![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, alle respect voor de slachtoffers op het pp-terein, maar de aandacht is vergeleken met andere drama's (ramp ?) overdreven. Wat is het verschil tussen een drama en een ramp ? Vergeet niet dat een erkende ramp slechter is voor uiteindelijke slachtoffers, dus niet voor de verantwoordelijken van podia en tenten ed. Ik zal het nog anders uitdrukken. In de prijs van uw ticket zal in de toekomst de prijs verrekend worden voor mogelijk schade aan de eigendom van de organisatoren. Niet de schade aan personen, die als ze niet dood zijn, wel eens levenslang gehandicapt kunnen zijn. Voor deze laatste betaal je niet. Dat de dochter van de pianist uit Hasselt er burgemeester is, en samen met de gouverneur uit dezelfde provincie een weide koopt en zorgt voor betere wegen, zal mij een worst wezen. De aankoop heeft slechts als doel de winsten voor de stad Hasselt op te drijven, een ego-trip van lokale sossen in Hasselt, waar het busvervoer gratis is op de kap van alle Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel... Ik wil nu niets zeggen over jouw intelligentieniveau, maar iemand met een greintje verstand zou wlel eens kunnen denken dat ze de mensen hebben gewaarschuwd voor _onweer_ en niet voor 'de apocalyps'. ... Snappie?
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aandoenlijk, maar je zult je er toch bij moeten neerleggen dat vele mensen jaarlijks sterven voor niets. De meesten eigenlijk. De natuur wikt en de mens beschikt. Je zou misschien beter je eigen advies opvolgen en de conclusies van het onderzoek afwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
|
![]() Citaat:
zondebokken zoeken ligt in de natuur van de mensen. Het is zoals ge zegt dat mensen altijd een reden moeten hebben waarom iets gebeurt. Gelovigen zullen zeggen 'het is de wil van (vul hier de lokale god in)' niet gelovigen zullen de overheid/organisator/verantwoordelijke de schuld geven. Maar als we het hier even nuchter bekijken, dan kunnen we eigenlijk niets anders dan besluiten dat het hier gaat over 'overmacht'. Maar het is inderdaad hallucinant hoe hevig de reacties zijn die om een schuldige schreeuwen. Doet me denken aan de heksenverbrandingen als er weer eens een slechte oogst of onbekende ziekte was.
![]() |
![]() |
#806 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
StephRumm Stephane Rummens Toch géén #overmacht ? " Pukkelpop: 'Onweer was hevig maar niet ongewoon' " > #pp11 > bit.ly/qkb8oJ StephRumm Stephane Rummens @ @LudovicBol #pp11 bit.ly/pxVE3p De organisatie van Pukkelpop nam onnodige risico's - enkel ter info StephRumm Stephane Rummens @ @LudovicBol ja, dat klopt, dat soort tenten kan geen bescherming geven, mag dan zelfs niet gebruikt ... kan dus een fout zijn van #pp11 StephRumm Stephane Rummens @ @harald1989 als het weer voorzienbaar is ... moet het voorzien worden - moet het nodige gebeuren zo niet fout / schuld #pp11 StephRumm Stephane Rummens @ @Cyantre was het weer voorzienbaar ? maar niet voorzien door #pp11 - dat is dan fout ... Stephane Rummens StephRumm Stephane Rummens @ @harald1989 onvoorspelbaar is niet onvoorzienbaar - dus geen overmacht - kunt u elke auto van rechts voorspellen ? u moet ze voorzien StephRumm Stephane Rummens @ @t1mdp ik probeer dit zuiver rationeel - juridisch - te benaderen want dat is uiteindelijk enige wat zal overblijven - ook noodzakelijk StephRumm Stephane Rummens @ @fthevissen en dit vind je ook zo goed als nergens terug : bit.ly/qkb8oJ 'Onweer was hevig maar niet ongewoon' #pp11 geen overmacht StephRumm Stephane Rummens @ @SveMae moet ook niet voorspelbaar zijn ! voor overmacht moet het onvoorzienbaar zijn, niet onvoorspelbaar ... (redelijk onvoorzienbaar)
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 21 augustus 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb even zijn quotes erbij ge-edit. Hij is een beruchte twitteraar die gisteren gans twitterend Vlaanderen op zijn nek haalde (wel eigenlijk al de laatste dagen), en als ik zijn facebookpagina mag geloven is hij een jurist.
![]() |
#809 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- bunkers bouwen of ondergronds gaan - festivals afschaffen. Nu, linkjes tweeten is hetzelfde als hier juridisch beargumenteren, maar eerder gewoon commentaar geven en ik zie dan ook niet waarom die man niet even goed zondebokken zoekt net zoals enkelen op dit forum.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 augustus 2011 om 09:31. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
|
![]() Waar staat dat?
![]() |
#811 |
|
![]() http://www.zoekadvocaat.be/profiel/a...ephane-rummens
De man is dus advocaat en maakt reclame voor zijn handeltje. Misschien hoopt hij op die manier klanten te ronselen op de kap van de doden en gewonden van dat evenement. Let op ik schreef 'misschien', ik kan me vergissen.
![]() |
#812 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Niet te voorspellen is niet gelijk aan niet te voorzien (sic: Stephrumm). Als het klopt wat hij zegt, is het onvoorspelbare karakter van de storm dus geen punt om van overmacht te spreken
Citaat:
@ @2aihttam dan zullen we festivals moeten verbieden ... of gaat u 100 of 1000 doden aanvaarden ? Hij heeft zelfs al een oplossing in gedachten: StephRumm Stephane Rummens @ @timobeck tja, dan moeten tenten worden verboden bij festivals he ... Citaat:
Maar op juridisch vlak heb ik nog niemand gevonden die hem heeft kunnen betrappen op fouten
![]() |
![]() |
#813 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.facebook.com/stephrumm
Opleiding en werk Hoger onderwijs Vrije Universiteit Brussel Rechten
![]() |
#814 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zijn intentieproces moet hij zelf maar afwegen. Ik had enkel zijn citaten gepost omdat hij blijkbaar juridische kennis heeft en ik nog geen mensen heb gevonden die zijn juridische uitspraken kunnen ontkrachten.
![]() |
![]() |
#815 |
|
![]() Een berucht twitteraar is zoiets als een berucht grassprietje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 |
Europees Commissaris
|
![]() Jep maar hij heeft juridische kennis, doet juridische uitspraken die op het eerste zicht steek houden en als ze kloppen, is de overmacht minder vanzelfsprekend als iedereen denkt.
![]() |
#817 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Politiek dus.
![]() |
![]() |
#819 |
|
![]() Gniffel (again)
![]() |
#820 |
Minister-President
|
![]() en wat dan nog als er een plan was, het had niks uitgemaakt; ik zie niet in wat ze hadden kunnen doen vóór de storm en hulpverlening was in mijn ogen snel bezig vlak na de storm; toen ik na een paar minuten uit de marquee kwam werd er al volop hulp verleend, op een semi-georganiseerde manier (maar wat verwacht je na zoiets). Als je dit wil voorkomen moet je elk event dat in de zomer doorgaat, waarbij een grote tent nodig is afschaffen; ik neem Chokri of eender wie van de organisatie niets kwalijk