![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar de "tussenkomende godheid" is net niet te verzoenen met "zeer bepaalde en strikte wetten" want daar moet die tussenkomende godheid zich dan immers aan houden, ofwel zijn eigen wetten overtreden, in welk geval het universum blijkbaar NIET volgens zeer bepaalde en strikte wetten verloopt, maar volgens de goedwillende willekeur van een of andere godheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat sommigen daar een intelligentie achter zien of nog erger, een bovennatuurlijk wezen, dat mogen zij doen. Als ze de anderen dan tenminste gerust laten en niet proberen te overtuigen met hun flauwe kul. We gaan hier toch niet oeverloos het hele debat over evolutie over doen zeker ? ik wil hier niemand op stang jagen maar ik mag toch mijn gedacht zeggen hee. Ter |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (een Papa ook niet). Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2010 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is dat zo? Wie heeft dat overzicht binnen een bijennest? Wie is dat centraal sturend individu?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | ||
Banneling
|
![]() Helemaal niet.
Schud met een bokaal knikkers van verschillende grootte en die komen vanzelf nr boven. Zijn de knikkers nu intelligent? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 11:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dus water dat ijs wordt is intelligent? Diamant is intelligenter dan steenkool?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, maar dan is intelligentie gewoon een ander woord voor "dynamiek" (ttz, wetmatigheden die de tijdsevolutie beschrijven).
Kijk eens hier naar: http://en.wikipedia.org/wiki/Self-organization Citaat:
Citaat:
Citaat:
't zal 't een of 't ander moeten zijn. En weerom ben je god aan 't uitleggen wat die allemaal wel en niet moet doen. Misschien ben jij wel de ultieme wetmatigheid waar god niet bovenuit kan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zie een geheel waar alles perfect op zijn plaats past. Iets waar over nagedacht is. Niet iets wat geëvolueerd is omdat er 'toevallig' ooit één cel ontstond. Dat ontstaan van die eerste cel is blijkt trouwens ook nog niet zo eenvoudig te zijn. Ik praat dan nog niet eens over het éérste DNA. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die heeft voldoende zelfdiscipline om geen rare stoten uit te halen. ![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel, ik heb een computer gewoon willekeurige combinaties laten uitproberen tot er (toevallig) een paar goeie combinaties werden gevonden. We hebben hier dus iets dat ontstaat, namelijk een subtiele oplossing aan een zeker fysisch-wiskundig probleem, op een manier waar geen enkele intelligentie die er iets mee te maken had WIST HOE IE HET MOEST BEKOMEN. Gewoon willekeurig proberen, en volgens het bekomen resultaat, goedkeuren of afkeuren. Er was dus over de uiteindelijke oplossing NIET NAGEDACHT (of toch wel, vruchteloos nagedacht, want ik weet nog altijd niet hoe je die oplossing moet in elkaar draaien). Maar toch was die daar, en die paste perfect in het op te lossen probleem. Beter nog, had ik die oplossing niet "gevonden" toen, dan zou ik misschien mijn ingenieursdiploma niet hebben behaald, en dan zat ik je dat hier niet te schrijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als God morgen beslist dat de maan twee keer zo ver van de aarde moet staan, dan zal op het moment dat hij de maan verschuift, de maan de wetten van Newton niet meer volgen. En dat wil dan zeggen dat als God geregeld hier en daar wat komt poken, hier en daar de natuurwetten niet opgevolgd worden. Die zijn dan NIET universeel, want geregeld worden ze eens overtreden. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2010 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- het maakt geen voorspellingen (kan je ook maar iets afleiden uit je wereldbeeld ?) - het kan niet tegengesproken worden door een of andere waarneming, want het antwoord gaat ALTIJD zijn: God heeft het zo gewild. Er is dus niks dat jouw wereldbeeld kan tegenspreken, maar bijgevolg ook niks dat het kan staven. Al jouw "het is vanzelfsprekend" of "het is overduidelijk dat" zijn bijgevolg uit de lucht gegrepen, want ware het anders geweest, dan zou het NOG ALTIJD "vanzelfsprekend" en "overduidelijk" zijn. |
|
![]() |
![]() |