Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2009, 18:43   #801
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Dan voelen we dat beide zo en moeten daar eens ernstig over nadenken. De waarheid ligt namelijk meestal in het midden. Of betwist u dat?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 19:26   #802
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dan voelen we dat beide zo en moeten daar eens ernstig over nadenken. De waarheid ligt namelijk meestal in het midden. Of betwist u dat?
Vaak is dit inderdaad zo. Te meer dat de 'waarheid' verschillende kanten en dimensies heeft. Mijn waarheid ligt natuurlijk niet in het midden, uw waarheid evenmin. Want als mijn waarheid in het midden lag, was het mijn waarheid niet meer en hetzelfde geldt voor uw waarheid.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2009, 20:53   #803
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vaak is dit inderdaad zo. Te meer dat de 'waarheid' verschillende kanten en dimensies heeft. Mijn waarheid ligt natuurlijk niet in het midden, uw waarheid evenmin. Want als mijn waarheid in het midden lag, was het mijn waarheid niet meer en hetzelfde geldt voor uw waarheid.
De waarheid is niet altijd een subjectieve beleving .Vaak is het een objectief feit.
Zo is het op een grijze lijst staan een objectief feit en kan niet als onwaarheid betiteld worden.

Het aantal regeringen dat Belgie vanaf juni 2007 heeft gehad, het mislukken van de staatshervorming ,het lopend conflict over de verkoop van Fortis ,het niet splitsen van BHV ,het zijn allemaaal objectieve feiten.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 4 april 2009 om 20:58.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 09:39   #804
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De waarheid is niet altijd een subjectieve beleving .Vaak is het een objectief feit.
Zo is het op een grijze lijst staan een objectief feit en kan niet als onwaarheid betiteld worden.

Het aantal regeringen dat Belgie vanaf juni 2007 heeft gehad, het mislukken van de staatshervorming ,het lopend conflict over de verkoop van Fortis ,het niet splitsen van BHV ,het zijn allemaaal objectieve feiten.
Je hebt feiten en meningen en in een discussie over politiek spelen beide een rol.Af en toe moet je ze wel onderscheiden on de zaak duidelijk te houden.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 09:41   #805
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht

Ja goed, maar zo kunnen we ook beginnen over opeenvolgende mislukte regeringen Balkenende met de Fortunisten. De staatshervorming is een moeilijke klus. Voeren was dat ook. En wat Fortis betreft, moesten de Nederlanders niet zo inhalig zijn geweest, was er meer dan waarschijnlijk niets aan de hand geweest. BHV, zal ook worden opgelost. Neen, wat u wilt is gewoon het einde van België en u zoekt allerhande schijnmotieven om dit te onderbouwen.
Oud 5 april 2009, 09:53   #806
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja goed, maar zo kunnen we ook beginnen over opeenvolgende mislukte regeringen Balkenende met de Fortunisten. De staatshervorming is een moeilijke klus. Voeren was dat ook. En wat Fortis betreft, moesten de Nederlanders niet zo inhalig zijn geweest, was er meer dan waarschijnlijk niets aan de hand geweest. BHV, zal ook worden opgelost. Neen, wat u wilt is gewoon het einde van België en u zoekt allerhande schijnmotieven om dit te onderbouwen.
U zegt hier steeds Belgie is een leuk land om te wonen en natuurlijk mag u die mening hebben.Ik vind Belgie ook een leuk land om af en toe (kort) te verblijven.We zitten hier wel op een politiek forum ,waar je kritiek kunt uiten op politieke ontwikkelingen in Belgie.
Als u kritiek heeft op Nederland en die mensen zijn er genoeg ,dan is er ook een Nederlands forum, waar velen hun gal spuwen ,ook Belgen dus u heeft daar alle ruimte.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 09:58   #807
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik het hier steeds over Nederland hebben?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 19:49   #808
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
U zegt hier steeds Belgie is een leuk land om te wonen en natuurlijk mag u die mening hebben.Ik vind Belgie ook een leuk land om af en toe (kort) te verblijven.We zitten hier wel op een politiek forum ,waar je kritiek kunt uiten op politieke ontwikkelingen in Belgie.
Als u kritiek heeft op Nederland en die mensen zijn er genoeg ,dan is er ook een Nederlands forum, waar velen hun gal spuwen ,ook Belgen dus u heeft daar alle ruimte.
Ja goed, maar als wij kritiek op Nederland en de Nederlanders spuien, dan bent u of andere Nederlanders verontwaardigd. Dat moet u dan in het vervolg ook niet meer zijn. En kritiek op Nederland dulden. Maar dat gebeurt vaak niet. Meestal vormt kritiek op Nederland een probleem voor de Nederlanders. Wij doen maar juist hetzelfde met Nederland als u doet met België. Maar dan zijn we plots Hollandhaters, racisten, en noem maar op. Niet dat ik me daar veel van aantrek, maar ik vermeld het gewoon even.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 19:56.
Oud 5 april 2009, 20:39   #809
Hollander

Standaard

U heeft geen idee hoe onjuist dat is. Ik vind kritiek op Nederland helemaal niet onwenselijk. Integendeel, het houdt ons scherp en laat ons verbeteren. Wat het vervelend maakt is als u kritiek op aspecten van Nederland misbruikt om kritiek op België te pareren. Dat u of anderen het misbruiken om te zaak af te leiden van waar het over gaat (nml Belgische problemen of in dit geval Groot-Limburg en elders Staatshervorming. U haalt er dan van alles bij wat niet relevant is. Van vermeende onderdrukking van de Friezen, via wachtlijsten tot staatsschuld-onzin.

En een aantal opmerkingen van u en uw vrinden grenzen inderdaad aan racisme, en dat kan de meeste Nederlanders hier niet verweten worden.
Oud 5 april 2009, 20:57   #810
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft geen idee hoe onjuist dat is. Ik vind kritiek op Nederland helemaal niet onwenselijk. Integendeel, het houdt ons scherp en laat ons verbeteren. Wat het vervelend maakt is als u kritiek op aspecten van Nederland misbruikt om kritiek op België te pareren. Dat u of anderen het misbruiken om te zaak af te leiden van waar het over gaat (nml Belgische problemen of in dit geval Groot-Limburg en elders Staatshervorming. U haalt er dan van alles bij wat niet relevant is. Van vermeende onderdrukking van de Friezen, via wachtlijsten tot staatsschuld-onzin.

En een aantal opmerkingen van u en uw vrinden grenzen inderdaad aan racisme, en dat kan de meeste Nederlanders hier niet verweten worden.
Maar mens, u hebt geen idee van wat racisme eigenlijk inhoudt.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:05.
Oud 5 april 2009, 21:09   #811
Hollander

Standaard

Citaat:
Maar mens, u hebt geen idee van wat racisme eigenlijk inhoudt.
en dat baseert u op .... ?
Oud 5 april 2009, 21:12   #812
system
Banneling

Standaard

Citaat:
en dat baseert u op .... ?
Op uw onwetenheid mbt tot het woord 'racisme'.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:15.
Oud 5 april 2009, 21:20   #813
Hollander

Standaard

Ik laat u maar in de waan, dat is beter. Er komt een dag dat een aantal mensen hier wakker worden en ineens weten dat ze al die tijd aan het dwalen waren.
Oud 5 april 2009, 21:36   #814
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik laat u maar in de waan, dat is beter. Er komt een dag dat een aantal mensen hier wakker worden en ineens weten dat ze al die tijd aan het dwalen waren.
U doet precies of de Hollanders/Nederlanders een 'ras' zijn. Als ze dat al ooit zouden geweest zijn (wat volstrekt uitgesloten is), dan is het nu in ieder geval een verbasterd ras, met Surinamers, Molukkers, Friezen, Limburgers, Antillianen, Turken, Marokkanen en noem maar op. De ene voelt zich al meer Nederlander, de andere al minder Nederlander. U zou beter de werkelijke betekenis opzoeken van het woord 'racisme' in plaats van dit woord te pas en te onpas te gebruiken.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2009 om 21:45.
Oud 5 april 2009, 21:55   #815
Hollander

Standaard

Citaat:
U doet precies of de Hollanders/Nederlanders een 'ras' zijn.
welnee, dat doe ik helemaal niet. Ik weet waar wij vandaan komen.

het staat u verder vrij elk ander etiket te plakken op uitspraken als 'Hollanders hebben hier niets te zoeken, hebben zich niet met ons te moeien etc etc etc'.

Ik weet heel goed in welke hoek ik dat moet zoeken.
Oud 5 april 2009, 22:08   #816
system
Banneling

Standaard

Citaat:
welnee, dat doe ik helemaal niet. Ik weet waar wij vandaan komen.

het staat u verder vrij elk ander etiket te plakken op uitspraken als 'Hollanders hebben hier niets te zoeken, hebben zich niet met ons te moeien etc etc etc'.
Ik weet heel goed in welke hoek ik dat moet zoeken.
Dat heeft toch niets te maken met racisme.
Oud 6 april 2009, 06:07   #817
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat heeft toch niets te maken met racisme.
Dat zou ik zo maar niet durven stellen. Als je in België hetzelfde zegt over Turken of over moslims (allebei geen rassen voor zover ik weet) dan krijg je gegarandeerd het CGKR achter je aan. De wetgeving terzake heeft het begrip zo rekbaar gemaakt dat het zowat overal op toe te passen is.
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 11:37   #818
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op uw onwetenheid mbt tot het woord 'racisme'.
Inderdaad. Racisme is immers iemand aanspreken op zijn religie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 11:52   #819
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leo Bekijk bericht
Dat zou ik zo maar niet durven stellen. Als je in België hetzelfde zegt over Turken of over moslims (allebei geen rassen voor zover ik weet) dan krijg je gegarandeerd het CGKR achter je aan. De wetgeving terzake heeft het begrip zo rekbaar gemaakt dat het zowat overal op toe te passen is.
In vlaanderen is vooral het VB 100% racistisch.

In mindere mate is dat ook van toepassing op het NV-A en LDD.

Ook CD&V heeft een achterban met racistische trekjes.

Ik heb het niet over de modale vlaming maar wel over de partijen die hier actief zijn.
Het Vlaams Blok is immers van naam veranderd naar Vlaams Belang omdat ze hun dotatie dreigden te verliezen wegens racisme.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 april 2009 om 11:52.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 12:01   #820
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In vlaanderen is vooral het VB 100% racistisch.

In mindere mate is dat ook van toepassing op het NV-A en LDD.

Ook CD&V heeft een achterban met racistische trekjes.

Ik heb het niet over de modale vlaming maar wel over de partijen die hier actief zijn.
Het Vlaams Blok is immers van naam veranderd naar Vlaams Belang omdat ze hun dotatie dreigden te verliezen wegens racisme.
je bent ook racistisch: anti-Vlaming en anti-Nederland.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be