Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2020, 22:47   #8281
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Zojuist binnen

Weer anderhalf uur Maurice de Hond

(Waarom ook de NL lockdown onzinnig is...)

https://www.youtube.com/watch?v=aBOU1OC1UPY
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 23:02   #8282
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij een crisis zijn er altijd slachtoffers. Of dat nu een gezondheid economische politieke financiële of een oorlogscrisis is.
De aankomende klimaatcrisis gaat ook veel slachtoffers maken.

Sommige mensen willen dat vermijden maar heel erg au serieux weigert men ze te nemen.....dus t'ja zal het wachten zijn op de slachtoffers.
Alleen fred is geen slachtoffer, de rest mag creperen.

U mag voor mijn part ook slachtoffer worden. Gewoon, van het leven.
Oud 16 december 2020, 23:07   #8283
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Het is ondertussen geweten dat mannen met de voornaam fred bij de grootste superverspreiders van het virus zijn, naast oostenrijkse barmannen, italiaanse poolboys en priesters uit uruguay.
Mark van ranst pleit er dan ook voor op ze in quarantaine te plaatsen op molocai, waar ze geen gevaar meer zijn voor de gewone bevolking.
Oud 17 december 2020, 00:11   #8284
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het is ondertussen geweten dat mannen met de voornaam fred bij de grootste superverspreiders van het virus zijn, naast oostenrijkse barmannen, italiaanse poolboys en priesters uit uruguay.
Mark van ranst pleit er dan ook voor op ze in quarantaine te plaatsen op molocai, waar ze geen gevaar meer zijn voor de gewone bevolking.
Hij vliegt liever 'binnen de regels' naar Thailand, voor het goede weer en zo.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 00:14   #8285
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil zeggen dat dit dus wel degelijk een openlijk egoistische machtsgreep is van oude zakken die er geen ballen om geven wat de rest van de maatschappij overkomt met hun dwingelandij en zoveel liegen en feiten verdraaien als nodig is opdat hun dwaze angsten maar bevredigd worden door dwingende regimes ? Ja dat hadden we ondertussen dus al begrepen.
Ja, dat is wel het probleem natuurlijk met Stirner-achtige opvattingen over egoïsme en dergelijke. Op den duur tref je échte incarnaties ervan aan, voor wie dat niet zozeer intellectuele Spielerei is maar een 'natuurlijke' modus vivendi waar het 'redeneervermogen' zich volledig naar geplooid heeft.

(Ja, ik weet dat je nu gaat zeggen dat het dan aan de anderen is om de dwingelandij te beletten etc. Maar je weet wat ik bedoel. ).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 december 2020 om 00:16.
Oud 17 december 2020, 00:41   #8286
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die jongeren doen iets dat verboden is. Ik doe niks dat verboden is.
Nee, u verbiedt liever.

Jongeren die elkaar ontmoeten, een sociaal leven opbouwen, feesten, een partner zoeken, ..... kortom, gewoon leven. Wie dat wil verbieden omdat ze zelf te egoïstisch zijn om zichzelf af te schermen, verdient het eigenlijk niet om oud te worden.

Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat bejaarden niet zo verzuurd en egocentrisch zijn, maar op dit forum zijn ze wel sterk in de minderheid.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 04:02   #8287
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleen Fred ? Zijn Amazone en Bol.com ook slachtoffers ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 04:08   #8288
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Nee, u verbiedt liever.

Jongeren die elkaar ontmoeten, een sociaal leven opbouwen, feesten, een partner zoeken, ..... kortom, gewoon leven. Wie dat wil verbieden omdat ze zelf te egoïstisch zijn om zichzelf af te schermen, verdient het eigenlijk niet om oud te worden.

Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat bejaarden niet zo verzuurd en egocentrisch zijn, maar op dit forum zijn ze wel sterk in de minderheid.
Ik verbied niks. Mijn motto is altijd al geweest om te leven en te laten leven.

Uw overheid verbiedt momenteel dingen. De overheid dat zijn de mensen die aan u en mij vertegenwoordigen.
Die overheid baseert zich daarvoor nog steeds op wetenschappers en niet op de oelewappers hier op dit forum

Ik denk alleen dat die de dingen doen die momenteel onontbeerlijk zijn of dat mag ik toch te hopen. Ik zie alvast ongeveer dezelfde maatregelen in gans de wereld en die er voornamelijk moeten voor zorgen dat mensen zo weinig mogelijk met mekaar in contact komen. Feesten daten en flirten zijn daar nu niet echt de oplossing voor.

Laten we wel wezen vriend.....je bent zuur en kwaad opdat de maatregelen U treffen. Ik begrijp dat maar U hoeft daarvoor niet uw frustratie uit te werken op mensen die daar totaal niks mee hebben te maken noch aan te zeggen.

Leg er U maar gewoon bij neer zoals 90 % van de mensen....het zuur zal anders blijven oprispen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2020 om 04:15.
Oud 17 december 2020, 04:18   #8289
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ziet U dan wel heel verkeerd want Fred is ondertussen al vier maal negatief getest. U ook ?
Oud 17 december 2020, 04:24   #8290
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hij vliegt liever 'binnen de regels' naar Thailand, voor het goede weer en zo.
Zeur niet. Wat houdt je tegen ? Toch geen vliegangst mag ik hopen ?
Oud 17 december 2020, 05:10   #8291
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ja, dat is wel het probleem natuurlijk met Stirner-achtige opvattingen over egoïsme en dergelijke.
Dat is juist geen probleem: je ziet daar onmiddellijk het echte "staatsgedrag" door. Wat het probleem is, is dat anderen dat niet herkennen als puur egoïsme. Ik vind het perfect normaal dat fred, in zijn waan idee dat de maatregels ergens "nuttig" zouden zijn voor hem (wat ze juist niet zijn, maar dat begrijpt hij, noch al die gepensioneerden, niet), hij die wil opleggen aan anderen. Wat verkeerd is, is dat anderen niet inzien dat dat in hun nadeel is, en dus geen geweld gebruiken om fred niet te laten slagen in zijn snode dwingelandij opzet.
Met andere woorden, het probleem is niet het egoisme van fred, het probleem is de idiocie de geweldloosheid van de lammeren. En ook die van Fred ergens, want hij snapt niet eens dat die maatregelen de zaken voor hem ook erger maken - maar dat is eigenlijk bijkomstig.

Het probleem is niet het egoisme. Het probleem is de propaganda die geloofd wordt omdat mensen te dom zijn, en de afwezigheid van de normaliteit van geweld. Mocht algemeen erkend zijn dat men enkel maar dingen doet uit egoisme, en mocht algemeen begrepen zijn dat geweld tegen andere egoisten normaal is, dan zou dit allemaal niet voorvallen.

Maar nu hebben we egoisten die zelf in leugens geloven (maar dat is bijkomstig), maar vooral, die hun egoisme achter leugens wegsteken, en een grote meerderheid van slachtoffers die de leugens geloven en er dus in trappen, erger nog, die denken dat ze vooral niet egoistisch mogen zijn ten aanzien van die liegende egoisten. Die bovendien denken dat geweld foei is, terwijl dat de oplossing is aan dit probleem.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 05:12   #8292
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel voor dat als een van ons het opdoet, hij zijn zakdoekjes in de diepvriezer bewaart, en dat binnen 5 jaar of zo eens in fred zijn brievenbus schuift

In een enveloppe "cadeau ticket naar Pataya"

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2020 om 05:20.
Oud 17 december 2020, 05:19   #8293
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw overheid verbiedt momenteel dingen. De overheid dat zijn de mensen die aan u en mij vertegenwoordigen.
Die overheid baseert zich daarvoor nog steeds op wetenschappers en niet op de oelewappers hier op dit forum
De overheid vertegenwoordigt niemand, maar vooral, ik wil nu wel aannemen dat uw wetenschappelijke cultuur heel beperkt is, maar wie denkt dat die mensen die zich als wetenschapper uitgeven zich in de verste verte als wetenschapper gedragen, zit er dan ook flink naast.

Kijk, alles wat die mensen stelden is mislukt, in de uitvoering van een plan dat nooit voorgesteld werd, en er zijn 10 tot 100 keer meer kosten aan de maatschappij dan het zelfs maar zou kunnen opbrengen in de foute veronderstelling dat het had gewerkt. Wie dat niet ziet - en dat is de meerderheid jammer genoeg - zijn mensen die totaal niks begrijpen en niet kunnen nadenken.

Je kan onmogelijk zeggen dat de redeneringen hier fout zijn en die van die kwakzalvers juist, om de heel eenvoudige reden dat er nooit door die kwakzalvers redeneringen worden naar voor geschoven. Ze zijn dus niet eens "fout", want ze redeneren niet eens.

Hun strategie is "besmettingen tegenhouden", gevolgd door "het vaccin" gevolgd door "het werkt niet" gevolgd door "besmettingen tegenhouden".

Het resultaat is dat ondertussen reeds minstens een kwart van de bevolking het al gehad heeft, en dat er nog altijd niks ergs is gebeurd - behalve de maatregelen zelf dan, die niet werken om "besmettingen tegen te houden' maar wel om alles naar de knoppen te helpen EN vooral BEJAARDEN AF TE MAKEN.

De maatregelen werken zodanig goed dat de bejaarden oververtegenwoordigd zijn bij de besmetten. Daarom dat al die idiote bejaarden staan te roepen voor meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2020 om 05:19.
Oud 17 december 2020, 05:37   #8294
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het probleem is niet het egoisme. Het probleem is de propaganda die geloofd wordt omdat mensen te dom zijn, en de afwezigheid van de normaliteit van geweld. Mocht algemeen erkend zijn dat men enkel maar dingen doet uit egoisme, en mocht algemeen begrepen zijn dat geweld tegen andere egoisten normaal is, dan zou dit allemaal niet voorvallen.

Maar nu hebben we egoisten die zelf in leugens geloven (maar dat is bijkomstig), maar vooral, die hun egoisme achter leugens wegsteken, en een grote meerderheid van slachtoffers die de leugens geloven en er dus in trappen, erger nog, die denken dat ze vooral niet egoistisch mogen zijn ten aanzien van die liegende egoisten. Die bovendien denken dat geweld foei is, terwijl dat de oplossing is aan dit probleem.
Wat op zichzelf weer een krankzinnig, 'kwakzalverig' idée-fix is, maar dan op nog fundamenteler, antropologisch vlak (het zet de deur open naar de algehele vernietiging van de mens in een totaal conflict - dat net enkel door illusies kon worden gedempt, zolang er geen integrale rationaliteit bestaat - en van elke mentale rust en bevrediging die verder gaat dan een kick). Maar goed, daar hadden we het elders al uitgebreid over.

(Overigens heb je wel gelijk dat zodra er geweld is, het alleen met geweld bestreden kan worden, maar zolang er geen hoger rationeel ijkpunt is, leidt dat slechts tot een nieuwe ronde in een zinloze carrousel die geleidelijk aan de gehele hogere cultuur - die tot dusver religieus verankerd was en waarvoor de aristocratische ethiek een nieuw, rationeel fundament zou moeten verschaffen - en uiteindelijk ook het menselijke bestaan zelf zal verslinden als een grote draak of 'Midgaardslang' - dan wel door middel van een zelfvernietigende technologische bewapening).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 december 2020 om 05:38.
Oud 17 december 2020, 06:48   #8295
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten aanzien van parasieten zoals fred en dadelelelelelemmmm mag je nooit kwetsbaar opstellen.

Best beleefd blijven en niet beginnen schelden.
Oud 17 december 2020, 06:50   #8296
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat als een van ons het opdoet, hij zijn zakdoekjes in de diepvriezer bewaart, en dat binnen 5 jaar of zo eens in fred zijn brievenbus schuift

In een enveloppe "cadeau ticket naar Pataya"
Misschien heeft Fred zelfs geen brievenbus

Maar zou het kunnen dat ik toch enige jaloezie waarneem ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 december 2020 om 06:52.
Oud 17 december 2020, 07:03   #8297
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
../...
om alles naar de knoppen te helpen EN vooral BEJAARDEN AF TE MAKEN.
De maatregelen werken zodanig goed dat de bejaarden oververtegenwoordigd zijn bij de besmetten. Daarom dat al die idiote bejaarden staan te roepen voor meer.
Ik volg je niet meer, Trick. Ik dacht immers dat je dat 'afmaken en naar de knoppen helpen' net For-Mi-Da-Ble zou vinden?

Maar neen, op de typische Franse tour gaan: vijlen & mekkeren.
Als men in France leeft krijgt men duidelijk ook hun luizen?

Oud 17 december 2020, 07:06   #8298
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik volg je niet meer, Trick. Ik dacht immers dat je dat 'afmaken en naar de knoppen helpen' net For-Mi-Da-Ble zou vinden?
Niet van eigen volk. Ik dacht dat je dat ondertussen begrepen had.
Oud 17 december 2020, 07:07   #8299
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zou het kunnen dat ik toch enige jaloezie waarneem ?
Nee, hoor. Ben nooit van plan om ooit die streken te bezoeken. Niet mijn ding.
Oud 17 december 2020, 07:08   #8300
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet van eigen volk. Ik dacht dat je dat ondertussen begrepen had.
Welk 'Volk' (het woord alleen al!) zou dat nu kunnen zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be