![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zelfs zeggen: we moeten daar zelfs nooit over nadenken. De dag dat het kapitalisme overbodig is geworden want Roby de Robot is er, vragen we aan Roby de Robot van ons een nieuwe maatschappij met nieuwe economische beginselen te definieren. Meer nog, Roby de Robot zal dat zelfs vanzelf doen. We moeten er dus niet over nadenken, we moeten zelfs niet eens de vraag stellen. 't Komt vanzelf. Citaat:
![]() |
![]() |
#802 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En als het bij jou donker is, is dat omdat het bij mij licht is?
![]() |
#803 |
|
![]() Dus we laten die Robbies allemaal tegen elkaar vechten dan?
![]() |
#804 | |
|
![]() Citaat:
Jij bent hier degene die "doet alsof". Jij doet alsof jou tegenstander beweert dat er geen problemen zijn, dat alles rozegeur en maneschijn is. Dat is echter niet wat hij beweert. Stellen dat het glas niet leeg is, is niet hetzelfde als stellen dat het glas vol is. Als je niet kan begrijpen dat er tussen "alles is shit" en "nirvana" een heel breed scala aan mogelijkheden ligt dan ben jij het die de werkelijkheid negeert, en "doet alsof".
![]() |
![]() |
#805 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Behalve religie is er echt niks destructiever voor ons ras dan onverschilligheid hoor. 't Is nog toepasselijk voor de voorstanders van vrije markt: "Velen denken dat ze vrij zijn. Het is de vrijheid van de onverschilligheid." Georges van Acker
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 15 juni 2012 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga ervan uit dat mensen in staat zijn tot het aanbrengen van nuance in hun denken, alsook in hun waarnemingen. Wat u stelt is gewoon zeveren.
![]() |
![]() |
#807 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U leeft in luxe dankzij zij die niet in luxe leven. U leeft echt niet in luxe vanwege eigen verwezenlijkingen dat is een rad dat voor uw ogen draait.
![]() |
![]() |
#808 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laten we nu eens naar oplossingen zoeken zodat iedereen in luxe kan leven. Geen overdaad, gewoon comfortabel leven. Ik heb trouwens een bloedhekel aan spaarlampen. 't Zijn ondingen. Ze starten tergend langzaam op en ze gaan veel minder lang mee dan onze goede oude gloeilampen. Alsmaar nieuwe spaarlampen moeten fabriceren is ook niet goed voor het milieu hé. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar 1 bescherming tegen het U laten stropen door "voorstanders van samenwerking", en dat is dat de samenwerking VRIJWILLIG is. De grootste truuk van de foor om U uit te persen is om U komen te vertellen dat je MOET samenwerken, "uit solidariteit" en de grootste profiteurs zijn de mensen die voorstellen om het gedwongen samenwerken te organiseren. Citaat:
Het verplicht de andere om U DAADWERKELIJK iets in ruil te bieden voor hetgene hij van jou wil bekomen, en om hem het recht te ontzeggen U in slavernij te dwingen.
![]() |
![]() |
#810 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#811 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe komt het denk je dat er zoveel corruptie is op bestuursniveaus? Waarom openbare werken zoals diene tunnel/brug over de Schelde er maar niet komt dat gaat nog enkel over wie kan waar het meest fondsen meescharrelen, dat gaat allang niet meer over welke ingreep is het best voor de bevolking, net zoals uplace, net zoals kernwapens in kleine brogel, geweren voor Libië. Er leven nog teveel groupies die zichzelf relevant vinden en vanuit die relevantie het maar normaal vinden dat zij meer hebben dan iemand anders want, zoals je ook in deze thread kunt lezen, die anderen verdienen dat niet. Zolang wij onszelf overtuigen dat de één (ik doorgaans) meer waard is dan jij of zij zullen wij er niet komen. (wat is er verkeerd aan spaarlampen? btw de mijne springen toch redelijk rap aan, 't is geen spot maar dat is dan ook de bedoeling dacht ik? ![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 15 juni 2012 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
|
![]() Ik ga daar ook van uit. Tot ik het tegendeel bewezen zie. Jij bewijst dat je niet in staat bent tot nuance in je denken en je waarnemingen. Of dat je heel erg hard je best doet om die indruk te wekken.
![]() |
#813 | ||
|
![]() Citaat:
Als ik er bijvoorbeeld voor zorg dat er meer elektriciteit beschikbaar is, zodat iedereen nu twee spaarlampen kan ophangen ipv. een. Ten koste van wie is dat extra comfort ontstaan? Wie heeft er hierdoor minder licht? Als ik (of iemand anders) voor nog meer elektriciteit zorg zodat voortaan iedereen ook een bubbelbad en een elektrische bbq kan draaiende houden. Wie is hier dan armer geworden? Hou eens op met te doen alsof de economie een "zero sum game" is. Citaat:
Hoe rijm je je stelling met je waarnemingen?
![]() |
![]() |
#814 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit is dat dat een evolutie gaat zijn. Aangenomen dat het aantal werkuren per week constant blijft zal de technologie die uiteindelijk tot Robby the robot zal leiden er voor zorgen dat steeds meer en meer mensen werkloos worden. Gaande van 10 tot 20 tot 30 tot 40, etc. procent. Wat ga je met al die werklozen doen? Hen als luiaards bestempelen en hun uitkering afnemen? En dat is exact de discussie van vandaag gezien we aan het begin van die evolutie staan.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 juni 2012 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat kan enkel de mens beslissen. En nogmaals zo'n gevecht betekend meteen het einde van de mensheid. Zie thermonucleaire wapens.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik "om de maand mijn inboedel kwijt ben", dan ben ik na 2 keer ook arm, maar niet erg, dan ga ik iemand anders zijn inboedel wel afpakken zekers ? Zoals iedereen ?
![]() |
![]() |
#819 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu wil jij per se die bende incompetente grabbelaars het spel nog wat meer in handen laten houden ?
![]() |
![]() |
#820 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(dat is eigenlijk wat je zou moeten doen)
![]() |