Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2008, 17:06   #801
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Vandaag opgestaan om 4h30 om te vertrekken naar werk. Zal thuis zijn rond 22h00. Ik voel niet al te veel sympathie voor (vrijwillige) werklozen nu.
Heb jij dan hun sympathie nodig?
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 17:31   #802
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Heb jij dan hun sympathie nodig?
Neen, ik zou nog niet op hen pissen als ze in brand stonden, maar zij hebben blijkbaar wel mijn centen nodig.

Laatst gewijzigd door LastMohican : 7 augustus 2008 om 17:32.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 17:38   #803
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Dat zou nog beter zijn, jouw voorstel om het RIZIV aan te passen aan de verzekeringen en FBZ - want het riziv is totaal niet te doen !!!!!

Nu moet ik eerlijk zijn, ik ken weinig van de materie van invaliditeit door verzekeringen.
Inderdaad,het RIZIV heeft maar 1 arts , maar die kent je dossier helemaal van buiten omdat je alle dokumenten op voorhand moet inbrengen en omdat zij tegelrecht in kontakt staan met de controle-geneesheer van je ziekenkas.

Maar eens je in de molen van het RIZIV zit - zit je daar doorgaans tot het einde van je leven ( omdat hier meestal de hopeloze gevallen ondergebracht worden )

War gebeurt er indien jij beter wordt verklaart door de verzekeringen EN HIERMEE NIET AKKOORD GAAT? Kan jij dan nog altijd op je ziekenfonds en het Riziv terecht of volgen zij automatisch de uitspraak?

Wat ik wel eens heb horen vertellen, is dat de verzekering je kan verplichten je te laten opereren ( in jouw geval voor je rug) zoniet schorsing.
Dat heb je totaal niet bij het Riziv

gROETEN
Bij de verzekeringen en het FBZ heb je ook 1 controle arts, maar deze heeft geen alleenbeslissingsrecht.

Wat er gebeurt als de verzekeringsarts je toestand verbeterd verklaart, wel zodra de verzekering of FBZ een % hebben vastgestelt als blijvende economische invaliditeit, kan deze niet meer verlaagd worden.
Juist omdat het door een college van artsen is bepaald en dat deze elke mogelijke verbetering hebben uitgesloten.

Bij verzekeringen en het FBZ krijg je dus moeilijker een vast economisch %.
En je kan steeds op het ziekenfonds terugvallen, vaak zijn het ook zij die het proces tegen de verzekeringen voeren bij betwistingen.
Maar zij kunnen ook de verzekering volgen en je wandelen sturen.

En verzekeringen kunnen iemand idd verplichten een medische behandeling die tot beterschap kan leiden te ondergaan. Het zijn ook zij die daarvoor alle kosten dragen.

Let evenwel op, het RIZIV kan niemand verplichten toe een medische behandeling, maar kan wel schorsen wegens het niet ondergaan van de nodige medische behandelingen die tot beterschap kunnen leiden.
Meestal doet de ziekenfonds-arts die reeds in het eerste jaar van de ziekte.
En wat vele vergeten is dat de arts op het ziekenfonds niet is aangestelt door het ziekenfonds, maar eigenlijk een RIZIV-arts is.
Bij het RIZIV heb je dus eigenlijk twee artsen die elkaar controleren.

Maar de beste regeling voor de invaliditeitsbepaling zou zijn dat artsen zich beperken tot het medische en enkel een medisch % uitspreken en dat de blijvende economische invaliditeit bepaald word door een ergonomische arbeidsdienst op basis van je medisch dossier en je persoonlijke mogelijkheden.
Want nu zijn er veel mensen die 66 of 33% economische invaliditeit hebben bij RIZIV en RVA, die in werkelijkheid zelfs nog geen 10% hebben na een om of bijscholing. En zijn er andere die niet erkent worden, maar het wel zijn.
Waartoe zij vaak wel bekwaam zijn
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 18:01   #804
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks destuctieve neigingen maar genoeg is genoeg! Het feit is gewoon dat mensen bepaalde vrijheden systematisch moeten opgeven, omdat alles duurder wordt en ook het feit dat het loon niet mee stijgt. Ofwel gaan ze de lonen verhogen ofwel moet men de belastingen drastisch gaan verlagen.
Gaan de lonen omhoog zonder meer, dan gaan de prijzen ook terug omhoog en dan ben je uitdeindelijk nergens
Leuk, nietwaar

Zorg dat je een hoger loon waard bent, of stop met zagen.

Citaat:
Moet de werkman zich dan maar verder laten uitbuiten door die kapitalisten, die alleen denken aan meer en meer en die niets met de werkman inzitten? Dan maar beter even door de zure appel bijten en laten zien dat we dit niet langer meer pikken, dat ze op de energie van de werkman rijk worden.
Ze worden niet uitgebuit, ze krijgen een loon. Niets let die werkmensen om voor zichzelf te beginnen, maar wat risico is ook teveel van het goed zeker?

Citaat:
Iets positiefs proberen te doen???? Allemaal goed en wel, maar dat neemt niet weg dat arbeiders hier en wereldwijd nog steeds uitgebuit worden.

Doe daar iets aan, dan doe je pas iets positiefs!!!

Je kunt dingen pas veranderen als je één front vormt en als je laat blijken dat het menes is. Als men al jaren zijn stem laat horen dat de lonen dringend omhoog moeten en er gebeurd dan nog niets, dan krijg je zo'n toestanden als in 1887 in Frankrijk.
Als, cfr aan het nieuws eerder deze week, de Belg nu nog maar bezig is om wat terug te schroeven op zijn city-trips, dan zijn de lonen nog lang niet te laag.

Citaat:
Het systeem is zo in elkaar gestoken dat niemand nog wat met elkaar inzit en dat concureren de boodschap is om te overleven. Het is zwemmen of verzuipen! Deze hebzuchtige egoïstische instelling waar bijna iedereen mee begiftigd is tegenwoordig, maakt niet alleen het leven ondraagelijk voor veel mensen maar ook het milieu lijdt er serieus onder.
Boehoe
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 18:09   #805
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Neen, ik zou nog niet op hen pissen als ze in brand stonden, maar zij hebben blijkbaar wel mijn centen nodig.
Tja dat is het Belgisch sociaal systeem nu éénmaal hé!

Je mag blij zijn dat je je frustratie omtrent de profiteurs onder de werklozen hier nog eens kwijt kunt, want voor de rest kun je er toch niet veel aandoen zenne.

Vivre Belgique roepen ze dan!
Oud 7 augustus 2008, 18:18   #806
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Zorg dat je een hoger loon waard bent, of stop met zagen.
Heb maar geen schrik dat ik daar niet voor zou zorgen!

Citaat:
Ze worden niet uitgebuit, ze krijgen een loon. Niets let die werkmensen om voor zichzelf te beginnen, maar wat risico is ook teveel van het goed zeker?
De arbeiders worden uitgebuit, dus de lonen moeten stijgen of de kapitalistjes moeten maar ophoepelen met hunne bazaar naar andere oorden waar ze dan terug van zero kunnen beginnen.

Citaat:
Boehoe
Duidelijk geen argumenten!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 18:21.
Oud 7 augustus 2008, 19:47   #807
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je kiest voor braafjes in het systeem mee te draaien, dan moet je eigenlijk niet klagen he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 20:59   #808
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, als je kiest voor braafjes in het systeem mee te draaien, dan moet je eigenlijk niet klagen he.
Dat is gesproken sè!

Volledig mee akkoord.

Als je kiest om mee te draaien in het systeem dan moet je niet beginnen te zeiken!

Zo is dat!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 21:00.
Oud 7 augustus 2008, 21:04   #809
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb maar geen schrik dat ik daar niet voor zou zorgen!
Dat zagen bedoel je dan?

Citaat:
De arbeiders worden uitgebuit, dus de lonen moeten stijgen of de kapitalistjes moeten maar ophoepelen met hunne bazaar naar andere oorden waar ze dan terug van zero kunnen beginnen.
Dat is een kleintje; en ook dan sta jij opnieuw nergens; tof, nietwaar .

Citaat:
Duidelijk geen argumenten!
Waar geen argumenten staan, moet je ook geen tegenargumenten verwachten.
Oud 7 augustus 2008, 21:50   #810
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]

Citaat:
Dat is een kleintje; en ook dan sta jij opnieuw nergens; tof, nietwaar .
Jawel, want dan heb ik nog maar eens wat ik wou!

Boehaaaaaaa

Citaat:
Waar geen argumenten staan, moet je ook geen tegenargumenten verwachten.
Het verschil tussen mijn en jouw argumenten is, dat die van mij een meerwaarde hebben en die van jou er zijn van niveau van rond de 12 jaar.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 21:52.
Oud 7 augustus 2008, 22:06   #811
Tavek
Banneling

Standaard

kamiel, in deze discussie zijt gij wel het grote kind hoor.

Schijnbaar zijn uw kloten er van af gevallen en vindt ge de wereld een grote boze plaats waar ge niet in kunt leven. Want dat is toch wat ik uit uw betoog lees: werken tegen markconforme lonen doe ik niet, liever doppen, wetende dat als er meer doppers zijn de lonen nog meer onder druk komen te staan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 22:41   #812
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
kamiel, in deze discussie zijt gij wel het grote kind hoor.
Luister jij eens hier pipetje!

Mij hebben ze altijd geleerd dat je kinderen als kinderen moet behandelen!

Citaat:
Schijnbaar zijn uw kloten er van af gevallen en vindt ge de wereld een grote boze plaats waar ge niet in kunt leven. Want dat is toch wat ik uit uw betoog lees: werken tegen markconforme lonen doe ik niet, liever doppen, wetende dat als er meer doppers zijn de lonen nog meer onder druk komen te staan.
Erg hé als er eens iemand is die zijne muil durft open te trekken en de waarheid zegt hoe het is!

Als er éne is die zijn kloten niet verloren heeft dan ben ik het wel en nog sommigen hier op deze topic, die het lef hebben om te zeggen hoe die vuil hypocriete bloedzuigers leven van de energie van de werkman. Jullie vitten wel op de werklozen en zijn voorstander van een kapitalistisch systeem, dat in het verleden al meer keer heeft bewezen wat voor gevolgen dat meebrengt.

By the way; wat zijn marktconforme lonen volgens jou?

Volgens mij als de lonen morgen nog een stuk lager zouden liggen dan nu al het geval is, dan zou jij nog durven zeggen dat ik niet voor marktconforme lonen zou willen werken. Jij valt nog liever dood dan een ander iets te gunnen. Jij bent duidelijk een kapitalist die leeft op de kap van een ander en die de werkklasse maar bekijkt als minderwaardig. Nu, dat zegt meer over jou dan over mij natuurlijk want ik heb nog respect voor mijn medemens en jij niet.

Het is duidelijk dat jij geen normen en waarden hebt meegekregen van thuis!
Oud 7 augustus 2008, 22:59   #813
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Luister jij eens hier pipetje!

Mij hebben ze altijd geleerd dat je kinderen als kinderen moet behandelen!

Erg hé als er eens iemand is die zijne muil durft open te trekken en de waarheid zegt hoe het is!

Als er éne is die zijn kloten niet verloren heeft dan ben ik het wel en nog sommigen hier op deze topic, die het lef hebben om te zeggen hoe die vuil hypocriete bloedzuigers leven van de energie van de werkman. Jullie vitten wel op de werklozen en zijn voorstander van een kapitalistisch systeem, dat in het verleden al meer keer heeft bewezen wat voor gevolgen dat meebrengt.

By the way; wat zijn marktconforme lonen volgens jou?

Volgens mij als de lonen morgen nog een stuk lager zouden liggen dan nu al het geval is, dan zou jij nog durven zeggen dat ik niet voor marktconforme lonen zou willen werken. Jij valt nog liever dood dan een ander iets te gunnen. Jij bent duidelijk een kapitalist die leeft op de kap van een ander en die de werkklasse maar bekijkt als minderwaardig. Nu, dat zegt meer over jou dan over mij natuurlijk want ik heb nog respect voor mijn medemens en jij niet.

Het is duidelijk dat jij geen normen en waarden hebt meegekregen van thuis!
Ik heb geleerd dat als ik iets wil ik er voor moet werken.

Dat hebt gij blijkbaar niet van thuis uit gekomen, aangezien ge graag parasiteert op de medemens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:21   #814
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Dat hebt gij blijkbaar niet van thuis uit gekomen, aangezien ge graag parasiteert op de medemens.
sommigen mogen werken zoveel ze willen, ze worden er te weinig voor betaald om te kunnen kopen wat ze willen...

De grootste parasieten zijn nog steeds de bazen... geen werkvolk, geen inkomsten... ze verdienen alleen door hun werkvolk, maar behandelen ze er niet naar...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2008, 23:38   #815
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb geleerd uit het leven dat je met hard werken niet rijk wordt!

Maar bon, toch nog iets dat ge dan hebt meegekregen van thuis uit. Ze hadden je beter ook eens wat meer normen en waarden meegeven zodat je wat meer respect zou hebben voor je medemens, want uit sommige van je posts laat je duidelijk merken dat je je wat beter voelt dan een ander.

Als je zo een harde werker was dan dat je beweert te zijn, dan zou je niet zoveel tijd hebben om hier dagelijks te komen zeveren op dat forum. Het zal ook meer kakelen zijn dan eieren leggen hé.

Citaat:
En toch heb ik alles wat mijn hartje ooit heeft durven dromen!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 23:39.
Oud 7 augustus 2008, 23:52   #816
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
sommigen mogen werken zoveel ze willen, ze worden er te weinig voor betaald om te kunnen kopen wat ze willen...

De grootste parasieten zijn nog steeds de bazen... geen werkvolk, geen inkomsten... ze verdienen alleen door hun werkvolk, maar behandelen ze er niet naar...
De grootste parasieten zijn zeker de bazen, maar ze proberen altijd de rollen om te draaien door te zeggen dat de werklozen parasiteren. Het zijn zij die geen deftig loon willen geven omdat ze dan hun kapitaal niet verder meer kunnen uitbouwen. De werklozen die weigeren om nog te werken voor zo'n hongerloontjes en die eigenlijk op die manier hun stem ook laten horen, zijn natuurlijk de slechte in die bazen hun ogen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 23:53.
Oud 8 augustus 2008, 07:33   #817
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, want dan heb ik nog maar eens wat ik wou!

