Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2008, 00:57   #801
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Tomaten, die zijn wel lekker met sla.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:56   #802
warrekop
Vreemdeling

warrekop's schermafbeelding

Standaard verantwoord druggebruik

na het lezen van de 1ste paar pagina's dacht ik aan de hoeveelisteveel.be site. Die is tot mijn groot ongenoegen niet online.. anyway, daarop deed ik x aantal maanden geleden eens de test m.b.t cannabis.
Bleek uit de test dat ik verantwoord drugs gebruik. Het kan dus toch! Dat was voor mij de bevestiging..
Nee.. ongelooflijk hoe mensen nog altijd niet inzien dat cannabis de minste van de zorgen zijn die een jongere tegenwoordig mee geconfronteerd worden, en of onze bompa generation wel eens zou willen ophouden over langharig werkschuwtuig!!
Vele mensen vinden het niet erg dat iemand anders blowt, maar wel als zoonlief splifftjes paft
Twee maten, twee gewichten las ik onder andere hier. Net wat ik dacht!
Als meneer vandeurzen mij wil onthouden van in belgie te blowen, wel, dan ga ik mijn geld opdoen in nederland. En dan kan de belgische economie wat mij betreft stikken!
dank voor u waandacht.
warrekop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 13:59   #803
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Als ik wietrokend Vandeurzen tegenkom toevallig, ga ik in de goot liggen voor zijn ogen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 14:04   #804
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tomaten, die zijn wel lekker met sla.
Sta mij toe daar niet mee akkoord te gaan.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 14:05   #805
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ge lust toch tomaten?
Oud 7 mei 2008, 14:16   #806
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorzekers! Met plezier zelfs.

Verschaeve
Oud 7 mei 2008, 14:20   #807
Bhairav

Standaard

Ik kan er echt niet bij dat mensen geen tomaten lusten.
Oud 7 mei 2008, 14:22   #808
Trapper
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als ik wietrokend Vandeurzen tegenkom toevallig, ga ik in de goot liggen voor zijn ogen.
zide wel da drugs slecht zijn
Trapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 14:36   #809
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan er echt niet bij dat mensen geen tomaten lusten.
U moet proberen van wat ruimer te denken.

Verschaeve
Oud 7 mei 2008, 14:43   #810
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge lust toch tomaten?
Sta me toe dat te ontkennen. Nee, ik lust dat helemaal niet!
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
Oud 7 mei 2008, 15:50   #811
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk artisjokske, als ze tomaten in serres kweken is dat ook omdat ze jaar in jaar uit die dingen kunnen produceren, en niet afhankelijk zijn van de seizoenen. Jij bent duidelijk niet bezig met landbouw en het interesseert u duidelijk geen zier. En maar goed ook dat diegene die het willen kweken de gaten in de markt zoeken, en weten hoe ze hun rendement kunnen opkrikken.

Dus de lichtjes worden gedoofd omdat ze de bloei willen induceren. En daarmee is het onderwerp nu afgesloten zeker, of heb je nog een oneliner opmerking ?
Jij wil blijkbaar koste wat het kost aantonen dat je lampen moet gebruiken om marihuana te kweken.
Sorry, maar als jij dan ten einde raad afkomt met 'dagverse marihuana' terwijl je marihuana eerst moet drogen om te kunnen roken, dan vraag je er een beetje achter.
Je kan gerust zijn, je kan perfect marihuana kweken zonder lampen.
Zoals ik al zei, de commercanten zullen lampen blijven gebruiken om rapper te kunnen oogsten.
Maar de hobbykweker kan perfect zonder.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 18:31   #812
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij wil blijkbaar koste wat het kost aantonen dat je lampen moet gebruiken om marihuana te kweken.
Sorry, maar als jij dan ten einde raad afkomt met 'dagverse marihuana' terwijl je marihuana eerst moet drogen om te kunnen roken, dan vraag je er een beetje achter.
Je kan gerust zijn, je kan perfect marihuana kweken zonder lampen.
Zoals ik al zei, de commercanten zullen lampen blijven gebruiken om rapper te kunnen oogsten.
Maar de hobbykweker kan perfect zonder.
Brother Paul is gewoon zo iemand die elke hobby professioneel wil uitoefenen. Wil hij een familiefilmpje maken dan koopt hij de duurste HD cam, een Power Mac en Final Cut Pro en als hij groenten in zijn moestuintje wil kweken koopt hij een traktor, en huurt hij indiers in als seizoenarbeiders.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 21:17   #813
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Brother Paul is gewoon zo iemand die elke hobby professioneel wil uitoefenen. Wil hij een familiefilmpje maken dan koopt hij de duurste HD cam, een Power Mac en Final Cut Pro en als hij groenten in zijn moestuintje wil kweken koopt hij een traktor, en huurt hij indiers in als seizoenarbeiders.

Maar hij heeft wel de "dagverse" wied uitgevonden

Paul
Indien jij naar een Nederlandse coffeshop gaat en je vraagt 5 gr DAGVERSE wied, dan bellen ze die mannen met hun witte jassen op

Laatst gewijzigd door Crochettie : 7 mei 2008 om 21:21.
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 21:28   #814
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

We moeten een verstandiger drugbeleid uit de grond stampen, dat de problemen bij de wortel aanpakt.

1. waarom gebruiken mensen softdrugs en harddrugs? Niet vanuit filosofische of experimentele overwegingen, maar omdat ze gefrustreerd zijn.

2. waarom zijn mensen gefrustreerd? Omdat de sociale banden in onze maatschappij zijn doorgeknipt.

3. hoe kunnen we die sociale banden herstellen? Door op massale schaal goede drugs te introduceren die de mensen weer bijeen brengt.

Dergelijke drugs zijn zeer divers:

-bijvoorbeeld: enorme collectivistische massa-spelen (die hebben een zeer narcotisch effect op het lichaam, maar zijn geen chemische rommel)

-bijvoorbeeld: enorme genotstempels waar volwassenen in alle rust en masse orgiastische lusten kunnen botvieren; dergelijk roes heeft zeer sterke narcotische effecten en zuivert en ontspant het lichaam

-bijvoorbeeld: gigantische meditatieruimtes voor collectieve yoga; in hypermoderne wolkenkrabbers ontworpen door top-architecten, waardoor hypnotiserende ruimtes ontstaan (meditatie heeft een zeer narcotisch effect, maakt mensen intelligenter, toleranter en socialer)

Enfin, er zijn vele manieren om burgerlijke drugs, die lichaam en geest kapotmaken, te vervangen door collectivistische drusg die lichamen en geesten bijeenbrengen.

PS: toegegeven, het beeld van een in zijn natuurlijke nakie mediterende Vandeurzen is ondraaglijk, maar los daarvan begrijpt ge wat er bedoeld wordt.

Laatst gewijzigd door C2C : 7 mei 2008 om 21:30.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2008, 22:24   #815
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
We moeten een verstandiger drugbeleid uit de grond stampen, dat de problemen bij de wortel aanpakt.

1. waarom gebruiken mensen softdrugs en harddrugs? Niet vanuit filosofische of experimentele overwegingen, maar omdat ze gefrustreerd zijn.

2. waarom zijn mensen gefrustreerd? Omdat de sociale banden in onze maatschappij zijn doorgeknipt.

3. hoe kunnen we die sociale banden herstellen? Door op massale schaal goede drugs te introduceren die de mensen weer bijeen brengt.

-bijvoorbeeld: enorme collectivistische massa-spelen (die hebben een zeer narcotisch effect op het lichaam, maar zijn geen chemische rommel)

-bijvoorbeeld: enorme genotstempels waar volwassenen in alle rust en masse orgiastische lusten kunnen botvieren; dergelijk roes heeft zeer sterke narcotische effecten en zuivert en ontspant het lichaam

-bijvoorbeeld: gigantische meditatieruimtes voor collectieve yoga; in hypermoderne wolkenkrabbers ontworpen door top-architecten, waardoor hypnotiserende ruimtes ontstaan (meditatie heeft een zeer narcotisch effect, maakt mensen intelligenter, toleranter en socialer)

Enfin, er zijn vele manieren om burgerlijke drugs, die lichaam en geest kapotmaken, te vervangen door collectivistische drusg die lichamen en geesten bijeenbrengen.

PS: toegegeven, het beeld van een in zijn natuurlijke nakie mediterende Vandeurzen is ondraaglijk, maar los daarvan begrijpt ge wat er bedoeld wordt.
Heavy metal lijkt me pakken eenvoudiger.
Oud 7 mei 2008, 22:56   #816
Crochettie
Banneling

Standaard

Citaat:
Heavy metal lijkt me pakken eenvoudiger.
Die genotstempels niet gelezen ???? Een knaller van een goed idee
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 15:20   #817
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Je zit toch redelijk dicht bij de waarheid vind ik, niet zo extreem maar toch lekker warm
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 16:33   #818
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Iedereen is het er over eens dat tabak, alcohol en cannabis schadelijk zijn. Dit wil niet zeggen dat alles verbieden de juiste aanpak is. Draai het of keer het zoveel je wil: er gaan altijd mensen blowen. Wat is dan de juiste aanpak?

Oftewel kan je meer controles uitvoeren, gebruikers/dealers hard aanpakken en heel veel kosten maken. Het probleem is echter dat de pakkans erg klein blijft en de distributie goed georganiseerd is. Ik geloof niet dat dit een daling van het cannabisgebruik als gevolg zou hebben, enkel een (lichte) prijsstijging en disproportioneel zware gevolgen voor de kleine minderheid die vervolgd wordt.

Oftewel kan je het legaliseren, de kwaliteit controleren, inkomsten genereren, een dialoog voeren met de (toch wel redelijk grote groep) gebruikers en de risico's bespreekbaar maken. Je zet het criminele millieu buitenspel, maakt de contacten met andere drugs moeilijker. Ik zie hier bv gebruikers die denken dat er geen teer zit in cannabis. Dat is helemaal te gek, cannabis rook is veel zwaarder dan tabakrook, dat merk je toch bij het inhaleren?

Ik zie heel veel mensen naast elkaar praten maar weinig concrete oplossingen. Voor mij is de oplossing niet alleen het legaliseren maar ook het opzetten van een legale kweek en distributie methode. Dit moet gecombineerd worden met grote sensibiliseringscampagnes over de gevaarlijke bijwerkingen van overmatig gebruik op lange termijn.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 8 mei 2008 om 16:34.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 16:56   #819
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Die genotstempels niet gelezen ???? Een knaller van een goed idee
En vooral inefficiënt.
Oud 8 mei 2008, 20:02   #820
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

Ik vrees dat je punt 1 niet helemaal klopt.
Er zijn mensen die gebruiken uit frustratie. Anderen uit filosofische of experimentele overwegingen. Nog anderen gewoon om te genieten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be