Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2012, 21:33   #801
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En tegen het huidige tempo, hoe lang gaat het nog duren?

Ik vraag het maar omdat -buiten pseudo-belangrijk doen in de "Vlaamse regering" het niet echt opschiet.
Dat kan ik aan u net zo goed vragen. hoeveel hebben jullie al bereikt ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 21:40   #802
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
"De Vlaamse zaak" draait niet enkel rond onafhankelijkheid voor Vlaanderen. Ik kan mij persoonlijk best vinden in een ver doorgedreven vorm van federale staat, met zo ruim mogelijke overdracht van bevoegdheden en financiële middelen. De stap voor stap strategie die Dewever nastreeft kan ik best pruimen.

WE kunnen nog lang discuteren over het verschil tussen "een partij van zuiveren van geest" of "een massa-volkspartij". De eersten gaan het nooit halen omdat hun ideeën te abstract zijn en voor de massa als extreem overkomen. En die massa heb je nodig om een meerderheid te krijgen. Ik kies voor een volkspartij, die zich ook pragmatisch kan opstellen.

Ik hoop op het volgende:
-bij de gemeenteverkiezingen een flinke doorbraak voor N-VA, zo rond de 15 % samen, enkele uitschieters rond de 40 %, het burgemeesterschap in een tiental gemeenten, en mee in het bestuur in een vijftigtal gemeenten.
-Dit moet een voldoende verankering geven om in 2014 echt door te breken, naar rond de 35 %.
-Nadien hergroepering van politieke partijen rond N-VA, als centrum-rechts zie ik daarbij nog delen van VLD, CD&V. Dergelijke partij kan inbreken in de belgische poppenkast, en reële bevoegdheden afdwingen.
Dat lijkt realistisch. Het inbreken in de Belgische poppenkast zal voldoende diep moeten gaan (Senelle-scenario...) om enig effect te hebben. Al de rest is larie vanwege de verschillende politieke en culturele opvattingen bij de franstalige partijen. Dit is reeds een halve eeuw duidelijk bewezen.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 21:47   #803
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat kan ik aan u net zo goed vragen. hoeveel hebben jullie al bereikt ?
Ik ben N-VA lid, en ik zie dat de N-VA nog niets bereikt heeft. Het braafjes aan de Belgische leiband lopen van de N-VA schijnt niets op te leveren.

En we zullen ook niets bereiken zolang de strijd van de N-VA tegen het VB is in plaats van tegen Belgie.
Oud 27 mei 2012, 21:56   #804
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben N-VA lid, en ik zie dat de N-VA nog niets bereikt heeft. Het braafjes aan de Belgische leiband lopen van de N-VA schijnt niets op te leveren.
En we zullen ook niets bereiken zolang de strijd van de N-VA tegen het VB is in plaats van tegen Belgie.
Op dit forum lijkt het laatste soms voorop te staan, in de werkelijkheid kan dit helemaal anders liggen. Het zal er op aankomen dit nauwgezet te volgen. Men vergisse zich best niet van vriend of vijand. Zuivere partijpolitiek is in dit opzicht nefast.

Laatst gewijzigd door fcal : 27 mei 2012 om 21:56.
Oud 27 mei 2012, 22:00   #805
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar terzelfder tijd ook zijn zwakheid.

Want leg me maar eens uit hoe het komt dat de 'Opwekking van Lazarus uit de dood', niet vermeld wordt in de synoptische evangelies. Zulke opwekking, indien ze werkelijk heeft plaatsgevonden, moet ingeslagen zijn als de bliksem en donderslag en al alom bekend zijn geweest en dus ook en zeker bij de synoptische evangelisten.

Nochtans vinden we bij Mattheus, Marcus en Lucas niets terug van die opwekking. We vinden dit 'mirakel' alleen terug bij een zeer laat geschreven evangelie, namelijk dat van Johannes. Wat het vermoeden doet rijzen dat deze opwekking nooit heeft plaats gehad, want anders zouden de andere evangelisten dit zeker vermeld hebben. Oa. en zeker bij Marcus, die alles zeer nauwgezet opschreef, zo gaat het verhaal. Maar ook Mattheus zou zulke uitzonderlijke gebeurtenis moeten vermeld hebben.
Wat valt er eigenlijk uit te leggen? Ik zie immers het probleem niet. Ook de evangeliën geven geen volledig relaas tot in de details van Jezus' doen en laten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 22:02   #806
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil zit hem in het pad dat men bewandelt om zijn einddoel te bereiken. We zijn dus totaal niet in strijd met ons eerste artikel. Hoe meer bevoegdheden naar de deelstaten worden gestransfereerd hoe dichter we bij ons doel zijn en hoe minder we last hebben van grendels en dies meer. Maar blijkbaar hebben jullie een beetje moeite om dit te begrijpen.
Neen, we hebben helemaal geen moeite die theoretische stelling te begrijpen. In de praktijk echter blijkt dat België niet aan het verdampen is, maar dat het Belgisch niveau, ondanks de uitkleding naar bevoegdheden, toch stevig, zichtbaar en aanwezig blijft. Of zoals Eyskens indertijd opmerkte: de federalisering is er gekomen om België te bestendigen. Was België immers unitair gebleven, dan was het nu al lang gebarsten.
Oud 27 mei 2012, 22:02   #807
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil zit hem in het pad dat men bewandelt om zijn einddoel te bereiken. We zijn dus totaal niet in strijd met ons eerste artikel. Hoe meer bevoegdheden naar de deelstaten worden gestransfereerd hoe dichter we bij ons doel zijn en hoe minder we last hebben van grendels en dies meer. Maar blijkbaar hebben jullie een beetje moeite om dit te begrijpen.
Neen, we hebben helemaal geen moeite die theoretische stelling te begrijpen. In de praktijk echter blijkt dat België niet aan het verdampen is, maar dat het Belgisch niveau, ondanks de uitkleding naar bevoegdheden, toch stevig, zichtbaar en aanwezig blijft. Of zoals Eyskens indertijd opmerkte: de federalisering is er gekomen om België te bestendigen. Was België immers unitair gebleven, dan was het nu al lang gebarsten.
Oud 28 mei 2012, 06:30   #808
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Er is geen strijd van N-VA tegen het VB. Er is enkel een strijd van het VB tegen zichzelf. Het VB bereikt niets. In tegendeel, het VB heeft ervoor gezorgd dat er migranten stemrecht is en dergelijke.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 06:37   #809
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
het zou wel eens kunnen zijn dat ons minimum hoger ligt dat het maximum van de N-VA.
Ik ben er nu reeds vrij zeker van.
Fantastisch.

Voor u is het nu wachten tot iemand het VB uitnodigt om in de laatste federale regering te gaan zitten. (Ik begreep van VB-ers hier dat dat dé strategie van het VB is om het Belgisch apparaat op de knieën te krijgen).
Oud 28 mei 2012, 06:42   #810
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tegen het huidige tempo, hoe lang gaat het nog duren?
Wachten tot ze uitgenodigd worden om in de laatste federale regering te gaan zitten is de enige strategie van het VB. Dat zal sneller gaan of wat?
Oud 28 mei 2012, 08:21   #811
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel, het VB heeft ervoor gezorgd dat er migranten stemrecht is en dergelijke.
Welk wetsvoorstel hebben ze daarvoor ingediend, en tijdens welke legislatuur hebben ze dat gestemd?
Dat had ik graag eens geweten...
Oud 28 mei 2012, 09:17   #812
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welk wetsvoorstel hebben ze daarvoor ingediend, en tijdens welke legislatuur hebben ze dat gestemd?
Dat was totaal niet nodig. Hun loutere aanwezigheid volstond.
Oud 28 mei 2012, 09:49   #813
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat was totaal niet nodig. Hun loutere aanwezigheid volstond.
Ga jij echt mee in dat soort 'redeneringen'?
Oud 28 mei 2012, 09:53   #814
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ga jij echt mee in dat soort 'redeneringen'?
Pour le besoin de la cause: jep.

Ik haat die eeuwig-gefrustreerde hoekzitters steeds meer. Met hun ultieme strategie om te wachten tot ze uitgenodigd worden om in "de laatste federale regering" te gaan zitten...

Zijn de grootste hindernis op weg naar volwassenwording en mentale autonomie van de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 mei 2012 om 09:55.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 12:50   #815
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen strijd van N-VA tegen het VB. Er is enkel een strijd van het VB tegen zichzelf. Het VB bereikt niets. In tegendeel, het VB heeft ervoor gezorgd dat er migranten stemrecht is en dergelijke.
Is het daarom dat de gal uit de mond loopt van BDW als hij iets zegt tegen de mensen van het VB?
Oud 28 mei 2012, 13:34   #816
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wachten tot ze uitgenodigd worden om in de laatste federale regering te gaan zitten is de enige strategie van het VB. Dat zal sneller gaan of wat?
Sneller gaan dan wat? Sneller dan tegen absurd hoge prijs Belgische regeringen proberen vormen met de vrienden van het anti-Vlaamse Belgicistische profitariaat?
Oud 28 mei 2012, 13:36   #817
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pour le besoin de la cause: jep.

Ik haat die eeuwig-gefrustreerde hoekzitters steeds meer. Met hun ultieme strategie om te wachten tot ze uitgenodigd worden om in "de laatste federale regering" te gaan zitten...

Zijn de grootste hindernis op weg naar volwassenwording en mentale autonomie van de Vlamingen.
Je gelooft werkelijk het Belgische chanson "de Vlaming is er niet gereed voor dus Belgie moet zeker blijven bestaan?"
Oud 28 mei 2012, 14:18   #818
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantastisch.

Voor u is het nu wachten tot iemand het VB uitnodigt om in de laatste federale regering te gaan zitten. (Ik begreep van VB-ers hier dat dat dé strategie van het VB is om het Belgisch apparaat op de knieën te krijgen).
Dat begrijpt u dan compléét verkeerd. Lees het boek van Gerolf Annemans eens als u er ergens nog een kan vinden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 14:39   #819
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel, het VB heeft ervoor gezorgd dat er migranten stemrecht is en dergelijke.
Te gek voor woorden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 22:50   #820
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Fantastisch.
Zoals u wel weet, ben ik niet zo erg geïnteresseerd in wie en welke partij het bij het rechte eind denkt te hebben. De welles nietes spelletjes tussen VB en N-VA kunnen me gestolen worden.
Noch het VB noch de N-VA wat hun score federaal ook moge zijn, bijvoorbeeld samen 60 �* 80 % van het Vlaamse kiesareaal worden in de toekomst uitgenodigd om in de federale regering te gaan zitten. De franstaligen verzetten zich hiertegen en hebben dit reeds laten blijken. Deze franstaligen zullen altijd voldoende Vlaamse collaborateurs kunnen vinden om een hun goedgezinde federale regering op de been te helpen. Federaal is er niets te bekomen of af te dwingen. Enkel via het Vlaams Parlement en een goed doordacht scenario (bvb Senelle) is een doorbraak mogelijk, die tot een democratisch beleid in België en Vlaanderen kan leiden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be