Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 22:17   #801
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wil ik niet. Constitutioneel, o.a. om inmenging te vermijden.
Hmm. Och laat het. Ik kan u citeren. Maar laat maar zijn.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 22:17   #802
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, het gaat om een bul van paus Paulus III:

http://www.papalencyclicals.net/Paul03/p3subli.htm
Paus Paulus....

.... ik had het moeten weten...

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 09:27   #803
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Elk volk? Elke religie bedoel je, neem ik aan. Maar is het daarom gevaarlijk?
When you call yourself an Indian or a Muslim or a Christian or a European, or anything else, you are being violent. Do you see why it is violent? It is because you are separating yourself from the rest of mankind. When you separate yourself by belief, by nationality, by tradition, it breeds violence. So a man who is seeking to understand violence does not belong to any country, to any religion, to any political party or partial system; he is concerned with the total understanding of mankind.

~ J. Krishnamurthi

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 09:32   #804
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
When you call yourself an Indian or a Muslim or a Christian or a European, or anything else, you are being violent. Do you see why it is violent? It is because you are separating yourself from the rest of mankind. When you separate yourself by belief, by nationality, by tradition, it breeds violence. So a man who is seeking to understand violence does not belong to any country, to any religion, to any political party or partial system; he is concerned with the total understanding of mankind.

~ J. Krishnamurthi

GreetzZ
Kortom, de volledige ontkenning van een van de kenmerken van de mens: groepsgevoel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:07   #805
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Kortom, de volledige ontkenning van een van de kenmerken van de mens: groepsgevoel.
Inderdaad.
Geen wij/zij denken...
Het enigste "groepsgevoel" dat overblijft is de mensheid zelf.
U bent trouw aan Uw geloof.

GreetzZ
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:09   #806
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Geen wij/zij denken...
Het enigste "groepsgevoel" dat overblijft is de mensheid zelf.
U bent trouw aan Uw geloof.

GreetzZ
Er is altijd wij-zijdenken, dat is inherent aan de mens. De vage notie "wereldburger" e.d. ontkent dat de mens nu eenmaal geworteld is in een bepaalde cultuur, bij een bepaald volk hoort, zich "van nature" als het ware verenigt en bij gelijken schaart, een familie- en gezinsband kent, enz. Allemaal cirkels van groepsgevoel die niet noodzakelijk uitsluitend werken, maar wel bestaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:26   #807
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Hmm. Och laat het. Ik kan u citeren. Maar laat maar zijn.
Citeer mij maar.
Citaat:

~ J. Krishnamurthi
Zever van een spiritueel gastje van één of andere NRB.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 01:34   #808
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

~ J. Krishnamurthi
Krisnamurthi is een communist?

Waarmee je zegt dat de mens totaal leeg moet zijn en zonder mening?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 02:20   #809
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik stipte het al eerder aan: een soort puberaal gedrag, een vorm van onvolwassenheid net zoals een kind richtingloos soms tegen ouders en opvoeders ingaat. Er zit eigenlijk geen doel achter, het is eerder rebelleren om te rebelleren, met tegelijkertijd een grote portie aandachttrekkerij.
Wat de meesten "ontdopen" noemen is in feite uit treden uit de Rooms Katholieke Kerk. De meeste mensen die lid zijn van de RKK zijn lid geworden via hun ouders (die er ook lid van waren), niet uit bewuste keuze.

Maar heel wat mensen merken dat ze niet (meer) akkoord gaan met de doelstellingen van de club waar ze lid van zijn, of dat de doelstellingen van die club zelfs regelrecht in druisen tegen de eigen belangen of zelfs het eigen welzijn, of dat ze gewoon niet welkom zijn in die club. Uit die club stappen is dan een zeer begrijpbare beslissing.

U bent toch ook geen lid van een holebivereniging? Wel, zo ben ik ook uit de anti-holebi-club gestapt. Niets puberaal, gewoon een heel volwassen beslissing.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 02:27   #810
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu, ik zie nog steeds niet in hoe interne geloofsdogma's voor niet-katholieken "zeer gevaarlijk" kunnen zijn. Tot nu toe heeft u uw stelling niet weten te onderbouwen.
De RKK wil haar geloofsdogma's ook in seculiere wetten vast leggen, die ook gelden voor niet-katholieken.

Zo ijverde de RKK tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht, waarmee ze niet enkel de katholieke holebi's wou treffen, maar ook de niet-katholieke holebi's wou degraderen tot derderangsburgers.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 10 december 2010, 10:44   #811
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Zo ijverde de RKK tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht, waarmee ze niet enkel de katholieke holebi's wou treffen, maar ook de niet-katholieke holebi's wou degraderen tot derderangsburgers.
Het is meer dan alleen een "dogma van de Rooms-Katholieke Kerk", maar een belangrijke norm gedeeld door vele geloven.
Oud 10 december 2010, 10:48   #812
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is meer dan alleen een "dogma van de Rooms-Katholieke Kerk", maar een belangrijke norm gedeeld door vele geloven.
Vandaar dat ik ook geen lid ben van die andere clubs die mij mijn geluk en welzijn niet gunnen.
Oud 10 december 2010, 11:11   #813
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik ook geen lid ben van die andere clubs die mij mijn geluk en welzijn niet gunnen.
Welzijn.
Oud 10 december 2010, 13:34   #814
Tavek
Banneling

Standaard

Ik veronderstel dat het recht van mensen om te trouwen behoort tot de dingen die het welwijn bepalen, niet Albrecht ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:50   #815
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welzijn.
Mijn relatie maakt mij gelukkig en draagt dus mij tot mijn emotioneel welzijn.

Het besef dat de (katholieke) vooroordelen betreffende homoseksualiteit langs geen kanten kloppen en dat er dus niets mis is met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht heeft op mijn 18 jaar ook bijgedragen tot mijn emotioneel welzijn, omdat ik mezelf dan eindelijk kon aanvaarden zoals uw God(in) mij geschapen had
Oud 10 december 2010, 14:14   #816
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Het besef dat de (katholieke) vooroordelen betreffende homoseksualiteit langs geen kanten kloppen en dat er dus niets mis is met verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht heeft op mijn 18 jaar ook bijgedragen tot mijn emotioneel welzijn, omdat ik mezelf dan eindelijk kon aanvaarden zoals uw God(in) mij geschapen had
Godin? Welke godin?

Dus je hebt op je 18de genoeg gehoord van de vrijzinnige propaganda, en hebt dus besloten dat het oké is dat je valt op mensen van hetzelfde geslacht.

Is dit ook de reden waarom u zo tegen koningen bent?
Oud 10 december 2010, 14:25   #817
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Godin? Welke godin?

Dus je hebt op je 18de genoeg gehoord van de vrijzinnige propaganda, en hebt dus besloten dat het oké is dat je valt op mensen van hetzelfde geslacht.

Is dit ook de reden waarom u zo tegen koningen bent?
God(in) = God of Godin...

Aangezien ik niet eens weet of er een opperwezen bestaat, weet ik - als hij/zij zou bestaan - ook zijn/haar geslacht niet. Als "het" al een geslacht heeft natuurlijk Of kent u hem/haar/het wel persoonlijk genoeg om zijn/haar/hets geslacht te weten?

Geen vrijzinnige propaganda, gewoon door rationeel na te denken tot het besef gekomen dat de katholieke vooroordelen op leugens en oude slecht geschreven sprookjes gebaseerd zijn.

Ik heb niets tegen koningen als fictiefiguren uit een sprookje. In het echte leven lijkt vaginale loterij geen goed systeem om te bepalen wie staatshoofd wordt.
Oud 10 december 2010, 14:38   #818
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen vrijzinnige propaganda, gewoon door rationeel na te denken tot het besef gekomen dat de katholieke vooroordelen op leugens en oude slecht geschreven sprookjes gebaseerd zijn.
Vooroordelen?

Citaat:
Ik heb niets tegen koningen als fictiefiguren uit een sprookje. In het echte leven lijkt vaginale loterij geen goed systeem om te bepalen wie staatshoofd wordt.
Nee, je bent verbitterd omdat koningen nog vaagjes verwijzen naar het Ancien Régime.
Oud 10 december 2010, 15:42   #819
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vooroordelen?

Nee, je bent verbitterd omdat koningen nog vaagjes verwijzen naar het Ancien Régime.
Ik moet u toch hopelijk niet uit leggen wat vooroordelen zijn?

Ik vind erfelijke macht onzin, omdat het geen garantie is dat de persoon die door dit toeval aan de macht komt geschikt is voor die job. En het geld zou veel beter kunnen besteed worden.
Presidentsverkiezingen kosten ook geld, maar zelfs die zijn in principe niet nodig als men het Zwitserse systeem toe past. Enfin, dit is helemaal off topic, dus ga ik er niet verder op in (als u hierop wil reageren er is een topic bezig over prins Filip bij "binnenland")
Oud 10 december 2010, 15:52   #820
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet u toch hopelijk niet uit leggen wat vooroordelen zijn?
Ik was bang dat u de uitleg nodig had.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be