![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8322 |
Minister-President
|
![]() Ik vul de wekelijkse besmettingen in een excel file en bereken zo de percentages die besmet zijn.
Soms vul ik al de voorlopige cijfers in, voor dat de laatste cijfers definitief in groen staan. Normaal stijgen de cijfers altijd een beetje. Vandaag is de eerste keer dat er opeens besmettingen verdwijnen, en niet toevallig in de groep van de 90jarigen. Van 889 naar 861 Proberen ze hier iets te verdoezelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8323 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach, ik dacht dat jij het zelfde idee had. Als de mensen thuis blijven is er meer ruimte om plezier te maken voor jezelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8324 |
Staatssecretaris
|
![]() Al mooie ritten gemaakt met motor.
Corona of niet veel veranderd er niet voor mij, maar mag toch half 2021 aflopen. Kan mijn geld niet blijven opstapelen.Nog nooit zoveel gespaard dit jaar. Laatst gewijzigd door Deo : 17 december 2020 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8326 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op vakantie gaan naar de zon.
Tenerife bvb. Daar mag nog alles. Terrasjes & ambiance a volonté. Alles is daar veilig volgens de Spanjaarden. Nog nooit zo druk geweest. Belgen gaan er en masse naartoe. Alé, verleden week toch nog.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 17 december 2020 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#8330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nergens geen feestjes gezien. Bijna zelfde regels als hier in de zomer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de zomer in Spanje zelf, en nu de Canarische eilanden.
![]() |
![]() |
#8332 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8333 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De Mediatafel: 'TV heeft de angstpsychose aangewakkerd' https://www.youtube.com/watch?v=xSzloHqe6Wk Volgens Laroes, oud hoofdredacteur van het NOS-journaal en KRO-NRCV, is de verslaggeving gedurende de pandemie behoorlijk eenzijdig. “Wat ik heb gemist, zowel in het beleid als in de vragen erover, zijn scenario’s.” Hij doelt daarmee op bredere afwegingen en strategieën die gekozen (kunnen) worden, en welke consequenties deze keuzes hebben op de samenleving. Kelder wijst op het dedain van veel journalisten ten opzichte van ‘het volk’: zij zijn de hoeders van de waarheid. “Ze denken: de kijker is dom en bang. Daar moeten we op inspelen.” Media zouden kijkers en lezers serieuzer moeten nemen. “Neem ons mee in de afweging van het kabinet.” Terugblikkend begrijpt Laroes wel dat omroepen en kranten niet van meet af aan kritiek formuleerden. “Met een crisis als deze kan ik me voorstellen dat je de eerste vier, vijf weken alleen maar bezig bent met de opwinding van de dag. Maar daarna moet je op een andere manier gaan kijken: wat gebeurt hier nou eigenlijk?” De vraag is volgens hem wel of dit überhaupt kan met de huidige formats. “Een crisis als deze leent zich niet voor behandeling in talkshows.” Hij pleit ook bijvoorbeeld bij het journaal voor bredere narratieven: Ik zou een x aantal verhalen willen zien die niks met de dag te maken hebben, maar wel met de grote thema’s.” Kelder ziet de tendens naar het emotionele. “Media zijn niet geneigd te relativeren [..] het gevoel van paniek leidt tot hoge kijkcijfers.” Kelder schetst de grote rol die media spelen bij de vorming van de publieke opinie. “De meeste artsen en hoogleraren vind ik buitengewoon geserreerd, voorzichtig. De journalisten poken het op.” De verantwoordelijkheid van journalisten is breder, zo betoogt Laroes. “De journalistiek zou zich veel meer bewust moeten zijn van de keuzes die gemaakt worden.” Hij pleit voor een eigen agenda, “niet een politiek-ideologische agenda, maar over: wat is er aan de hand in dit land, en welke verhalen horen daarbij?” Daar zou de ervaringskennis van burgers bij kunnen helpen, zo stellen beide heren. Bovendien is er ook bij politici en deskundigen veel meer twijfel over de koers dan nu wordt getoond. Kelder: “Op televisie krijg je dat niet op beeld.” Laroes: “Vertel het dan maar zelf.” -- 1:04 Wat vind je van het niveau van de vragen bij de persconferenties? 5:03 “Media zijn niet geneigd om te relativeren” 6:02 Heeft er niet iets gespeeld bij media: we moeten nu achter het beleid gaan staan? 16:16 Over de diversiteit aan stemmen bij talkshows 21:29 In hoeverre zijn media zich ervan bewust dat zij onderdeel zijn van de problematiek? 27:16 Over de eenzijdigheid van het publieke bestel in brede zin en de beeldcultuur 36:31 Heb je als journalist überhaupt een maatschappelijke verantwoordelijkheid? 46:52 Zou de vervrouwelijking een rol kunnen spelen? 50:11 “De journalistiek zou zich veel meer bewust moeten zijn van de keuzes die gemaakt worden” 53:49 Over het project BigElephant 1:01:48 Is televisie niet bedoeld voor vermaak om ’s avonds onderuitgezakt te kijken? 1:02:45 Over het groepsdenken binnen de journalistiek en de ruimte voor alternatieve geluiden bij traditionele media |
![]() |
![]() |
![]() |
#8335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8336 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar jeukt het geld in de zakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De samenleving valt wat inkomen betreft uiteen in twee groepen. Zij die zeker zijn van hun inkomen en inderdaad hun spaarpot zien aangroeien. En zij die hun spaarpot zien wegsmelten omdat hun inkomen is weggevallen of drastisch verminderd.
![]() |
#8338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde me die vraag deze zomer ook toen er zoveel kritiek kwam op reizen. Als Antwerpenaar ging ik vanuit een rode zone op vakantie naar een groene zone (een regio in Italië). Hoe kan mijn reis voor België een verhoogd risico zijn geweest? Ik ging immers van een rode zone naar een groene zone. De kans dat ik in de veertien dagen dat ik in die groene zone was, zou worden besmet was VEEL KLEINER dan de kans dat ik diezelfde veertien dagen in België was gebleven. Voor België was het dus een voordeel dat ik 14 dagen naar Italië ging (wij verbleven immers 14 dagen in een zone met zeer beperkt risico). Voor Italië daarentegen was het uiteraard een risico dat ik vanuit een rood gebied naar hun groene gebied ging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans dat hij daar wordt besmet is immers kleiner dan dat hij diezelfde 14 dagen in België was gebleven. Iemand die op dag 1 naar een zone met minder besmettingen vertrekt en op dag 15 terugkomt, heeft op dag 15 MINDER kans om positief te zijn dan wanneer hij tussen dag 1 en dag 15 thuis was gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |