Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2016, 02:36   #801
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja. Maar niet in een op scherp geslepen kapitalistische concurrentiemaatschappij. Staatsgesubsidieerde tewerkstelling : in dat geval zou dat kunnen. Laagdrempelig. Maar als dat volle leefbare weddes moeten worden met volwaardige contracten als tegengesteld tot bijverdiensten bovenop het dopgeld, dan gaat er een rechts typhoontje opsteken die dat al in het embryo onmogelijk maakt. Gedwongen tewerkstelling aan uitkering en leefloon is natuurlijk goedkoper en komt meer overeen met de rechtse ideologie. Kan hun dat veel schelen dat het tegen de grondwet is. Artikel 23 is toch maar een wollige of wazige intentieverklaring, een vroom vodje papier.

Wat zou haar motief moeten zijn, gezien ze vrijgesteld is?
Uw heldin volgt aan haar uitlatingen te lezen gewoon dagtherapie in een psychiatrisch centrum?
De dienstenchequesector is door de staat gesubsidieerd, laagdrempelig,met volwaardige fulltime contracten maar je moet wel een ding doen..gemotiveerd zijn om te werken,tja laat dit nu net zijn waar het uw heldin aan ontbreekt.

En u blijft dit bewonderen..bizar, betaald u trouwens belasting in dit land of bewondert u op mijn en andere belastingbetalers hun kosten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 02:47   #802
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En u blijft dit bewonderen..bizar, betaald u trouwens belasting in dit land of bewondert u op mijn en andere belastingbetalers hun kosten?
HEB IK JE PERSOONLIJK AANGEVALLEN?NEEN. DOE HET DAN OOK MET MIJ NIET.

je kunt het opvragen bij het ministerie van financiën dienst BUITENLAND zuidertoren BRUSSEL. Dan kan je in al jouw alwetendheid nog voor een behoorlijke verrassing komen te staan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2016 om 03:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 02:59   #803
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw heldin volgt aan haar uitlatingen te lezen gewoon dagtherapie in een psychiatrisch centrum?
Mijn heldin is vrijgesteld van de arbeidsmarkt volgens haar uitlatingen. Dat schijnt je in alle staten te brengen. Dat is heel jammer voor jou maar verder niets aan te doen, behalve door jou.
Citaat:
De dienstenchequesector is door de staat gesubsidieerd, laagdrempelig,met volwaardige fulltime contracten maar je moet wel een ding doen..gemotiveerd zijn om te werken,tja laat dit nu net zijn waar het uw heldin aan ontbreekt.
Ze WAS gemotiveerd om loonwerk te doen en deed het ook vrij langdurig maar bleek nooit te voldoen of het niet aan te kunnen. Ik voegde daar nog aan toe dat je knettergek moet zijn om te werken voor hetzelfde nettoloon als een uitkering (onder de armoedegrens) en dat het belangrijk is aan de juiste kant van de werkloosheidsval te vallen... Ik vroeg daarom juist precies ook naar harde bewijzen die de melk en honig verhaaltjes kunnen bevestigen die jij eerder over poetsvrouwen had. Zoals daar zijn werkelijke inkomsten van poetsvrouwen tegenover de op jaarbasis geleverde prestaties.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2016 om 03:09.
Oud 20 december 2016, 03:10   #804
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn heldin is vrijgesteld van de arbeidsmarkt volgens haar uitlatingen. Dat schijnt je in alle staten te brengen. Dat is heel jammer voor jou maar verder niets aan te doen, behalve door jou.
Ze WAS gemotiveerd om te werken maar bleek nooit te voldoen of het niet aan te kunnen. Ik voegde daar nog aan toe dat je knettergek moet zijn om te werken voor hetzelfde nettoloon als een uitkering (onder de armoedegrens). Ik vroeg daarom precies ook naar harde bewijzen die de melk en honig verhaaltjes kunnen bevestigen die jij eerder over poetsvrouwen had. Zoals daar zijn werkelijke inkomsten van poetsvrouwen tegenover de op jaarbasis geleverde prestaties.
Very well said eno!! Och Alice is weer aan het bazelen + verzint er terug dingen bij, ook is ze echt niet op de hoogte van de sociale zekerheid in België. Too bad voor haar
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 03:18   #805
eno2
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2016 om 03:20.
Oud 20 december 2016, 03:19   #806
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Very well said eno!! Och Alice is weer aan het bazelen + verzint er terug dingen bij, ook is ze echt niet op de hoogte van de sociale zekerheid in België. Too bad voor haar
En nog minder van de belastingsregelingen voor expats.
Oud 20 december 2016, 03:23   #807
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog minder van de belastingsregelingen voor expats.
Inderdaad, haar praat lijkt me echt wereldvreemd...
Oud 20 december 2016, 03:41   #808
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, haar praat lijkt me echt wereldvreemd...
Weet jij er meer van? Ik wist het zelf niet toen ik expatrieerde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2016 om 03:43.
Oud 20 december 2016, 03:49   #809
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet jij er meer van? Ik wist het zelf niet toen ik expatrieerde.
De laatste tijd meer & meer...
Oud 20 december 2016, 03:51   #810
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatste tijd meer & meer...
Over belastingen? Jij zou er geen moeten betalen...

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 december 2016 om 03:52.
Oud 20 december 2016, 04:01   #811
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over belastingen? Jij zou er geen moeten betalen...
Ja, nog niet zo heel lang geleden trouwens met het opzoeken naar info ivm taxes across the EU & elsewhere toen m'n moeder troubles kreeg met de belastingen, zo bleek eens te meer dat ieder(e) land en/of instelling daar een verschillende wetgeving op nahoudt...
Oud 20 december 2016, 04:03   #812
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

daarnaast zoek ik ook al eens info op voor het geval ik de stap zet te verhuizen...
Oud 20 december 2016, 12:59   #813
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
daarnaast zoek ik ook al eens info op voor het geval ik de stap zet te verhuizen...
Blankenberge ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 13:12   #814
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze WAS gemotiveerd om loonwerk te doen en deed het ook vrij langdurig maar bleek nooit te voldoen of het niet aan te kunnen. Ik voegde daar nog aan toe dat je knettergek moet zijn om te werken voor hetzelfde nettoloon als een uitkering (onder de armoedegrens) en dat het belangrijk is aan de juiste kant van de werkloosheidsval te vallen... Ik vroeg daarom juist precies ook naar harde bewijzen die de melk en honig verhaaltjes kunnen bevestigen die jij eerder over poetsvrouwen had. Zoals daar zijn werkelijke inkomsten van poetsvrouwen tegenover de op jaarbasis geleverde prestaties.
Hoe kunt u in alle ernst beweren dat uw heldin gemotiveerd is of was om te werken? Ze verklaart zelf de keuze te maken voor een uitkering en niet voor werk!
Er werd u al verschillende keren uitgelegd dat uw heldin mocht ze bijvoorbeeld fulltime via dienstencheques werken, echt wel meer heeft aan loon dan aan uitkering.
Juiste kant werkloosheidsval? Is dit de kant waar je zegt" wanneer ik ook een uitkering kan krijgen werk ik liever niet"?
Uw heldin verkoopt gebakken lucht hoor, zoals dat " bijzonder statuut".
Vrijstelling van het zoeken naar werk omdat je bijvoorbeeld dagtherapie volgt, is geen " bijzonder statuut" of erkenning dat je niet kunt werken.
Oud 20 december 2016, 13:18   #815
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lieve schat, ik weet er meer over dan jij, niet omdat ik uit mijn neus peuter terwijl ik " werkzoekend " ben, maar omdat ik werk, snappie?
Hoe gaat het met je dagtherapie? Hoop dat je er iets aan hebt en ziet dat je meer kunt dan stilstaan.
Laat ik je nog even aan mijn standpunt herinneren, wie een uitkering echt nodig heeft mag daar zonder schaamte van leven maar wie kan werken maar liever de uitkering heeft, is schaamteloos en buit de sociale zekerheid uit.
Denk dat nu wel geweten is hoe het met jou zit.
Oud 20 december 2016, 13:28   #816
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lieve schat, ik weet er meer over dan jij, niet omdat ik uit mijn neus peuter terwijl ik " werkzoekend " ben, maar omdat ik werk, snappie?
Hoe gaat het met je dagtherapie? Hoop dat je er iets aan hebt en ziet dat je meer kunt dan stilstaan.
Laat ik je nog even aan mijn standpunt herinneren, wie een uitkering echt nodig heeft mag daar zonder schaamte van leven maar wie kan werken maar liever de uitkering heeft, is schaamteloos en buit de sociale zekerheid uit.
Denk dat nu wel geweten is hoe het met jou zit.
Daarom ben ik tegen die sociale diefstal. Waarom moet ik betalen voor iemand die zonder enige aanwijsbare reden op zijn luie krent zit?
Eyskens zei ooit dat het Belgische sociale zekerheidsstelsel het beste ter wereld was.

Ik vind van niet.
Oud 20 december 2016, 13:33   #817
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunt u in alle ernst beweren dat uw heldin gemotiveerd is of was om te werken? Ze verklaart zelf de keuze te maken voor een uitkering en niet voor werk!
Er werd u al verschillende keren uitgelegd dat uw heldin mocht ze bijvoorbeeld fulltime via dienstencheques werken, echt wel meer heeft aan loon dan aan uitkering.
Juiste kant werkloosheidsval? Is dit de kant waar je zegt" wanneer ik ook een uitkering kan krijgen werk ik liever niet"?
Uw heldin verkoopt gebakken lucht hoor, zoals dat " bijzonder statuut".
Vrijstelling van het zoeken naar werk omdat je bijvoorbeeld dagtherapie volgt, is geen " bijzonder statuut" of erkenning dat je niet kunt werken.
Geen wilskracht, "bembem" moet duidelijk "geduwd" worden.
Oud 20 december 2016, 13:38   #818
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Daarom ben ik tegen die sociale diefstal. Waarom moet ik betalen voor iemand die zonder enige aanwijsbare reden op zijn luie krent zit?
Eyskens zei ooit dat het Belgische sociale zekerheidsstelsel het beste ter wereld was.

Ik vind van niet.
Er is verschil tussen sociale zekerheid voor iedereen, en het misbruik wat sommigen ervan maken.

Die sociale zekerheid is prima, het misbruik dus niet.
Oud 20 december 2016, 13:40   #819
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is verschil tussen sociale zekerheid voor iedereen, en het misbruik wat sommigen ervan maken.

Die sociale zekerheid is prima, het misbruik dus niet.
Wacht, bem is degene die het misbruikt?
Ik herhaal: ik zal U eens bij de hand nemen en we zullen eens de sociale wijken van Antwerpen en Brussel doorkruisen.
VIERDE GENERATIE he alice!!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2016, 13:48   #820
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wacht, bem is degene die het misbruikt?
Ik herhaal: ik zal U eens bij de hand nemen en we zullen eens de sociale wijken van Antwerpen en Brussel doorkruisen.
VIERDE GENERATIE he alice!!
Ja, wanneer je zelf op het forum verklaart liever een uitkering op te strijken dan te werken, misbruik je de sociale zekerheid, uw wijken hebben daar geen lor mee te maken omdat ze dit gegeven niet veranderen.

Je moet wel totaal van de pot gerukt zijn om te stellen dat de Bembems ok zijn, omdat er nog andere problemen bestaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be