Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2008, 18:49   #801
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hennep voor touw en dergelijke kunnen ze best wel verkrijgen, dat is vandaag de dag nog altijd op de markt aanwezig...dus dat zal wel geen reden tot beginnen zijn denk ik.

Maar goed enig opzoek werk brengt me het volgende op.
Eind 2001/begin 2002 koste nederwiet 6€ tegen 4€ geïmporteerde (illegale wiet)
Thuisteelt kan zo’n tien kilogram cannabis per jaar opleveren - een tot anderhalve kilogram per vierkante meter - , verdeeld over vijf tot zes oogsten.
Industrieel waarschijnlijk wel wat meer. Maar dat weet ik niet.

Dus één en ander hangt er vanaf hoeveel vraag er naar is voor eigen gebruik te voorzien, en of we niet alsnog liever de illegale wiet gaan kopen vanwege goedkoper.
Bovendien hebben we een zware concurrent, Nederland.
Dus dat gaat ook de prijs beïnvloeden.

En ook dit vond ik.
De teelt van cannabis is uiterst winstgevend, met winsten tot 3000 euro per vierkante meter. Volgens Jansen dalen de winsten drastisch zodra de teelt wordt gedoogd of gelegaliseerd.
Hennep voor touw en textiel wordt gekweekt, maar enkel per uitzondering. Hier en daar als project onder bepaalde voorwaarden en met strenge controles.

Ieder gram cannabis die verkocht wordt, ook in Nederland, is illegaal gekweekt.

Ze schrijft zelf dat de winsten enorm zijn, tot 3000 euro per vierkante meter. Eens dit legaal is, zal de 3000 euro heus niet opgaan aan elektriciteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 19:02   #802
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Artisjok vergist zich enigermate daar waar ze er vanuit gaat dat èèn enkele kweek per jaar genoeg gaat zijn om de markt een jaar lang te bevoorraden vermits ze overduidelijk bezig is over buiten en of serre kweek.

Er zijn vele complicaties en moeilijkheden verbonden aan het concept "legale buitenkweek".

- Eènmaal per jaar is de oogst gereed, wat doen we met de rest van het jaar?

- Enorme hoeveelheden wiet die in Oktober op de markt komen, prijzen die instorten tot gevolg.

- Enorme kosten aan beveiliging, menig landbouwer zal zijn oogst gestolen zien anders.

- Buitenwiet zit vol met zaad, eigenlijk niet zo geschikt voor rokers. En ook niet zo sterk vermits de plant stopt met THC produceren vanaf het moment dat hij bevrucht wordt, alle kracht wordt dan in het vormen van zaad gestoken.

Als de legale wiet ooit een kans tot slagen wil zal het binnenkweek moeten zijn. Uiteraard komt dan de kost van de elektriciteit op de proppen en al gauw wordt dan duidelijk dat dit de grote kostenpost is.

En dan kweekt de ilegale kweker met "zwarte" stroom uiteraard goedkoper.
Voor de nederwiet in zwang kwam, werd er toch ook al wiet en hasj verkocht.
Die komt uit het buitenland en wordt er echt niet in serres gekweekt.

Zelfs als er alleen in serres kan gekweekt worden, en alle kosten worden gerekend, zal dit nog veel goekoper zijn dan de illegaal gekweekte wiet.
Vergelijk het gerust met andere in serres gekweekte produkten.
Oud 20 november 2008, 19:07   #803
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat er meer verkeer is rond een coffeeshop, maar als we dat vergelijken met de overlast van dealers op de hoek van't straat die iedereen aanspreken dan is de keuze snel gemaakt denk ik, want dat kan ik zelfs moeilijk verdragen als bijna wekelijkse bezoeker van een coffeeshop. Het lijkt wel of diegenen die nu ijveren voor een sluiting dit niet willen zien of niet begrijpen. Bovendien komt er bovenop die overlast nog eens het aanbod van andere drugs buiten wiet. Allemaal veel belangrijkere punten vergeleken met de "overlast" van extra verkeer. Maar het lijkt eerder dat ze met 'overlast' een grimmige situatie van drugsspuitende junkies in portalen insinueren, wat ironisch genoeg min of meer een gevolg zal zijn van de sluitingen.
Nee, zulke kleine plaatsen als Bergen-op-Zoom hebben zonder gedoogpunt geen aanzuigende werking op drugstouristen. Sluiting zal ter plekke rust brengen en het clienteel schuift op naar een wat grotere, strengere plaats met meer politie.
Oud 20 november 2008, 19:07   #804
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht

Ik snap er geen bal van... Cannabis kan toch geen kwaad? LOL
Omdat je blijkbaar de pagina over alcohol niet vindt.

ALCOHOL

Risico’s van alcoholgebruik

Op korte termijn

* Als je alcohol gedronken hebt, kan je de dag erna last hebben van een ‘kater’: je voelt je moe en misselijk en hebt dorst. De vermoeidheid ontstaat omdat je onder invloed van alcohol langer doorfeest dan je eigenlijk kan. De misselijkheid en de hoofdpijn worden veroorzaakt door de scheikundige bijproducten die in de alcoholhoudende drank aanwezig zijn (in wijn bijvoorbeeld zijn er een zeshonderdtal scheikundige producten op te sporen) en door de negatieve effecten van afbraakproducten van de alcohol zelf. Bovendien zorgt alcohol ervoor dat er via de urine meer vocht wordt afgescheiden dan dat er via de drank wordt opgenomen. Daardoor geraak je uitgedroogd en krijg je dorst.
* Alcohol verhoogt misschien wel de zin om te vrijen, maar het vermindert veelal de seksuele prestaties en kan op de duur potentieproblemen veroorzaken.
* Wie in één keer te veel drinkt, kan een 'black-out' hebben. Hoewel je in dronken toestand nog bij bewustzijn was, kan je je achteraf niet meer herinneren wat je allemaal gedaan hebt.
* Wie dronken is kan nog moeilijk risico's inschatten. Iedereen kent de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer en de mogelijke gevolgen daarvan. Ook op het werk en tijdens de vrije tijd kan het aanleiding geven tot ongevallen, verkeerde beslissingen, ...
* Alcohol kan roekeloosheid en agressie uitlokken en leiden tot waaghalzerij, vechtpartijen, maar ook tot opdringerigheid of ongewenste seksuele intimiteiten.

Op lange termijn

* Alcoholmisbruik kan op lange termijn het ganse lichaam aantasten. Het best gekend is de beschadiging van de lever (ontsteking, vetopstapeling, cirrose), de pancreas en de hersenen. Onderzoek toont aan dat er een verband is tussen alcoholgebruik en diverse vormen van kanker (mond, keel, slokdarm, lever, dikke darm, borst).
* Alcohol wordt soms als 'slaapmutsje' gebruikt, maar is eigenlijk een slecht en riskant slaapmiddel. Het inslaapeffect dat je misschien in het begin ervaart, verdwijnt of vermindert bij regelmatig drinken, zodat je geneigd bent om meer te drinken (met kans op afhankelijkheid). Bij overmatig drinken slaap je slecht, vaak onrustig, minder lang en zeker niet verkwikkend.
* Wie teveel alcohol drinkt, kan op termijn last krijgen van overgewicht. Het lichaam heeft immers de neiging eerst de alcohol te verbranden en komt niet meer toe aan de vetverbranding, waardoor vetopstapeling ontstaat en je gaat verdikken.
Anderzijds bevatten de meeste alcoholhoudende dranken, in vergelijking met gewone voeding, erg weinig voedzame stoffen zoals eiwitten en vitaminen. Op die manier ontstaan tekorten en kan wie te veel drinkt op de duur vermageren, ondervoed en verzwakt raken.
* Wie lang alcohol misbruikt, krijgt ook last van geheugenstoornissen, soms gelijkend op vroegtijdige dementie.
* Alcoholgebruik zorgt ervoor dat je je gedrag en emoties minder in de hand hebt. Op lange termijn kunnen echte karakterveranderingen ontstaan.

Afhankelijkheid

* Bij alcoholmisbruik ontstaan zowel lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid als tolerantie (dit laatste wil zeggen dat je steeds meer alcohol nodig hebt om hetzelfde effect te voelen).
Wanneer je gewoon bent veel alcohol te drinken kan er een lichamelijke afhankelijkheid ontstaan, waardoor plots stoppen of sterk verminderen gepaard kan gaan met ontwenningsverschijnselen zoals beven, zweten, zenuwachtigheid, onrust, angst, braken en slapeloosheid. Soms kunnen levensgevaarlijke situaties ontstaan: een aanval van epilepsie of een delirium tremens (dagenlang onrustige slaap of slapeloosheid, angstaanvallen, beven, hallucinaties, transpireren, koortsaanvallen, versnelde hartslag, soms zelfs een coma).

bron : zelfde site

En vertel nu eens wat er meest schadelijk en meest verslavend is, alcohol of cannabis?
Oud 20 november 2008, 19:10   #805
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik veronderstel (ben geen kenner) dat alcohol stoken ook niet zo duur is dus we kunnen resumeren dat het legaal maken van die producten eigenlijk enkel de staatskas spekt.
Legaliseren zal ongetwijfeld de staatskas spekken. "Enkel" zou ik niet durven stellen.
Oud 20 november 2008, 19:13   #806
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het lijkt erop dat je denkt dat het "slim" is om scheve vergelijkingen te blijven trekken.

Het gaat (mij) er niet om wat iemand wil komen kopen, maar bonafide touristen bezorgen geen overlast.
Ik zie niet in wat er scheef zou zijn aan mijn vergelijking.

De toeristen van Sluis tot in Maastricht, die er naar de zee gaan of gaan shoppen, laten overal afval achter, rijden te snel en parkeren niet altijd reglementair. Voor de overlast van deze toeristen vindt men wel een praktische oplossing.
Oud 20 november 2008, 19:43   #807
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voor de nederwiet in zwang kwam, werd er toch ook al wiet en hasj verkocht.
Die komt uit het buitenland en wordt er echt niet in serres gekweekt.

Zelfs als er alleen in serres kan gekweekt worden, en alle kosten worden gerekend, zal dit nog veel goekoper zijn dan de illegaal gekweekte wiet.
Vergelijk het gerust met andere in serres gekweekte produkten.
Hennep wil haast overal wel groeien, maar buitenhasj is veel slapper qua gehalte aan het begeerde genotsstofje THC dan het hi-tech onder (gestolen) stroom zuipende groeilampen geforceerd superproduct dat bovendien veel snellere oogsten levert.
Uiteraard berekenen energieleveranciers de "verliesstromen" door in hun prijzen, zodat bonafide huishoudens fors meebetalen voor jouw joint.

http://www.wietmeneer.nl/haze/kweken.html
http://www.elsevier.nl/web/1029044/A...ilige-wiet.htm
http://www.ad.nl/denhaag/2719536/Hen...instorten.html
http://www.tilburg.vvd.nl/-docs-/5146/download.pdf
Oud 20 november 2008, 19:50   #808
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

De toeristen van Sluis tot in Maastricht, die er naar de zee gaan of gaan shoppen, laten overal afval achter, rijden te snel en parkeren niet altijd reglementair. Voor de overlast van deze toeristen vindt men wel een praktische oplossing.
Heus, de inwoners en de burgemeester van Bergen-op-Zoom zijn niet achterlijk hoor; hebben alle belang bij bonafide touristen. Wat ze daar meemaken met het tuig dat nu wordt afgestoten moet wel erg hoog zijn opgelopen, iets groter probleem dan een achteloos weggeworpen patatzakje of -bakje.
Oud 20 november 2008, 19:52   #809
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat je blijkbaar de pagina over alcohol niet vindt.

ALCOHOL

Risico’s van alcoholgebruik

Op korte termijn

* Als je alcohol gedronken hebt, kan je de dag erna last hebben van een ‘kater’: je voelt je moe en misselijk en hebt dorst. De vermoeidheid ontstaat omdat je onder invloed van alcohol langer doorfeest dan je eigenlijk kan. De misselijkheid en de hoofdpijn worden veroorzaakt door de scheikundige bijproducten die in de alcoholhoudende drank aanwezig zijn (in wijn bijvoorbeeld zijn er een zeshonderdtal scheikundige producten op te sporen) en door de negatieve effecten van afbraakproducten van de alcohol zelf. Bovendien zorgt alcohol ervoor dat er via de urine meer vocht wordt afgescheiden dan dat er via de drank wordt opgenomen. Daardoor geraak je uitgedroogd en krijg je dorst.
* Alcohol verhoogt misschien wel de zin om te vrijen, maar het vermindert veelal de seksuele prestaties en kan op de duur potentieproblemen veroorzaken.
* Wie in één keer te veel drinkt, kan een 'black-out' hebben. Hoewel je in dronken toestand nog bij bewustzijn was, kan je je achteraf niet meer herinneren wat je allemaal gedaan hebt.
* Wie dronken is kan nog moeilijk risico's inschatten. Iedereen kent de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer en de mogelijke gevolgen daarvan. Ook op het werk en tijdens de vrije tijd kan het aanleiding geven tot ongevallen, verkeerde beslissingen, ...
* Alcohol kan roekeloosheid en agressie uitlokken en leiden tot waaghalzerij, vechtpartijen, maar ook tot opdringerigheid of ongewenste seksuele intimiteiten.

