Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 04:43   #801
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wat ik dus ook altijd zeg tegen mensen die beweren dat grote bedrijven geen belastingen betalen... iedere euro nettoloon die uitbetaald wordt, gaat gepaard met 2 euro personenbelasting en en werkgeversbelasting. Van die uitbetaalde euro verdwijnt ook nog eens een vijfde als btw. Wie beweert dat grote bedrijven geen belastingen betalen is intellectueel oneerlijk.
Wat er dan ook niet bijverteld word is dat 1 euro van die 2 euro personenbelasting door de werknemer zelf betaald word en het vijfde BTW volledig door de werknemer consument.
Als je intellectueel eerlijk wil zijn, mag je er dat ook bij vertellen.
Je mag er ook bij vertellen dat er voor de werkgever allerhande kortingen gegeven worden, meestal op de sociale lasten, bij het aannemen van langdurige en oudere werknemers en jongere schoolverlaters.
Verder mag je er ook bijvertellen dat er bij aanbestedingen en offertes deftig gemanipuleerd word met prijzen en toewijzingen.
Zowel op federaal, regionaal als op gemeentelijk vlak.
Als je ziet dat aanbestede openbare werken op het einde zelfs tot 5 maal de offerte prijs overschrijden, zou dat bij iedereen een lamp moeten doen branden.
Dit kan enkel door niet bekwamen aan beide zijden of door corrupte vriendjespolitiek.
Hoe die vriendjespolitiek in elkaar zit kan je eenvoudig zien aan de zuil waar de werkgeversorganisatie toe behoort.
Dus voor diegenen die altijd kappen op de verzuilde vakbonden, waaronder ik, moeten eens even hard nadenken over de verzuilde werkgeversorganisaties.
Misschien dat er dan bij meer mensen een lamp gaat branden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 05:03   #802
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik dus ook altijd zeg tegen mensen die beweren dat grote bedrijven geen belastingen betalen... iedere euro nettoloon die uitbetaald wordt, gaat gepaard met 2 euro personenbelasting en en werkgeversbelasting. Van die uitbetaalde euro verdwijnt ook nog eens een vijfde als btw. Wie beweert dat grote bedrijven geen belastingen betalen is intellectueel oneerlijk.
Heel juist
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 06:43   #803
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De kip met de gouden eieren heet China.
Momenteel kan/durft NIEMAND die slachten.
Dat is zeker geen kip met gouden eieren.
Op korte termijn hebben we veel voordelen met de goedkope import vanuit China, op middenlange termijn is dit onze ondergang.
Ik zou China dus eerder plaatsen onder de noemer "Het paard van Troje".
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:32   #804
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op korte termijn hebben we veel voordelen met de goedkope import vanuit China, op middenlange termijn is dit onze ondergang.
Te laat, de stad is al ingenomen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 07:54   #805
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat er dan ook niet bijverteld word is dat 1 euro van die 2 euro personenbelasting door de werknemer zelf betaald word.
Hoezo?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 08:01   #806
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat er dan ook niet bijverteld word is dat 1 euro van die 2 euro personenbelasting door de werknemer zelf betaald word en het vijfde BTW volledig door de werknemer consument.
Ik zie dat geld nooit. De facto heb ik het nooit in mijn handen gehad. De Jure is het officieel even voor mij, maar who cares ... het is de werkgever die het in feite aan de belastingen betaalt, en vergeet niet dat dat het uiteindelijk de werkgever is die mijn loon mogelijk maakt.

Ik heb een behoorlijk mooi brutoloon. Het zou mooi zijn mocht ik dat ook daadwerkelijk op mijn rekening zien verschijnen. QED mijn werkgever betaalt die belastingen.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2013 om 08:02.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:16   #807
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zie dat geld nooit. De facto heb ik het nooit in mijn handen gehad. De Jure is het officieel even voor mij, maar who cares ... het is de werkgever die het in feite aan de belastingen betaalt, en vergeet niet dat dat het uiteindelijk de werkgever is die mijn loon mogelijk maakt.

Ik heb een behoorlijk mooi brutoloon. Het zou mooi zijn mocht ik dat ook daadwerkelijk op mijn rekening zien verschijnen. QED mijn werkgever betaalt die belastingen.
Inderdaad, gemiddeld ontvangt een Belgische werknemer netto 41 euro per 100 euro totale loonkost die zijn werkgever moet ophoesten.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:28   #808
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je hebt gelijk: voor ons is het Het Paard van Troje
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 12:36   #809
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad, gemiddeld ontvangt een Belgische werknemer netto 41 euro per 100 euro totale loonkost die zijn werkgever moet ophoesten.
Ik heb in principe ook geen probleem met belastingen an sich, maar we moeten er wel iets voor terugkrijgen. Een balans is absoluut noodzakelijk. Die 41 euro netto per 100 euro loonskost behoort 65 euro netto per 100 euro loonkost te zijn. Voorts horen onze pensioenen en infrastructuur naar het Nederlandse niveau getild te worden. Ons wegennetwerk is een complete grap. Een kwart van Limburg is niet eens bereikbaar per autostrade of trein.

Waar hoort dat geld dan vandaan te komen? Besparingen op de overheid. Jammer mijnheer de generatiewerkloze, sorry mijnheer de ambtenaar en opkrassen mijnheer de senator.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2013 om 12:37.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:00   #810
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik vind het de speech van het jaar

we moeten niet bang zijn om die speech continu te herhalen...

inderdaad; zoals het communistisch systeem: als je een vervangingsinkomen wilt hebben, ga bij de overheid gaan werken...
Welke bijdrage lever je eigenlijk zelf aan de economie?
Oud 25 juni 2013, 15:05   #811
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
En jij?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:28   #812
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Drinkt zeer veel pinten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 17:02   #813
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb een behoorlijk mooi brutoloon. Het zou mooi zijn mocht ik dat ook daadwerkelijk op mijn rekening zien verschijnen
U kan dat helemaal ontvangen als:
- de steun aan het onderwijs wordt afgeschaft (wil U uw kinderen nog naar school sturen, dan betaalt U stukken van mensen �* la USA);
- de politie en brandweer opgedoekt worden (staat uw huis in brand, gelieve het zelf te blussen);
- de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt gemaakt (U krijgt kanker? Verkoop uw huis dan maar);
- de voedselinspectie en andere inspectiediensten worden opgedoekt (U kan U vervolgens doodeten in een willekeurig restaurant)
- het vuilnis niet meer wordt opgehaald, de straat niet meer wordt onderhouden, etc. etc.

Veel plezier in uw 0%-belastingsparadijs. Mss kunt ge naar Somalië verhuizen, daar betaalt men ook amper belastingen. Ge kunt niet geloven hoe blij de mensen daar zijn.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 18:47   #814
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
- de steun aan het onderwijs wordt afgeschaft (wil U uw kinderen nog naar school sturen, dan betaalt U stukken van mensen �* la USA);
- de politie en brandweer opgedoekt worden (staat uw huis in brand, gelieve het zelf te blussen);
- de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt gemaakt (U krijgt kanker? Verkoop uw huis dan maar);
- de voedselinspectie en andere inspectiediensten worden opgedoekt (U kan U vervolgens doodeten in een willekeurig restaurant)
- het vuilnis niet meer wordt opgehaald, de straat niet meer wordt onderhouden, etc. etc.

Veel plezier in uw 0%-belastingsparadijs. Mss kunt ge naar Somalië verhuizen, daar betaalt men ook amper belastingen. Ge kunt niet geloven hoe blij de mensen daar zijn.
2
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:08   #815
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zover hebben ze meestal nog niet nagedacht...of ze denken dat ze übermenschen zijn die vanzelf wel zullen bovendrijven in die nieuwe Mad Max-samenleving.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:26   #816
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Zover hebben ze meestal nog niet nagedacht...of ze denken dat ze übermenschen zijn die vanzelf wel zullen bovendrijven in die nieuwe Mad Max-samenleving.
Deze mensen moeten dringend eens een maand in een derdewereldland op vakantie gaan (en dan niet in de luksehotels, maar in een sloppenwijk of afgelegen dorpje), zodat ze het verschil kunnen zien. De meesten zullen alleen al van het eten en het water ziek worden.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 juni 2013 om 19:28.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:34   #817
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Deze mensen moeten dringend eens een maand in een derdewereldland op vakantie gaan (en dan niet in de luksehotels, maar in een sloppenwijk of afgelegen dorpje), zodat ze het verschil kunnen zien. De meesten zullen alleen al van het eten en het water ziek worden.
Ah en dat ligt aan de belastingen. Natuurlijk. We zouden eigenlijk beter 99% belastingen betalen dan he, of nee in slavernij werken voor de overheid. Dat zou pas een utopie zijn!

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 juni 2013 om 19:34.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 19:47   #818
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Mis !!

Het is niet de werknemer die betaalt !
En het is evenmin de werkgever !!

De klant, meneer. De klant van het bedrijf, die de geproduceerde goederen of diensten koopt, die betaalt.

En al hetgeen die klant betaalt, wordt verdeeld over de actoren die de productie mogelijk maakten: de baas, de geldschieter, de eigenaar van het gebouw, onderaannemers, leveranciers, werknemers ....
Laat één element weg ... en het spel loopt spaak. Kijk maar naar geleide economieën zoals bij de vrienden de communisten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 22:50   #819
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn "stukken van mensen"? Een leraar inhuren aan 20 € / uur, 25 lesuren per week met een 20-tal andere gezinnen ==> 100€ / maand per gezin. Ongeveer wat mensen uitgeven aan telecom (GSM, telefoon, internet) per maand. Ze mogen gerust mijn zolder als klaslokaal hebben.
Citaat:
Ben zelf lid geweest van een vrijwillig brandweercorps. Dat is gewoon een kwestie van gemeenschapszin, weinig reden om daar een grote structuur rond te bouwen hoor.
Citaat:
Is dat dan niet de toestand vandaag? Uiteindelijk is de ziekteverzekering toch maar een verzekering? Waarom zou dat niet gewoon geprivatiseerd kunnen worden?
Citaat:
Restaurants die niet hygiënisch zijn leven niet lang. Kwestie van internet-sites propageren met recensies.
Citaat:
De voddenvent rijdt terug rond en ge krijgt nog geld toe voor alles wat recycleerbaar is, in de tuin zitten de kippen en een varkentje voor de etensresten, we kuisen elke week onze stoep, als er al eens een tegeltje loskomt fixen we dat snel.
Citaat:
Toch blijer dan al die verzuurden hier in den BelZiek die altijd maar lopen te kankeren op de overheid, maar zelf elke vorm van gemeenschapsbesef verloren hebben.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 23:07   #820
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De voddenvent rijdt terug rond en ge krijgt nog geld toe voor alles wat recycleerbaar is, in de tuin zitten de kippen en een varkentje voor de etensresten, we kuisen elke week onze stoep, als er al eens een tegeltje loskomt fixen we dat snel.
Wat met de hoop plastics waarmee 90% verpakt is?

Niet iedereen heeft een tuintje waar hij een varken en kippen kan laten rondlopen.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be