Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2009, 14:27   #781
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je koos vooral de juiste billen om tussen uit te floepen op de juiste grond: meer geluk dan wijsheid of inspanning dus.
Haha, Filosoof de zionist die Allah's creationisme aanhangt. Kan het nog shizofrener?
In wat voor gekkenwereld leven wij?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:28   #782
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Zijn dat niet het soort cijfers waarvoor een rechter het Vlaams Blok veroordeeld heeft om die bekend te maken?

Was dat toen strafbaar, artisjok?

Indien niet, ik hoor het U graag zeggen.

Indien wel, dan lokt gij hier misdaden uit en moeten ze U in het gevang steken.
Vraag 't vonnis eens op bij de Madouplein 8 en lees het eens goed.
(indien je mot krijgt op 't Madouplein (goed mogelijk!) kun je 't in elke grote bibliotheek vinden: vragen naar de pasichrisie, met datum en rechtbank.
BTW, het Vlaams Blok werd niet veroordeeld.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:30   #783
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Haha, Filosoof de zionist die Allah's creationisme aanhangt. Kan het nog shizofrener?
In wat voor gekkenwereld leven wij?
Je begrijpt er idd. geen snars van hé?
Oud 1 februari 2009, 14:32   #784
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er idd. geen snars van hé?
Oh jawel. Jouw 'je koos ...' was heel verhelderend.
Een lapsus van pure domheid.
In het vervolg twee keer nadenken alvorens je persoonlijke aanvallen lanceert Filosoof.

Laatst gewijzigd door Gilette : 1 februari 2009 om 14:33.
Oud 1 februari 2009, 14:34   #785
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh jawel. Jouw 'je koos ...' was heel verhelderend.
Een lapsus van pure domheid.
nee, ironie (of noem het sarcasme indien je dat liever hebt)

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 februari 2009 om 14:34.
Oud 1 februari 2009, 14:35   #786
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
nee, ironie (of noem het sarcasme indien je dat liever hebt)
Te laat, je hebt jezelf goed te kijken gezet.
Oud 1 februari 2009, 14:39   #787
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf eerst maar eens uw bewering dat er evenveel laaggeschoolden autochtonen als allochtonen zijn. Want daar geloof ik geen snars van.

Ik kreeg geen kansen, ik nam ze.
In mijn familie komen geen mensen voor die praten met imaginaire gefantaseerde figuren. Wij zijn zelfstandig genoeg om te denken zonder de regeltjes van een imaginair wezen.
God zit voor er niets, maar dan voor helemaal niets tussen, in mijn bestaan. Daar was enkel een spermatozoide en een eicel voor nodig.
Ook de verhouding van de hoogst betaalde jobs is relevant : in dit kleine landje zijn de meeste werkgevers in "de privé" in buitenlandse handen & de directies (als ze al niet in het buitenland vertoeven) zijn in wezen "allochtoon".

Het woord "allochtoon" is onduidelijk geworden. Vroeger betekende het uitsluitend vreemdeling ; nu wordt daar gewoon "kansarme van vreemde afkomst" of "kansarme islamiet" mee bedoelt. zoals er bij mijn (lang geleden) vraag eens iemand schreef dat hij een echte vlaming is omdat zijn 4 grootouders vlamingen zijn. Talloze "allochtonen" kunnen zich intussen op deze definitie beroepen... Een statistiek in cijfers produceren over de verhouding tussen "laaggeschoolde" autochtonen tegenover "allochtonen" zonder een sluitende definitie is derhalve onzin.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:40   #788
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Typisch, dit liet je weg uit mijn bericht.
"Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Ik spreek mijn eigen stelling niet tegen. Tot welke klasse behoort de arme arbeider die nauwelijks meer verdient dan het minimum?"
Je negeert blijkbaar dat er ook bij de autochtonen laaggeschoolden zijn, dat ook er ook autochtonen zijn die tot de lagere socio-economische klasse behoren.

Goed voor jou dat je alle kansen kreeg.
Ben je zeker dat jou (voor)ouders meegestreden hebben i.p.v. in de kerk te bidden tot God en te berusten in hun lot (zoals de kerk voorschrijft)?
En welke inspanning leverde je om in het juiste land geboren te worden? Of dank je God dat hij je voorbestemd heeft om hier geboren te worden?
moedig hoe je tegen de bierkaai blijft roepen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 14:46   #789
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ook de verhouding van de hoogst betaalde jobs is relevant : in dit kleine landje zijn de meeste werkgevers in "de privé" in buitenlandse handen & de directies (als ze al niet in het buitenland vertoeven) zijn in wezen "allochtoon".

Het woord "allochtoon" is onduidelijk geworden. Vroeger betekende het uitsluitend vreemdeling ; nu wordt daar gewoon "kansarme van vreemde afkomst" of "kansarme islamiet" mee bedoelt. zoals er bij mijn (lang geleden) vraag eens iemand schreef dat hij een echte vlaming is omdat zijn 4 grootouders vlamingen zijn. Talloze "allochtonen" kunnen zich intussen op deze definitie beroepen... Een statistiek in cijfers produceren over de verhouding tussen "laaggeschoolde" autochtonen tegenover "allochtonen" zonder een sluitende definitie is derhalve onzin.
Het woord allochtoon is helemaal niet onduidelijk geworden. Worden ermee bedoeld ; niet-Europese migranten, in België hoofdzakelijk Turken en Marokkanen. Ik hanteer de meest gebruikte definitie, nl diegene die de linkse allochtonenindustrie hanteert als ze bijkomende middelen en subsidies vraagt.
Oud 1 februari 2009, 14:59   #790
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoezo? Die bewering zou ik graag eens met cijfers geïllustreerd zien.
Wat voor zover ik weet is 17,2 procent niet de overgrote meerderheid.
Ik zie dat cijfer in uw tabel niet staan.

Wat ik wel zie is op een totaal van 42%

Daar 18,4% van Niet-Europese afkomst afkomst zijn waaronder:

11,4% Marokkanen

Mijn bewering ligt dus vast in de door uw aangegeven cijfers.

Waarvoor mijn dank overigens.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 15:01   #791
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens ik dacht mij te herinneren dat misdaad ging om geld te vergaren.
En met dit geld de socio-economische ladder te beklimmen zodat men de misdaad achter zich kan laten.

Dit proces heb trouwens al uitvoerig uitgelegd

http://forum.politics.be/showthread....42#post3887542
Helemaal niet. Zo spannen de vreemdelingen de kroon qua verkrachtingen bijvoorbeeld. Dat heeft niks met geld te maken, maar alles met respect.

Paulus.
Oud 1 februari 2009, 15:04   #792
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedere krant wordt "gecontroleerd" op overtredingen van de wet.
Op fouten al veel minder.

Ik denk niet dat de VB- of VL-krant een objectief beeld schetst.
Dat is ook niet wat ik zeg.

Ik zeg dat je alles moet lezen (links en rechts) om een objectief beeld te kunnen vormen.

Citaat:
We beschikken niet over een studie die de opbrengst vergelijkt met de kost.
Er zijn enkel cijfers over het aantal werkenden, en het aantal werklozen.
Hoeveel belastingen, BTW e.d. ze betalen en hoeveel ze bijdragen tot het BNP weten we niet.
Inderdaad. In het buitenland zijn deze c ijfers nochtans beschikbaar. In België niet. Enig idee waaroml dat zo is?

Paulus.
Oud 1 februari 2009, 15:06   #793
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
*Hier komen we dan terug op het PISArapport waar het studieniveau van de Vlamingen nog altijd redelijk is (de Walen is een ander paar mouwen), maar waar dit van de allochtonen mijlen achter loopt. Maw het aantal laaggeschoolden onder de autochtonen is verdedigbaar, de maatschappij kan dit wel opvangen, maar het studieniveau van de allochtonen is gewoonweg miserabel.
Reden bij autochtonen: de genen
Reden bij allochtonen: de genen, attitude, geen interesse
Leuk dat je het PISA-rapport aanhaalt.
De gevolgtrekkingen die jij maakt staan er echter niet in.
Volgende studies zijn gebaseerd op de cijfers van het PISA-rapport, en komen tot andere conclusies.

"Van waar komen de slechte resultaten van migrantenleerlingen in België
Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren."
http://www.skolo.org/spip.php?article500

"Waarom zijn de PISA-prestaties van de Franstalige en de Vlaamse leerlingen zo verschillend?
We stellen hier een analyse voor van de factoren die (al dan niet) het grote verschil in prestaties kunnen verklaren dat reeds enkele jaren in de PISA-tests wordt waargenomen als men de leerlingen van de Vlaamse en de Franse Gemeenschap van België vergelijkt. We tonen eerst aan dat de sociale samenstelling of de etnische herkomst van de leerlingen slechts zeer gedeeltelijk deze kloof verklaren. Vervolgens analyseren we de verschillen qua selectie (oriëntering, overzitten). We zullen het kort hebben over de inzet van de leerlingen bij het afleggen van de tests. Tenslotte onderstrepen we de doorslaggevende rol van de verschillen bij de eindtermen en de leerplannen en tussen de budgettaire middelen en de omkadering in beide gemeenschappen"
http://www.skolo.org/spip.php?article505

onvermijdelijk

"Sociale ongelijkheid in het onderwijs in België"
http://www.skolo.org/spip.php?article498
"België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme
In een eerste artikel over het PISA-onderzoek 2003 hebben we aangetoond wat intussen genoegzaam bekend is: de onderwijssystemen in ons land, zowel het Nederlandstalig als het Franstalig, hebben het trieste voorrecht tot de meest ongelijke van de leden van de OESO te behoren. Tijd nu om deze vaststelling te overstijgen en er de redenen van te ontleden. Ook daar biedt het PISA-onderzoek een zeer verhelderende overvloed aan statistisch materiaal. Dit artikel wil enkele karakteristieken van het Belgisch onderwijs vergelijken met het Finse."
http://www.skolo.org/spip.php?article499

Veel leesgenot (Uit de korte inhoud, in het begin van elke studie, kan je ook al veel leren)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
*Het loon van de laaggeschoolden is niet te laag, doch de afhoudingen hierop zijn veel te hoog.
*Tot de arbeidersklasse zeker.
Je gaat dus akkoord dat een laaggeschoolde te weinig geld in handen krijgt voor zijn prestaties.
En probeer nu toch eens in te schatten, tot welke socio-economische klasse deze arbeiders behoren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 15:11   #794
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig dat je dat zegt:

Europeanen: gevangenen: 14,3% bevolking: 1,3%
Niet-Europeanen: gevangenen: 18,4% bevolking: 3,8%

Hoger is slechter:
Europeanen: 14,3/1,3 = 11
Niet-Europeanen: 18,4/3.8 = 4,8

Procentueel gezien zijn Europeanen dubbel zo crimineel als niet-Europeanen.
Grappig hoe sommigen blijven doorbomen over hun eigen waanideeën terwijl de cijfers hen keer op keer onderuit halen.
U leest uw eigen tabel verkeerd.

Het is 14,3% Europeanen op een totaal van 1,4% van de bevolking
Niet-Europeanen 18.4% op een totaal van 3,8% van de bevolking.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 1 februari 2009 om 15:17.
Oud 1 februari 2009, 15:19   #795
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Staaf eerst maar eens uw bewering dat er evenveel laaggeschoolden autochtonen als allochtonen zijn. Want daar geloof ik geen snars van.
Ik heb nergens beweerd dat er evenveel laaggeschoolden autochtonen als allochtonen zijn.
Dit schreef ik :

"Typisch, dit liet je weg uit mijn bericht.
"Waarom hebben we nog zo veel laaggeschoolden? Zowel bij autochtonen als bij allochtonen. Waarom betalen we onze laaggeschoolden een veel te laag loon?
Ik spreek mijn eigen stelling niet tegen. Tot welke klasse behoort de arme arbeider die nauwelijks meer verdient dan het minimum?"
Je negeert blijkbaar dat er ook bij de autochtonen laaggeschoolden zijn, dat ook er ook autochtonen zijn die tot de lagere socio-economische klasse behoren."