Boehaaaaaaa
Inderdaad, dan heb je nog minder. Wat een doelstelling

Citaat:
Het verschil tussen mijn en jouw argumenten is, dat die van mij een meerwaarde hebben en die van jou er zijn van niveau van rond de 12 jaar.
Als dat je happy maakt, dan moet je dat vooral denken. Weinigen die onder de indruk zijn hier van je argumenten genre "het zijn uitbuiters en ze moeten dus luisteren want anders zal ik ze wel eens komen vinden".
Oud 8 augustus 2008, 07:38   #818
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
En daar komen we er zenne; ze kunnen niet kopen wat ze willen, dus worden ze uitgebuit. Zoveelste staaltje van een gebrek aan zelfverantwoordelijkheid en het afschuiven van de schuld op externe oorzaken. Nee, er is geen mogelijkheid dat ze boven hun stand proberen te leven, ze verdienen gewoon te weinig en dat is de schuld van de bazen...

Als je wil kunnen kopen wat je wil, dan moet je er maar voor zorgen dat je genoeg waard bent, zodat ze je een loon geven waarmee je dat kan doen. Ben je niet zoveel waard, dan zal je je levensstijl toch moeten aanpassen, of meer moeten gaan werken. Zo eenvoudig is dat.

Citaat:
Zever, zonder die "bazen" zou dat werkvolk geeneens werk hebben. en zouden ze ook op hun kin kloppen. 't Is dat er hier zovelen het aandurven om zelf voor eigen rekening te gaan werken eh
Oud 8 augustus 2008, 08:05   #819
LastMohican
Banneling

Standaard

Gisterenavond laat terug gekomen van mijn vergaderingen in het buitenland.

Op Zaventem was het een drukte van jewelste met voor 80% duidelijk gezinnen uit de "arbeidersklasse" of "steuntrekkers". Dat zie je nu eenmaal aan het soort volk en hun gedrag en houding. Heel anders dan buiten de "vakantieperiode" waar er veel meer zakenmensen zijn die reizen.

Mijn punt nu is dat ze niet moeten komen zagen dat de lonen en uitkeringen hier in Belgie te laag zijn als al die mensen blijkbaar toch nog geld genoeg hebben om met het vliegtuig op vakantie te gaan !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 08:09   #820
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En daar komen we er zenne; ze kunnen niet kopen wat ze willen, dus worden ze uitgebuit. Zoveelste staaltje van een gebrek aan zelfverantwoordelijkheid en het afschuiven van de schuld op externe oorzaken. Nee, er is geen mogelijkheid dat ze boven hun stand proberen te leven, ze verdienen gewoon te weinig en dat is de schuld van de bazen...
Als je wil kunnen kopen wat je wil, dan moet je er maar voor zorgen dat je genoeg waard bent, zodat ze je een loon geven waarmee je dat kan doen. Ben je niet zoveel waard, dan zal je je levensstijl toch moeten aanpassen, of meer moeten gaan werken. Zo eenvoudig is dat.
Als gezonde voeding ipv die goedkope brol, kleding die op iets trekt ipv kleding die na 2 weken scheurt, deftige meubels ipv krakkemikkige afdankertjes van een ander, een propere woning in goede staat, veilig speelgoed voor de kids, dingen zijn die voor jou boven iemand zijn stand mogen liggen, toont dat enkel wat voor een rotverwend egoistisch nest jij bent...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Zever, zonder die "bazen" zou dat werkvolk geeneens werk hebben. en zouden ze ook op hun kin kloppen. 't Is dat er hier zovelen het aandurven om zelf voor eigen rekening te gaan werken eh
Moest de staat zelfstandig worden nu eens écht stimuleren, ipv de meesten te ontmoedigen door onnodige administratie en starterskosten, dan zou er hier veel minder armoede zijn, er zouden minder werkkrachten zijn voor de bazen, die ze weer een menswaardig loon zouden moeten uitbetalen... 30 jaar geleden verdiende een arbeider 30000 Bfr netto, en daarmee kon hij zijn gezin onderhouden, met alles er op en er aan... (afbetaling huis, auto, kleding, goede voeding,... en 1 van de partners kon thuisblijven en het huishouden en de opvoeding van de kids op zich nemen...
nu verdient een arbeider 44000bfr en hij komt niet toe om diezelfde kosten alleen te betalen, de partner is genoodzaakt om mee te gaan werken, gewoon om rond te komen... de lonen hebben de basiskosten niet gevolgd...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be