Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2007, 21:38   #801
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Als ze niet zelf op het menu van die 4 miljoen andere hongerlijders terechtkomen.
Nee. Dat zal nooit gebeuren. En dat weet je zelf ook wel, alleen heb je het lastig om het toe te geven.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:39   #802
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

En waarom niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:44   #803
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En waarom niet?
Omdat ze geen enkele reden daar toe hebben.
Oud 24 juli 2007, 21:49   #804
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Albert Frère en een heleboel andere waalse captains of industry zulleen een heel ander menu blijven hebben!!!
Frère woont dan ook in het Brussels gewest en niet meer in Wallonië. Waarschijnlijk het zekere voor het onzeker genomen. Wie weet wat de PS zou doen indien ze in romp Wallonië (na afscheuring Vlaanderen) aan de macht blijven. Ouderwetse lynch partijen en confiscaties �* la Sovjet/Franse revolutie

Voor de rest resideert zijn familie graag in Frankrijk en Zwitserland. 1 van zijn holdings is zelfs in Zwitserland gevestigd.... (moederholding boven NPM of GBL - weet ik niet meer welke van twee). Frère is Wallonië al lang ontgroeid. Dat hij zijn kapitaalsopbouw op een diefje is begonnen dankzij zijn goede connecties met vadertje staat (opnieuw Sovjet/Franse stijl) heeft hem er niet van te weerhouden daadwerkelijk een groot financieel inzicht te bezitten.

Laatst gewijzigd door Ferre : 24 juli 2007 om 21:56.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:52   #805
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Omdat ze geen enkele reden daar toe hebben.
Als er easy money van een ander te verdelen valt is er geen schaamte ten zuide van taalgrens.
Oud 24 juli 2007, 21:54   #806
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Frère woont dan ook in het Brussels gewest en niet meer in Wallonië. Waarschijnlijk het zekere voor het onzeker genomen. Wie weet wat de PS zou doen indien ze in romp Wallonië (na afscheuring Vlaanderen) aan de macht blijven. Ouderwetse lynch partijen en confiscaties �* la Sovjet/Franse revolutie

Voor de rest resideert zijn familie graag in Frankrijk en Zwitserland. 1 van zijn holdings is zelfs in Zwitserland gevestigd.... (moederholding boven NPM of GBL - weet ik niet meer welke van twee). Frère is Wallonië al lang ontgroeid. Dat hij zijn kapitaalsopbouw op een diefje is begonnen dankzij zijn goede connecties met vadertje staat (opnieuw Sovjet/Franse stijl) heeft hem er niet van weerhouden daadwerkelijk een groot financieel inzicht te bezitten.
Hij heeft de dief die vadertje staat is, een lesje geleerd en terecht. Elke rechtaardige kapitalist ontgroeit zijn kerktoren en wordt globalist, we leven niet meer in de middeleeuwen. Zijn familie mag resideren waar ze wilt, niemand heeft het recht hen op te leggen waar ze moeten wonen.
Oud 24 juli 2007, 21:55   #807
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er easy money van een ander te verdelen valt is er geen schaamte ten zuide van taalgrens.
Dan hadden ze dat al lang gedaan, aber nicht.
Oud 24 juli 2007, 21:56   #808
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: voor een keer ben ik het eens met een opinietekst van De Morgen. Mooie tekst van de heer Vandertaelen.
Maar ik denk niet dat Vlamingenhater Benedicte Vaes daar rekening mee zal houden. Ik begrijp nog steeds niet waarom De Standaard een paar maanden geleden nog heeft samengewerkt met Le Soir.
Typisch, nu zijn ze het eens maar als dhr. Vandertaelen morgen iets zegt dat een beetje uit de richting gaat heeft hij er waarschijnlijk weeral gelegen.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 21:59   #809
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Typisch, nu zijn ze het eens maar als dhr. Vandertaelen morgen iets zegt dat een beetje uit de richting gaat heeft hij er waarschijnlijk weeral gelegen.
Ik ben het zeker en vast niet altijd eens met Vandertaelen, maar vandaag wel. Daar is toch niets mis mee?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:06   #810
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hij heeft de dief die vadertje staat is, een lesje geleerd en terecht. Elke rechtaardige kapitalist ontgroeit zijn kerktoren en wordt globalist, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Ik heb meer respect voor ondernemers die het zonder vadertje staat kunnen. Frère werd (na zijn oudijzer periode) eerder een financieel belegger dan een ondernemer.

Citaat:
Zijn familie mag resideren waar ze wilt, niemand heeft het recht hen op te leggen waar ze moeten wonen.
Alsof ik dat deed.
Oud 24 juli 2007, 22:10   #811
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het zeker en vast niet altijd eens met Vandertaelen, maar vandaag wel. Daar is toch niets mis mee?
Op zich niet nee. Maar een individu staat voor zijn eigen denkbeeld, dan moet je dat kunnen respecteren ook als hij eens iets zal zeggen dat buiten je "ideologie" valt.

Als dhr. Vandertaelen zoiets vandaag schrijft is het goed, maar ik vraag mij af wat de reactie zal zijn als hij volgende week stelt dat een afscheiding totaal uit den boze is en dat we samen moeten werken.

Dan denk ik dat er met zo iemand te redeneren valt vermits hij toch ook een deel van het "probleem" zoals jullie dat zien schetst. Hier grijpen sommigen nogal eens rap naar de negeerlijstjes als dit zo is.

Daarom ook mijn reactie

Laatst gewijzigd door hurycane : 24 juli 2007 om 22:10.
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:11   #812
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb meer respect voor ondernemers die het zonder vadertje staat kunnen. Frère werd (na zijn oudijzer periode) eerder een financieel belegger dan een ondernemer.

Alsof ik dat deed.
Een van de verstandigste en grootste financiële beleggers in Europa dixit de Financial Times. Geen Vlaming die het hem nadoet.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 24 juli 2007 om 22:11.
Oud 24 juli 2007, 22:25   #813
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jammer dat je opzettelijk en kwaadwillig probeert te verdoezelen dat vander Taelen het niet heeft over "DE Walen" maar over "sommige" Walen.
Zijn punt is net dat je nergens geen Walen tegenkomt die 'mea culpa' op hun borst kloppen. Uiteraard zijn ze er wel, maar ze zijn een kleine minderheid en hebben geen forum, noch in de politiek, noch bij de grote kranten en TV-stations. Daar ging zijn bijdrage net over.
Zelf werk ik te Brussel ook de hele dag met Franstaligen en ik herken duidelijk wat Vander Taelen schrijft: ze zijn allemaal fiere 'Belgen' maar ze spreken géén Nederlands en zien het nut daarvan niet in. Ze spreken ook geen degelijk Engels of wat dan ook. Hun wereld is mono-cultureel. België is voor hen Franstalig België en de rest moet zich daar maar naar richten, punt. Ik spreek zelf quasi perfect Frans, en ik zeg hen ook dat ik me een idioot zou voelen als ik geen Frans zou spreken. Ze geven me dan gelijk, zonder de reflex te hebben die redenering om te draaien. Ik vind dat verbazingwekkend, aangezien het niet van de domsten zijn waarmee ik te maken krijg. Er moet dus iets in de Franstalige cultuur zitten, een chauvinistische reflex die alles overheerst.

Maar ik vraag me echt wel af waarom die Walen zo trots en arrogant zijn, want zelf hebben ze eigenlijk niets: economisch teren ze op Vlaanderen en cultureel teren ze op Frankrijk. Met alle respect voor mijn talrijke Waalse kennissen en medewerkers, kom ik stilaan tot de conclusie dat de Waalse identiteit een sterke parasitaire component heeft. Maar dat kan ik hen uiteraard nooit zeggen, zelfs al ben ik hun bedrijfsleider.
Of msschien toch ... soms zeggen ze dat ze met verbazing kijken naar de Vlamingen omdat die zo hard werken en zo meertalig zijn.
Maar neen, toch niet ... want dan denken ze erbij dat de Vlaming toch niets beters te doen heeft dan hard te werken aangezien zijn cultuur hem niet toelaat met geraffineerdere zaken bezig te zijn. (Een algemene opvatting in Wallonië, die mijn beste Waalse vriend pas na de zesde pint bier opbiechtte.)
Tja ...
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:35   #814
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: voor een keer ben ik het eens met een opinietekst van De Morgen. Mooie tekst van de heer Vandertaelen.
Maar ik denk niet dat Vlamingenhater Benedicte Vaes daar rekening mee zal houden. Ik begrijp nog steeds niet waarom De Standaard een paar maanden geleden nog heeft samengewerkt met Le Soir.

Zijn vrouw is perfect eentalig zegt ie. Na al die jaren? Moet leuk zijn geweest op familiefeestjes langs de Vlaamse kant.
Beetje verder klaagt hij oa aan dat bepaalde journalisten die Vlaanderen portretteren geen woord Nederlands kunnen.

Over Franstalig disrespect tav de Vlamingen kent Vandertaelen alles imo.

Hij mag zo doorgaan, maar ik vrees dat ie vanaf morgen de "vendelzwaaiers" als vanouds weer onder handen zal nemen.

---------------------------------------------------------
Iets anders ...
Nog een joke op RTBF: reacties ivm Leterme zijn serenade ... Nederlandstalig interview van Deborsu op VRT wordt uitgezonden op RTBF nieuws met Franstalige ondertiteling. Alle andere reacties van Vlamingen die daarna in het Nederlands aan het woord komen krijgen een Franse voice over. Meerendeel spreekt uiteraard gewoon Frans.

Het Nederlands van de Vlamingen mag de eter blijkbaar niet vervuilen!

Laatst gewijzigd door Ferre : 24 juli 2007 om 22:39.
Oud 24 juli 2007, 22:37   #815
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Als hij zegt dat de Franstaligen niet in staat zijn Nederlands te leren dan is dat toch geen vorm van echt respect of van hoge dunk.