(Je liet weer een deel weg bij het quoten)
Ik begrijp dat je dit liever negeert omdat het niet in je kraam past.
Dat je me zelfs uitlatingen toeschrijft die ik niet deed.
Ik krijg daardoor wel de indruk dat zelfs degenen van "het eigen volk" niet allemaal meetellen.

Citaat:
Ik kreeg geen kansen, ik nam ze.
In mijn familie komen geen mensen voor die praten met imaginaire gefantaseerde figuren. Wij zijn zelfstandig genoeg om te denken zonder de regeltjes van een imaginair wezen.
God zit voor er niets, maar dan voor helemaal niets tussen, in mijn bestaan. Daar was enkel een spermatozoide en een eicel voor nodig.
Vertel me eens hoe je kansen kan nemen die je niet krijgt.
Dank je dan het toeval dat je voorbestemd heeft om hier geboren te worden?
Oud 1 februari 2009, 15:24   #796
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kunt u eens uitleggen hoe men de onwil tot integratie ook in de schoolbanken heeft gemeten? Want laat dat nu precies de reden zijn die aangehaald wordt voor de slechte schoolresultaten en die jij wil tegenspreken.

Paulus.
Oud 1 februari 2009, 15:36   #797
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu nog enkel de cijfers over criminaliteit van Belgische migranten buiten Europa, bij voorbeeld in Marokko, en dan kan pas kunnen we echt gaan vergelijken.
Het enige dat ik vond:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...genissen.dhtml

Citaat:
Meesten zitten vast in Frankrijk
Met 113 opgesloten landgenoten voert Frankrijk de ranglijst aan, voor Spanje (91), Duitsland (57) en Groot-Brittannië (37). De meeste Belgen die in buitenlandse gevangenissen zitten, belanden na drugsfeiten (248) achter tralies. De grote meerderheid van in het buitenland gevangen Belgen zitten in de Europese Unie (361) in een gevangenis. Verder zitten 26 Belgen in Marokko in de cel. Nadien volgen Brazilië (9), de Verenigde Staten (8), Peru en Thailand (6), Venezuela (5) en de Verenigde Arabische Emiraten (4).

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 15:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 15:38   #798
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Zijn dat niet het soort cijfers waarvoor een rechter het Vlaams Blok veroordeeld heeft om die bekend te maken?

Was dat toen strafbaar, artisjok?

Indien niet, ik hoor het U graag zeggen.

Indien wel, dan lokt gij hier misdaden uit en moeten ze U in het gevang steken.
Werd het VB veroordeeld voor het uitbrengen van cijfers waarmee M. Deconinck van het O.C.M.W. mee zou uitgepakt hebben?
Bron?

Gilette beweert
Citaat:
Ik haalde de cijfergegevens aan waarmee M. De Concinck uitpakte.
Heb jij die cijfers hier gezien? Kan jij dan dat bericht quoten?
Of heeft hij ze nooit aangehaald?
Oud 1 februari 2009, 15:38   #799
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U leest uw eigen tabel verkeerd.

Het is 14,3% Europeanen op een totaal van 1,4% van de bevolking
Niet-Europeanen 18.4% op een totaal van 3,8% van de bevolking
.

Paulus.
Yep en in verhouding tot hun bevolkingsaandeel zitten er dus dubbel zoveel europeanen in de cel.

U weet wel verhoudingen , wiskunde. (iets waar mensen die 6000 jaar als de leeftijd van de aarde beschouwen moeite mee hebben)

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 15:46.
Oud 1 februari 2009, 15:42   #800
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zie dat cijfer in uw tabel niet staan.

Wat ik wel zie is op een totaal van 42%

Daar 18,4% van Niet-Europese afkomst afkomst zijn waaronder:

11,4% Marokkanen

Mijn bewering ligt dus vast in de door uw aangegeven cijfers.

Waarvoor mijn dank overigens.

Paulus.
Die 17,2 procent is een optelling van de cijfers van vreemdeling waar u "iets tegen hebt" (Marokkanen, Turken en Algerijnen).

Ik vermoed dat u niets tegen Fransen, Nederlanders, Europeanen en Aziaten heeft.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 februari 2009 om 16:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be