" toeschrijven.

3 O ja? Ik woon op het platteland. Ik laat de deuren niet openstaan (en niemand in de straat). Dat kan nergens meer. Dat is geen onveiligheidsgevoel, dat is realisme.

1) Met enkel de echte Vlaamse bevolking zou je nog niet aan de 4 miljoen Vlamingen komen. De rest zijn allemaal buitenlanders, en onder de buitenlanders tel ik ook de Nederlanders, Italianen en Spanjaarden die hier de laatste 40 en 50 jaar zijn komen wonen.

2) Nog nooit aan de Vlaamse kust geweest. 75% zijn tweede verblijven in handen van Walen.

3) Ben daarjuist nog naar Kerstviering geweest en mijn deuren stonden zelfs nog open evenals die van de meeste van mijn buren.
Dit terwijl wij dus in de kerk zaten en daarna op de kerstdrink van de gemeente.
Oud 25 december 2007, 20:56   #68
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1) Met enkel de echte Vlaamse bevolking zou je nog niet aan de 4 miljoen Vlamingen komen. De rest zijn allemaal buitenlanders, en onder de buitenlanders tel ik ook de Nederlanders, Italianen en Spanjaarden die hier de laatste 40 en 50 jaar zijn komen wonen.

2) Nog nooit aan de Vlaamse kust geweest. 75% zijn tweede verblijven in handen van Walen.

3) Ben daarjuist nog naar Kerstviering geweest en mijn deuren stonden zelfs nog open evenals die van de meeste van mijn buren.
Dit terwijl wij dus in de kerk zaten en daarna op de kerstdrink van de gemeente.
1) Dus is er 1/3 geen Vlaming. Als we dit evenredig projecteren op vervuiling dan hebben we 2/3 vervuiling door VL. Nog altijd méér. Daarnaast zijn er nog andere argumenten waardoor we kunnen aannemen dat de VL meer vervuilen.
U gaat me niet wijsmaken dat buitenlanders hier komen wonen, grond krijgen en die gaan vervuilen de grote reden is voor het verdwijnen van onze natuur.

2) Het gaat er niet om wie er in woont. Het gaat erom dat ze er zijn. Die hotels worden gebouwd en er gaan Walen in wonen. Die hotels zijn er, dus je kunt dat niemand aanrekenen.

3) Zeer vreemd. Als inbreker zou ik het wel weten.
Oud 25 december 2007, 20:56   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me in sommige gevallen nogal subjectief. Niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het raar

En hoe leg je dan dat Eurosong-debacle uit, waar Bertje besloot om die trut met haar kniezwengel te steunen met belastingsgeld? Waar haalt hij dié bevoegdheid vandaan?
De bevoegdheid CULTUUR moet je in de politieke wereld dus wel in zijn breedste vorm zien he.
Zelfs de vorm van een brood kan door de minister van cultuur aangemoedigd worden met subsidies of het snijden met een bepaald type mes.
Maar dus ook enkel kunstenaar die Belgie ergens gaat vertegenwoordigen, zelfs een architect die een Vlaamse modelwoning gaat bouwen in de USA kan door hem als een kunstenaar beschouwd worden en dus gesubsideerd worden door dit ministerie.
Oud 25 december 2007, 20:59   #70
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De bevoegdheid CULTUUR moet je in de politieke wereld dus wel in zijn breedste vorm zien he.
Zelfs de vorm van een brood kan door de minister van cultuur aangemoedigd worden met subsidies of het snijden met een bepaald type mes.
Maar dus ook enkel kunstenaar die Belgie ergens gaat vertegenwoordigen, zelfs een architect die een Vlaamse modelwoning gaat bouwen in de USA kan door hem als een kunstenaar beschouwd worden en dus gesubsideerd worden door dit ministerie.
Wow. Welke idioot gaf BERT ANCIAUX zoveel macht en geld.
Oud 25 december 2007, 21:08   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Dus is er 1/3 geen Vlaming. Als we dit evenredig projecteren op vervuiling dan hebben we 2/3 vervuiling door VL. Nog altijd méér. Daarnaast zijn er nog andere argumenten waardoor we kunnen aannemen dat de VL meer vervuilen.
U gaat me niet wijsmaken dat buitenlanders hier komen wonen, grond krijgen en die gaan vervuilen de grote reden is voor het verdwijnen van onze natuur.

2) Het gaat er niet om wie er in woont. Het gaat erom dat ze er zijn. Die hotels worden gebouwd en er gaan Walen in wonen. Die hotels zijn er, dus je kunt dat niemand aanrekenen.

3) Zeer vreemd. Als inbreker zou ik het wel weten.
1) De ghetto vorming in de steden is één van de oorzaken.
Een tweede zijn de vele rijke Europeanen die hier de gronden opkopen en er dan enorme villas opzetten
En een derde oorzaak zijn de vele buitenlandse middenklassers die hier komen wonen omdat de gronden en woningen in hun eigen landen vaak meer dan het dubbele kosten en de derde oorzaak is het opengooien van de grenzen voor de gezinherenigingen, waardoor de immigranten hun hele familie naar hier konden halen zonder dat zij zelf aangespast waren.

2) Als er geen vraag is naar die hotels en appartementen dan worden ze niet gebouwd. Het gaat er dus juist wel om wie er naar vraagt.

3) Wij zijn een gehucht waar iedereen nog iedereen kent, je zou dus snel opvallen als vreemde en in de gaten gehouden worden.
Hier zitten de oudjes nog achter het gordijn te loeren.
Oud 25 december 2007, 21:16   #72
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
1) De ghetto vorming in de steden is één van de oorzaken.
Een tweede zijn de vele rijke Europeanen die hier de gronden opkopen en er dan enorme villas opzetten
En een derde oorzaak zijn de vele buitenlandse middenklassers die hier komen wonen omdat de gronden en woningen in hun eigen landen vaak meer dan het dubbele kosten en de derde oorzaak is het opengooien van de grenzen voor de gezinherenigingen, waardoor de immigranten hun hele familie naar hier konden halen zonder dat zij zelf aangespast waren.

2) Als er geen vraag is naar die hotels en appartementen dan worden ze niet gebouwd. Het gaat er dus juist wel om wie er naar vraagt.

3) Wij zijn een gehucht waar iedereen nog iedereen kent, je zou dus snel opvallen als vreemde en in de gaten gehouden worden.
Hier zitten de oudjes nog achter het gordijn te loeren.
1) Wat hebben ghetto's in steden zozeer met vervuiling te maken? In een stad verdwijnen boompjes en veldjes zowieso. Een ghetto ziet er grimmiger uit maar zal nauwelijks minder groen hebben dan de betere delen van de stad.
En villa's gaan juist wel groen hebben! Een,echt grote village zal waarschijnlijk midden in groen staan; mooi onderhouden tuinen etc.

2) Zijn er cijfers over het aantal Walen in Vlaamse hotels? Alleen dan ben ik bereid te plooien op dit punt.

3) Tja, je zegt het zelf : gehucht. De inwoners van gehuchten zijn een ferme minderheid..
(En : laat ze kijken. Iemand die onherkenbaar en brutaal genoeg is kun veel bij jullie roven)

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 25 december 2007 om 21:16.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 21:17   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow. Welke idioot gaf BERT ANCIAUX zoveel macht en geld.
SP.A/Spirit heeft hem daar geloost, zijn vorige post was helemaal niet verantwoord

Federaal minister van Mobiliteit en Sociale Economie (2003-2004)

En om hem daar weg te krijgen moesten ze hem wel een andere zoethouder geven, waar hij enkel nog geld kon kosten, maar geen grote schade meer kon aanrichten.
Oud 25 december 2007, 21:23   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Wat hebben ghetto's in steden zozeer met vervuiling te maken? In een stad verdwijnen boompjes en veldjes zowieso. Een ghetto ziet er grimmiger uit maar zal nauwelijks minder groen hebben dan de betere delen van de stad.
En villa's gaan juist wel groen hebben! Een,echt grote village zal waarschijnlijk midden in groen staan; mooi onderhouden tuinen etc.

2) Zijn er cijfers over het aantal Walen in Vlaamse hotels? Alleen dan ben ik bereid te plooien op dit punt.

3) Tja, je zegt het zelf : gehucht. De inwoners van gehuchten zijn een ferme minderheid..
(En : laat ze kijken. Iemand die onherkenbaar en brutaal genoeg is kun veel bij jullie roven)
Ghetto vorming jaagt mensen weg.
En die villas worden juist daar gebouwd waar veel groen is, maar doen wel de bossen verdwijnen want die rijken willen moei grasvelden om op te lopen en spelen.

2) die kan je vinden bij het VVV.

3) De laatste die hier heeft proberen te stelen is naar afrika gevlucht en nam hetliever op tegen de rebellen daar dan tegen de razende boeren hier.
Oud 25 december 2007, 21:40   #75
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
En die villas worden juist daar gebouwd waar veel groen is, maar doen wel de bossen verdwijnen want die rijken willen moei grasvelden om op te lopen en spelen.

3) De laatste die hier heeft proberen te stelen is naar afrika gevlucht en nam hetliever op tegen de rebellen daar dan tegen de razende boeren hier.
Samenvattend: zonder den vreemdeling en den Franstaligen Brusselaar (want die zit aan de kust) zou het in de Vlaanders een aards paradijs zijn. Met open velden en wuivende korenaren en waar de oudjes vanachter de gordijnen naarstig naar de inbrekers zouden zitten loeren.

Dit gehucht moet... Bokrijk zijn.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 21:50   #76
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Standaard

Citaat:

1) Als de ghetto's mensen doet weggaan, lijkt het mij dat die ghetto's leeglopen en dus geen ghetto meer zijn

2) Bleh, moet ik zelf zoeken

3) Wederom : uw gehucht is niet representatief.

Bedankt straatrue : ik wou het niet met zoveel woorden zeggen maar Jantje, je hebt een te feeëriek beelf van VL. Sorry, maar je kunt nu eenmaal niet alles op een ander schuiven.
Oud 25 december 2007, 21:55   #77
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
1) Als de ghetto's mensen doet weggaan, lijkt het mij dat die ghetto's leeglopen en dus geen ghetto meer zijn

2) Bleh, moet ik zelf zoeken

3) Wederom : uw gehucht is niet representatief.

Bedankt straatrue : ik wou het niet met zoveel woorden zeggen maar Jantje, je hebt een te feeëriek beelf van VL. Sorry, maar je kunt nu eenmaal niet alles op een ander schuiven.
Wie in VL woont, heeft soms een te eenzijdig beeld hé.
Als je naar een andere streek gaat dan zie je vaak ook eerder wat er fout is dan iemand die dag in dag uit zijn streek ziet.

En... vroeger dacht ik ook dat de VL gemeente waar ik opgegroeid ben, heel mooi was; maar mijn ogen zijn pas opengegaan toen mijn kinderen groter werden en op bezoek gingen bij hun opa en oma.
Zij vonden die bezoeken wel heel leuk; maar bekeken mijn geboortedorp wel op een iets andere manier.
Oud 25 december 2007, 21:58   #78
straatrue
Minister-President

Standaard

En.... toen ik klein was, liet mijn vader ook zijn contactsleutels op zijn auto zitten en gingen we naar de kerk zonder fiets op slot.
Dat wordt nu al lang niet meer gedaan hoor.
Oud 25 december 2007, 22:29   #79
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Jawel.

Niets van.
In mijn gemeente krijgen enkel de sportverenigingen een subsidie die een begroting en een activiteitenplan voor het volgend jaar kunnen voorleggen.
En dat kunnen niet altijd alle verenigingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 22:35   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Samenvattend: zonder den vreemdeling en den Franstaligen Brusselaar (want die zit aan de kust) zou het in de Vlaanders een aards paradijs zijn. Met open velden en wuivende korenaren en waar de oudjes vanachter de gordijnen naarstig naar de inbrekers zouden zitten loeren.

Dit gehucht moet... Bokrijk zijn.
Zonder overdaad van vreemdelingen ja; dan zou Vlaanderen een paradijs zijn.

En Straatrue voor een stratjee heb je een slechte neus, want ik woon meer dan 100km van bokrijk vandaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be