Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 14:37   #801
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We zijn in Belgie met 11 miljoen, waarvan +/- 1 miljoen "bruinen"...
Maar ik ben geen racist, meneer. Ik vind gewoon dat er te veel bruinen zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:37   #802
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En dat is schandalig. En in strijd met de belangrijkste Westerse waarde: de vrijheid van meningsuiting.

De oplossing ligt er niet in om de vrijheid van meningsuiting nog meer te gaan beperken.
De islam is niet politiek correct en het is tijd dat onze politieke correcten dat leren inzien.
Wederom verbieden is misschien erover. Maar het voeden ? Dat is toch tien maal erger.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:38   #803
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ik ben een grote voorstander van vrijheid, maar dat je absoluut vrij bent in een maatschappij is een illusie.

Je zal wel nog ooit tot dat inzicht komen.
Dan bent u feitelijk een tegenstander van de meest belangrijkste Westerse waarde. Aanpassen of oprotten!

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:39   #804
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus nazisme verbieden we wel, maar iets anders verbieden zou een schande zijn?
Jup. Net zoals het verbieden van nazisme ook een schande is. Ge begint het te snappen.

Citaat:
Misschien is verbieden wat over the top, maar erkennen zou sowieso niet meer mogen.
Voila. Net zoals we ook het katholicisme niet meer moeten erkennen.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:39   #805
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het onderzoek van Cambridge verwijst enkel naar attitudes, die overduidelijk verwerpelijk zijn.

Maar onderzoek wijst ook uit dat vier op tien Vlaamse jongeren voorstander zijn van moord georganiseerd door de staat. Ook dat is overduidelijk verwerpelijk.
heb je de link geopend? Het gaat om vrouwen die vermoord zijn door eremoorden en genegeerd door cultuurrelativisme.
Bedoel je voorstander van de doodstraf? uitzonderlijk moet dat kunnen vind ik.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:40   #806
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is niet politiek correct en het is tijd dat onze politieke correcten dat leren inzien.
Wederom verbieden is misschien erover. Maar het voeden ? Dat is toch tien maal erger.
Dit heeft niets met politieke correctheid te maken. Dit heeft met vrijheid te maken, u weet wel, die Westerse waarde die we moeten verdedigen.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:41   #807
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wapens doden niet en een overtuiging roept niet op tot genocide. Het zijn mensen die doden, en mensen die tot een genocide overgaan. Bekamp die mensen.

Een ideologie verbieden gaat tegen de Westerse waarden in en is bovendien contraproductief.
Nochtans zijn er al veel sektes verboden, of het aanbidden van bepaalde personen.

Bv Hitler aanbidden is verboden, Italië heeft een hoop verboden op fascisten, de satanische kerk.

Wil maar zeggen, er is heel veel verboden.

En voor contraproductief, denk je dat er meer of minder nazisten zouden zijn mocht het vereren van Hitler geen probleem zijn?
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:42   #808
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn in Belgie met 11 miljoen, waarvan +/- 1 miljoen "bruinen"...
We waren 30 jaar geleden met 9 miljoen. We kweekten onvoldoende om dat getal op niveau te houden. Er zitten hier dus minstens 2,5 miljoen niet-Belgen.
Skobelev is nu online  
Oud 2 augustus 2016, 14:42   #809
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets met politieke correctheid te maken. Dit heeft met vrijheid te maken, u weet wel, die Westerse waarde die we moeten verdedigen.
Wederom, de Westers waarden zijn bereikt door te seculariseren.
Nu gaan we de andere kant op. We leven in een democratie waar normen en waarden zich aanpassen naar het tijdskader.
Nu leven we in een tijdperk waar religie geen invloed meer mag uitoefenen.
Ze kunnen het toch vrij beleven in de private sfeer?
Waar is mijn vrijheid als ik iets moet onderhouden waarin ik niet geloof?
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:43   #810
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je de link geopend? Het gaat om vrouwen die vermoord zijn door eremoorden en genegeerd door cultuurrelativisme.
Bedoel je voorstander van de doodstraf? uitzonderlijk moet dat kunnen vind ik.
Ja, ik ben doorgesurft naar de website van Cambridge. De site zelf betrouw ik niet. Als u een geloofwaardige bron voor die moorden vindt, graag.

De doodstraf is inderdaad moord georganiseerd door de overheid. En een overtreding van een andere Westerse waarde, nl. de liberale democratische rechtsstaat.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:43   #811
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dan bent u feitelijk een tegenstander van de meest belangrijkste Westerse waarde. Aanpassen of oprotten!
Ben je je weer opzettelijk voor den domme aan het houden?
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:44   #812
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

29
Citaat:
Wapens doden niet en een overtuiging roept niet op tot genocide. Het zijn mensen die doden, en mensen die tot een genocide overgaan. Bekamp die mensen.

Een ideologie verbieden gaat tegen de Westerse waarden in en is bovendien contraproductief.
Het was toch goed dat Einstein, Oppenheimer, e.a. super begaafde mensen Duitsland ontvluchtten omwille van nazi ideologie.
Dankzij o.a. de vindingen van Einstein kon die Amerikaanse B-29 de eerste atoombom op "produktieve" manier droppen op Hiroshima, zo groot als A'pen. 6 Augustus '45.

Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:46   #813
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik ben doorgesurft naar de website van Cambridge. De site zelf betrouw ik niet. Als u een geloofwaardige bron voor die moorden vindt, graag.

De doodstraf is inderdaad moord georganiseerd door de overheid. En een overtreding van een andere Westerse waarde, nl. de liberale democratische rechtsstaat.
Dat van die vrouw is echt gebeurd. Maar dat is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe ze noemde. Wellicht staat ze tussen de link die ik je deelde.
Ze had al meermaals naar de politie gegaan, maar die traden niet op wegens respect voor andere culturen. Daarna vonden ze haar vermoord.

Er zijn slachtoffers gevallen door cultuurrelativisme, dat is een bikkelharde realiteit.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:46   #814
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn er al veel sektes verboden, of het aanbidden van bepaalde personen.

Bv Hitler aanbidden is verboden, Italië heeft een hoop verboden op fascisten, de satanische kerk.

Wil maar zeggen, er is heel veel verboden.

En voor contraproductief, denk je dat er meer of minder nazisten zouden zijn mocht het vereren van Hitler geen probleem zijn?
En het is een voor een schandalig dat die zaken verboden zijn.

Mensen die het nazisme genegen zijn, liggen niet wakker van het feit of dat nazisme legaal is of niet. Er zouden m.i. niet meer nazisten zijn mocht nazisme legaal zijn. Maar we zouden wel beter zicht hebben op wie ze zijn en wat ze uitspoken.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:46   #815
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je je weer opzettelijk voor den domme aan het houden?
Ik verdedig de Westerse waarden. Ik nodig u uit om hetzelfde te doen.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:48   #816
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wederom, de Westers waarden zijn bereikt door te seculariseren.
Nu gaan we de andere kant op. We leven in een democratie waar normen en waarden zich aanpassen naar het tijdskader.
Nu leven we in een tijdperk waar religie geen invloed meer mag uitoefenen.
Ze kunnen het toch vrij beleven in de private sfeer?
Waar is mijn vrijheid als ik iets moet onderhouden waarin ik niet geloof?
Dat moet u niet tegen mij zeggen. Ik wil alle subsidies en erkenningen schrappen.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:48   #817
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik verdedig de Westerse waarden. Ik nodig u uit om hetzelfde te doen.
Moet wel zeggen, het is aandoenlijk om je zien kronkelen omdat je ideaal beeld langs geen kanten aan elkaar hangt. Maar doe maar rustig voort, laat de realiteit je niet inhalen.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:49   #818
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die vrouw is echt gebeurd. Maar dat is zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe ze noemde. Wellicht staat ze tussen de link die ik je deelde.
Ze had al meermaals naar de politie gegaan, maar die traden niet op wegens respect voor andere culturen. Daarna vonden ze haar vermoord.

Er zijn slachtoffers gevallen door cultuurrelativisme, dat is een bikkelharde realiteit.
Geen naam, geen link, geen realiteit. Zolang u geen bron heeft, neem ik aan dat dat niet gebeurd is.

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:49   #819
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet wel zeggen, het is aandoenlijk om je zien kronkelen omdat je ideaal beeld langs geen kanten aan elkaar hangt. Maar doe maar rustig voort, laat de realiteit je niet inhalen.
Oprotten!

Nebur is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:50   #820
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
29

Het was toch goed dat Einstein, Oppenheimer, e.a. super begaafde mensen Duitsland ontvluchtten omwille van nazi ideologie.
Dankzij o.a. de vindingen van Einstein kon die Amerikaanse B-29 de eerste atoombom op "produktieve" manier droppen op Hiroshima, zo groot als A'pen. 6 Augustus '45.

Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat dit te maken heeft met de discussie.

Nebur is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be