Hij is trouwens verkeerd, ik ben daar het beste bewijs van.
Leterme heeft het dus niet over jou maar over de Franstaligen in de Vlaamse Rand, die het verzuimen om de taal van de gemeenschap te leren spreken. Hier hebben ze dat wel door, als ze niet tegendraads willen zijn. En dat gebrek aan echt respect of hoge dunk zou ik dan bij Maingain en zijn volgelingen in de Vlaamse rand willen toebedelen...

De mensen, die niet tot die bourgoisie behoren en zelfs degenen van vreemde oorsprong kunnen toch wel inspanningen doen en zijn wel bekwaam om Nederlands te leren...

http://blog.seniorennet.be/poli

Laatst gewijzigd door Pol : 24 juli 2007 om 22:38.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2007, 22:43   #816
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn vrouw is perfect eentalig zegt ie. Na al die jaren? Moet leuk zijn geweest op familiefeestjes langs de Vlaamse kant.
Beetje verder klaagt hij oa aan dat bepaalde journalisten die Vlaanderen portretteren geen woord Nederlands kunnen.

Over Franstalig disrespect tav de Vlamingen kent Vandertaelen alles imo.

Hij mag zo doorgaan, maar ik vrees dat ie vanaf morgen de "vendelzwaaiers" als vanouds weer onder handen zal nemen.

Laten we hopen dat zijn vrouw ook wat Nederlands kent, anders kunnen we inderdaad zeggen dat de liefde slechts van 1 kant komt.
Oud 24 juli 2007, 22:46   #817
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iets anders ...
Nog een joke op RTBF: reacties ivm Leterme zijn serenade ... Nederlandstalig interview van Deborsu op VRT wordt uitgezonden op RTBF nieuws met Franstalige ondertiteling. Alle andere reacties van Vlamingen die daarna in het Nederlands aan het woord komen krijgen een Franse voice over. Meerendeel spreekt uiteraard gewoon Frans.

Het Nederlands van de Vlamingen mag de eter blijkbaar niet vervuilen!
Normaal wordt alles op de Franstalige televisiezenders gedubt, (ook Engelstalige films). Voor Deborsu maken ze blijkbaar een uitzondering; tja
Ik heb eigenlijk medelijden met de Walen. In Vlaanderen is het al erg gesteld met de objectiviteit van de pers, maar in Wallonië is het nog 10 keer erger. Vooral Vlaanderen wordt graag door het slijk gehaald.
Oud 24 juli 2007, 23:26   #818
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De samenwerking met Vlamingen in Franstalig België mag blijkbaar tot zover dat deze Vlaamse ideeën hun superioriteit over dit land blijft bevestigen. Ze werden op dit vlak 8 jaar verwend en het zal dan ook heel moeilijk worden om die bevoorrechte situatie terug recht te zetten.

Als zelfs een van enig Vlaamse reflex onverdachte Lukas Van der Taelen kregelig wordt van die Franstalige mentaliteit, dan zou dat ook bij zijn collega's in Franstalig België een belletje moeten laten rinkelen. Zelf schat hij de kans dat dit gebeurt heel miniem in. Veeleer proberen ze met fratsen als "de brabançonne" of eerder "de onafhankelijkheid van Vlaanderen" hun gelijk te halen. Daardoor krijgen we ook in Vlaanderen steeds meer het besef dat we niet 'au serieux' worden genomen en het niet langer zin heeft om nog langer met veel verdraagzaamheid die tergerij en arogantie te blijven dulden.

Laatst gewijzigd door Pol : 24 juli 2007 om 23:27.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:54   #819
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF22072007_004

Dit vind ik een stap te ver van wat de journalisten hier uithangen tegen leterme, om een futiele stommiteiten probeert men leterme weeral te demoniseren,.

Je ziet weer hoe men de politiek afkraakt door "het kneden van opinies" tegen leterme, ik weet niet wat voor huichelarij men zal uittoveren als de regering gevormd wordt ?

Maar ja, ca c'est la belgique !
Neen, dat was niet journalisten tegen Leterme, dat was puur Leterme tegen zichzelf!!! Hij wist noch het een noch het ander (en dat voor een toekomstig premier!) (maar ook Demotte en Verhofstadt niet, enkel hebben zij het VEEL sympathieker opgevangen.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2007, 00:59   #820
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Neen, dat was niet journalisten tegen Leterme, dat was puur Leterme tegen zichzelf!!! Hij wist noch het een noch het ander (en dat voor een toekomstig premier!) (maar ook Demotte en Verhofstadt niet, enkel hebben zij het VEEL sympathieker opgevangen.
Sympathieker? Verhofstadt liep door. Na zich geïnformeerd te hebben zocht ie de camera's weer op. Hij heeft 8 jaar deze feestdag mogen vieren aan de zijde van Albert maar geen idee waarom. Toch voertuigd Belgicist en monarch. Eerder schandelijk voor hem.

Leterme was veel spontaner en sympathieker dan Verhofstadt. Te spontaan en dat zal hij zich nog lang berauwen.

DIT is een non issue.

Laatst gewijzigd door Ferre : 25 juli 2007 om 01:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be