Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2009, 14:18   #801
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij bevalt het jou hier niet, al aan het pakken?Je kunt ook vertrekken he, als je ergens anders gelukkiger zou zijn?
Wie houdt je tegen? Je wilt toch niet tussen dat laffe volk met gekleurde justitie wonen? Wachtend tot je doorbreekt als rapper of voetballer?
Zoek toch betere horizonten op!
Is dat je reactie op mijn opmerking voor het feit dat je in Belgie straffeloos kinderen mag doodrijden?

Merkwaardig, merkwaardig.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 14:39   #802
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Is dat je reactie op mijn opmerking voor het feit dat je in Belgie straffeloos kinderen mag doodrijden?

Nee, maar je reactie illustreert wel wat ik bedoel; je doet niets anders dan kafferen over het Belgisch gerecht, de politiek, politie, je noemt Vlamingen een laf volk en verheerlijkt de straatcultuur van Marokkaanse jongeren.
Je vind het niet je taak zelf bijdragen te leveren om problemen op te lossen, je vindt dat een beetje man meerdere vrouwen moet hebben,dat hoort zo als macho,en vrouwen vinden dit volgens jou best,kortom je legt voor iedere probleem de verantwoordelijkheid bij de samenleving de bovenklasse van "witten" wat toch aangeeft dat je jezelf gediscrimineerd voelt, levend in een land waar je nog nooit een goed woord voor over had, tussen mense die je minacht...nou waarom verhuis je dan niet naar ene land waar je mensen niet minacht ern je beter kunt vinden in de samenleving?
Je lijkt me nog niet zo oud en je zult toch wel werken, ( je hand ophouden en kafferen zou hypocriet zijn!) dan kun je toch een leven opbouwen in een land waar de samenleving beantwoord aan jou normen?
Nooit over gedacht?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 15:08   #803
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... je doet niets anders dan kafferen over het Belgisch gerecht, de politiek, politie, ...

Hoe zou jij dat moeten weten?

Voorlopig weet jij de kritiek door mij of door anderen op de genoemde instanties alleen te "pareren" met de suggestie elders te gaan.

Argumenten op?
Oud 13 december 2009, 15:35   #804
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vrees dat niet iedereen dat wel weet.
Daarvoor hebben te veel mensen te veel vooroordelen.

Net die vooroordelen is de reden waarom zoveel werkgevers geen allochtonen in dienst willen nemen.
Vooroordelen? Zoals ik heb aangetoond...wat deze groep hier uitspookt op een maand tijd...dit zijn feiten, geen vooroordelen, en dat zijn de redenen. Alsof plots en zonder reden zoveel mensen vooroordelen gekregen hebben

Laatst gewijzigd door illwill : 13 december 2009 om 15:36.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 15:37   #805
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat maakt 1 kind nu uit?
Pak de zwartwerkers stevig aan, dit heeft nm gevolgen voor veel meer mensen.
Een doodrijder pfff geef die een paar uur werkstraf é.
Oud 13 december 2009, 16:33   #806
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Vooroordelen? Zoals ik heb aangetoond...wat deze groep hier uitspookt op een maand tijd...dit zijn feiten, geen vooroordelen, en dat zijn de redenen. Alsof plots en zonder reden zoveel mensen vooroordelen gekregen hebben
Inderdaad vooroordelen.

Het is immers niet "die groep" die hier de feiten pleegt. Het is een minderheid binnen die groep. Iedereen binnen die groep veroordelen op basis van daden van een minderheid heet vooroordelen.

Lees dat artikel waarvan je de link gaf toch maar aandachtig.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 17:01   #807
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad vooroordelen.

Het is immers niet "die groep" die hier de feiten pleegt. Het is een minderheid binnen die groep. Iedereen binnen die groep veroordelen op basis van daden van een minderheid heet vooroordelen.

Lees dat artikel waarvan je de link gaf toch maar aandachtig.
Ik veroordeel niet iedereen, ik zeg dat deze minderheid geen kleine groep meer is en dat zij voor de MEERDERHEID verantwoordelijk zijn voor dergelijke criminele feiten. Daarna zeg ik dat het om die redenen maar normaal is dat er meer en meer mensen allochtonen niet meer moeten. Lees aandachtig wat ik zeg en bedoel, vooralleer een vooroordeel van mij plaatst op dit forum. Verdraai dus mijn woorden niet.
Oud 13 december 2009, 17:34   #808
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik veroordeel niet iedereen, ik zeg dat deze minderheid geen kleine groep meer is en dat zij voor de MEERDERHEID verantwoordelijk zijn voor dergelijke criminele feiten. Daarna zeg ik dat het om die redenen maar normaal is dat er meer en meer mensen allochtonen niet meer moeten. Lees aandachtig wat ik zeg en bedoel, vooralleer een vooroordeel van mij plaatst op dit forum. Verdraai dus mijn woorden niet.
Ik verdraai je woorden niet; je schreef toch "Zoals ik heb aangetoond...wat deze groep hier uitspookt op een maand tijd. ...."

Ik vind het niet normaal dat je een groep veroordeeld voor de daden van een minderheid binnen die groep.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 17:44   #809
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ben ook van mening dat het een minderheid van die groep is dat criminele feiten pleegt.
Echter door het falen van ons gerecht is die minderheid keer op keer in staat om die criminele feiten te bleven plegen, wat het beeld geeft dat de meerderheid van die groep crimineel is.

Zet 100 marrokanen hier in mechelen die lichte criminele feiten plegen en het lijkt snel of alle marrokanen hier crapuul is, gewoon omdat men ze steeds opnieuw vrij laat.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 17:50   #810
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdraai je woorden niet; je schreef toch "Zoals ik heb aangetoond...wat deze groep hier uitspookt op een maand tijd. ...."

Ik vind het niet normaal dat je een groep veroordeeld voor de daden van een minderheid binnen die groep.
Je verdraaid mijn woorden wel, je beschuldigd mij van rasisme indien jij zegt dat ik een groep veralgemeniseer.

Ik zit hier een hele topic lang al aan te geven wat ik bedoel met deze groep.
Ga nu niet afkomen alsof ik het heb over allochtonen die geen criminele feiten plegen é. Ik behoor nm zelf tot deze groep.

Als ik constant criminele feiten plaats die gepleegd worden door een groep...over welke groep heb ik het dan denk je? Werkende burgers? Komaan é.

Enige wat ik daarbij zeg is...wat wil je? Denk je nu echt dat als een groep verantwoordelijk is voor de overgrote groep van criminele feiten dat de gewone burger ze toch nog allemaal met open armen zal ontvangen? Je kan niet zien dat het criminelen zijn, en als men ze niet van straat plukt...tja, wat had je verwacht?
Als het om Chinezen en Japanners zou gaan, zou net hetzelfde gebeuren. Ligt echt niet aan de afkomst hoor.

Ik veroordeel geen groep die er niets mee te maken hebben. Waarom zou ik.

Laatst gewijzigd door illwill : 13 december 2009 om 17:54.
Oud 13 december 2009, 17:54   #811
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik ben ook van mening dat het een minderheid van die groep is dat criminele feiten pleegt.
Echter door het falen van ons gerecht is die minderheid keer op keer in staat om die criminele feiten te bleven plegen, wat het beeld geeft dat de meerderheid van die groep crimineel is.

Zet 100 marrokanen hier in mechelen die lichte criminele feiten plegen en het lijkt snel of alle marrokanen hier crapuul is, gewoon omdat men ze steeds opnieuw vrij laat.
Idd.
Oud 13 december 2009, 18:16   #812
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Men geeft die jongeren geen kans, geen toekomst. Concreet hebben die jongens geen ander leven dan wat weg te rotten in brusselse armzalige omstandigheden;

En dan zien ze daar van dat type gast, zo'n vlaamse werknemer in brussel, te flashen met z'n hyperdeluxe blackberry, leren jas en esprit jeans, allicht nog een ipod erbovenop aan't wachtend op de metro naar zijn villa. Heeft dat gewoon zelf uitgelokt.
Oud 13 december 2009, 18:55   #813
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Men geeft die jongeren geen kans, geen toekomst. Concreet hebben die jongens geen ander leven dan wat weg te rotten in brusselse armzalige omstandigheden;

En dan zien ze daar van dat type gast, zo'n vlaamse werknemer in brussel, te flashen met z'n hyperdeluxe blackberry, leren jas en esprit jeans, allicht nog een ipod erbovenop aan't wachtend op de metro naar zijn villa. Heeft dat gewoon zelf uitgelokt.
in die optiek moet een mooie vrouw met korte rok verkracht worden. denk toch 's na over uw uitspraken!
die vlaamse werknemer in brussel werkt wel voor hetgeen hij bezit! enkel 'n luiwammes vindt het maar normaal dat die werknemer bestolen wordt! da's werkelijk maar al te gortig!

geen kansen krijgen??? die reactie heeft jaaaaaaaaren geleden reeds al haar kracht verloren!!! het onderwijs is voor IEDEREEN toegankelijk, je moet natuurlijk wel studeren en proberen iets van je leven te maken. niet ALLES wordt je in je schoot geworpen! maar een leven als crimineel brengt gewoon meer op dan de laaggeschoolde jobs (meer kunnen ze natuurlijk niet ambiëren omdat ze niet wilden studeren) die ze zouden kunnen krijgen.

kom aub niet klagen over het gebrek aan kansen! kansen, beste, creëer je trouwens zelf tenzij je het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld vindt dat de gemeenschap jouw parasitaire bestaan financiert tot aan het einde van je dagen.

moesten ze wat meer hun schouders onder onze maatschappij zetten, het zou een héél ander verhaal zijn maar ze moeten natuurlijk zelf meewillen...

als ik de situatie in bepaalde andere landen bekijk, is er een substantieel probleem met het soort migranten dat in belgië woont. er zijn een paar voorbeelden van landen waar migranten wonen uit zowat alle windstreken van de wereld en die zo goed als allemaal meewerken aan hun samenleving en dan ook fier zijn op hun nieuwe land. landen waar je bij het googlen naar het woord "sac-jacking" geen enkele hit krijgt....
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 18:56   #814
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ieder kind in dit land krijgt evenveel kans om scholing te volgen. Maakt niet uit als de ouders niet in staat zijn om hun kind bij te staan met huiswerk enzo (ik ken autochtone Belgen die nauwelijks alfabeet zijn...), elke zichzelf respecterende vader en moeder wilt dat hun kroost de beste kansen krijgt om zich voor te bereiden op de rest van hun leven. Toch ?
Dus kom niet aanzetten met "ze krijgen geen kansen", want die krijgen ze wel. Ieder kind in dit land leert lezen en schrijven, leert geschiedenis en aardrijkskunde, leert de computer en internet gebruiken. Maar het is wat je doet met dit aanbod dat belangrijk is. De klas op stelten zetten omdat dat lollig is en die lessen je toch niet interesseren... is dat je kansen grijpen ? Spijbelen omdat je op straat leukere dingen kunt doen en zelfs geld verdienen... is dat je kansen grijpen ?
Mensen zien een grote groep allochtone, kwasi-autochtone (want zoveelstegeneratie) en gesnelBelggeworden jongeren hun kansen NIET grijpen en dan is het begrijpelijk dat men begint te mopperen als diezelfde jongeren beginnen te bleiten dat ze geen kansen krijgen en dat ze gediscrimineerd worden... ja hallo, kent ge dat verhaaltje van dat jongetje dat telkens riep dat een wolf hem aanviel tot er eentje dat daadwerkelijk deed maar de dorpelingen hem moegetergd niet kwamen helpen ?
Allochtone meisjes die op de universiteit zitten... dat is kansen grijpen. Die klagen niet dat ze geen kansen krijgen. Ik hoor ook weinig Chinezen, Vietnamezen, Koreanen, Russen, Polen en Tsjechen klagen dat ze geen kansen krijgen.
Dit soort discussies laat me altijd terug denken aan 2 spontane sollicitanten die 10 jaar geleden bij een werkgever (internationale firma, deed internetbeveiliging) waar ik toen werkte binnenvielen. Ze hadden geen diploma's, spraken alleen Frans en hun (Noord-Afrikaanse) moedertaal, en verwachtten dat ze onmiddelijk zouden aangenomen worden om "iets met computers te doen". Grote verontwaardiging omdat ze wandelen werden gestuurd. "Raciste !" was nog hun vriendelijkste reactie, ze gingen het aangeven bij de politie. Nooit meer iets van gehoord eigenlijk.
"Iets met computers doen" lukte begin jaren '80 misschien nog wel als sollicitatie-argument, echter deze dagen is alles anders en wordt er wel méér van een werknemer verwacht dan te kunnen ademen en koffiedrinken.
Er wordt bijvoorbeeld van je verwacht dat je de zelfdiscipline kunt opbrengen om elke morgend vroeg op te staan, regelmatig saaie dingen te leren en nog saaiere boeken te lezen om bij te leren, en dag in dag uit dezelfde routine-taken uit te voeren, interessant of niet, of je nu wilt of niet. Tiens, dat moest je op school ook ?
Welkom in de Volwassenenwereld jongkie.
Oud 13 december 2009, 19:13   #815
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, altijd hetzelfde afgezaagde liedje, en "ze" weten dat ook wel!
Een bepaalde groep migranten, moslims om ze niet te noemen, daar zijn er veel te veel van die hier passen als een tang op een varken! Velen onder hen zullen hier nooit iets bereiken, zullen nooit een aanwinst zijn voor het land!
In de plaats dat die lieden uit die groep zichzelf hier voorstellen als "slachtoffers" zouden ze beter ophoepelen. Ze zijn het niet waard er nog verder tijd en geld in te steken. Enkel last, miserie en kosten is hetgeen we van hen moeten verwachten!
De jongeren onder hen hebben meestal hun kans gehad, ze konden onderwijs volgen zoals onze autochtoontjes. Ze moesten misschien iets harder dan hen werken om hun achterstand in van alles in te halen, maar dat was het minste dat ze hadden kunnen doen voor al hetgeen ze hier nadien hadden kunnen krijgen, zaken waavan ze in hun eigen landen niet eens moesten van dromen! Velen onder hen hebben zich gedragen als lastige luiaards, gekrenkt in hun zogezegde "eer" indien er nog maar iets dat op een inspanning leek van hen werd gevraagd... En dan verwonderd en "gescandaliseerd" zijn als ze niets meer dan het uitschot van de maatschappij vormen, met of zonder BMW onder hun gat...

Laatst gewijzigd door andev : 13 december 2009 om 19:15.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2009, 21:33   #816
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht

Waarbij ik eraan toevoeg dat alle rechters, justitiele medewerkers, en wetgevers die direct verantwoordelijk zijn voor het feit dat criminelen (in de ruimste zin van het woord) in Vlaanderen niet, of niet afdoende worden gestraft ofwel zelfs helemaal niet worden opgespoord en/of vervolgd zelf crimineel zijn. Langdurig opsluiten deze lieden, wederrechtelijk verkregen bezittingen per direct confisqueren.
Zij zadelen namelijk de rest van de burgers bewust op met extra onveiligheid, extra corrruptie en extra kosten.
Oud 13 december 2009, 23:45   #817
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou jij dat moeten weten?

Voorlopig weet jij de kritiek door mij of door anderen op de genoemde instanties alleen te "pareren" met de suggestie elders te gaan.

Argumenten op?
Ik denk dat je hier toch niet erg geloofwaardig wordt, je bent vaak genoeg "gepareerd", door mij en anderen!
En net zoals anderen lees ik wat je schrijft, gaat dit ooit over iets anders dan de witte bovenklasse, kritiek op justitie, politie, maar ondertussen hemel je wel de Marokkaanse straatcultuur op. Dan moet je het niet vervelend vinden dat mensen daar hun conclusie uit trekken, jij vindt het hier maar niets; waarom blijf je dan? Daar antwoord je niet op.
Oud 14 december 2009, 00:17   #818
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..., jij vindt het hier maar niets;
Zeg ik dat ergens?

Ik sla mij vaak op de knieen van het lachen...

Naieve cq domme mensen zijn héél erg nuttig en instrumenteel voor de andere groep uiteindelijk.
Oud 14 december 2009, 10:47   #819
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat ergens?

Ik sla mij vaak op de knieen van het lachen...

Naieve cq domme mensen zijn héél erg nuttig en instrumenteel voor de andere groep uiteindelijk.
Dat is leuk voor je maar ja; je zegt inderdaad nooit iets anders!
Oud 14 december 2009, 10:51   #820
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarbij ik eraan toevoeg dat alle rechters, justitiele medewerkers, en wetgevers die direct verantwoordelijk zijn voor het feit dat criminelen (in de ruimste zin van het woord) in Vlaanderen niet, of niet afdoende worden gestraft ofwel zelfs helemaal niet worden opgespoord en/of vervolgd zelf crimineel zijn. Langdurig opsluiten deze lieden, wederrechtelijk verkregen bezittingen per direct confisqueren.
Zij zadelen namelijk de rest van de burgers bewust op met extra onveiligheid, extra corrruptie en extra kosten.
Dit bedoel ik nu; alsof die jongeren en hun ouders zelf geen verantwoordelijkheid hebben!
Lees even wat Raven schreef; wie rondloopt met spullen waarvoor je hard gewerkt hebt moet omdat je die spullen hebt; niet vreemd vinden dat jongeren die zelf vaak teren op een uitkering je beroven, das je eigen schuld! Maar ik vermoed dat jij die mentaliteit goedkeurt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be