![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#801 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom niet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest resideert zijn familie graag in Frankrijk en Zwitserland. 1 van zijn holdings is zelfs in Zwitserland gevestigd.... (moederholding boven NPM of GBL - weet ik niet meer welke van twee). Frère is Wallonië al lang ontgroeid. Dat hij zijn kapitaalsopbouw op een diefje is begonnen dankzij zijn goede connecties met vadertje staat (opnieuw Sovjet/Franse stijl) heeft hem er niet van te weerhouden daadwerkelijk een groot financieel inzicht te bezitten. Laatst gewijzigd door Ferre : 24 juli 2007 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
Minister-President
|
![]() Ik ben het zeker en vast niet altijd eens met Vandertaelen, maar vandaag wel. Daar is toch niets mis mee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#811 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als dhr. Vandertaelen zoiets vandaag schrijft is het goed, maar ik vraag mij af wat de reactie zal zijn als hij volgende week stelt dat een afscheiding totaal uit den boze is en dat we samen moeten werken. Dan denk ik dat er met zo iemand te redeneren valt vermits hij toch ook een deel van het "probleem" zoals jullie dat zien schetst. Hier grijpen sommigen nogal eens rap naar de negeerlijstjes als dit zo is. Daarom ook mijn reactie
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 24 juli 2007 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#812 |
Minister-President
|
![]() Een van de verstandigste en grootste financiële beleggers in Europa dixit de Financial Times. Geen Vlaming die het hem nadoet.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 24 juli 2007 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#813 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zelf werk ik te Brussel ook de hele dag met Franstaligen en ik herken duidelijk wat Vander Taelen schrijft: ze zijn allemaal fiere 'Belgen' maar ze spreken géén Nederlands en zien het nut daarvan niet in. Ze spreken ook geen degelijk Engels of wat dan ook. Hun wereld is mono-cultureel. België is voor hen Franstalig België en de rest moet zich daar maar naar richten, punt. Ik spreek zelf quasi perfect Frans, en ik zeg hen ook dat ik me een idioot zou voelen als ik geen Frans zou spreken. Ze geven me dan gelijk, zonder de reflex te hebben die redenering om te draaien. Ik vind dat verbazingwekkend, aangezien het niet van de domsten zijn waarmee ik te maken krijg. Er moet dus iets in de Franstalige cultuur zitten, een chauvinistische reflex die alles overheerst. Maar ik vraag me echt wel af waarom die Walen zo trots en arrogant zijn, want zelf hebben ze eigenlijk niets: economisch teren ze op Vlaanderen en cultureel teren ze op Frankrijk. Met alle respect voor mijn talrijke Waalse kennissen en medewerkers, kom ik stilaan tot de conclusie dat de Waalse identiteit een sterke parasitaire component heeft. Maar dat kan ik hen uiteraard nooit zeggen, zelfs al ben ik hun bedrijfsleider. ![]() Of msschien toch ... soms zeggen ze dat ze met verbazing kijken naar de Vlamingen omdat die zo hard werken en zo meertalig zijn. Maar neen, toch niet ... want dan denken ze erbij dat de Vlaming toch niets beters te doen heeft dan hard te werken aangezien zijn cultuur hem niet toelaat met geraffineerdere zaken bezig te zijn. (Een algemene opvatting in Wallonië, die mijn beste Waalse vriend pas na de zesde pint bier opbiechtte.) Tja ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zijn vrouw is perfect eentalig zegt ie. Na al die jaren? Moet leuk zijn geweest op familiefeestjes langs de Vlaamse kant. Beetje verder klaagt hij oa aan dat bepaalde journalisten die Vlaanderen portretteren geen woord Nederlands kunnen. Over Franstalig disrespect tav de Vlamingen kent Vandertaelen alles imo. Hij mag zo doorgaan, maar ik vrees dat ie vanaf morgen de "vendelzwaaiers" als vanouds weer onder handen zal nemen. --------------------------------------------------------- Iets anders ... Nog een joke op RTBF: reacties ivm Leterme zijn serenade ... Nederlandstalig interview van Deborsu op VRT wordt uitgezonden op RTBF nieuws met Franstalige ondertiteling. Alle andere reacties van Vlamingen die daarna in het Nederlands aan het woord komen krijgen een Franse voice over. Meerendeel spreekt uiteraard gewoon Frans. Het Nederlands van de Vlamingen mag de eter blijkbaar niet vervuilen! Laatst gewijzigd door Ferre : 24 juli 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De mensen, die niet tot die bourgoisie behoren en zelfs degenen van vreemde oorsprong kunnen toch wel inspanningen doen en zijn wel bekwaam om Nederlands te leren... http://blog.seniorennet.be/poli Laatst gewijzigd door Pol : 24 juli 2007 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb eigenlijk medelijden met de Walen. In Vlaanderen is het al erg gesteld met de objectiviteit van de pers, maar in Wallonië is het nog 10 keer erger. Vooral Vlaanderen wordt graag door het slijk gehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De samenwerking met Vlamingen in Franstalig België mag blijkbaar tot zover dat deze Vlaamse ideeën hun superioriteit over dit land blijft bevestigen. Ze werden op dit vlak 8 jaar verwend en het zal dan ook heel moeilijk worden om die bevoorrechte situatie terug recht te zetten.
Als zelfs een van enig Vlaamse reflex onverdachte Lukas Van der Taelen kregelig wordt van die Franstalige mentaliteit, dan zou dat ook bij zijn collega's in Franstalig België een belletje moeten laten rinkelen. Zelf schat hij de kans dat dit gebeurt heel miniem in. Veeleer proberen ze met fratsen als "de brabançonne" of eerder "de onafhankelijkheid van Vlaanderen" hun gelijk te halen. Daardoor krijgen we ook in Vlaanderen steeds meer het besef dat we niet 'au serieux' worden genomen en het niet langer zin heeft om nog langer met veel verdraagzaamheid die tergerij en arogantie te blijven dulden. Laatst gewijzigd door Pol : 24 juli 2007 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Leterme was veel spontaner en sympathieker dan Verhofstadt. Te spontaan en dat zal hij zich nog lang berauwen. DIT is een non issue. Laatst gewijzigd door Ferre : 25 juli 2007 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |