Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2005, 08:42   #801
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
We gaan niet ten onder aan eigen sucses maar aan de hebzucht en machtshonger van enkelen. (en het laatste woord is letterlijk te nemen)
Is dat niet hetzelfde ?
De oorzaak is nog steeds het eigen succes.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 10:38   #802
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over het algemeen laat je wel blijken dat je over wat verstand beschikt en dan plotseling deze idiote commentaar. Het lijkt wel of iemand anders onder uw naam deze reactie heeft geschreven of is het pure kwaadwilligheid om dingen te lezen die er niet staan en waar je vroeger al meerdere keren hebt op gereageerd. Je weet dus heel goed wat hij bedoelde.
Als ik eens een spiegel voorhou vallen de commentaren toch rap uit elkander. Mag ik niet de werkelijkheid eens voorhouden? Liever dat we dat een beetje sjjt houden?
Het lijkt me een goed plan maar gewoon niet te verwezenlijken, u weet dat heus ook wel.
Weet je wat er gebeurt bij zulk plan? Een grote vrijhavenzone zonder btw hé! Als alle lasten bij de consument gaan liggen zal die gaan kopen waar ze niet bij liggen (50% goedkoper?) en voor je het weet heb je geen enkele industrie meer in ons land.
Moet ik daar nu echt een tekening bij maken?
Wat is er het eerste dat gaat floreren denkt u? Ik zal het u zeggen, de smokkel en zwart handel.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 11:28   #803
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Als iedereen dat zou doen, wie gaat er dan het huisvuil ophalen?
Door de schaarste zouden de overgebleven meer dan genoeg verdienen. Mooie he, de vrije markt.

Citaat:
Als anderen mijn inkomen plannen, waarom mag ik dan het uwe niet plannen?
Omdat u duidelijk zelf niet tevreden bent met uw eigen resultaat, is het niet echt goede reclame. Sta me toe toch 2 keer na te denken vooraleer ik mijn toekomst in uw handen zou leggen.
Citaat:
Rekening houdende met de hoge en steeds stijgende werkloosheidscijfers heb ik eerder de indruk dat zij het omgekeerde doen. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat zij de wereld proberen wijs te maken dat zij hun job goed doen om hun inkomen te verrechtvaardigen?
Wat houdt u in feite tegen?

Voor dalende werkloosheidscijfers bent u inderdaad aan de verkeerde kant van de Atlantic geboren. Maar dat is geen reden om verzuurd te zijn. Kop op en handen uit de mouwen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by cashflow on 06-08-2005 at 12:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Door de schaarste zouden de overgebleven meer dan genoeg verdienen. Mooie he, de vrije markt.

Citaat:
Omdat u duidelijk zelf niet tevreden bent met uw eigen resultaat, is het niet echt goede reclame. Sta me toe toch 2 keer na te denken vooraleer ik mijn toekomst in uw handen zou leggen.
Citaat:
Rekening houdende met de hoge en steeds stijgende werkloosheidscijfers heb ik eerder de indruk dat zij het omgekeerde doen. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat zij de wereld proberen wijs te maken dat zij hun job goed doen om hun inkomen te verrechtvaardigen?

Voor dalende werkloosheidscijfers bent u inderdaad aan de verkeerde kant van de Atlantic geboren. Maar dat is geen reden om verzuurd te zijn. Kop op en handen uit de mouwen.[/size]

[size=1]After edit by cashflow on 06-08-2005 at 12:30
Reason:

Citaat:

Citaat:
Citaat:
Voor dalende werkloosheidscijfers bent u inderdaad aan de verkeerde kant van de Atlantic geboren. Maar dat is geen reden om verzuurd te zijn. Kop op en handen uit de mouwen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

De dag dat ik in dezelfde machtspositie kom te verkeren (en mijn geweten heb lamgelegd) zou ik dat inderdaad ook kunnen doen. De huisvuilophaler ook trouwens.
Citaat:
Citaat:
[/edit]

Laatst gewijzigd door cashflow : 6 augustus 2005 om 11:34.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 12:52   #804
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
Wat jij vrije markt noemt is niets anders dan de wet van de sterkste. Is iets heel anders dan vrije markt. Vrije markt betekend namelijk gelijke kansen voor iedereen, ongeacht afkomst, ras, macht of geld.

Citaat:
Omdat jij geldgeil bent moet je niet denken dat iedereen zo is. Tot uw teleurstelling moet ik melden dat ik best tevreden ben met mijn geweten. Het zou inderdaad uw machtspositie kunnen aantasten wanneer uw toekomst in de handen van de gemiddelde mens zou liggen. BROV
Citaat:
Om wat te doen?

Citaat:
Voor dalende werkloosheidscijfers bent u inderdaad aan de verkeerde kant van de Atlantic geboren. Maar dat is geen reden om verzuurd te zijn. Kop op en handen uit de mouwen.
Verstand te klein om dat te begrijpen. Wat bedoel je?
P.S. ik ben op pensioen. Zou kunnen gaan bijverdienen maar ik leef liever.
Oud 6 augustus 2005, 13:12   #805
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als ik eens een spiegel voorhou vallen de commentaren toch rap uit elkander. Mag ik niet de werkelijkheid eens voorhouden? Liever dat we dat een beetje sjjt houden?
Het lijkt me een goed plan maar gewoon niet te verwezenlijken, u weet dat heus ook wel.
Weet je wat er gebeurt bij zulk plan? Een grote vrijhavenzone zonder btw hé! Als alle lasten bij de consument gaan liggen zal die gaan kopen waar ze niet bij liggen (50% goedkoper?) en voor je het weet heb je geen enkele industrie meer in ons land.
Wat is er het eerste dat gaat floreren denkt u? Ik zal het u zeggen, de smokkel en zwart handel.
Dat is een goede. door de hoge extra belasting op werk (RSZ) "heb je binnenkort ook geen enkele industrie meer in ons land".
Ge zult moeten kiezen hé.
Natuurlijk moeten we dat Europees aanpakken en gelukkig zijn er ook in de grote buurlanden mensen die dat inzien. Ook in de USA werkt men in de richting van het "belasten van verbruik" inplaats van werk. Misschien zien we nog eens producten terug verschijnen "made in USA" (sommigen onder ons herinneren zich dat nog). Of we ze dan nog kunnen kopen is wat anders.

Paul[edit]
[size=1]After edit by Paul Nollen on 06-08-2005 at 14:16
Reason:

Citaat:
Dat is een goede. door de hoge extra belasting op werk (RSZ) "heb je binnenkort ook geen enkele industrie meer in ons land".
Natuurlijk moeten we dat Europees aanpakken en gelukkig zijn er ook in de grote buurlanden mensen die dat inzien. Ook in de USA werkt men in de richting van het "belasten van verbruik" inplaats van werk. Misschien zien we nog eens producten terug verschijnen "made in USA" (sommigen onder ons herinneren zich dat nog). Of we ze dan nog kunnen kopen is wat anders.

Paul[/size]

Citaat:
Dat is een goede. door de hoge belastin op werk "heb je binnenkort ook geen enkele industrie meer in ons land".

Paul[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 6 augustus 2005 om 13:16.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 15:15   #806
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen

Paul
De hoge belasting zal in elk geval ergens moeten dalen daar ben ik in mee.
mss dat de btw van 21 terug naar 25 zou moeten daar ben ik ook nog in mee.
Maar het één naar het andere overhevelen dat kan niet. Het zou al op wereldschaal moeten gebeuren of anders moet je de grenzen met prikkeldraad en uitkijktorens bezetten.

Dat ze het een beetje simpeler aanpakken en gewoon alle bedrijven of merken die in ons land verkopen, ook verplicht moeten worden personeel op Belgische loonlijsten stellen of een plaatsvervangende taks betalen als toelating om op Belgische bodem hun producten te mogen slijten. Zoniet, winkelverbod!
Als we eens denken dat bepaalde schoenen bv iets van 18 frank kost in één of ander land en hier voor 5000 frank verkocht worden dan is het maar logisch dat ze daarvoor een speciale verkoopstaks mogen gaan neerleggen ook.
Oud 6 augustus 2005, 15:49   #807
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar het één naar het andere overhevelen dat kan niet. Het zou al op wereldschaal moeten gebeuren of anders moet je de grenzen met prikkeldraad en uitkijktorens bezetten.

