![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe eens niet onnozel. Is mekaar als man kussen een gebruikelijke wijze van begroeten tussen werknemers? Denk het niet,een hand geven is dit wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, op uw werkvloer misschien. Maar meisje, wanneer zal de dag aanbreken dat u uit die illusie zal stappen dat alleen jij op deze aardbol rondloopt. Uw mening is evenveel waard dan een ander zn mening. Doe toch niet zo arrogant, want dat siert u niet. Alles wat in uw plaatje past is deftig, geweldig en wauw. De rest is onnozel. Af en toe vraag ik me af wie hier eigenlijk onnozel is..
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is er hier dan sprake van weigering ? En waar precies maakt men onderscheid ? Als beiden ( moslima versus niet-moslima ) eenzelfde job weigeren zonder gegronde redenen dan vliegen ze, zondermeer... normalerwijs Als ze beiden eenzelfde job aanvaarden dan weigert men de moslima omwille van die 'kopvod' ... die gaat dan vervolgens terug met de eenvoudige melding dat ze niet is aangenomen... en dopt verder Wat je precies bedoelt met 'geloofsovertuiging aan de kant zetten' om geld te ontvangen dat niet uit arbeid afkomstig is, is me niet geheel duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() working at the gay bar
![]() |
#785 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | ||
|
![]() Citaat:
Zo eigen is dat toch niet aan deze maatschappij of vergis ik me? De laatste keer dat ik iemand een hand gaf (buiten mn vrienden, kennissen en familieleden) was dat aan mij dokter..
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handen schudden is de normale begroeting in onze streek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |
|
![]() Ook op de werkvloer? Ik kan me niet voorstellen dat iemand elke dag langs u komt om u het handje te schudden.
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op vergaderingen begroeten mensen elkaar toch met een hand. Als onze grotere of grootste chef langskomt geeft ge die mens ook een hand. je dagelijkse collega's niet, nee, maar de rest toch wel. en nee, 't gaat hier niet over de zakenwereld. wel al meegemaakt dat een man de vergadering binnen komt en iedereen een hand wil geven, maar de aanwezige moslima eens hallo mompelt en stuurs voor zich uit blijft staren. Daar sta je dan als man met uw hand te zwaaien. Ze kon ook gewoon een slechte dag gehad hebben, natuurlijk.
![]() |
![]() |
#792 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De koran verbiedt aan moslims geld te ontvangen waarvoor geen arbeid is verricht. Dus strikt genomen mag je geen werkloosheidsuitkering ontvangen. Natuurlijk is dat te begrijpen, wie geen werk heeft moet immers wel evengoed huur en rekeningen betalen. Maar stel dat je komt informeren naar een baan en vanwege je hoofddoek de vraag stelt of je dat kunt dragen. Wat doe je dan wanneer je als antwoord krijgt dat je gerust mag komen werken maar indien klanten dit vragen je hoofddoek moet afzetten, het is dus niet strikt verboden maar je moet er toe gereid zijn. Er zijn moslima's die dan vinden dat ze die baan mogen weigeren omdat hun hoofddoek voorgaat, boven alles. Die meiden vinden dat wanneer je daartoe bereid moet zijn je niet kunt werken. Dus blijven ze op de werkloosheid zitten, en beschikbaar werk niet geaccepteerd omwille van de hoofddoek, paradoxaal verbiedt de koran juist die attitude en dat werd u uitgelegd, voila, puntje op uw i! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja sorry alice was het.... jullie lijken dan ook zo op elkaar
Citaat:
Ik blijf er gewoonweg eenvoudig op hameren als het gaat om vermeende discriminatie op grond van sekse je dat ook moeten kunnen aantonen Waar zie je dan het kronkelen ? Citaat:
Het gaat dus niet over het vrouw-zijn maar over het onrein-zijn als we tenminste die persoon mogen geloven. Dus dan zit ge met het volgende gegeven : hij koppelt onrein aan een vrouw Citaat:
Citaat:
Dus dan komt het er in feite op neer dat ge een procedure zou kunnen opstarten voor een andere discriminerend 'handelen'... hij behandeld vrouwen als zijnde onrein Citaat:
Maar als je het gelukkig maakt dan treedt ik je bij dat ook ik vind dat het hier gaat over een vorm van 'discriminatie' of op z'n minst een fameus denigrerend handelen. Die 'discriminatie' staat hier welbewust tussen quotjes... omdat er een verdomd groot verschil bestaat in wat we in de volkstaal zo noemen en de juridische term. En het is net dat laatste waar je naartoe wilt. Vandaar dat ik blijf hameren dat je dat niet verkocht zal krijgen als discriminatie. Ook al omwille van het niet systematische ervan.... vrouwen waarvan hij weet dat ze zogezegd rein zijn kunnen dan weer wel. Citaat:
Zo heb ik zelf een anekdote : Een allochtoon ( vermoedelijk moslim... maar dat weten we niet ) duwt met zijn winkelkarretje letterlijk tegen mijn vriendin. ( ikzelf heb het niet gezien ) Mijn vriendin nam dat als zijnde een grofweg, non-communicatief ( vanwege geloof ? ) , 'ga eens uit de weg vrouwmens dat ik hier door kan' Ze is netjes uit de weg gegaan maar had moeten reageren desnoods tierend door heel dien winkel Citaat:
Uit niets blijkt dat ik daar een pleidooi voor voer, in tegendeel zelfs. Ik geef je gewoon de zaken zoals ze zijn. En dan heb ik het nog niet eens gehad over wat de wet definieert onder 'handelen' ( dus niet het ontbreken ervan ) en dat versus eigen integriteit Citaat:
Want dan kan je anderzijds nogal moeilijk komen beweren dat het hier louter om dien achterlijke godsdienst gaat. Het gaat over individueel gedrag... dat dien je dan ook individueel aan te klagen en dat op grond van staafbaar materiaal met betrekking op het systematisch handelen van dat individu Je kan dus nogal moeilijk afkomen met :'kijk... die gast is moslim, en 't staat hier in dat boekske van hem en wilt mij geen hand geven en dat omwille van dat boekske staat... dat is hiermede aangetoond' Begrijp je ? Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve wanneer je in een gaybar werkt natuurlijk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, als ik morgen jou een hand weiger te geven ( ik ben helemaal niet gelovig of wat dan ook ) omdat ik bv weet of vermoed dat je menstrueert en ik zou daar vies van zijn ( een totaal idiote gedachte uiteraard ) maar ik geef andere vrouwen wel een hand ( of althans ik beweer dat te doen ) dan kan je daar onmogelijk een zaak van discriminatie op grond van sekse van maken. Wat je wel kan , en waarschijnlijk ook in slaagt als het allemaal aantoonbaar is, dat als klacht formuleren vanwege belediging |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me toch overduidelijk over het vrouw zijn te gaan en omdat die man me dan als onrein beschouwt ( met gevolgen voor hem, hij mag dan geen GEBED doen maar moet opnieuw een kleine wassing uitvoeren) krijg ik gen hand! Drogreden?? Die motiveert zelf toch waarom hij meent als " GELOVIGE MOSLIM geen hand te geven! En dan blijft u maar doorzagen, ik toon niets aan met dit voorbeeld, hoezo zou het over religie gaan, is het wel omdat je een vrouw bent! ![]() " vergelijk het even met smetvrees" hallo?? Dat is nog altijd afwijkend gedrag waarvoor je in extreme gevallen psychologische hulp kunt zoeken, moet ik die moslims dan doorverwijzen naar een psychiater? Blij dat u tenminste ziet dat het om afwijkend gedrag gaat. Met achterlijke opvattingen over vrouwen! Neen meneer moslim hoort niets te weten over het onrein zijn van andere vrouwen! Dat hoort hij enkel te weten over zijn mevrouw( en) moslima. Vrouwen horen schaamte te vertonen, daarover met mannen praten is " not done". U kent precies niet zoveel moslims! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan gaat men onmiddellijk weer het 'argument' uitspelen dat mannen kussen niet de 'norm' is en je dat dus niet hoeft te doen. Compleet belachelijk, natuurlijk... want dit voorbeeld is veel minder vaag dan het andere : je weigert dan immers systematisch en je 'behandelt' daarmee de ene groep anders dan de andere groep enkel vanwege de groepseigenschap sekse. Maar zulke waanzin krijg je nu eenmaal van zodra men begint te spelen met dat begrip handelen en het afdwingbaar maken van heersende 'normen' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |