![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel die façetten dat zijn de zaken die men weet en aangetoond heeft over mutatie Het is dringend tijd dat we dat eens terug overlopen en dat ge dat stuk voor stuk duidelijk stely of er ge nu wel of niet aanvaard en waarom. Pas als die puzzelstukjes uitgemaakt zijn is het zinvol van het je uit te leggen. Dat lijkt me nogal wiedes Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over mutatie gaan, remember En wat dat zou bijbrengen tot de evolutie zoals we die waarnemen. Het feit of er nu meer of minder diversiteit is, hoelang, wanneer staat daar geheel los van Je zou immers dezelfde 'problemen' kunnen opperen zonder die mutatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij heb je het weer over wat anders Het ging over mutatie, remember Ik was bereid het je voor de zoveelste keer weer eens uit de doeken te doen ... onder bepaalde voorwaarden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bewezen. Co evolutie is ook zoiets tastbaar dat je kan zien manifesteren voor je ogen. Maar mijn struikelblok zijn het volgende. 1: Dat evolutie van diversiteit door (spontane) mutatie gebeurd. 2: Dat de mens er hopsakee staat in zulke korte tijdspanne. Vooral de mens slaagt het plaatje zowat in stukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Jij eerst want ik vroeg het eerst" unquote Praha. Zeg dan hoe dat gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet voldoende Peche Je kan daar niet mee verklaren hoe ge van één soort naar de andere gaat Citaat:
Ik begrijp je eerlijk gezegd niet goed. ALS een goede creationist zou jij in feite moeten leuteren over het feit dat er geen informatie kan bijkomen ... en dat klopt min-of-meer zonder fouten kan je enkle tot een volgende combnate komen van de allelen die al voorhanden waren 2) Dat is niet hopsakee Want de mens was bv niet de enige met een chromosoom minder En dat kort vs. lang is zeer relatief. Het heeft begot 2 ma geduurd ( met verwanten loopt dat misschien op tot 10 ma ) om te evolueren van 'homo-sapiens' (grof) tot wat we nu zijn Bijzonder lang dus in feite daar onze grootste evolutie er eentje is op socio-cultureel vlak Ik begrijp zelfs niet goed waarom je daar [uberhaupt last mee hebt , want vergeleken met andere evolutie(s) is de mens klein bier hé |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#808 |
Banneling
|
![]() Juist wel Praha! Zie het fruitvlieg experiment.
Maar het blijven wel fruitvliegen inderdaad, zoals dat laatste prentje in de film he |
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over mutatie dus nogal wiedes dat het over de veschillende feiten gaat wat we daarover weten FEITEN die gij nog steeds betwist Dus eerst die lijst terug doornemen alvorens ik de moeite doe, noch jij dat ooit zou kunnen begrijpen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijzen die soms dat het niet zo zou zijn ? Integendeel, de experimenten met de Drosophila melanogaster bewijzen al een deel van de façetten die gij blijft betwisten Maar misschien moeten gewoon even beginnen ? Of durf je niet ? Laatst gewijzigd door praha : 18 januari 2016 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus genetic drift benadert dat zeker wel. Is voor mij zelfs één van de meest voor de hand liggende factor voor "soortovergang". Citaat:
Onze voorouders leefden met meerdere verwanten en ik vind ons geen klein bier. Als onze voorouders de dino's te slim af was en al die tribulatie, zijn wij een gigantisch resultaat. Natuurlijk zijn er in de natuur prachtige exemplaren te vinden, maar toch... De mens en zijn paradigma's... het is een uniek ding in de kosmos. Laatst gewijzigd door Peche : 18 januari 2016 om 22:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen feiten die gij betwist en crea zever noemt. Maar we kijken naar hetzelfde, gij ziet mutatie, ik zie variatie anders uitgeselecteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen Peche... het heeft niks te zien met ik zie vs. jij ziet Dat is nu pas iets wat subjectief zou zijn. De hekelige kwestie is gewoon dat er een plausibele verklaring is die gij niet wilt aanvaarden omwille van redenen van geloof en dat ge nog liever geen verklaring ziet. ...en neen ge 'liegt' weeral ik heb nergens de feiten ( de door ons beide erkende mechanismes ) die jij opsomte ontkend. Wel zeg ik dat die mechanismes niet voldoende zijn...iets waar gij hardnekkig niet wilt op ingaan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet de mumbu-jumbo kwatsch van het filmpje hé Vertel me eens hoe ge door recombinatie een andere soort kunt krijgen, laat staan andere families, ordes, stammen, etc Begin eens met de verklaren hoe ge bv van aantal chromsomen vernadert door louter wat aan recombinatie te doen Citaat:
We leven als mens nu 5 voor twaalf tot twaalf en ge komt te stellen hoe jong we in onze schoenen staan ? Waren onze vooruders die te slim af ? Dat moet ge toch eens uitklaren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn reeds gedocumenteerde voorvallen in onze levensloop als mens En men is tot de vaststelling gekomen dat er per generatie zowat 200 mutaties worden doorgegeven... vaak zonder enig gevolg De term uitontwikkeld is niet echt aan de orde in de evolutie tenzij wij als mens een totaal ander pad gaan inslaan Laatst gewijzigd door praha : 18 januari 2016 om 23:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongeveer 55 miljoen jaar geleden doken de eerste echte primaten op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man houdt er zijn eigen woordenschat, waardenstelsel en rekenkunde op na Zelfs op dit diagram telt hij blijkbaar meer vertakkingen op en vlak voor de stippellijn dan de uitertste contour Ge moet het maar kunnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Met U wou ik het gisteren volledig uitklaren maar dan zapte ge naar rokers en was ik weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kan niemand met zekerheid zeggen. 55 miljoen jaar geleden liep er in Egypte een aapachtige rond. Hebt ge die beesten bezien? Daar een mens uit halen op zulke tijd is "kort". Zeer kort zelfs. Laatst gewijzigd door Peche : 19 januari 2016 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |