![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan voelen we dat beide zo en moeten daar eens ernstig over nadenken. De waarheid ligt namelijk meestal in het midden. Of betwist u dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Banneling
|
![]() Vaak is dit inderdaad zo. Te meer dat de 'waarheid' verschillende kanten en dimensies heeft. Mijn waarheid ligt natuurlijk niet in het midden, uw waarheid evenmin. Want als mijn waarheid in het midden lag, was het mijn waarheid niet meer en hetzelfde geldt voor uw waarheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo is het op een grijze lijst staan een objectief feit en kan niet als onwaarheid betiteld worden. Het aantal regeringen dat Belgie vanaf juni 2007 heeft gehad, het mislukken van de staatshervorming ,het lopend conflict over de verkoop van Fortis ,het niet splitsen van BHV ,het zijn allemaaal objectieve feiten. Laatst gewijzigd door Sidharta : 4 april 2009 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als u kritiek heeft op Nederland en die mensen zijn er genoeg ,dan is er ook een Nederlands forum, waar velen hun gal spuwen ,ook Belgen dus u heeft daar alle ruimte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
|
![]() U heeft geen idee hoe onjuist dat is. Ik vind kritiek op Nederland helemaal niet onwenselijk. Integendeel, het houdt ons scherp en laat ons verbeteren. Wat het vervelend maakt is als u kritiek op aspecten van Nederland misbruikt om kritiek op België te pareren. Dat u of anderen het misbruiken om te zaak af te leiden van waar het over gaat (nml Belgische problemen of in dit geval Groot-Limburg en elders Staatshervorming. U haalt er dan van alles bij wat niet relevant is. Van vermeende onderdrukking van de Friezen, via wachtlijsten tot staatsschuld-onzin.
En een aantal opmerkingen van u en uw vrinden grenzen inderdaad aan racisme, en dat kan de meeste Nederlanders hier niet verweten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
Banneling
|
![]() Op uw onwetenheid mbt tot het woord 'racisme'.
Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
|
![]() Ik laat u maar in de waan, dat is beter. Er komt een dag dat een aantal mensen hier wakker worden en ineens weten dat ze al die tijd aan het dwalen waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 |
Banneling
|
![]() U doet precies of de Hollanders/Nederlanders een 'ras' zijn. Als ze dat al ooit zouden geweest zijn (wat volstrekt uitgesloten is), dan is het nu in ieder geval een verbasterd ras, met Surinamers, Molukkers, Friezen, Limburgers, Antillianen, Turken, Marokkanen en noem maar op. De ene voelt zich al meer Nederlander, de andere al minder Nederlander. U zou beter de werkelijke betekenis opzoeken van het woord 'racisme' in plaats van dit woord te pas en te onpas te gebruiken.
Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
|
![]() Citaat:
het staat u verder vrij elk ander etiket te plakken op uitspraken als 'Hollanders hebben hier niets te zoeken, hebben zich niet met ons te moeien etc etc etc'. Ik weet heel goed in welke hoek ik dat moet zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 |
Gouverneur
|
![]() Dat zou ik zo maar niet durven stellen. Als je in België hetzelfde zegt over Turken of over moslims (allebei geen rassen voor zover ik weet) dan krijg je gegarandeerd het CGKR achter je aan. De wetgeving terzake heeft het begrip zo rekbaar gemaakt dat het zowat overal op toe te passen is.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mindere mate is dat ook van toepassing op het NV-A en LDD. Ook CD&V heeft een achterban met racistische trekjes. Ik heb het niet over de modale vlaming maar wel over de partijen die hier actief zijn. Het Vlaams Blok is immers van naam veranderd naar Vlaams Belang omdat ze hun dotatie dreigden te verliezen wegens racisme. Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 april 2009 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |