Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2012, 17:11   #801
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, alsof het voor de andere abramistische religies beter is.

Waar liggen die kinderkoppekes.
Zelfs zonder de religie erbij te betrekken is voor sommigen een vrijage met iemand van de 'verkeerde' huidkleur of afkomst al genoeg om neerhalende zaken over de vrouw te zeggen. Niet over een man, uiteraard.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 januari 2012 om 17:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:14   #802
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zelfs zonder de religie erbij te betrekken is voor sommigen een vrijage met iemand van de 'verkeerde' huidkleur al genoeg om neerhalende zaken over de vrouw te zeggen. Niet over een man, uiteraard.
U bedoeld een gehoofddoekte vrouw die met een neger jokert?
Die komt er niet goed vanachter vrees ik.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 januari 2012 om 17:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:24   #803
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Mannen denken nu eenmaal met hun lul. Klassiek verhaal, uw dochter is het waarschijnlijk ook overkomen dat haar beloofd geweest was dat het menens zou zijn en haar eigenlijk gebruikte. Als oefenmatras dan.

Het komt maar zelden voor dat dochters geen oefenmatras zijn.
Vooral in een religie waar ze zo sexueel onderdrukt zijn dat mannen niet met vrouwen mogen omgaan en vrouwen schuldig zijn aan hun lust.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:27   #804
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoeld een gehoofddoekte vrouw die met een neger jokert?
Die komt er niet goed vanachter vrees ik.
Een Vlaemsche Hildegarde zal 't thuis (en in kennissenkring) ook mogen ervaren, vrees ik.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 17:29   #805
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morph Bekijk bericht
Denken is dus geloven voor u?

Je mag nog altijd inhoudelijk reageren, daar dient het forum voor.
Geloven is niet noodzakelijk gelijk aan denken.

Mare, hoe verklaar je dan de fenomenen van pooiers, loverboys en soortgelijke parvenues?

Onofficiele uitzendkantoren voor dames die uit economische noodzaak hun benen willen spreiden, en maar een klein deeltje van't inkomen vragen?

Ik blijf van mening, en al zeker in België, dat een vrouw andere mogelijkheden heeft dan prostitutie om te overleven.
Oud 9 januari 2012, 17:31   #806
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Vlaemsche Hildegarde zal 't thuis (en in kennissenkring) ook mogen ervaren, vrees ik.
Gaat U er blij mee zijn dat uw vrouw jokert met een neger?

maar dan nog, zelfs al betrapt U die op heterdaad, gaat U van die leuke acties ondernemen zoals overgieten met zuur, of gewoonweg doodslaan, neerschieten , of minder erg, bont en blauw timmeren?
Oud 9 januari 2012, 18:33   #807
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs zonder de religie erbij te betrekken is voor sommigen een vrijage met iemand van de 'verkeerde' huidkleur of afkomst al genoeg om neerhalende zaken over de vrouw te zeggen. Niet over een man, uiteraard.
Jij hebt nog nooit van het fenomeen loverboy gehoord zeker. Dat zijn meestal moslimjongeren.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 19:52   #808
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel twijfelachtig, gezien je lage geloofwaardigheid.
+1
Oud 9 januari 2012, 19:54   #809
Alboreto

Standaard

Citaat:
Een meisje kan het label "matras" al krijgen omdat ze net niet van bil wil gaan met een wraakzuchtig ventje.

Daar is het denkbeeld dat een vrouw buiten het huwelijk sex heeft gehad al voldoende reden om ze af te maken als een stuk vee.
Dat was 'in mijn tijd' ook al het geval hoor, en zo religieus waren we toen ook niet echt meer (hoewel ...)
Oud 9 januari 2012, 20:02   #810
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat U er blij mee zijn dat uw vrouw jokert met een neger?

maar dan nog, zelfs al betrapt U die op heterdaad, gaat U van die leuke acties ondernemen zoals overgieten met zuur, of gewoonweg doodslaan, neerschieten , of minder erg, bont en blauw timmeren?
... het eremoorden?
Oud 9 januari 2012, 20:39   #811
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En nu blijft Artisjok me zelfs in PB’s verwijten dat ik dit geplaatst heb.

Waarom heb ik dat geplaatst?
Niet liegen, hé Marie, 1 PB schreef ik je met als inhoud :
Dag Marie,

Dat onze meningen dikwijls verschillend zijn, is toch geen excuus om leugens te beamen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=692

Ik vind dit een gepast ogenblik om de beaming in te trekken.
Wat denk je?

Met vriendelijke groeten.
Citaat:
Staat er hier toch ergens een veroordeling door Artisjok over de praktijken in Afghanistan, gelieve dan de betreffende post te quoten.
Het ging o.a over "Die afgaanse heeft zelf voor haar marteling en boerka gekozen hoor!"
Waar heb ik ooit beweerd dat die Afghaanse zelf voor haar marteling en boerka gekozen heeft?
Ben jij niet beschaamd om zo'n leugens te bevestigen. Het is ver gekomen.

Graag citaat met link om die leugen aan te tonen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 21:17   #812
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niet liegen, hé Marie, 1 PB schreef ik je met als inhoud :
Dag Marie,

Dat onze meningen dikwijls verschillend zijn, is toch geen excuus om leugens te beamen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=692

Ik vind dit een gepast ogenblik om de beaming in te trekken.
Wat denk je?

Met vriendelijke groeten.

Het ging o.a over "Die afgaanse heeft zelf voor haar marteling en boerka gekozen hoor!"
Waar heb ik ooit beweerd dat die Afghaanse zelf voor haar marteling en boerka gekozen heeft?
Ben jij niet beschaamd om zo'n leugens te bevestigen. Het is ver gekomen.

Graag citaat met link om die leugen aan te tonen.
Je zou je moeten schamen dat je Marie harast en bestookt terwijl je de qoutevervalsingen van Alboreto's zit toe te juichen.Kan het nog hypocrieter?
Oud 9 januari 2012, 21:45   #813
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Ik weet wel een oplossing.
Uiteindelijk gaan ze toch allemaal terug in een kist dus waarom zo lang wachten?
Baka, wat bedoelt ge hier mee?
Oud 9 januari 2012, 22:23   #814
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik had het eerder over onze vlaamse meisjes die op school totaal verkeerd geinformeerd worden over de verhouding man/vrouw of de positie van de vrouw in de islamitische maatschappij. Hen wordt het multiculturele heilsleven aangepraat; En als er dan een Mohammed achter hen aanzit laten ze zich volledig inpakken, hebben geen idee dat zijn nicht Fatima binnen een paar jaar huwelijksrijp zal zijn en menen ze dat Mohammed het goed met hen voorheeft. Niks is minder waar: onze vlaamse Nele zal nooit bij de familie thuis mogen komen (ook al schuift Mohammed netjes aan bij de feestdis van de "schoonfamilie") en als nicht Fatima huwelijksrijp is, of de bruidsschat bijeengespaard, dan kan de Vlaamse oefenmatras netjes opzijgezet om plaats te maken voor de importbruid. In het beste geval probeert Mohammed nog in een allerlaatste poging om de Vlaamse Nele te overtuigen dat zijn huwelijk met Fatima van geen tel is en dat ze steeds als tweede vrouw bij hem kan blijven.
Dit is geen fictie of duimzuigerij: ik ken iemand die zo vier jaar lang in de waan werd gelaten.
(niet alleen de schuld van Mohammed die het eventueel wel meende, maar niet onder de druk van zijn ouders/moeder onderuitkon -- waarschijnlijk was het een nicht van haar familie of zo).
Ik ken er zo ook hoor, maar juist daarom moet je dochters weerbaar maken dan trappen ze niet in die verhaaltjes omdat ze vinden dat ze beter verdienen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:24   #815
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel twijfelachtig, gezien je lage geloofwaardigheid.
Zeg, beperk jezelf eens tot de inhoud inplaats van op de persoon te spelen!
Oud 9 januari 2012, 22:26   #816
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Goed, om onze lieve Artisjok die anders dagen gaat blijven doorzeuren, maar weer eens een pleziertje te doen recapituleer ik :
In haar antwoord op een opmerking van Superstaaf (zie post 258) zegt Arti :
* Inderdaad, dat is geen contradictie, aangezien je ondanks die heel negatieve opvatting, je je niet gaat moeien; maar tolerant zijnde, verdraagt dat iemand een hoofddoek draagt. *
Waarop ik antwoord (post 261)
* Ga uw boodschap van tolerantie even uitdragen aan de islamitische intoleranten die vinden dat vrouwen zonder hoofddoek als loslopend wild mogen beschouwd worden! *
Een repliek van Elbow hierop in post 264
* Dat zal ze nooit doen. In hysterische razernij uitbarsten omwille van neptieten of spaghettibandjes, dat wel. Maar de haatbaarden op hun intolerantie en vrouwendrukking wijzen, ho maar. Die afgaanse heeft zelf voor haar marteling en boerka gekozen hoor! *

En ik antwoord : Uw opmerking is droevig maar waar.
En nu blijft Artisjok me zelfs in PB’s verwijten dat ik dit geplaatst heb.

Waarom heb ik dat geplaatst?

In deze thread heb ik Artisjok haar gal horen spuien in post 221 over naaldhakken, in post 226 over korte rokken en spaghettibandjes, in andere posts over barbie-poppen, borstimplantaten, de slanke lijn en onze waarden in het algemeen, al heeft het topic helemaal niets met Westerse mode of waarden te maken. Ik heb haar nog geen woord zien plaatsen over de problemen van de Afghaanse vrouwen. En dat die Afghaanse vrouwen problemen hebben is een feit dat vaststaat als een paal boven water. Overigens dragen Afghaanse vrouwen verplicht minimum een hoofdsluier dus was dit wel ter zake doend in de context van deze thread.

Staat er hier toch ergens een veroordeling door Artisjok over de praktijken in Afghanistan, gelieve dan de betreffende post te quoten.
Marie, reageer er dan toch niet op! Zolang jullie die mensen "voeden blijven ze bezig he?"
Oud 9 januari 2012, 22:28   #817
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer met u een conversatie aan te gaan. Je gaf aan openminded te zijn maar ik bots op oerconservatieve tegenwind.
Omdat ik niet inga op je geprovoceer? Dat mag jij nu gerust oerconservatieve tegenwind noemen he! Van mij moogt gij dat nu eens!
Oud 9 januari 2012, 22:32   #818
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mannen denken nu eenmaal met hun lul. Klassiek verhaal, uw dochter is het waarschijnlijk ook overkomen dat haar beloofd geweest was dat het menens zou zijn en haar eigenlijk gebruikte. Als oefenmatras dan.

Het komt maar zelden voor dat dochters geen oefenmatras zijn.
Ja hallooo?? Ik weet niet met welke tresebezen gij optrekt dat ge denkt dat ieder meisje en oefenmatras is, het is precies die mentaliteit waar Cynnie meisjes nog beter voor wil waarschuwen, dit lijkt typisch mannelijk, Islamitisch gedachtengoed!
Niet iedere man, schat, denkt met zijn lul, sommigen doen dit!
Oud 9 januari 2012, 22:37   #819
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat noemen ze een hoer, een vrouw van onderhandelbare zede.
Er zijn meer vrouwen die gedwongen tot prostitutie door andere mensen dan door economsiche noodzaak.

Dus dat economisch verplicht zijn, het is een minderheid hoor.
Trouwens, al eens over gedacht, dat een vluggertje een straathoekwerkster meer opleverd voor de dame dan een halve shift werken in de een of andere ongeschoolde functie.
(hoeveel houd iemand over aan 4 uur rekkenvullen bij een el cheapo grootwarenhuis, of hamburgers omdraaien bij een fastfood keten?)
Sorry maar niemand wordt hier om economische redenen verplicht tot prostitutie, dat zie je vooral juist in Islamitische landen, hier heb je wel vrouwen die verslaafd zijn, door hun pooier of organisatie al of niet gedwongen worden, en maar al te vaak zijn die migranten die andere migranten uitbuiten.
Afrikkaanse " mamma's" of handel in Oost Europse vrouwen, en ja de loverboys natuurlijk..sommige vrouwen kunnen wel anders maar willen niet, weinig zelfrespect en "makkelijk "geld...
Oud 10 januari 2012, 00:59   #820
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat ik niet inga op je geprovoceer? Dat mag jij nu gerust oerconservatieve tegenwind noemen he! Van mij moogt gij dat nu eens!
Op welke conservatieve partij stem je?
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be