Dat ze het een beetje simpeler aanpakken en gewoon alle bedrijven of merken die in ons land verkopen, ook verplicht moeten worden personeel op Belgische loonlijsten stellen of een plaatsvervangende taks betalen als toelating om op Belgische bodem hun producten te mogen slijten. Zoniet, winkelverbod!
Als we eens denken dat bepaalde schoenen bv iets van 18 frank kost in één of ander land en hier voor 5000 frank verkocht worden dan is het maar logisch dat ze daarvoor een speciale verkoopstaks mogen gaan neerleggen ook.
ja watte, en dan beweren dat het Vivant voorstel utopisch is

Paul
Oud 6 augustus 2005, 16:16   #808
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mambo,
Soms vergeten dat we een exportland zijn? Met uw voorstel zou het VWS enorm aangroeien...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 16:47   #809
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Mambo,
Soms vergeten dat we een exportland zijn? Met uw voorstel zou het VWS enorm aangroeien...
Import & export chipie, veel import van belgische bedrijven die produceren in het buitenland o.a.! Met al dan niet een maatschappelijke zetel ergens in één of ander gat!
Pak dat eens aan met de moed der wanhoop en je zal merken dat ze heel graag zullen afdokken of terug keren want in het buitenland werken is zeker geen ideaal. En in ons land verkopen is wel ideaal wegens de hoge prijzen.
Eventjes doordenken op een laag vuurtje s.v.p.

We zouden niets verliezen maar veel terug winnen.[edit]
[size=1]After edit by Mambo on 06-08-2005 at 17:48
Reason:

Citaat:
Mambo,
Import & export chipie, veel import van belgische bedrijven die produceren in het buitenland o.a.! Met al dan niet een maatschappelijke zetel ergens in één of ander gat!
Pak dat eens aan met de moed der wanhoop en je zal merken dat ze heel graag zullen afdokken of terug keren want in het buitenland werken is zeker geen ideaal. En in ons land verkopen is wel ideaal wegens de hoge prijzen.

We zouden niets verliezen maar veel terug winnen.[/size]

Citaat:
Mambo,
Eventjes doordenken op een laag vuurtje s.v.p.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 augustus 2005 om 16:48.
Oud 6 augustus 2005, 16:49   #810
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

We zouden niets verliezen maar veel terug winnen.
Mambo, wakker het vuur toch eens aan...
Oud 6 augustus 2005, 19:46   #811
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
De vraag waar ik mee blijf zitten is - hoe kan men tot een systeem komen waarop men correct en billijk werkweigeraars onderscheidt van hulpbehoevenden ????????????????????????????????????????
Werkonwilligen kunnen er op een zeer eenvoudige wijze worden uitgefilterd. Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot de effectief gepresteerde uren gemeenschapsdienst (van bv 5 euro per uur gepresteerde gemeenschapsdienst), dan zou zeer vlug duidelijk zijn welke werkbekwame uitkeringstrekkers arbeidsbereid zijn en welke niet. Dan zou de brave werkende middenklasse tenminste waar krijgen voor zijn belastinggeld en niet langer moeten opdraaien voor al dat verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat. Ik ben in ieder geval voorstander van een maatschappij waarin zoveel mogelijk mensen [size=4]WERKEN[/size], al was het maar voorlopige vervangingsarbeid. [size=4]ARBEID BEVRIJDT U UIT DE ARMOEDE[/size][size=2].[/size][edit]
[size=1]After edit by Cynicus on 06-08-2005 at 20:49
Reason:

Citaat:
De vraag waar ik mee blijf zitten is - hoe kan men tot een systeem komen waarop men correct en billijk werkweigeraars onderscheidt van hulpbehoevenden ????????????????????????????????????????
Werkonwilligen kunnen er op een zeer eenvoudige wijze worden uitgefilterd. Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot de effectief gepresteerde uren gemeenschapsdienst (van bv 5 euro per uur gepresteerde gemeenschapsdienst), dan zou zeer vlug duidelijk zijn welke werkbekwame uitkeringstrekkers arbeidsbereid zijn en welke niet. Dan zou de brave werkende middenklasse tenminste waar krijgen voor zijn belastinggeld en niet langer moeten opdraaien voor al dat verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat. Ik ben in ieder geval voorstander van een maatschappij waarin zoveel mogelijk mensen [size=4]WERKEN[/size], al was het maar voorlopige vervangingsarbeid. [size=4]ARBEID BEVRIJDT U UIT DE ARMOEDE[/size][size=2].[/size][/size]

Citaat:
Werkonwilligen kunnen er op een zeer eenvoudige wijze worden uitgefilterd. Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot de effectief gepresteerde uren gemeenschapsdienst (van bv 5 euro per uur gepresteerde gemeenschapsdienst), dan zou zeer vlug duidelijk zijn welke werkbekwame uitkeringstrekkers arbeidsbereid zijn en welke niet. Dan zou de brave werkende middenklasse tenminste waar krijgen voor zijn belastinggeld en niet langer moeten opdraaien voor al dat verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat. Ik ben in ieder geval voorstander van een maatschappij waarin zoveel mogelijk mensen [size=4]WERKEN[/size], al was het was voorlopige vervangingsarbeid. [size=4]ARBEID BEVRIJDT U UIT DE ARMOEDE[/size][size=2].[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cynicus : 6 augustus 2005 om 19:49.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 20:22   #812
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mambo, wakker het vuur toch eens aan...
euh, hoe bedoel je?
Oud 6 augustus 2005, 20:46   #813
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Werkonwilligen kunnen er op een zeer eenvoudige wijze worden uitgefilterd. Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot de effectief gepresteerde uren gemeenschapsdienst (van bv 5 euro per uur gepresteerde gemeenschapsdienst), dan zou zeer vlug duidelijk zijn welke werkbekwame uitkeringstrekkers arbeidsbereid zijn en welke niet. Dan zou de brave werkende middenklasse tenminste waar krijgen voor zijn belastinggeld en niet langer moeten opdraaien voor al dat verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat. Ik ben in ieder geval voorstander van een maatschappij waarin zoveel mogelijk mensen [size=4]WERKEN[/size], al was het maar voorlopige vervangingsarbeid. [size=4]ARBEID BEVRIJDT U UIT DE ARMOEDE[/size][size=2].[/size]
tip lees eens het jaarboek armoede en sociale uitsluiting 2005
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 20:50   #814
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
euh, hoe bedoel je?
Dat het redelijk koud is...
Oud 6 augustus 2005, 23:26   #815
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Over het algemeen laat je wel blijken dat je over wat verstand beschikt en dan plotseling deze idiote commentaar. Het lijkt wel of iemand anders onder uw naam deze reactie heeft geschreven of is het pure kwaadwilligheid om dingen te lezen die er niet staan en waar je vroeger al meerdere keren hebt op gereageerd. Je weet dus heel goed wat hij bedoelde.
Sorry, is bij mij tioegekomen, maar heb hier niets mee te maken - zat trouwens in 2OO4 nog niet op internet. Oeps, fout van de webmaster.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 23:29   #816
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
tip lees eens het jaarboek armoede en sociale uitsluiting 2005
+ Ga jij werk scheppen? Er is verdomme geen werk.
Oud 6 augustus 2005, 23:33   #817
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Werkonwilligen kunnen er op een zeer eenvoudige wijze worden uitgefilterd. Indien werkbekwame uitkeringstrekkers alleen nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen in verhouding tot de effectief gepresteerde uren gemeenschapsdienst (van bv 5 euro per uur gepresteerde gemeenschapsdienst), dan zou zeer vlug duidelijk zijn welke werkbekwame uitkeringstrekkers arbeidsbereid zijn en welke niet. Dan zou de brave werkende middenklasse tenminste waar krijgen voor zijn belastinggeld en niet langer moeten opdraaien voor al dat verwerpelijke, parasiterende sociaal profitariaat. Ik ben in ieder geval voorstander van een maatschappij waarin zoveel mogelijk mensen [size=4]WERKEN[/size], al was het maar voorlopige vervangingsarbeid. [size=4]ARBEID BEVRIJDT U UIT DE ARMOEDE[/size][size=2].[/size]
Ga jij werk scheppen? Er is verdomme geen werk.
En 'Arbeit macht Frei'. Dat stond ook op de poort in Auschwitz, remember.
Oud 7 augustus 2005, 03:03   #818
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Arbeid adelt maar de adel arbeidt niet.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2005, 05:50   #819
Paul Nollen
Parlementslid

Standaard

http://www.nationmaster.com/index.php

Citaat:
De vergelijkingen tonen aan dat Ierland de juiste strategie volgt.
Hoogste consumptietax in verhoudeing tot totale belasting, zeer lage belasting op arbeid, hoog BNP. Ierland staat ook op de tweede plaats wat betreft bijdrage van de rijke mensen aan de belastingen en zeer laag in de bijdrage van de arme mensen aan de belastingen.
Dit is het bewijs dat consumptietax goed is voor de arme mensen als het gecombineerd wordt met een sterk sociaal zekerheidssysteem.

Er zijn ook interessante gegevens bij voor verdere studie zoals de vergelijkingen tussen scholing en criminaliteit, scholing en gelijkheid man/vrouw ed..)
Vandaar dat de basisinkomenbeweging in Ierland dan ook ver gevorderd is. http://www.cori.ie/justice/index.htm.

Citaat:

Basic Income

An honest appraisal of the development model being offered to the world’s poorest people today leads to a startling conclusion: it is not going to deliver its promise of providing sufficient income for all to live with dignity. This development model argues that jobs for all is the way forward and that income will be distributed through payment for these jobs.

The problem, however, is that there is no possibility of the numbers unemployed in the Third World being reduced in any meaningful way any time soon. According to the UN the numbers living in abject poverty (less than $1 a day) is set to rise from 1.1 billion today to 1.7 billion by 2015.

An alternative income distribution system is required if these societies are to have any hope of ensuring their populations can live life with dignity.

A Basic Income Guarantee (BIG) would be a much better option. It is being considered in a wide range of countries today ranging from Brazil to South Africa. The IMF has recommended that a BIG be introduced in countries ranging from Nigeria to Iraq.

The Irish Government has published a Green Paper on Basic Income which showed its introduction in Ireland would have a significant impact on the poverty of |Ireland’s poorest people. An initiative such as the introduction of BIG would have a positive impact in both better-off and Third World countries

Paul[edit]
[size=1]After edit by Paul Nollen on 07-08-2005 at 06:55
Reason:

Citaat:
Hoogste consumptietax in verhoudeing tot totale belasting, zeer lage belasting op arbeid, hoog BNP. Ierland staat ook op de tweede plaats wat betreft bijdrage van de rijke mensen aan de belastingen en zeer laag in de bijdrage van de arme mensen aan de belastingen.
Dit is het bewijs dat consumptietax goed is voor de arme mensen als het gecombineerd wordt met een sterk sociaal zekerheidssysteem.

Er zijn ook interessante gegevens bij voor verdere studie zoals de vergelijkingen tussen scholing en criminaliteit, scholing en gelijkheid man/vrouw ed..)
Vandaar dat de basisinkomenbeweging in Ierland dan ook ver gevorderd is. http://www.cori.ie/justice/index.htm.

Citaat:

Basic Income

An honest appraisal of the development model being offered to the world’s poorest people today leads to a startling conclusion: it is not going to deliver its promise of providing sufficient income for all to live with dignity. This development model argues that jobs for all is the way forward and that income will be distributed through payment for these jobs.

The problem, however, is that there is no possibility of the numbers unemployed in the Third World being reduced in any meaningful way any time soon. According to the UN the numbers living in abject poverty (less than $1 a day) is set to rise from 1.1 billion today to 1.7 billion by 2015.

An alternative income distribution system is required if these societies are to have any hope of ensuring their populations can live life with dignity.

A Basic Income Guarantee (BIG) would be a much better option. It is being considered in a wide range of countries today ranging from Brazil to South Africa. The IMF has recommended that a BIG be introduced in countries ranging from Nigeria to Iraq.

The Irish Government has published a Green Paper on Basic Income which showed its introduction in Ireland would have a significant impact on the poverty of |Ireland’s poorest people. An initiative such as the introduction of BIG would have a positive impact in both better-off and Third World countries

Paul[/size]

Citaat:

Paul[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 7 augustus 2005 om 05:55.
Oud 7 augustus 2005, 08:34   #820
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Ga jij werk scheppen? Er is verdomme geen werk.
Er is werk genoeg, zoals ik reeds in onder meer volgend bericht heb aangehaald:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=587.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
En 'Arbeit macht Frei'. Dat stond ook op de poort in Auschwitz, remember.
De leuze "arbeid bevrijdt" of "Arbeid macht frei", zoals dat zo mooi luidt in die mooie duitse taal, is op zich een zeer mooie leuze. Jammer genoeg heeft deze leuze een negatieve bijklank gekregen omdat deze door het verwerpelijke naziregime op een schandalige wijze werd misbruikt. Het wordt echter tijd dat deze leuze wordt ontdaan van die negatieve bijklank en in ere wordt hersteld.

Onze stroeve, passieve welvaartsstaat dient in ieder geval te worden omgevormd tot een dynamische, soepele, actieve welvaartsstaat waarbij er een werkloosheidsontmoedigingsbeleid wordt gevoerd (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=582). Het zou dan bij wijze van symbool geen slechte zaak zijn dat boven de ingangen van de RVA, de VDAB, de OCMW's, de PWA's, enz. de leuze "arbeid bevrijdt u uit de armoede" zichtbaar aanwezig zou zijn.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be