Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2013, 21:50   #801
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Tenzij er daadwerkelijk niks aan de hand is.

Dus als je een leerkracht graag uit de school wil, dan volstaat het om deze van pedofilie te beschuldigen.

Dat is volgens u het beste. Heb ik dat goed begrepen?

Paulus.
Zelfs als er niks aan de hand was, kleuters zijn niet onmiddelijk het publiek dat rationeel en onbevooroordeeld kan omgaan met het feit dat iemand ten onrechte werd beschuldigd. Er blijft altijd iets hangen...
Wie weet wat die kleuters thuis te horen kregen. Ook bij de collega's: elke aanraking, elke handeling bij kinderen zal voor ongemakkelijke situaties zorgen...

Een overplaatsing lijkt me de beste oplossing.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 21:51   #802
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zelfs als er niks aan de hand was, kleuters zijn niet onmiddelijk het publiek dat rationeel en onbevooroordeeld kan omgaan met het feit dat iemand ten onrechte werd beschuldigd. Er blijft altijd iets hangen...
Wie weet wat die kleuters thuis te horen kregen. Ook bij de collega's: elke aanraking, elke handeling bij kinderen zal voor ongemakkelijke situaties zorgen...

Siberië?
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 21:52   #803
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ook hier weer blijkt dat volgens de racisten op dit forum moslims of andere minderheden geen rechten hebben: ...
Heel eenvoudig: in deze maakt het gewoon niets uit of die ouders nu moslim zijn of tot een bepaalde minderheid behoren. Dit gaat gewoon over kinderen, ouders, leraren.

Alleen valt het weer eens op hoe moslims zich schijnbaar onmiddellijk weer "het" slachtoffer voelen en iedereen zogezegd weer tegen hen is. Juist dat zijn de autochtonen zo stilaan beu aan het worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 21:54   #804
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheefpoeper Bekijk bericht
Siberië?
Als de stad Antwerpen daar scholen zou financieren, waarom niet?
Oud 22 juni 2013, 21:56   #805
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, er zal nooit meer een serene sfeer rond die juffrouw komen. Ook al wordt men vrij van alle blaam verklaard, er blijft toch altijd iets hangen bij bepaalde mensen. Dergelijke zaken blijven mensen achtervolgen. Tot het einde van hun loopbaan.
dat niet alleen.

Moest ik die juf zijn, volledig vrijgepleit en in september terug aan de slag kunnen in diezelfde school, ik zou het nooit doen.
Dagelijks in die straat lopen en de rest van de krijsende meute tegenkomen? Op oudercontactavond vriendelijk en beleefd tegen de allah hakmaar krijsende mama's zeggen dat hun kindjes op een andere manier moeten worden behandeld? begin er maar aan...

Een FIKSE schadevergoeding en een andere school! iets anders kan niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 21:56   #806
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunnen we het dan eens zijn dat de juf, net zoals iedereen, ongeacht afkomst, het recht heeft op een vermoeden van onschuld? Kunnen we het ook eens zijn dat elk slachtoffer het recht heeft om zijn verhaal te mogen doen en hierbij serieus genomen te worden?
Correctie: veronderstelde, mogelijke slachtoffers. Er is nog steeds geen misdaad vastgesteld. Bijgevolg kan men ook niet spreken over 'slachtoffers'.
Oud 22 juni 2013, 21:57   #807
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Honderd jaar geleden was dat inderdaad een oplossing. Met onze sociale media, door het internet... is dat vandaag weg die voor die persoon bevrijdend is. Heel die zaak zal haar altijd blijven achtervolgen. Waar ook.
Oud 22 juni 2013, 21:59   #808
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat niet alleen.

Moest ik die juf zijn, volledig vrijgepleit en in september terug aan de slag kunnen in diezelfde school, ik zou het nooit doen.
Dagelijks in die straat lopen en de rest van de krijsende meute tegenkomen? Op oudercontactavond vriendelijk en beleefd tegen de allah hakmaar krijsende mama's zeggen dat hun kindjes op een andere manier moeten worden behandeld? begin er maar aan...

Een FIKSE schadevergoeding en een andere school! iets anders kan niet.
Paulus en Scheefpoeper zien het probleem niet...
Oud 22 juni 2013, 21:59   #809
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: veronderstelde, mogelijke slachtoffers. Er is nog steeds geen misdaad vastgesteld. Bijgevolg kan men ook niet spreken over 'slachtoffers'.
Neen, hier spreek ik in het algemeen, niet over het concrete geval. Maar ik ben het natuurlijk eens met jou dat, om alle slachtoffers het recht te gunnen hun verhaal te kunnen doen, we dit recht ook moeten geven aan de vals-beschuldigers, daar we op voorhand niet weten wie de slachtoffers en wie de vals-beschuldigers zijn, tenminste, als het dit was wat je probeerde te zeggen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 22:00   #810
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Honderd jaar geleden was dat inderdaad een oplossing. Met onze sociale media, door het internet... is dat vandaag weg die voor die persoon bevrijdend is. Heel die zaak zal haar altijd blijven achtervolgen. Waar ook.
Dat is inderdaad een risico.
Oud 22 juni 2013, 22:06   #811
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig: in deze maakt het gewoon niets uit of die ouders nu moslim zijn of tot een bepaalde minderheid behoren. Dit gaat gewoon over kinderen, ouders, leraren.

