![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Banneling
|
![]() Neen, ik zou nog niet op hen pissen als ze in brand stonden, maar zij hebben blijkbaar wel mijn centen nodig.
Laatst gewijzigd door LastMohican : 7 augustus 2008 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er gebeurt als de verzekeringsarts je toestand verbeterd verklaart, wel zodra de verzekering of FBZ een % hebben vastgestelt als blijvende economische invaliditeit, kan deze niet meer verlaagd worden. Juist omdat het door een college van artsen is bepaald en dat deze elke mogelijke verbetering hebben uitgesloten. Bij verzekeringen en het FBZ krijg je dus moeilijker een vast economisch %. En je kan steeds op het ziekenfonds terugvallen, vaak zijn het ook zij die het proces tegen de verzekeringen voeren bij betwistingen. Maar zij kunnen ook de verzekering volgen en je wandelen sturen. En verzekeringen kunnen iemand idd verplichten een medische behandeling die tot beterschap kan leiden te ondergaan. Het zijn ook zij die daarvoor alle kosten dragen. Let evenwel op, het RIZIV kan niemand verplichten toe een medische behandeling, maar kan wel schorsen wegens het niet ondergaan van de nodige medische behandelingen die tot beterschap kunnen leiden. Meestal doet de ziekenfonds-arts die reeds in het eerste jaar van de ziekte. En wat vele vergeten is dat de arts op het ziekenfonds niet is aangestelt door het ziekenfonds, maar eigenlijk een RIZIV-arts is. Bij het RIZIV heb je dus eigenlijk twee artsen die elkaar controleren. Maar de beste regeling voor de invaliditeitsbepaling zou zijn dat artsen zich beperken tot het medische en enkel een medisch % uitspreken en dat de blijvende economische invaliditeit bepaald word door een ergonomische arbeidsdienst op basis van je medisch dossier en je persoonlijke mogelijkheden. Want nu zijn er veel mensen die 66 of 33% economische invaliditeit hebben bij RIZIV en RVA, die in werkelijkheid zelfs nog geen 10% hebben na een om of bijscholing. En zijn er andere die niet erkent worden, maar het wel zijn. Waartoe zij vaak wel bekwaam zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Leuk, nietwaar ![]() Zorg dat je een hoger loon waard bent, of stop met zagen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je mag blij zijn dat je je frustratie omtrent de profiteurs onder de werklozen hier nog eens kwijt kunt, want voor de rest kun je er toch niet veel aandoen zenne. ![]() Vivre Belgique roepen ze dan! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 18:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, als je kiest voor braafjes in het systeem mee te draaien, dan moet je eigenlijk niet klagen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volledig mee akkoord. Als je kiest om mee te draaien in het systeem dan moet je niet beginnen te zeiken! Zo is dat! Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | ||
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Boehaaaaaaa ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 21:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Banneling
|
![]() kamiel, in deze discussie zijt gij wel het grote kind hoor.
Schijnbaar zijn uw kloten er van af gevallen en vindt ge de wereld een grote boze plaats waar ge niet in kunt leven. Want dat is toch wat ik uit uw betoog lees: werken tegen markconforme lonen doe ik niet, liever doppen, wetende dat als er meer doppers zijn de lonen nog meer onder druk komen te staan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mij hebben ze altijd geleerd dat je kinderen als kinderen moet behandelen! ![]() Citaat:
![]() Als er éne is die zijn kloten niet verloren heeft dan ben ik het wel en nog sommigen hier op deze topic, die het lef hebben om te zeggen hoe die vuil hypocriete bloedzuigers leven van de energie van de werkman. Jullie vitten wel op de werklozen en zijn voorstander van een kapitalistisch systeem, dat in het verleden al meer keer heeft bewezen wat voor gevolgen dat meebrengt. By the way; wat zijn marktconforme lonen volgens jou? Volgens mij als de lonen morgen nog een stuk lager zouden liggen dan nu al het geval is, dan zou jij nog durven zeggen dat ik niet voor marktconforme lonen zou willen werken. Jij valt nog liever dood dan een ander iets te gunnen. Jij bent duidelijk een kapitalist die leeft op de kap van een ander en die de werkklasse maar bekijkt als minderwaardig. Nu, dat zegt meer over jou dan over mij natuurlijk want ik heb nog respect voor mijn medemens en jij niet. Het is duidelijk dat jij geen normen en waarden hebt meegekregen van thuis! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hebt gij blijkbaar niet van thuis uit gekomen, aangezien ge graag parasiteert op de medemens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De grootste parasieten zijn nog steeds de bazen... geen werkvolk, geen inkomsten... ze verdienen alleen door hun werkvolk, maar behandelen ze er niet naar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | ||
Minister
|
![]() [quote]
Citaat:
Maar bon, toch nog iets dat ge dan hebt meegekregen van thuis uit. Ze hadden je beter ook eens wat meer normen en waarden meegeven zodat je wat meer respect zou hebben voor je medemens, want uit sommige van je posts laat je duidelijk merken dat je je wat beter voelt dan een ander. Als je zo een harde werker was dan dat je beweert te zijn, dan zou je niet zoveel tijd hebben om hier dagelijks te komen zeveren op dat forum. Het zal ook meer kakelen zijn dan eieren leggen hé. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 23:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 7 augustus 2008 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je wil kunnen kopen wat je wil, dan moet je er maar voor zorgen dat je genoeg waard bent, zodat ze je een loon geven waarmee je dat kan doen. Ben je niet zoveel waard, dan zal je je levensstijl toch moeten aanpassen, of meer moeten gaan werken. Zo eenvoudig is dat. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#819 |
Banneling
|
![]() Gisterenavond laat terug gekomen van mijn vergaderingen in het buitenland.
Op Zaventem was het een drukte van jewelste met voor 80% duidelijk gezinnen uit de "arbeidersklasse" of "steuntrekkers". Dat zie je nu eenmaal aan het soort volk en hun gedrag en houding. Heel anders dan buiten de "vakantieperiode" waar er veel meer zakenmensen zijn die reizen. Mijn punt nu is dat ze niet moeten komen zagen dat de lonen en uitkeringen hier in Belgie te laag zijn als al die mensen blijkbaar toch nog geld genoeg hebben om met het vliegtuig op vakantie te gaan ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
nu verdient een arbeider 44000bfr en hij komt niet toe om diezelfde kosten alleen te betalen, de partner is genoodzaakt om mee te gaan werken, gewoon om rond te komen... de lonen hebben de basiskosten niet gevolgd... |
||
![]() |
![]() |