Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2013, 12:16   #781
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
t' Is echt tijdverspilling om zulke zever te posten, hoor ministaaf. Het is geen bal waard.
Is dat echt waar?
Ben ik dan even slecht bezig als de posters van paranormale stierestront?
Oud 8 september 2013, 18:33   #782
Another Jack
Banneling

Standaard

Arme meneer.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:10   #783
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Is dat echt waar?
Ben ik dan even slecht bezig als de posters van paranormale stierestront?

Jij = superslecht bezig.
Totaal dieptepunt. De inhoud van je postings is ZO waardeloos, dat het bijna paranormaal is !
Stierenstront is veel waardevoller als jouw postings. Daar kan je tenminste nog het akker mee bemesten.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 19:40   #784
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stierenstront is veel waardevoller als jouw postings. Daar kan je tenminste nog het akker mee bemesten.
Ik hoef mijn akker niet te bemesten.
Ik laat een paranormale sjamaan komen, en die doet vruchtbaarheids-incantaties.
En hij begraaft een afdrukje van jouw postings in het veld.
Dat is de strafste stront die je je kan indenken.
En groeien dat mijn patatten doen!
Oud 8 september 2013, 21:19   #785
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent blijkbaar gewoon een zatlap, en het is geen kunst om zatlappen " ja " te doen zeggen als men hen voorstelt verder te zuipen en te zwelgen, of hun antwoord op dergelijke voor de hand liggende vraag te raden.
" Voelen " dat men u gaat opbellen, bij u aan huis gaat langskomen, voelen dat de één of andere gebeurtenis zich gaat afspelen, d�*t is iets heel anders.
Dat getuigt van een zekere gevoeligheid, die men als paranormaal zou kunnen bestempelen.
Maar waarom niet eenvoudig aanvaarden dat de mens misschien nog niet helemaal " afgewerkt " is, dat hij verder evolueert, en misschien beetje bij beetje meer en meer dingen kan aanvoelen, en doen ?
Toegegeven, een ouderwordende dronkelap met een spons in de plaats van hersens zal niet veel meer evolueren, die is bergaf aan het gaan. Aan zo iemand redelijk complexe dingen uitleggen, die uit zijn gewoonlijk denkkader treden, is dan ook zoals tegen de muren praten.

U zult toch niet zeggen dat je in de mogelijkheid verkeerd ook maar iets te kunnen voelen?

Ik dacht dat jij zo'n gevoelensloze mens was, met een hart van graniet?
Oud 9 september 2013, 00:16   #786
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
U zult toch niet zeggen dat je in de mogelijkheid verkeerd ook maar iets te kunnen voelen?

Ik dacht dat jij zo'n gevoelensloze mens was, met een hart van graniet?
Waarop baseert ge u voor deze krasse uitspraak ?
Oud 9 september 2013, 00:30   #787
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef mijn akker niet te bemesten.
Ik laat een paranormale sjamaan komen, en die doet vruchtbaarheids-incantaties.
En hij begraaft een afdrukje van jouw postings in het veld.
Dat is de strafste stront die je je kan indenken.
En groeien dat mijn patatten doen!
Puur getrol jouw verachtenswaardige kwatsj.
Oud 9 september 2013, 16:45   #788
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Puur getrol
Gezien het onderwerp, parapsychologische nonsens, dikke shit is, kunnen we misschien beter spreken over gedrol?

Citaat:
jouw verachtenswaardige kwatsj.
'Verachtenswaardig'... dat vind ik een prachtig woord.
Ik durf wedden dat als je het zachtjes tegen je kristallen bol fluistert, dat hij onmiddellijk fluweelachtige pastelkleuren vertoont, waar je zoetjes kan bij wegdromen, en onder leiding van hogere astrale wezens een sprirituele reis maakt, en je chackra's fris gewassen mee terugbrengt.
En je onderbroek ook.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 september 2013 om 16:45.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 16:56   #789
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien het onderwerp, parapsychologische nonsens, dikke shit is, kunnen we misschien beter spreken over gedrol?

'Verachtenswaardig'... dat vind ik een prachtig woord.
Ik durf wedden dat als je het zachtjes tegen je kristallen bol fluistert, dat hij onmiddellijk fluweelachtige pastelkleuren vertoont, waar je zoetjes kan bij wegdromen, en onder leiding van hogere astrale wezens een sprirituele reis maakt, en je chackra's fris gewassen mee terugbrengt.
En je onderbroek ook.
Als ik aan dat woord denk, komt jouw avatar-naam bij me op. Spontaan. Net zoals wanneer ik ergens een hond zie schijten.
Oud 9 september 2013, 16:59   #790
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik aan dat woord denk, komt jouw avatar-naam bij me op. Spontaan. Net zoals wanneer ik ergens een hond zie schijten.
Vreemd hoe ik je denkwereld lijk te beheersen.
Zou ik dan toch een paranormale zijn?
Oud 9 september 2013, 17:02   #791
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemd hoe ik je denkwereld lijk te beheersen.
Zou ik dan toch een paranormale zijn?
Je antwoorden hier zijn wel ZO onnozel dat ze bij het paranormale aanleunen, dat klopt. Helemaal normaal zou ik je toch niet durven noemen.
Oud 9 september 2013, 17:23   #792
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal normaal zou ik je toch niet durven noemen.
Komkomkom.
Gore scheldwoorden durf je dagelijks gebruiken, maar mij normaal noemen zou je dan niet durven.
Raap je moed samen, en doe eens een poging.