Op lange termijn

* Alcoholmisbruik kan op lange termijn het ganse lichaam aantasten. Het best gekend is de beschadiging van de lever (ontsteking, vetopstapeling, cirrose), de pancreas en de hersenen. Onderzoek toont aan dat er een verband is tussen alcoholgebruik en diverse vormen van kanker (mond, keel, slokdarm, lever, dikke darm, borst).
* Alcohol wordt soms als 'slaapmutsje' gebruikt, maar is eigenlijk een slecht en riskant slaapmiddel. Het inslaapeffect dat je misschien in het begin ervaart, verdwijnt of vermindert bij regelmatig drinken, zodat je geneigd bent om meer te drinken (met kans op afhankelijkheid). Bij overmatig drinken slaap je slecht, vaak onrustig, minder lang en zeker niet verkwikkend.
* Wie teveel alcohol drinkt, kan op termijn last krijgen van overgewicht. Het lichaam heeft immers de neiging eerst de alcohol te verbranden en komt niet meer toe aan de vetverbranding, waardoor vetopstapeling ontstaat en je gaat verdikken.
Anderzijds bevatten de meeste alcoholhoudende dranken, in vergelijking met gewone voeding, erg weinig voedzame stoffen zoals eiwitten en vitaminen. Op die manier ontstaan tekorten en kan wie te veel drinkt op de duur vermageren, ondervoed en verzwakt raken.
* Wie lang alcohol misbruikt, krijgt ook last van geheugenstoornissen, soms gelijkend op vroegtijdige dementie.
* Alcoholgebruik zorgt ervoor dat je je gedrag en emoties minder in de hand hebt. Op lange termijn kunnen echte karakterveranderingen ontstaan.

Afhankelijkheid

* Bij alcoholmisbruik ontstaan zowel lichamelijke en geestelijke afhankelijkheid als tolerantie (dit laatste wil zeggen dat je steeds meer alcohol nodig hebt om hetzelfde effect te voelen).
Wanneer je gewoon bent veel alcohol te drinken kan er een lichamelijke afhankelijkheid ontstaan, waardoor plots stoppen of sterk verminderen gepaard kan gaan met ontwenningsverschijnselen zoals beven, zweten, zenuwachtigheid, onrust, angst, braken en slapeloosheid. Soms kunnen levensgevaarlijke situaties ontstaan: een aanval van epilepsie of een delirium tremens (dagenlang onrustige slaap of slapeloosheid, angstaanvallen, beven, hallucinaties, transpireren, koortsaanvallen, versnelde hartslag, soms zelfs een coma).

bron : zelfde site

En vertel nu eens wat er meest schadelijk en meest verslavend is, alcohol of cannabis?
Bon... Ik had je dan toch naar die bron verwezen nietwaar...

Het is toch niet omdat alcohol meer verslavend/gevaarlilker zou zijn dat cannabis zou moeten toegelaten worden. Of zoals sommigen... zelfs promoten (alhoewel ze beweren dit niet te doen LOL).

Ik zou zeggen... ijver dan ook voor het verbod van het drinken van alcohol...

Of denk je... hoe meer cannabis 'gebruikt' zal worden, hoe minder alcohol er zal gezopen worden?

Vindt je zelf trouwens niet dat het momenteel nog gemakkelijker is cannabis te verbieden dan alcohol?

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 20 november 2008 om 19:57.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 19:56   #810
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:

LOL
Oud 20 november 2008, 19:59   #811
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Cannabis moet gelegaliseerd worden maar het roken van tabak zou niet meer mogen.
Evenmin als het bezit van wapens. Of s'nachts op een eenzame snelweg sneller rijden dan 120km.

Dat is allemaal gevaarlijk LOL
Oud 20 november 2008, 20:27   #812
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon... Ik had je dan toch naar die bron verwezen nietwaar...

Het is toch niet omdat alcohol meer verslavend/gevaarlilker zou zijn dat cannabis zou moeten toegelaten worden. Of zoals sommigen... zelfs promoten (alhoewel ze beweren dit niet te doen LOL).

Ik zou zeggen... ijver dan ook voor het verbod van het drinken van alcohol...

Of denk je... hoe meer cannabis 'gebruikt' zal worden, hoe minder alcohol er zal gezopen worden?

Vindt je zelf trouwens niet dat het momenteel nog gemakkelijker is cannabis te verbieden dan alcohol?
Je had naar die site verwijzen als bron van wat je citeerde over cannabis, maar je vertikte het om de vergelijking te maken met alcohol. Juist, hé.

Net omdat het minder schadelijk en minder verslavend is, is er zeker geen reden om het illegaal te houden.
Ik citeerde meermaals nog andere redenen, die je alle systematisch negeert.
Denk je dat het realistisch is om alcohol te verbieden? Gezien de positie die alcohol heeft in onze maatschappij.
Ik weet niet of er een verband is tussen alcohol drinken en cannabis roken.
Ik denk niet dat het mogelijk is cannabis te bannen, ongeacht of je het verbied of niet.
Oud 20 november 2008, 20:32   #813
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Legaliseren zal ongetwijfeld de staatskas spekken. "Enkel" zou ik niet durven stellen.
De staatskas moet niet gespekt worden met drugsgeld.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 20:35   #814
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De staatskas moet niet gespekt worden met drugsgeld.
Dat gebeurt nu nochtans ook: accijnzen op sigaretten en alcohol, om maar eens wat te noemen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:10   #815
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Wat ze daar meemaken met het tuig dat nu wordt afgestoten moet wel erg hoog zijn opgelopen, iets groter probleem dan een achteloos weggeworpen patatzakje of -bakje.
Maar welke problemen dan juist? Ik kom er al 10 jaar en heb zelf nog nooit iets opgemerkt qua problemen. Waarom gebruik je het woord tuig als je zelfs niet weet welke problemen ze veroorzaken?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:21   #816
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar welke problemen dan juist? Ik kom er al 10 jaar en heb zelf nog nooit iets opgemerkt qua problemen. Waarom gebruik je het woord tuig als je zelfs niet weet welke problemen ze veroorzaken?
Ben je dan nuchter? LOL

Praktisch heel Nederland spreekt van overlast en jij hebt nog niets gezien?!

Als je googelt en gewoon overlast coffeeshops ingeeft dan krijgt men 74.500 pagina's.

Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 20 november 2008 om 21:24.
Oud 20 november 2008, 21:21   #817
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrijpen dat er meer verkeer is rond een coffeeshop, maar als we dat vergelijken met de overlast van dealers op de hoek van't straat die iedereen aanspreken dan is de keuze snel gemaakt denk ik, want dat kan ik zelfs moeilijk verdragen als bijna wekelijkse bezoeker van een coffeeshop. Het lijkt wel of diegenen die nu ijveren voor een sluiting dit niet willen zien of niet begrijpen. Bovendien komt er bovenop die overlast nog eens het aanbod van andere drugs buiten wiet. Allemaal veel belangrijkere punten vergeleken met de "overlast" van extra verkeer. Maar het lijkt eerder dat ze met 'overlast' een grimmige situatie van drugsspuitende junkies in portalen insinueren, wat ironisch genoeg min of meer een gevolg zal zijn van de sluitingen.
Wel, ik had al wel langer door dat de sosiale hinder (overlast) rond de Hollandse koffie(sorrie: drugs-)winkels verdwijnt, als je het spul legaliseert en het gratis aan huis laat brengen door de verpleegsters van het wit-gele kruis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:41   #818
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je googelt en gewoon overlast coffeeshops ingeeft dan krijgt men 74.500 pagina's.
Ah, de wetenschappelijke aanpak!

LOL
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2008, 21:45   #819
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je dan nuchter? LOL

Praktisch heel Nederland spreekt van overlast en jij hebt nog niets gezien?!

Dan kan je ongetwijfeld een opsomming geven van wat men bedoelt met overlast.
Oud 20 november 2008, 21:57   #820
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch niet omdat alcohol meer verslavend/gevaarlijker zou zijn dat cannabis zou moeten toegelaten worden.
Idd.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be