Alleen valt het weer eens op hoe moslims zich schijnbaar onmiddellijk weer "het" slachtoffer voelen en iedereen zogezegd weer tegen hen is. Juist dat zijn de autochtonen zo stilaan beu aan het worden.
En daar gaan we weer. Het enige dat je interesseert, is er weer een verhaaltje van moslims en autochtonen van te maken, (uiteraard niet gehinderd door het feit dat heel wat moslims autochtonen en heel wat allochtonen niet-moslims zijn).

Door het op die manier te spelen, is een nuchtere behandeling van deze zaak totaal onmogelijk, gezien schuld en onschuld op louter etnische en religieuze criteria wordt beslecht. Nu, je kan ook niet anders als iemand die een partij steunt met als voornaamste slogan "eigen volk eerst". "Eigen volk eerst" betekent precies dat het etnische criterium wél een rol speelt en wel de eerste.

Daar zie je onmiddellijk tot wat voor een mensonterende resultaten dit "eigen volk eerst" principe leidt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 22 juni 2013, 22:08   #812
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat een racisme alweer in deze draad.

En de overheid laat dat zomaar toe?

Ik dacht dat racisme verboden was.

Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 22:09   #813
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daar gaan we weer. Het enige dat je interesseert, is er weer een verhaaltje van moslims en autochtonen van te maken, (uiteraard niet gehinderd door het feit dat heel wat moslims autochtonen en heel wat allochtonen niet-moslims zijn).
Bij mijn weten reageer ik op een bericht van u, waar u het tot een dergelijk verhaaltje probeert te maken.

Vaststelbaar is nu eenmaal dat er met heel veel allochtonen geen enkel probleem is. Ooit gehoord over overlast met Chinezen? Neen. Ooit iets gehoord over Griekse of Armeense migranten? Neen. Polen? Neen. Enzovoort.

Gaat het over islamitische allochtonen, dan wordt het plotseling een ander verhaal. Hangjongeren. Criminaliteit. Agressief gedrag. De lijst kan lang worden als we eraan beginnen.
Oud 22 juni 2013, 22:10   #814
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door het op die manier te spelen, is een nuchtere behandeling van deze zaak totaal onmogelijk, gezien schuld en onschuld op louter etnische en religieuze criteria wordt beslecht. Nu, je kan ook niet anders als iemand die een partij steunt met als voornaamste slogan "eigen volk eerst". "Eigen volk eerst" betekent precies dat het etnische criterium wél een rol speelt en wel de eerste.

Daar zie je onmiddellijk tot wat voor een mensonterende resultaten dit "eigen volk eerst" principe leidt.
Schijnbaar hebt u mijn eerder bericht dus niet gelezen of bewust genegeerd:

Citaat:
Oud 22 juni 2013, 22:11   #815
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Wat een racisme alweer in deze draad.

En de overheid laat dat zomaar toe?

Ik dacht dat racisme verboden was.

Waar bespeurt u ergens "racisme"? Weet u eigenlijk wel wat de betekenis is van het woord "racisme"?
Oud 22 juni 2013, 22:19   #816
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten reageer ik op een bericht van u, waar u het tot een dergelijk verhaaltje probeert te maken.
Juist niet. Ik klaag juist aan dat de "eigen volk eerst" adepten het ervan proberen maken.

Citaat:
Vaststelbaar is nu eenmaal dat er met heel veel allochtonen geen enkel probleem is. Ooit gehoord over overlast met Chinezen? Neen. Ooit iets gehoord over Griekse of Armeense migranten? Neen. Polen? Neen. Enzovoort.

Gaat het over islamitische allochtonen, dan wordt het plotseling een ander verhaal. Hangjongeren. Criminaliteit. Agressief gedrag. De lijst kan lang worden als we eraan beginnen.
En daar gaan we weer. Etniciteit en religie wordt er weer bij gesleurd. Ben je dan echt zo'n slecht mens dat je zelfs bij onschuldige kinderen etniciteit en religie moet laten meespelen? Heb je dan echt geen enkele menselijke emotie? Ik kan daar echt niet bij, hoor...

Erg pikant wordt het natuurlijk als je over Polen begint. We herinneren ons nog allemaal hoe na de moord op Joe van Holsbeeck Paul Beliën, de link tussen het VB en de Amerikaanse neocons, moslimjongeren in ons land vergeleek met roofdieren - een typisch fascistische techniek om mensen te ontmenselijken en tot dier te maken om dan later geweld op hen te kunnen legitimeren. En dan bleek dat de moordenaars ... jonge Polen waren.

Polen zijn erg vriendelijke mensen en ik heb alleen maar goede ervaringen met hen. Het feit dat toevallig twee moordenaars Polen zijn, illustreert dat je overal goede mensen hebt die als mens van de mensen houden en ook overal slechte mensen hebt die niet van de mensheid houden maar geloven in eigen volk eerst.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juni 2013 om 22:23.
Oud 22 juni 2013, 22:26   #817
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunnen we het dan eens zijn dat de juf, net zoals iedereen, ongeacht afkomst, het recht heeft op een vermoeden van onschuld? Kunnen we het ook eens zijn dat elk slachtoffer het recht heeft om zijn verhaal te mogen doen en hierbij serieus genomen te worden?
Ja, maar het wordt wel moeilijk als de vermeende slachtoffers haar al willen lynchen voordat haar schuld bewezen is, de aantijgingen waren zo zwak dat de school en de politie gewoon niets kon en kan doen. Het gaat over normaal peuter gedrag en zaken die ze gewoon niet gedaan kon hebben, het is gewoon belachelijk.

Nu blijkt dat de aanstookster op de vlucht is voor de bijzondere kinderzorg van Nederland met een crimineel en mentaal gestoorde achtergrond, het wordt echt onmogelijk om dat allemaal nog serieus te nemen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 22:27   #818
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.i. vormt men de voorwaardelijke wijs met "zouden": "als blijkt" is indicatief, "als zou blijken" zou voorwaardelijke wijs zijn. Maar laat ons er geen welles-nietes-discussie van maken. Ik noteer dat jij het in alle geval voorwaardelijk hebt bedoeld, en dat is het voornaamste. Ik vind dit een erg geruststellende conclusie.

We zouden dit een soort "vermoeden van waarachtigheid" kunnen noemen. Ook de slachtoffers hebben recht op een vermoeden van onschuld. Als zij dus een getuigenverklaring afleggen, mogen we hen dus niet als leugenaars veroordelen tot het tegendeel is bewezen.

Hier loopt het vaak mis. Ik heb in mijn kennissenkring gehoord van gevallen van zowel "autochtone" als "allochtone" jonge vrouwen die met hun verklaringen van verkrachtingen bij politie en gerecht absoluut niet au sérieux werden genomen.
Volledig mee eens....

... alleen is het nu zo dat de juf de pineut is zonder enig bewijs van schuld.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 22:27   #819
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook hier weer blijkt dat volgens de racisten op dit forum moslims of andere minderheden geen rechten hebben: als ze protesteren en een onderzoek eisen wanneer hun kinderen spreken over seksueel misbruik door een kleuterjuf, dan heet het dat ze "onze werkwijze van werking van het gerecht verwerpen". Daarmee is ook aangetoond dat racisten geen Nederlands kunnen, maar dat is een andere zaak.

Het lijkt mij nochtans de evidentie zelve dat zulke zware aantijgingen onderzocht worden en dat tijdens het onderzoek de juf geschorst wordt. Als zulke zware beschuldigingen komen van de leerlingen, dan is elke pedagogische relatie onmogelijk tot de ware toedracht door een onafhankelijk onderzoek is vastgesteld.

De directie is dus zwaar in de fout gegaan door hun poging dit in de doofpot te steken. Ook de journalistiek is aanvankelijk zwaar in de fout gegaan door heel neerbuigend te berichten over de ouders en hen absoluut niet au sérieux te nemen.
U lijkt wel een krokodil die een prooi vast heeft: en maar draaien en maar draaien en maar draaien....
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 22:28   #820
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zal wel overlopen naar de nazi's, zoals ook de liberaal Pareto - je weet wel, die van het ethisch weerzinwekkende Pareto-optimum - fascist werd.
Ik denk niet dat de goedpraters van kindermisbruik in deze draad veel benul hebben wie Vilfredo Pareto is.

Citaat:
Neen, er zal nooit meer een serene sfeer rond die juffrouw komen. Ook al wordt men vrij van alle blaam verklaard, er blijft toch altijd iets hangen bij bepaalde mensen. Dergelijke zaken blijven mensen achtervolgen. Tot het einde van hun loopbaan.
Zoals bij Karel-voorkennis-De Gught, bedoel je.
Vervelend voor die man zeg.

Citaat:
Juist dat zijn de autochtonen zo stilaan beu aan het worden.
Welnee. Er is steeds datzelfde groepje autochtonen die het hardst loopt te huilen als het over migranten gaat.
Zo wat?

Je lacht je dood hier.

Ook dit jaar zullen er weer onverminderd migranten Vlaanderen instromen. Dat wat fossielen daarover janken, doet daar niets aan af.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 juni 2013 om 22:28.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be