Ik zal het je makkelijk maken.
Copy-paste onderstaande zin:
De Supe®staaf is normaal.
Druk op 'antwoord versturen'

Geen kunst aan.
't Vergt echt niet zoveel moed als je denkt.
Oud 9 september 2013, 23:52   #793
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Komkomkom.
Gore scheldwoorden durf je dagelijks gebruiken, maar mij normaal noemen zou je dan niet durven.
Raap je moed samen, en doe eens een poging.

Ik zal het je makkelijk maken.
Copy-paste onderstaande zin:
De Supe®staaf is normaal.
Druk op 'antwoord versturen'

Geen kunst aan.
't Vergt echt niet zoveel moed als je denkt.
Gore scheldwoorden da' s jouw stijl. Je zou er een patent op moeten gepakt hebben, dan was je schatrijk nu, kon je van s'morgens tot s'avonds bij de hoeren zitten.
Verder, nogmaals, jou normaal noemen is onmogelijk voor mij. Volgens mij is er grote schade , en grote kosten zonder garantie om u te kunnen opkalefateren.
Oud 10 september 2013, 08:24   #794
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Er is geen bewijs, hoogstens een statistisch bewijs gebaseerd op twijfelachtige, ongecontroleerde experimenten die niet herhaald werden.
Dat is gewoonweg niet correct. Bekijk de literatuur erop na.

Citaat:
Nogmaals: de dag van vandaag is het zeer gemakkelijk om aan te tonen dat je bovennatuurlijke gaven hebt, er zijn media genoeg waar je gebruik van kan maken. Je moet uiteraard wel eerlijk zijn en toestaan dat je demonstratie nauwlettend in de gaten gehouden wordt door mensen die de truken van de foor kennen. Kijk naar James Randi, hoeveel oplichters heeft die al niet ontmaskerd door hun praktijken door te lichten ? Massa's...
Diezelfde eerlijkheid zouden de debunkers ook aan de dag moeten leggen... want dat doen ze niet. Neem het geval van dat meisje dat in lichamen moest kijken. Men heeft alle truuken van de foor boven gehaald om druk op haar te zetten en haar te stresse, het was echt vals. Bij paranormale fenomenen is er ook zoeits als een menselijke factor die de preformance beïnvloed. Een eerlijk onderzoek zou in de optimale omstandigheden moeten plaatsvinden.

Het meisje had zelfs volgens de gangbare statistische methoden een significant resultaat, maar de skeptici hadden de lat hoger gelegd, en dan geclaimed dat het bullshit was. Terwijl er redenen genoeg waren om verder te onderzoeken.

Zulke mensen zijn niet geïnteresseerd in het zoeken naar de waarheid, enkel in het debunken, en daarom kan je ze ook niet serieus nemen.

Citaat:
Maar als je echt beschikt over bovennatuurlijke gaven, mag een controlerende factor toch geen probleem zijn ? Indien ik echt over paranormale gaven zou beschikken, zou ik veel sceptici uitnodigen en ze dan lik op stuk geven met mijn fabelachtige krachten.
Wel, ik ga niet zeggen dat ik fabelachtige krachten heb, maar in de test die we op dit forum gedaan hadden, had ik een goed resultaat. Eén kans op 900. Dit is natuurlijk geen bewijs voor de sceptici omdat er geen controle is, maar ik kan zeggen dat ik niet heb vals gespeeld. Dat ik zo'n goed resultaat had schrijf ik toe aan het feit de organisator erin geloofde, en ik ook, en dat ik het in alle gemak vanuit luie zetel kon doen. Ik durf te stellen dat in een labo, met 5 sceptici wiens ogen in je rug priemen het resultaat veel minder zal zijn. Er is nu eenmaal een menselijke factor.

Studies met significante resultaten bestaan. Bekijk het. Je bent aan het zeveren in de lucht, claimen dat er iets niet is terwijl het al decennia bewezen is.
Oud 10 september 2013, 13:06   #795
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quetzalcoatle Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan, maar ik heb ze zo snel niet kunnen vinden: is het mogelijk dat je een link geeft naar de relevante onderzoeken?

Alvast bedankt.
http://deanradin.com/evidence/evidence.htm
Oud 10 september 2013, 17:14   #796
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik durf te stellen dat in een labo, met 5 sceptici wiens ogen in je rug priemen het resultaat veel minder zal zijn. Er is nu eenmaal een menselijke factor.
Als je met 'de menselijke factor' bedoelt dat mensen graag zichzelf bedriegen, zelf onbewust soms dan heb je voor een keer helemaal gelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Studies met significante resultaten bestaan. Bekijk het. Je bent aan het zeveren in de lucht, claimen dat er iets niet is terwijl het al decennia bewezen is.
Wel, na 1 jaar een resultaat halen van 0 op 30 is volgens mij toch ook wel erg significant, nietwaar?

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...oen-euro.dhtml

Citaat:
Een jaar nadat de Studiekring voor de Kritische Evaluatie van Pseudowetenschap (SKEPP) één miljoen euro uitloofde voor wie zijn paranormale claims hard kan maken, blijkt dat geen van de 30 deelnemers de opdracht kon volbrengen.

Na het doorlopen van een aanmeldingsprocedure vond in Vlaanderen uiteindelijk één controleproef plaats, in Nederland twee en in Duitsland drie. Een wichelroedeloper haalde in ons land een resultaat van 8 op 14, terwijl 13 op 14 of de kans op een toevalstreffer van 1 op 1.000 vereist was om toeval of gokken uit te sluiten.

"In Nederland was er een absurde claim: een buikspreker bewoog zijn mond niet, maar niemand hoorde ook maar iets", aldus Johan Torfs, bestuurslid bij SKEPP en coördinator van de tests. Iemand die tien woorden uit een gesloten omslag uit een woordenboek zou wichelen, haalde helaas nul op tien. Een telepathische 'zender' kon niet getest worden, bij gebrek aan ontvanger.

Scepticus
"Bij het mislukken werd geschermd met het eeuwige argument dat paranormale effecten verdwijnen van zodra een scepticus erop staat te kijken", aldus Torfs. Hij vindt het ook eigenaardig dat er uiteindelijk weinig kandidaten ingingen op de oproep. "Moet ik daaruit afleiden dat er meer te verdienen valt met hun job dan één miljoen euro op een voormiddag om de beweringen te bewijzen?" Verschillende kandidaten haakten ook af toen duidelijk werd dat maatregelen getroffen werden om toeval of bedrog uit te sluiten.

Torfs benadrukt dat hij de personen die deelnamen allerminst belachelijk wil maken. "We willen alleen onderzoeken of de straffe beweringen in gecontroleerde omstandigheden waargemaakt kunnen worden. En dat bleek nooit te lukken.
En nu zal de eeuwige klaagzang wel weer beginnen van 'niet represenatief', 'het-kan-niet-lukken-by-design'. Ja, zal wel.
Het kan inderdaad niet lukken omdat er niet mag bedrogen en gelogen worden, punt.

Tough cookie, believers. Jullie krijgen geen centjes.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 21:54   #797
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gore scheldwoorden da' s jouw stijl.
Dit is weer zo een bewering die (net als je parapsychologische claims) niet kan bewezen worden, en dus thuishoort in het rijk der fabelen.
Nochtans moet het heel makkelijk zijn om aan te tonen als ik een goor scheldorgel zou zijn.
Je kan zoeken in duizenden berichten.
Als je me tien links kan geven waar ik een forummer uitscheld, dan zal ik met plezier toegeven dat ik een vuilbekkende smeerlap ben, maar net als met je hocuspocus, kan je nix-nada-noppes bewijzen.

Citaat:
Je zou er een patent op moeten gepakt hebben, dan was je schatrijk nu, kon je van s'morgens tot s'avonds bij de hoeren zitten.
Hoereren van 's morgens tot 's avonds, is dat je idee van het bestedingspatroon van een welstellende burger?

Waar het hart van vol is...

Citaat:
Verder, nogmaals, jou normaal noemen is onmogelijk voor mij.
Er is wel meer dat niet binnen jouw mogelijkheden ligt...
=>Aantonen dat ik een scheldorgel ben
=>Je para-bullshit hard maken

en ik denk niet dat het lijstje uitputtend is, maar wat ik hier al opsom, is klaar en duidelijk voor wie je tekst doorneemt in deze draad.

Citaat:
Volgens mij is er grote schade , en grote kosten zonder garantie om u te kunnen opkalefateren.
Mijn lijfarts heeft er duidelijk een andere opinie over.
En hij heeft nochtans bij een groot sjamaan homeopathische medische toverij en handoplegkunst gestudeerd, hij loopt met een bergkristal in zijn gat, en kan kleurenwiezen met de tarotkaarten.
Zo iemand moet jij wel geloven.
"Kerngezond ben jij, o, Grote Supe®staaf," dat zegt hij na het uitlezen van mijn aura en het beluisteren van mijn chakra's en het ruiken aan een hoopje verse Supe®stavelijke ochtendpoep.
Oud 10 september 2013, 23:51   #798
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is weer zo een hoopje verse Supe®stavelijke ochtendpoep.
Verbale diarhee mag je wel zeggen. Zoals je hier zeer dikwijls dumpt.

Laatst gewijzigd door meneer : 10 september 2013 om 23:53.
Oud 11 september 2013, 15:07   #799
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verbale diarhee mag je wel zeggen. Zoals je hier zeer dikwijls dumpt.
Pas dan maar op voor de spetters.
Je witte vestje zou er niet fraai uit zien.
Oud 11 september 2013, 16:15   #800
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas dan maar op voor de spetters.
Je witte vestje zou er niet fraai uit zien.
Een witte vest hoeft geen spetters om er belachelijk uit te zien...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be